[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:32

De maand mei was een spannende maand voor de nieuwe redactieleden van het BNB (Bokt NieuwsBrief). De allereerste editie van 2015 stond op 15 mei om 08:51 online. Gelukkig werd de eerste editie met veel plezier gelezen door de bokkers! De voorbereidingen voor Horse Event zijn al even gestart en deze maand kwamen de eerste berichten daarover op VN. Zo is de inschrijving voor de Bokt-wedstrijd op Horse Event 2015 online gegaan. Heb je interesse om mee te doen, kijk dan vooral naar [VN] Bokt zoekt deelnemers 'Grote Bokt Wedstrijd' Horse Event. En ook zijn we weer op zoek naar reporters en fotografen om verslag te doen van Horse Event: [VN] Bokt zoekt reporters en fotografen voor Horse Event
In dit BBB vind je verder informatie over het aanbieden van games, over hoe je advertenties plaatst en over de technische kant van Bokt.nl. Veel leesplezier!



Inhoudelijk

Forum
Games aanbieden/ruilen? Deel je advertentie hier!
Een tijdje geleden werd ons door een gebruiker gevraagd of er niet de mogelijkheid was om een ruiltopic voor games in het leven te roepen. Na overleg is besloten dat het aanbieden van spelletjes meer iets is voor de Markt, maar omdat we het wel een leuk initiatief vonden, hebben we dit topic geopend. Hiermee hopen we het onderling uitwisselen/(ver)kopen van games, waarvoor op de Markt nog geen aparte categorie bestaat, makkelijker te maken. Heb jij een spel dat je wilt aanbieden of ben je juist op zoek naar een game die een andere bokker misschien wel voor je heeft liggen? Plaats dan een advertentie op de Markt en deel je linkje in het ENT-topic, zodat andere gebruikers met interesse in games jouw advertentie makkelijk kunnen vinden en er direct op geattendeerd worden. :)
[ENT] [Markt] Games op de Bokt-markt

Een ander kleine verandering aan het forum is dat de smileys nu ook in een spoiler staan.

Nieuwsredactie
Bokkers in het nieuws

De Nieuwsredactie houdt jullie op de hoogte van het actuele nieuws uit de paardenwereld. Extra leuk wordt het als het een lid van onze community is die in het nieuws verschijnt. Het is voor ons alleen niet altijd mogelijk om bij elk nieuwsbericht na te gaan of het wellicht een Bokker betreft. Zie jij dus een nieuwsbericht op de voorpagina dat over een Bokker gaat en hebben wij dat niet al gemeld in het artikel zelf? Stuur dan een TeR in (zie knop 'tip de redactie' onder elk nieuwsbericht), zodat wij het artikel kunnen aanpassen. Ben jij zelf in het nieuws geweest en weten wij daar nog niks van? Ook dan kun je ons altijd een TeR sturen, zodat wij kunnen nagaan of het een geschikt item voor voorpaginanieuws is. Op deze manier kunnen jullie ons helpen bij het plaatsen van zogenaamd community-nieuws.


Bezwaarcommissie
De bezwaarcommissie zal in het volgende BBB weer wat melden.

Wiki
Deze maand zijn er weer een aantal wijzigingen op de Wiki gedaan. Zo is er een nieuw artikel gemaakt over het Graasmasker. Dit is een soort muilkorf voor paarden die op dieet staan. Verder zijn er aan het artikel over Eventingwedstrijden enkele wedstrijden toegevoegd. Nu kun je lezen over de wedstrijden in Chaam, Renswoude en Markelo Snorrewind. Verder is er een foto toegevoegd die een kale plek laat zien die ontstaan is door luizen. Verder kunnen we melden dat we deze maand een nieuwe categorie aan de Wiki hebben kunnen toevoegen: Categorie:Boomloos.

We willen Marieke_K, Splashislief en Banjer bedanken voor hun hulp deze maand. Verder komt Marieke_K in juni weer terug om als Wiki-mod het team te versterken.

