Veel dubbele topics of verkeerd geplaatst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Veel dubbele topics of verkeerd geplaatst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:49

valt mij op dat het de laatste tijd wel erger lijkt dan ooit....
Topics plaatsen waar al tig topics over zijn of een centraal topic over staat die notabene bóven het topic staat dat dan weer dubbel wordt geplaatst.

Ik tem dan maar weer.....Vandaag lijkt het erger dan ooit.
Topics over sneeuw schieten als paddenstoelen uit de grond;
[LZP] Glad/sneeuw, verplicht naar je werk? (Staat ook nog eens verkeerd)
zelfde onderwerp
[LZP] met dit weer de straat op of niet??
[LZP] Hoeveel sneeuw ligt er bij jullie?
[LZP] Sneeuw: voordeel of Nadeel!
[LZP] En dan sta je stil op amersfoort centraal
[LZP] Slachtoffers van de sneeuw
[LZP] IJsvrij, wie ook?

Terwijl bovenaan een kanjer van een centraal topic staat, lezen sommige mensen dan echt zo slecht?

En dat binnen één dag en heb het dan nog maar over één forumonderdeel.....
Kan me soms echt wel voorstellen dat moderators meer te doen hebben dan alleen maar topics sluiten
of verplaatsen..
ik zou het niet verkeerd vinden als men hier wat strenger in zou worden.
Wat vinden jullie hiervan of valt het je niet eens op :D

Pasamba

Re: Veel dubbele topics of verkeerd geplaatst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:56

Het valt mij ook heel erg op. Mensen zijn iets te enthousiast met dit weer geloof ik. :P
Of ze kijken gewoon niet en gooien maar weer een topic open.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:13

Waar ik me vooral aan erger zijn die 2098240308248032302 topic's van hoe je foto's plaatst op Bokt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:21

Teziej...terwijl die vragen gewoon beantwoord en wel in de help functie staan....
Anders één zoekhit, en je heb al antwoord op je vraag.
Kijk en als dit nu een nieuwe bokkers doet, maar ook bokkers die al rustig 4 jaar lid zijn....

Op MW is het ook om de haverklap raak lijkt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:27

Waarom zou je moeite doen om te zoeken als je gewoon een topic kan openen, waar je of antwoord krijgt, of een link naar het antwoord krijgt?
Heel, heel misschien krijg je een een ow, maar liever dat dan wat moeite doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:30

Asyaa schreef:
Waarom zou je moeite doen om te zoeken als je gewoon een topic kan openen, waar je of antwoord krijgt, of een link naar het antwoord krijgt?

Dus andere mensen dan maar nodeloos aan het werk zetten? Want ej topci gaat toch wel op slot of wordt verwijderd, kan je daar nu een goed gevoel aan over houden?

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:34

Chiqa schreef:
Teziej...terwijl die vragen gewoon beantwoord en wel in de help functie staan....
Anders één zoekhit, en je heb al antwoord op je vraag.
Kijk en als dit nu een nieuwe bokkers doet, maar ook bokkers die al rustig 4 jaar lid zijn....

Op MW is het ook om de haverklap raak lijkt wel.

Ja is zo. Ik moet zeggen dat ik ook wel is een onzinnig topic heb geopend, maar ik snap niet
dat als mensen hier net nieuw zijn dat ze niet ff de 'help' button aanklikken. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:34

Chiqa schreef:
Asyaa schreef:

Dus andere mensen dan maar nodeloos aan het werk zetten? Want ej topci gaat toch wel op slot of wordt verwijderd, kan je daar nu een goed gevoel aan over houden?

Boeit mij het wat? Ik krijg me antwoord toch? Volgende keer gewoon lekker precies hetzelfde ;)

M'n post was sarcastisch ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:38

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:07

Poeh ben dus toch niet de enige die dit dus erg veel opvalt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:11

Asyaa schreef:
Chiqa schreef:

Boeit mij het wat? Ik krijg me antwoord toch? Volgende keer gewoon lekker precies hetzelfde ;)

meen je dat nou echt :?

6 x OW is BOT he ;)
maar met zo een instelling had ik m als mod al gegeven :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:14

ikdoemaarwat schreef:
Asyaa schreef:

meen je dat nou echt :?

