Dat de link die je aanklikt , opent in een nieuw venster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Dat de link die je aanklikt , opent in een nieuw venster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 01:22

Hallo!
Ik vind het elke keer zo vervelend als ik in een topic een link zie staan en als ik daar vervolgens op klik, ik niet meer op het forum van Bokt zit.
Dus mij lijkt het handig als die link dan opent in een nieuw venster.
Groetjes *D

itsmi

Re: Dat de link die je aanklikt , opent in een nieuw venster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:23

Dan moet je de link kopieren en een nieuw tabblad openen... en daarin plakken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:24

oooh dat wil ik ook al zo lang _/-\o_

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:25

itsmi schreef:
Dan moet je de link kopieren en een nieuw tabblad openen... en daarin plakken.

Ze kunnen het forum ook zo instellen dat het automatisch gaat ;) Bokt is echt het enige forum dat ik ken dat dit niet doet.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:26

Even [ctrl] op je toetsenbord ingedrukt houden als je op een link klikt :) that'll do the trick, en dan opent je de link in een nieuw tabblad :j

Met [shift] volens mij open je in een echt nieuw venster.. Overigens kun je ook rechtsklikken op de link en dan [openen in nieuw venster] of [openen in nieuw tabblad] kiezen :j

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:27

NaNi schreef:
Even [ctrl] op je toetsenbord ingedrukt houden als je op een link klikt :) that'll do the trick, en dan opent je de link in een nieuw tabblad :j

Met [shift] volens mij open je in een echt nieuw venster.. Overigens kun je ook rechtsklikken op de link en dan [openen in nieuw venster] of [openen in nieuw tabblad] kiezen :j

ctrl werkt niet altijd hoor..

En die handelingen kosten nog teveel moeite denk ik.

Het is idd handiger als het direct in een nieuw venster opent. maar ach, zo kan ik me ook nog prima redden.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 01:49

nee ik vind het veel handiger als ze het zouden instellen dat als je het gewoon met de muis aanklikt het opent in een nieuw venster...knippen en plakken vind ik zo'n gedoe..is langzamer..en in deze tijd willen we alles op computer snel snel snel toch :P

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:49

ja ik kan me daar soms ook mateloos aan ergeren..
zou vele malen helpen fijner zijn als het automatich in een ander venster komt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:51

koeky schreef:
ja ik kan me daar soms ook mateloos aan ergeren..
zou vele malen helpen fijner zijn als het automatich in een ander venster komt

Dat was vroeger ook zo. Veeeeeeeel handiger. Wat ik helemaal irritant vind is dat als je op backspace drukt niet op dezelfde pagina in het topic uitkomt maar een pagina verder.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 01:52

fijn dat er meerdere zijn *\o/* *\o/* ..hoop morgen ook :)* ..op dit tijdstip zijn er denk ik niet zoveel mensen meer achter Bokt :Z :Z :Z

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 01:53

@anne gti..was het vroeger wel zo? dat de link opende in een nieuw venster?? waarom hebben ze dat dan veranderd???

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:08

Ik vind het weer niet prettig als links in nieuwe vensters openen dus ik vrees dat het erg persoonlijk is.
Als ik dingen in een ander tabblad wil hebben houd ik gewoon ctrl (of mijn mijn geval cmd) ingedrukt en dat is zo gewoon voor me dat het echt geen extra handeling is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:11

Ik sluit me aan bij Katja.
Vind het ook niet erg en als ik het wel eens wil, gebruik ik mijn rechtermuisknop. Zie het ook niet als extra handeling.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:22

Citaat:
Dus mij lijkt het handig als die link dan opent in een nieuw venster.

Mij ook! :Y)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:24

Ik gebruik altijd rechtermuisknop en dan openen in nieuw venster of tabblad.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:06

miss_lizje schreef:

Ja maar dan moet je nog nadenken ook voor je wat klikt... ^)

:+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:55

Als je met de middelste muisknop (scrollwheel meestal) klikt dan opent de link in een nieuw tabblad. Zoals eerder gezegd kan je ook rechts klikken of control of shift inhouden.