Beheer
Op 10 mei is Bokt.nl een tijdje onbereikbaar geweest, precies tijdens de vakantie van Bart. Voor zijn vakantie is alles nog een keer getest, zijn er extra servers in stelling gebracht en hebben we gedacht aan het ophangen van een hoefijzer boven het serverrack... Helaas heeft dat allemaal niet voorkomen dat Arion toch een flinke stuiptrekking kreeg die helaas niet goed werd verholpen door de andere servers. Bart heeft vanaf zijn vakantieadres natuurlijk alles op alles gezet om jullie je dagelijkse portie Bokt.nl niet te lang te onthouden. Dat is uiteindelijk gelukt (via een bijzonder gare mobiele verbinding), het onderliggende probleem is ook gevonden en verholpen. Alles zou het inmiddels weer als een zonnetje moeten doen, onze excuses voor het ongemak!

Team

Vertrek...
Helaas nemen wij afscheid van twee leden van de bezwaarcommissie. Zowel Amanda als SusanH trekken hun oranje jasje uit en verruilen die voor een zwarte. Wij willen beide dames heel erg bedanken voor hun inzet. Jullie hebben veel betekend voor het team.

Tips van het Team

Bokt Markt
Omdat het voor sommige nog niet helder is hoe de Bokt Markt werkt, hebben wij ervoor gekozen om de regels en handige weetjes rondom de Bokt Markt uit te leggen bij Tips van het Team.

Algemene informatie
Sinds 30 december 2011 kun je voor het (ver)kopen van paardgerelateerde spullen op Bokt terecht op de Bokt Markt. Hier vind je duizenden advertenties waarin paarden, pony's en alles wat je nodig hebt voor de paardensport wordt aangeboden. Op dit moment is het plaatsen van advertenties nog geheel gratis. De regels voor het plaatsen van advertenties vind je hier.

Het is natuurlijk handig om te weten hoe het technisch gezien werkt, maar ook is het van belang dat je weet hoe je een juiste advertentie in elkaar zet.

Zorg er altijd voor dat je advertentie zo helder mogelijk is. Let op spelfouten: staat je advertentie vol spelfouten? Dan kan het zijn dat iemand je advertentie overslaat.
Zorg voor een goede omschrijving: geef duidelijk aan wat je verkoopt en wat je verwacht van de koper.
Zorg voor duidelijke foto's. Dit zorgt ervoor dat iemand in één oogopslag kan zien of hij/zij geïntereseerd is in je product.
Heb je je product al verkocht? Zet je advertentie dan op slot. Dit zorgt voor een overzichtelijke markt en neemt ook een stuk frustraties weg van mensen die alsnog interesse hadden/hebben.

Hoe plaats ik een advertentie
Voor het plaatsen van een advertentie op de Markt, heb je een BoktAccount nodig. Als je bent ingelogd, kies je op de hoofdpagina van de Markt ( http://www.bokt.nl/markt ) linksbovenin voor de link 'plaats advertentie'. Op de volgende pagina vul je de benodigde velden in. Heb je alle informatie over je advertentie geplaatst, druk dan op 'opslaan'. Je advertentie staat nu online!
De Markt is nog een nieuw onderdeel van de site. Het kan dus zijn dat je een fout ontdekt bij het gebruik van de Markt of dat je iets tegenkomt wat in jouw ogen verbetering nodig heeft. Laat dat ons dan weten op Marktzaken.

Een advertentie sluiten op de Boktmarkt
Op het moment dat je iets hebt verkocht op de Boktmarkt is het de bedoeling dat je je advertentie sluit. Op die manier verdwijnt je advertentie van de Boktmarkt en is het voor iedereen duidelijk dat het product verkocht is. Hiermee voorkom je ook dat je tijden na de verkoop nog pb's krijgt over een oude advertentie. Het sluiten van een advertentie is niet ongedaan te maken. Mocht je een advertentie per ongeluk gesloten hebben kun je een nieuwe advertentie aanmaken. Een advertentie sluiten gaat als volgt: Je kiest op de Boktmarkt in het linker menu voor "mijn advertenties", vervolgens klik je op de advertentie die je wilt sluiten.

Afbeelding

Hierna kies je voor "sluit advertentie". Hiervan krijg je een bevestiging, je advertentie is dan gesloten.

Afbeelding

Een advertentie reserveren op de Boktmarkt
Op het moment dat je bezig bent met iets verkopen of voldoende geïnteresseerden hebt voor een object kun je de advertentie op gereserveerd zetten. Het gereserveerd zetten van een advertentie kun je ongedaan maken op het moment dat het object toch weer beschikbaar wordt. Een advertentie reserveren gaat als volgt: Je kiest op de Boktmarkt in het linker menu voor "mijn advertenties", vervolgens klik je op de advertentie die je wilt reserveren.