6 x OW is BOT he ;)
maar met zo een instelling had ik m als mod al gegeven :Y)

Dat is nog steeds 6 keer maar lekker ergens een topic dumpen (ervan uitgaand dat elke keer een OW wordt gegeven, wat ik betwijfel), en antwoord krijgen op je vraag zonder enige moeite te doen.
Mensen zijn gewoon te lui om:
A de zoekfunctie te gebruiken of google (als mensen dit eens deden hoefde 50% van de geopende topics niet eens geopend te worden)
B even te kijken waar het het best zou staan, en mocht je het toch niet zeker weten kan je even een mod te pb'en met de vraag (zelf ook al een aantal keer gedaan)

@Chiqa
Ik denk niet dat de mensen die te lui zijn om even iets op te zoeken het boeien of je een mod aan het werk zet ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:16

slappe instelling, geen andere woorden voor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:33

ikdoemaarwat schreef:
slappe instelling, geen andere woorden voor :n

Ben ik het helemaal mee eens ;)
Maar boeit het voor die mensen die het continu doen iets wat wij er van vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:39

Unwritten schreef:
Wat de topics over de sneeuw betreft, we doen ons best iedereen door te verwijzen naar het centrale topic.

O maar Unwritten het is ook zeker niet als verwijt bedoeld hoor :) Ik weet dat jullie je best enorm doen,
alleen kan ik me zo voorstellen dat het ook anders kan zijn. Mss als er wat aandacht aan geschonken zou worden waardoor mensen bewuster dr mee om kunnen gaan?

Zouden jullie meer tijd over houden voor andere dingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:42

Ik zag het ook niet als verwijt, ik vond het stiekem handig als ik even mijn neus liet zien :j

Hopelijk is het met de sneeuw een tijdelijk iets, tot NEderland weer schoon is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:44

Zou dit topci niet geopend hebben als het alleen vandaag het geval was,
hier weer een voorbeeldje;

[LZP] konijnen drinkfles bevroren! staat op LZP...
A staat verkeerd, iemand die al vanaf 2005 lid is weet toch wel dat er ook een BB is?
B Hier zijn al tig topcs over, waarom kijken mensen niet éven iets verder dan hun neus lang is,
ze hebben hier toch een prachtige zoekfunctie?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:22

Ik moet zeggen dat het me ook vaak stoort. Juist de topics, die echt op 'rare' plaatsen staan. Voorbeeld: topics, die over paarden gaan en dan op LZP (Leven ZONDER Paarden) worden geplaatst. 8)7 Sorry, maar dat is iets dat ik écht niet kan vatten.
Al kom ik ook geregeld topics tegen, die niet verkeerd staan, maar elders beter en dat stoort me minder, zeker wanneer het vrij nieuwe Bokkers zijn.

Het is zeker waar dat de mods hun tijd beter kunnen besteden, aan de andere kant vond ik het 'domweg' verplaatsen van topics altijd wel relaxed tussendoor. Misschien dat Bart een overzichtje zou kunnen maken per gebruiker met verplaatste topics (in amcp)? Als je dat op een rijtje hebt en dan topictitel en van waar naar waar hij verplaatst is kan je zo uithalen wie op een gegeven moment echt maar domweg topics opent en zou je hen een sturende PB kunnen sturen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:31

"Als het verkeerd staat.. verplaats het maar" :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:12

Ik kan er eigenlijk met mijn verstand al niet bij dát mensen zoveel topics plaatsen. In de tijd dat ik hier op bokt zit heb ik zo weinig topics geopend, dat aantal is op 1 hand te tellen. Sommige mensen lijken zonder na te denken gewoon weer op het knopje 'nieuw topic' te klikken. Ik reageer liever alleen :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:55

Judje schreef:
Het is zeker waar dat de mods hun tijd beter kunnen besteden, aan de andere kant vond ik het 'domweg' verplaatsen van topics altijd wel relaxed tussendoor. Misschien dat Bart een overzichtje zou kunnen maken per gebruiker met verplaatste topics (in amcp)? Als je dat op een rijtje hebt en dan topictitel en van waar naar waar hij verplaatst is kan je zo uithalen wie op een gegeven moment echt maar domweg topics opent en zou je hen een sturende PB kunnen sturen.

Als ik topics verplaatste stuurde ik meestal wel een pb naar de bokker (aka: daar en daar kun je je topic terug vinden want het topic hoort hier niet thuis om die en die reden). + toevoeging in AMCP.

Slotjes kunnen misschien ook wel gemeld worden in AMCP, máár er zijn verschillende redenen van slotjes (uit de hand gelopen topic, reltopic, dubbeltopic, te weinig posts voor dat en dat fora topic (bij verplaatsing) enzovoorts)