wordt het niet eens tijd......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet bokt een FAQ ontwikkelen?

Poll eindigt op

1. Wie heeft daar nou behoefte aan? Daar is de zoekfunctie voor!
10 (34%)
2. Ja, want dat is overzichtelijker.
13 (44%)
3. Ik zou graag aan een FAQ meewerken.
6 (20%)

Totaal aantal stemmen: 29


vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

wordt het niet eens tijd......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 00:50

al lezende bekruipt me steeds het gevoel dat sommige zaken inmiddels zo vaak en zo grondig uitgezocht zijn dat zulke topics eigenlijk in een soort knowledge-base zouden horen.
Met name basale zaken als longeren, zadel passingen, stalondeugden en ziekten hebben hier een bijna encyclopedische achtergrond, jammer toch om dat op datum verloren te laten gaan?
Misschien een goed voornemen om in het komende jaar een begin te maken met een aanvang van een FAQ. Niet om die leuke beginner topics te ontkrachten maar meer als een soort instituut, mensen die samen op veel problemen raad weten...

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 08:37

wat the hell is een faq?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 09:18

Frequently Asked Questions, ofwel veelgestelde vragen...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb het niet nodig, maar misschien dat er mensen zijn die het wel handig vinden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:37


prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:47

XoNo, dat bedoelt Vinniefun niet, dat gaat gewoon over het gebruik van Bokt. Hij bedoelt dat je elke maand wel een keer een topic hebt als "mijn paard wil de trailer niet in", en dat het wellicht handig zou zijn om alle antwoorden daarop te verzamelen zodat iemand eerst bij de "paardenfaqs" kan kijken of zijn vraag daar al bij staat, ipv iets voor de 15e keer te vragen. Het lijkt me eigenlijk wel een goed idee.

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 16:17

Ja, precies. Het lag voor mezelf een beetje teveel voor de hand en ik was op dat moment iets te enthousiast...
Maar het gaat er inderdaad om op de een of andere manier een aantal van de uitgediepte topics, soms tot in de vakliteratuur toe, op te slaan als een duurzaam topic wat bijgewerkt wordt door een "eigenaar'
Het opzoeken is nu een hele klus en de meeste mensen staan er denk ik niet eens bij stil. Anderzijds is het praten over een probleem heel leuk en juist het aantrekkelijike van bokt; stel je voor dat je met je vraag als nieuwkomer op de mesthoop wordt gegooid onder verwijzing naar een FAQ, einde gezelligheid. Maar sommigen horen een probleem zo vaak dat ze onpersoonlijk zouden kunnen gaan reageren,

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:24

Ik denk dat er zeker behoefte is aan een FAQ. Net wat je zegt: bepaalde vragen worden heel vaak gesteld en zijn vaak heel uitvoerig behandeld. Het kost erg veel tijd om iets dergelijks te initieren en te onderhouden en dat lijkt mij een groot nadeel.
(en ook wat jij zelf zegt: het is vaak ook gezelligheid om leuk te discussieren over een onderwerp).

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:49

Daarvoor is de zoekfunctie al.
Wordt alleen vaak niet gebruikt of mensen willen een zeer persoonlijk antwoord dat precies op hun situatie van toepassing is.
Maar je kunt al op de zoekfunctie alles vinden....alhoewel het wel makkelijker zou kunnen idd door een FAQ - hoekje te maken.

Maar echt nodig ? nee.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:22

ik denk dat zoiets wel overzichtelijker zou zijn...word er tenminste tien 10 keer dezelfde vraag gesteld. (maar ik zelf heb er niet echt behoefte aan, maar het is altijd handiger als ut er is)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:08

Sorry, dan had ik het toch verkeerd begrepen. Maar ik ben het eens met pmarena, daar is de zoekfunctie voor. Mensen moeten voordat ze een vraag stellen in een nieuw topic eerst even zoeken of het onderwerp niet aan bod is gekomen. Kom je er dan NOG niet uit, kun je een nieuw topic starten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:15

ik heb dat in bovengenoemd topic al aangekaart, en over zoiets wordt idd nagedacht.