bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:37

ola allemaal,

Na nu voor de derde keer half nederland door te moeten gaan rijden voor 130 euro die ik terug wil van een bokker die de gekochte spullen niet opstuurt, word ik er een beetje moe van.

betreffende mods op EA zijn ingelicht, er is een topicje geopend op FZ of meerdere mensen slechte ervaringen hadden met haar... er is een ban gegeven maar daar stopt het dan ook voor de Mods.
wat mij met een zeer ontevreden gevoel achter laat. ( no hard feelings tegen de Mods, maar je wordt er vrij hopeloos van)
Ik vraag me af of het als Mods , enig nut heeft om mensen die oplichten via Bokt een ban te geven? in mijn laatste voorbeeld bleek namelijk dat de betreffende bokker al een een ban had onder een andere naam en nu dus weer....

Oftewel aankomende tijd maakt ze weer een nieuw profiel aan en gaat weer vrolijk verder?

Zouden er nog andere maatregelen getroffen kunnen worden bv door Bokt? of door ons als kopers?

Wat vinden jullie?

DDW1190

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:39

op marktplaats gebeurd het ook redelijk vaak, ik weet niet wat hun voor stappen ondernemen?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:39

Wat had je zelf in gedachte dan als maatregel?

Ik denk dat dit toch het risico is met kopen via internet. Niet alleen op bokt maar ook op bijvoorbeeld marktplaats. Ik denk dat er toch niet heel veel tegen te doen is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:40

Er is geloof ik zo'n site waar je melding kunt maken van internet oplichtingen. Geen idee hoe die heet.

En als je de gegevens hebt van de desbetreffende en je hebt meerdere mensen die door hem/haar opgelicht zijn kun je misschien aangifte doen? Hoe meer mensen dat doen, hoe beter natuurlijk.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:42

Nog mazzel dat je haar adres dan wel had. Meestal krijg je alleen maar een bankrekening en plaatsnaam waar je het geld op mag overmaken.

Ik weet niet hoeveel nieuwe leden er elke dag op Bokt bij komen, maar het zou natuurlijk een optie zijn om aan de hand van het IP adres te kijken of het nieuwe lid niet al een lid is geweest en een BAN heeft gekregen. Misschien dat er een automatische link kan worden gelegd, zodat er geen handmatige controle op elke nieuwe aanmelding hoeft te gebeuren.

Heb je het geld trouwens terug? Of ben je ook nog voor niks gereden.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 05-05-09 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:42

kazary schreef:
Wat had je zelf in gedachte dan als maatregel?

Ik denk dat dit toch het risico is met kopen via internet. Niet alleen op bokt maar ook op bijvoorbeeld marktplaats. Ik denk dat er toch niet heel veel tegen te doen is.

ik heb zelf ook niet de wijsheid in pacht :+ daarom vraag ik om meningen.

Punt is namelijk dat koop via internet geen aangifte van gedaan kan worden heb ik wel is gehoord.
maar inderdaad het is eigen keus of je iets koopt cq verkoopt.

echter ik weet niet of ze meer kunnen , maar nu wordt er een ban gegeven en een week later bij wijze van spreken wordt er onder een andere naam weer van alles verkocht etc...

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:42

koop voortaan spullen en verstuur / betaal het onder rembours. Is iets duurder, maar beide lopen geen risico....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:43

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:44

Isabonny schreef:
Nog mazzel dat je haar adres dan wel had. Meestal krijg je alleen maar een bankrekening en plaatsnaam waar je het geld op mag overmaken.

Ik weet niet hoeveel nieuwe leden er elke dag op Bokt bij komen, maar het zou natuurlijk een optie zijn om aan de hand van het IP adres te kijken of het nieuwe lid niet al een lid is geweest en een BAN heeft gekregen. Misschien dat er een automatische link kan worden gelegd, zodat er geen handmatige controle op elke nieuwe aanmelding hoeft te gebeuren.

Heb je het geld trouwens terug? Of ben je ook nog voor niks gereden.

