Leeftijd van poster naast zijn/haar Avatar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Leeftijd van poster naast zijn/haar Avatar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 11:42

bart, ik probeer mijn reacties altijd wat aan te passen aan de leeftijd van de poster. alleen is het nogal een gedoe om elke keer een profiel te openen, daarom doe ik dat ook niet.

met de lanparty, keek ik sneaky over de schouder van karin en ik zag dat zij de leeftijd kon zien naast de avatar.

is het een goed idee om deze mogelijkheid aan iedere gebruiker te geven?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:59

Haha, tsss. stiekum met een mod mee zitten kijken he?
Dit kan technisch gezien dus wel maar wordt om privacy redenen niet gedaan. Een hele tijd geleden is voorgesteld de leeftijd idd bij iedere post te vermelden maar een hoop jonge (en oude) bokkers waren het daar niet mee eens. De jonge bokkers waren vooral bang dat ze hierdoor minder serieus genomen zouden worden..

Over het algemeen blijkt het nivo van iemand veel meer uit zijn haar stijl van schrijven en de dingen die ze zegt dan uit haar leeftijd...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:03

Ben het geheel met Bart eens... Lachen
Alhoewel het wel leuk zou zijn om van iedereen een pasfoto als usericon te zien zodat je weet tegen wie je praat... Knipoog (NOT, hahaha)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 12:28

ok, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. maar echt prive is het niet, omdat het toch al zichtbaar is in het profiel. bovendien ben je toch niet verplicht de leeftijd in te vullen?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:35

Mijn leeftijd staat wel in mijn profiel en is geen geheim maar toch wil ik als ietsepietsje oudere jongere nu ook weer niet mijn leeftijd zo prominent in beeld naast mijn avatar.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:21

Ik zou dat ook wel een goed idee vinden. En als iemand het liever niet wil, dan vult hij toch geen leeftijd in? (of bij Persoonlijk info in het profiel ipv bij het knopje)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:35

Precies Piaffe, wil je het niet bekendmaken, vul je het gewoon niet in. Mij lijkt het ook wel handig.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:23

Ik ga ook met Piaffe mee. Zou het sopms wel handig vinden als je de leeftijd van mensen weet omdat je dan dingen in een ander perspectief ziet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 16:50

Piaffe schreef:
Ik zou dat ook wel een goed idee vinden. En als iemand het liever niet wil, dan vult hij toch geen leeftijd in? (of bij Persoonlijk info in het profiel ipv bij het knopje)
jep, dat is ook mijn punt. de gebruiker heeft het zelf in de hand lijkt mij.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 17:09

Krijg je dan niet "Ow die is 12 jaar en daar reageren we niet op?" "of die is 11 jaar en daar moet maar een slotje op?" terwijl misschien het zelfde bericht door een andere word getypt? van 25 wel mag blijven staan?

Ik zaag het ook wel staan maargoed...dat moeten de moddies zelf maar weten...

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 17:16

tja sundancer , ik denk dat aan die reacties niet veel te veranderen is .
En het fijne aan bokt is , dat leeftijd niet zoveel uitmaakt .
Ik heb eens een topic geplaatst , en ik ben twaalf ... terwijl dat topic ( het maancomplot) voor veel oudere was , er reageerde dan ook veel oudere mensen .
Maargoed weer even terug:
Zoals paiffe ookal zei .. dan kun je zelf beslissen of je je leeftijd invult of niet , in een bepaald balkje .
ik vind het dus eigenlijk wel een goed ID

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:42

Ik zou het ook een heel leuk idee vinden om dat te doen! Om dezelfde redenen als hierboven al vaker genoemd zijn.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:02

van mij mag het ook wel hoor, vooral om wat Katja zei...
en als je zelf mag weten of je het wel of niet wilt is er toch geen probleem

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 23:42

Ik ben het met Bart eens.
Als je zo graag wilt dat mensen je leeftijd zien zet je het toch in je onderschrift?
Ik ken van genoeg forums dat je gewoon geen of bijna geen reacties krijgt als ze je leeftijd zien staan.
Misschien wel leuk als iemand jarig is om er iets bij te zetten, maar verder vind ik het zo prima. Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:04

Van mij hoeft de leeftijd ook niet zo. Reacties kun je beter aanpassen al naar gelang de postings van de personen en niet naar leeftijd. En als je het echt wil weten staat het in het profiel.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:04

Nee maakt toch niet zoveel uit Verward Verder heb je er anders weer een profiel vieuw bij! Knipoog Dus als je wilt weten hoe oud ik ben...... haha

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:50

kan je het geen optie maken dat je 'ja' of 'nee' in je profiel moet aangeven om het ernaatst te zetten, net zoals je ja of nee moet aanstippen als je een popup wil waneer er een PB is. Dat zou toch kunnen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 16:02

Het is altijd meer "prive" als het nog achter een extra knopje zit... en zodra je geen leeftijd ingevuld wordt, begint men te klagen dat er geen leeftijd staat en neemt men maar weer aan dat het een jongere is..

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 04:34

Sypheron schreef:
Het is altijd meer "prive" als het nog achter een extra knopje zit... en zodra je geen leeftijd ingevuld wordt, begint men te klagen dat er geen leeftijd staat en neemt men maar weer aan dat het een jongere is..


helemaal met roy eens Lachen Als je meer wil weten dan kijk je toch gewoon in het profiel en als het er nie bijstaat pben maar Lachen