Afbeelding

Hierna kies je voor "markeer als gereserveerd". Hiervan krijg je een bevestiging, je advertentie is dan gereserveerd.

Afbeelding

Voor het verwijderen van een reservering klik je simpelweg weer op "verwijder reservering".

Een advertentie op de Boktmarkt wijzigen
Op het moment dat je informatie wil toevoegen aan je advertentie is er de mogelijkheid tot het bewerken van je advertentie. Dit doe je als volgt: je kiest op de Boktmarkt in het linker menu voor "mijn advertenties". Vervolgens klik je op de advertentie die je wilt bewerken.

Afbeelding

Kies boven bij de tabbladen voor "bewerken". Je krijgt dan een scherm waarin je je advertentie kunt aanpassen.

Een advertentie melden bij de moderators
Soms is het zo dat een advertentie verkeerd staat, er meerdere advertenties zijn gemaakt voor een object of een advertentie om andere redenen in strijd is met de regels op de Boktmarkt. Wij vinden het heel prettig als je deze advertentie bij ons meldt zodat we ernaar kunnen kijken.
Naast iedere advertentie staat dit rijtje:
Afbeelding
Als je klikt op "melden bij de moderators" worden automatisch de markt-moderators ingelicht dat er iets niet klopt aan de advertentie. Als je denkt dat het handig is om je melding toe te lichten kun je een van de markt-mods een PB sturen.

De Markt-mods zijn C_arola, [***], Essie73, Robynn en Ods.


Ik heb een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je suggestie pb'en naar [***]

Reminder
Even een korte reminder: heb je vragen voor het onderdeel Vragen van Bokkers? Stuur deze dan in een pbtje naar goldenarrow.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:46

Duidelijk overzicht zo. Thanks! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48700
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:50

Bedankt voor de update :)

Amanda en SusanH: jammer dat jullie stoppen... Bedankt voor alles!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110908
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:15

Bedankt voor het BNB weer! Amanda en SusanH, bedankt voor al jullie harde werk!


Citaat:
Op dit moment is het plaatsen van advertenties nog geheel gratis.

Kan ik uit deze zin opmaken dat het in de toekomst wellicht geen gratis dienst meer zal zijn? :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12770
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:32

Bedankt weer *D!

[***] schreef:
En ook zijn we weer op zoek naar reporters en fotografen om verslag te doen van Horse Event: [VN] Bokt zoekt reporters en fotografen voor Horse Event



Volgens mij niet meer op zoek, aangezien de reporters en fotografen al zijn uitgekozen.

Cayenne schreef:
Citaat:
Op dit moment is het plaatsen van advertenties nog geheel gratis.

Kan ik uit deze zin opmaken dat het in de toekomst wellicht geen gratis dienst meer zal zijn? :)


Vroeg ik mij inderdaad ook af.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:42

Bedankt weer :D

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:45

Cayenne schreef:
Bedankt voor het BNB weer! Amanda en SusanH, bedankt voor al jullie harde werk!


Citaat:
Op dit moment is het plaatsen van advertenties nog geheel gratis.

Kan ik uit deze zin opmaken dat het in de toekomst wellicht geen gratis dienst meer zal zijn? :)


Dat moet er ook nog eens bijkomen. De markt werkt al maar half... Mis EA nog steeds :=

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:49

Dank!

Zou de markt inderdaad geld gaan kosten? Ik neem aan dat dat geld dan ook gebruikt wordt om wat meer te controleren op de markt en de boel daar aan kant te houden? Het is daar écht een zooitje met zoveel oude advertenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:23

Cayenne schreef:
Bedankt voor het BNB weer! Amanda en SusanH, bedankt voor al jullie harde werk!


Citaat:
Op dit moment is het plaatsen van advertenties nog geheel gratis.