Adres heb ik via allerlei moeilijke wegen gekregen! de mensen die me daarbij hebben geholpen nog bedankt!

geld heb ik dus niet terug , maar deze week zal ik een bezoekje brengen aan der.
Ik hoop echt dat ik niet uit mijn slof schiet dan :(

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:44

KellyG
Dan kun je bij een oplichter nog genept worden. Die stuurt gewoon een doos met troep, of iets van gewicht zoals een steen.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:45

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:45

je kan er wel aangifte van doen. Als je een naam en rek nr hebt kan je dat doorgeven. Ik weet niet of er iets mee gedaan wordt door de politie, maar als het al vaker gebeurd is en die andere mensen doen ook aangifte (het gaat telkens om dezelfde persoon) dan zal er toch wel iets aan gedaan worden.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:46

d_ruiter schreef:
je kan er wel aangifte van doen. Als je een naam en rek nr hebt kan je dat doorgeven. Ik weet niet of er iets mee gedaan wordt door de politie, maar als het al vaker gebeurd is en die andere mensen doen ook aangifte (het gaat telkens om dezelfde persoon) dan zal er toch wel iets aan gedaan worden.

maar dan heb ik nog steeds geen geld terug???

ik ga eerst die kant op, en mijn geld terug halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:47

kazary schreef:
KellyG
Dan kun je bij een oplichter nog genept worden. Die stuurt gewoon een doos met troep, of iets van gewicht zoals een steen.

Trek je de doos open en betaal je pas als de inhoud correct is ;)

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:47

Nelis ik wens je veel suc6 bij het bezoek bij haar thuis en hopelijk kun je ook mijn broek mee nemen maar daar twijfel ik niet aan..!!! verder is het gewoon klote als je opgelicht word, ik ben nu ook voor het eerste dupe geworden bij haar dan..

Opgelicht in lichten komen we op tv haha!

Charica

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:49

Wat is EA?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:50

Tja zie onderschrift. Gaat helaas ook niet om een misselijk bedrag.
Helaas woont zij in Belgie en ik in Groningen.
Maar ga haar binnenkort ook een bezoekje brengen met wat leuke vrienden :) ik weet ook niet wat ik ga doen als ik haar voor me krijg....

Tja de mods hebben hun best gedaan. Echter heeft het niet mogen baten. Ze is nu gebant... maar ja wat koop ik daarvoor??
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 05-05-09 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:51

Nouks schreef:
kazary schreef:
KellyG

Dan heb je een erg lieve postbode. Want dat mag hij eigenlijk niet toestaan.

Marijkeeee

Vind dat zo'n persoon die de boel oplicht voordelig gebant moet worden
En al helemaal als je ziet waar voor ze mensen wel een permanente ban geven dan snap ik niet dat ze van iemand die al meerdere malen mensen heeft opgelicht niet een permanente ban geven.. Dan kan zo'n iemand ook niet weer zo makkelijk een nieuw profiel aanmaken toch ?

En aangifte doen kan, maar heel veel haal je er niet uit..

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:51

knolle_krack schreef:
Nelis ik wens je veel suc6 bij het bezoek bij haar thuis en hopelijk kun je ook mijn broek mee nemen maar daar twijfel ik niet aan..!!! verder is het gewoon stinkmodder als je opgelicht word, ik ben nu ook voor het eerste dupe geworden bij haar dan..

Opgelicht in lichten komen we op tv haha!

ik hou je op de hoogte meid.

en als er geen broek is dan je geld terug.

RoosIris

Charica schreef:
Wat is EA?

Verkoopforum.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:52

Nouks schreef:
kazary schreef:
KellyG

dat mag niet :) je moet het accepteren+betalen en daarna mag je het pas open maken :)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:53

smokey17 schreef:
Tja zie onderschrift. Gaat helaas ook niet om een misselijk bedrag.
Helaas woont zij in Belgie en ik in Groningen.
Maar ga haar binnenkort ook een bezoekje brengen met wat leuke vrienden :) ik weet ook niet wat ik ga doen als ik haar voor me krijg....

Tja de mods hebben hun best gedaan. Echter heeft het niet mogen baten. Ze is nu gebant... maar ja wat koop ik daarvoor??

dat heb ik dus ook.

je blijft met een poedersuiker gevoel achter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:54

kazary schreef:
Dan heb je een erg lieve postbode. Want dat mag hij eigenlijk niet toestaan.

Evelli schreef:
dat mag niet :) je moet het accepteren+betalen en daarna mag je het pas open maken :)

Wist ik niet... :o
Anders was 't een mooie oplossing geweest...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:21

Isabonny schreef:

Handmatig is niet te doen, daar zijn het er te veel voor. En alleen controleren op IP adres is ook lang geen garantie. Mensen die kwaad willen kunnen ergens anders een nieuwe account aanmaken zodat ze een ander ipadres hebben, of via internet gebruik maken van een ander ip-adres.