[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:32

De zomer is bijna ten einde en dat is te merken. Augustus heeft ons flink wat donder, bliksem en regen gegeven. Hopelijk is het het 2e weekend van september goed weer! We hebben de afgelopen weken hard gewerkt aan een leuk en interessant programma voor Horse Event, het zou natuurlijk super zijn als het weer een beetje meehelpt zodat we alles ook goed kunnen laten plaatsvinden. Verder hebben we een paar nieuwe teamleden mogen verwelkomen en twee teamleden die op break waren, zijn ook weer terug. Er zijn weer nieuwe artikelen te vinden in de Wiki en Bart en Anca geven in dit BBB antwoord op de vraag waar het technisch beheer van Bokt zich momenteel mee bezighoudt. Kortom, genoeg nieuwtjes!

Inhoudelijk

Forum
Door een klein technisch probleempje is het verwijderen van ontvangers tijdelijk uitgezet, lees meer daarover in dit topic.
Helaas hebben de moderatoren van de Markt het druk gehad afgelopen maand, meer daarover kun je hier lezen.

Nieuwsredactie
De nieuwsredactie zal in het volgende BBB weer wat melden.

Bezwaarcommissie
Voorstellen SplashIsLief

Na 11,5 jaar trouw lidmaatschap was het voor mij, SplashIsLief (afgekort: Splash), tijd om achter de schermen mijn handen uit de mouwen te steken. Inmiddels ben ik toegetreden tot de boktbezwaarcommissie en heb ik vol enthousiasme mijn eerste bezwaarzaak afgerond. Ik ben 25 jaar oud, werkzaam als jurist en in het bezit van mijn grote maatje, Tenuta (liefkozend Nuut). Naast Nuut ben ik dol op sport kijken, mijn vriendje en fotograferen.

Wiki
Afgelopen maand zijn er een aantal artikelen toegevoegd aan de Wiki. Zo is er een pagina geschreven over de Stichting Nederlands Olympiade Paard in aanloop naar de Olympische Spelen. Verder is er een pagina toegevoegd over het Wereldkampioenschap Jonge Dressuurpaarden. En na de geweldige prestaties op het EK dressuur afgelopen maand is er ook een pagina geschreven over de uitslagen van alle EK's: Europees Kampioenschap Dressuur.

Er zijn ook foto's toegevoegd bij het artikel over Mister Ed en een foto van Ann Kathrin Linsenhoff‎.

Verder zijn er weer een groot aantal artikelen bijgewerkt door Banjer, waarvoor dank!

Team

Nieuw

Terug van break
Wij zijn trots om te zeggen dat zowel Jans als Martine weer terug zijn bij het team. Wij zijn heel blij dat ze hun groene jasje weer aangetrokken hebben en het team weer komen versterken.

Tips van het Team
In het volgende BBB komt er weer een nieuwe tip.

Ik heb een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je suggestie pb-en naar [***]

Vragen van Bokkers

Deze maand hebben we een vraag binnengekregen van Seb8iaan:

Seb8iaan schreef:
En toen schoot mij iets te binnen:
Ik weet dat de diverse teams achter de schermen druk bezig zijn met allerhande taken. Maar wat wellicht interessant is om eens te vermelden is waar het technisch beheer (Bart en Anca) mee bezig is. Ze zijn natuurlijk met tal van verbeteringen bezig, maar wat voor leuke nieuwe zaken kunnen we verwachten en welke staan er op de lijst om opgepakt te worden?
Dit geeft dan ook direct inzicht welke dingen er uit de enquête zijn overgebleven en dus op de kaart staan.

Ik hoop dat je er iets mee kunt :)

Groetjes Sebas

Momenteel is het technische beheer vooral bezig met vrij saaie en relatief onzichtbare zaken. De afgelopen jaren is er op een aantal technische vlakken wat achterstand ontstaan. Alles werkt wel, maar niet per se op de meest handige of robuuste manier. De afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest met een inhaalslag op dat vlak. Zo zijn er bijvoorbeeld een aantal grote software upgrades geweest, worden de back-ups beter geregeld en is de site een stuk stabieler gemaakt. Daarnaast zijn we nog bezig met het geschikter maken van de ontwikkelomgeving van Bokt voor meerdere developpers. Jarenlang was Bart de enige die technische zaken aanpaste, maar sinds een tijd is ook Shadow0 druk met technische wijzigingen en zijn er ook externe partijen die grotere projecten voor ons oppakken. Er zijn behoorlijk wat veranderingen aan de ‘achterkant van de site’ nodig om dat allemaal in goede banen te leiden.

Dat zijn allemaal dingen waar jullie weinig van gemerkt hebben of waar jullie wat van gaan merken, behalve dat de site er minder vaak uit ligt, het allemaal wat sneller is en dat het voor ons makkelijker wordt om zaken aan te passen of bij te bouwen. Iets waar we nu mee bezig zijn en wat een beetje merkbaar wordt is het vervangen van de hoofdpagina. De huidige pagina is gebouwd met het Drupal-systeem dat we ook voor de Bokt Markt gebruiken. Dit werkt, maar het is traag en is lastig aan te passen. Momenteel hebben we een test-versie van de hoofdpagina klaar. Dit is gebouwd met het Symfony-systeem, dat we gaan gebruiken voor vrijwel alle nieuwe ontwikkelingen op Bokt. Het Symfony-systeem is veel flexibeler en de nieuwe hoofdpagina is op dit moment ook een ruime factor 5 sneller! In eerste instantie blijft de hoofdpagina vrijwel gelijk aan wat we nu hebben. Als het allemaal stabiel draait kunnen we echter veel makkelijker nieuwe dingen toevoegen of bestaande zaken veranderen.

Naast dit alles zijn we ook aan het kijken naar de upload-functie. Deze is nu ook beschikbaar bij ‘snel antwoorden’ en wordt behoorlijk goed gebruikt. Er worden zo’n 3000 foto’s per week geplaatst via de upload-functie! Aan het beheren en zichtbaar maken van die foto’s kan echter nog het een en ander worden verbeterd.
Een ander belangrijk punt is de Bokt Markt. Die draait nu al een tijd en is toe aan een flinke onderhoudsbeurt. Er zijn een aantal problemen die regelmatig terugkomen (zoals het uploaden van foto’s dat regelmatig mis gaat) en er is een lijstje met verbeterpunten die we graag door willen voeren. Nog genoeg te doen dus de komende tijd!

Heb jij nog een vraag, pb deze dan naar goldenarrow.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:44

Bedankt voor de update :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:40

Thanks voor de update! :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:31

Bedankt voor de update ! :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:38

Is er nog iets gedaan met de uitkomsten van het onderzoek van ADx (Arjen) die als Bokt stagiair een onderzoek deed naar privacy?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:54

@Suzanne; is zeker iets mee gedaan. Arjen is in ieder geval met goed resultaat afgestudeerd :) Heeft ook een baan gevonden en probeert tijd te vinden om een samenvatting van zijn onderzoek te maken :j Houden jullie nog tegoed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:57

BartVB schreef:
@Suzanne; is zeker iets mee gedaan. Arjen is in ieder geval met goed resultaat afgestudeerd :) Heeft ook een baan gevonden en probeert tijd te vinden om een samenvatting van zijn onderzoek te maken :j Houden jullie nog tegoed.

Oke fijn! Dank je Bart.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:29

Een duidelijke en interessante update, bedankt! +:)+