Kan ik uit deze zin opmaken dat het in de toekomst wellicht geen gratis dienst meer zal zijn? :)



Ik ga het even navragen, durf er zo geen antwoord op te geven :)

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:40

Er zijn wel wat ideeën wat de [***] betreft. Verbetering van de Markt staat hoog op het to do lijstje. Bijvoorbeeld de oude, gesloten advertenties, deze moeten uiteindelijk gaan verdwijnen, de Markt moet opgeschoond worden. En zo zijn er meer dingen. Verbetering van de Markt is dus eerst aan de orde, hoe en wat daarna bekijken we daarna. :)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:55

Fijn, ik kon niks vinden over de duidelijke regels op de markt die ik nu hierdoor dus wel heb gevonden :)
Ik zie inderdaad nog wel wat verbeterpunten op de boktmarkt, om eerst even terug te komen op oude advertenties; klopt het dat jullie open advertenties na 3,5 jaar verwijderen ? Dat vind ik een goed iets maar ik denk dat die 3,5 best omlaag zou mogen.
Verder zie ik persoonlijk veel spammers langs komen op de markt, die het leuk vinden om de producten uithun webshop stuk voor stuk op de boktmarkt te plaatsen. Inmiddels dus kunnen lezen dat dit niet mag (als het klopt alleen niet als de link van het product erin staat? Zou iemand dit kunnen uitleggen want zonder link vind ik het evengoed spam?), maar ik mis een beetje de melding op de persoon zelf, ik kan alleen zo de advertenties melden en persoon in kwestie heeft welgeteld 3 forumberichten en waarschijnlijk 20x zoveel advertenties

Maargoed dit is geen marktplaats maar een forumsite, dat snap ik ook wel maar het lijkt een beetje alsof de markt opnieuw en opnieuw is bewaard voor later om te fixen en dat later nog niet is aangekomen

mala26

Berichten: 5016
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:15

Thanks voor de update.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:26

laraxXxemma schreef:
Fijn, ik kon niks vinden over de duidelijke regels op de markt die ik nu hierdoor dus wel heb gevonden :)
Ik zie inderdaad nog wel wat verbeterpunten op de boktmarkt, om eerst even terug te komen op oude advertenties; klopt het dat jullie open advertenties na 3,5 jaar verwijderen ? Dat vind ik een goed iets maar ik denk dat die 3,5 best omlaag zou mogen.
Verder zie ik persoonlijk veel spammers langs komen op de markt, die het leuk vinden om de producten uithun webshop stuk voor stuk op de boktmarkt te plaatsen. Inmiddels dus kunnen lezen dat dit niet mag (als het klopt alleen niet als de link van het product erin staat? Zou iemand dit kunnen uitleggen want zonder link vind ik het evengoed spam?), maar ik mis een beetje de melding op de persoon zelf, ik kan alleen zo de advertenties melden en persoon in kwestie heeft welgeteld 3 forumberichten en waarschijnlijk 20x zoveel advertenties

Maargoed dit is geen marktplaats maar een forumsite, dat snap ik ook wel maar het lijkt een beetje alsof de markt opnieuw en opnieuw is bewaard voor later om te fixen en dat later nog niet is aangekomen


Ik neem dit even mee achter de schermen, zodat de andere markt mods er ook naar kunnen kijken.
Tips voor verbetering van de Markt zijn altijd welkom namelijk.

lievebettina
Berichten: 28
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:43

Hoi, als ik mezelf Google zie ik veel oude advertentie s van mij zelf van bokt..hoe kan ik gesloten advertentie s definitief verwijderen zodat ze niet meer zichtbaar zijn op Google als bijv iemand mijn tel nr of naam intikt? Ik ben namelijk gestopt in werken in de paarden en ook met verkoop van paarden en zie als ik solliciteer dat ze altijd over mijn vroegere paarden hobby beginnen omdat ze dat van Google hebben gehaald. Heel irritand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:43

lievebettina schreef:
Hoi, als ik mezelf Google zie ik veel oude advertentie s van mij zelf van bokt..hoe kan ik gesloten advertentie s definitief verwijderen zodat ze niet meer zichtbaar zijn op Google als bijv iemand mijn tel nr of naam intikt? Ik ben namelijk gestopt in werken in de paarden en ook met verkoop van paarden en zie als ik solliciteer dat ze altijd over mijn vroegere paarden hobby beginnen omdat ze dat van Google hebben gehaald. Heel irritand


Mocht je er last van hebben dat je advertenties nog steeds gevonden worden, neem dan even contact op met één van de Markt moderatoren, zij zullen de advertenties dan voor je verwijderen.

lievebettina
Berichten: 28
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:02

Hoi hoe kan ik een moderator vqn markt een bericht sturen?

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:36

Dat kan door middel van een privébericht (PB), maar ik zal voor het gemak jou even een bericht doen (aangezien ik een Markt mod ben)