Het is inderdaad zo in te stellen dat alle links automatisch openen in een nieuw venster maar dat is iets waar een hoop mensen ook weer niet blij van worden. Het grootste probleem is dat je in dat geval geen keuze hebt. Als een link ingesteld is op 'open in nieuw venster' dan opent deze ook in een nieuw venster, je kan dat niet door middel of rechts klikken aangeven dat je de link in het zelfde scherm wilt houden.

Ander ding is dat het tegen de web standaarden in gaat om links in een nieuw venster te openen, het is (IMO) ook niet wat je verwacht. Ik vind het zelf in iedergeval super irritant als een site voor mij besluit dat ik iets in een nieuw venster geopend wil hebben.

Maar goed; je heel even verdiepen in hoe je internet browser (waar je tig uur per dag tegenaan zit te kijken) werkt en dan is het echt erg eenvoudig om die links in een nieuwe tab/venster te openen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:02

miss_lizje schreef:

Ik ook. Ik doe dat eigenlijk standaard. Zeker op Bokt. Is al zo automatisch dat ik soms twee tabbladen open heb staan en als ik dan (ongemerkt) switch oid dat ik soms heb van húh ik zat toch wat anders te lezen :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:40

BartVB schreef:
Maar goed; je heel even verdiepen in hoe je internet browser (waar je tig uur per dag tegenaan zit te kijken) werkt en dan is het echt erg eenvoudig om die links in een nieuwe tab/venster te openen :)

Dit is niet waar - het is in geen enkele browser mogelijk dat links van een ander domein automatisch in een nieuw venster geopend worden. Het onderdrukken van nieuwe vensters is een stuk eenvoudiger.

Bovendien is er volgens mij nog nog geen onderzoek gehouden HOEVEEL mensen bepaald gedrag wel of niet willen hebben.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:43

Ik klik de links ook altijd aan met mijn muiswieltje.. :j Snel en makkelijk :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:47

Standaard instellen dat pagina in nieuw venster opent is echt bijna bij elke website en forum normaal. Dus waarom dat tegen de "webstandaarden" in zou gaan?

Daarnaast is het zoals gezegd, veel makkelijker om op je eigen browser in te stellen dat je pagina's niet in een nieuw venster wil dan iedere keer zelf handelingen moeten verrichten om hem wel in een andere pagina te laden.

En dat "veel" mensen het vervelend zouden vinden kan ik me niet voorstellen.. dan zou het niet overal gebruikt worden.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:06

Shadow0 schreef:
Dit is niet waar - het is in geen enkele browser mogelijk dat links van een ander domein automatisch in een nieuw venster geopend worden. Het onderdrukken van nieuwe vensters is een stuk eenvoudiger.

Automatisch is inderdaad lastig maar op de middelste muisknop duwen ipv op de linkerknop is niet heel veel extra werk lijkt me :+

In Chrome kan je (AFAIK) niet instellen dat je nooit iets in een nieuw window wilt openen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:09

Waves schreef:
Standaard instellen dat pagina in nieuw venster opent is echt bijna bij elke website en forum normaal. Dus waarom dat tegen de "webstandaarden" in zou gaan?

Ah, omdat er ooit een techguru was (Jacob Nielsen), die heeft geschreven over gebruikersvriendelijkheid van websites. (Alleen... als ik z'n website zie, http://www.useit.com/ word ik vooral erg verdrietig. Laat ik het erop houden dat het op mij niet overkomt als iemand die weet waar 'ie het over heeft.)

Citaat:
En dat "veel" mensen het vervelend zouden vinden kan ik me niet voorstellen.. dan zou het niet overal gebruikt worden.

Da's een argument van niks: tenslotte zijn er ook VEEL sites met 'leuke' geluidjes, eindeloze intro's, popups etc. Volgens mij vinden veel mensen het vervelend, maar ze worden toch veel gebruikt.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 11:19

Karin_88 schreef:
Ik klik de links ook altijd aan met mijn muiswieltje.. :j Snel en makkelijk :D

ja die heb ik niet :o ..heb een laptop en gebruik geen losse muis ernaast

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:23

Ah, met mijn laptop doe ik dan ook rechtermuisknop en dan openen in nieuw tabblad.. :) Doe ik zowel in Firefox als Chrome :)