Wat zijn de vorderingen rond de EA forums?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wat zijn de vorderingen rond de EA forums?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:06

met name omdat ik me aan een paar dingen "irriteer".

Als je bijv in een gevraagd topic reageert, krijg je zelden reactie terug.

Daarbij is de vraag "ruil je" kennelijk nieuwe mode...

Ben dus erg nieuwschierig wat er eventueel voor vorderingen zijn, aangezien het hele huidige EA op de schop genomen zou worden

Mars

Re: Wat zijn de vorderingen rond de EA forums?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:06

Ik ben ook benieuwd ja, ik dacht er vanmiddag nog aan. Er was sprake dat er een heel nieuw systeem voor EA zou komen, toch? Natuurlijk is dat best een hoop werk, maar een kleine update met hoe het ermee gaat zou welkom zijn Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:08

wat ik heeeeeeeeel erg graag zou willen op EA is dat er een soort koopverplichting komt..
want het word de laatste tijd steeds erger.. mensen willen iets van je kopen, je maakt je gegevens over en hun zeggen dat ze het geld overmaken... en je hoort nooit meer wat!

maar ja.. zoiets zou wel niet mogen.. Bloos

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:10

LimaMambo schreef:
wat ik heeeeeeeeel erg graag zou willen op EA is dat er een soort koopverplichting komt..
want het word de laatste tijd steeds erger.. mensen willen iets van je kopen, je maakt je gegevens over en hun zeggen dat ze het geld overmaken... en je hoort nooit meer wat!

Als zelfs een mondelinge overeenkomst al rechtsgeldig is, dan lijkt het me dat dit helemaal het geval is wanneer het geschreven staat, ookal is het dan via internet. Op het moment dat beide partijen akkoord zijn en er gegevens zijn uitgewisseld is de koper dus van rechtswege al verplicht te kopen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:12

Mas schreef:
LimaMambo schreef:

Als zelfs een mondelinge overeenkomst al rechtsgeldig is, dan lijkt het me dat dit helemaal het geval is wanneer het geschreven staat, ookal is het dan via internet. Op het moment dat beide partijen akkoord zijn en er gegevens zijn uitgewisseld is de koper dus van rechtswege al verplicht te kopen.

oke dat is mooi.. maar zou het dan niet handig zijn om hier een speciale mod op te zetten? of draaf ik nu erg door? Tong uitsteken

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:16

Laten we eerst weer genoeg mods krijgen, ze hebben het nu al druk genoeg. Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:06

dit loopt al van ver voor het mod te kort, dus er zou toch iets bekend moeten zijn lijkt me

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:30

Ik ben ook wel benieuwd hoe de stand van zaken staan Ja

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:39

Op dit moment zijn er nog geen nieuwe vorderingen. Inhoudelijk hebben we - nog steeds ook dankzij jullie reacties in het topic - best een idee hoe het eruit moet zien, maar de technische realisatie laat helaas op zich wachten. En yup: dat is geen nieuw geluid, maar de praktijk blijft uitwijzen dat het dagelijkse beheer van het forum (software/hardware/inhoudelijk) ervoor zorgt dat er te weinig tijd overblijft om een groot project als een nieuw EA snel van de grond te krijgen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:44

Ik snap idd dat het heel veel werk is, Eline het plan is dus niet van de baan als ik het goed begrijp? Ik snap heel goed dat het heel veel werk is en het moeilijk is om het van de grond te krijgen met alle taken die je al hebt als beheer.
In ieder geval bedankt voor je antwoord, zijn we weer op de hoogte en we wachten rustig af Ja

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:35

Ik vind het ook altijd wel irritant als er geen foto's staan. Miss verplicht een foto, al is het maar van internet?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:39

ja verplichte dingen voor het gene dat je aanbied :
foto + maat + Staat + Prijs (Bieden, teab etc)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:04

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:14

Mas schreef:
Ik snap idd dat het heel veel werk is, Eline het plan is dus niet van de baan als ik het goed begrijp?

Nee, het plan is zeker niet van de baan Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:40

Mas schreef:
LimaMambo schreef:

Haha! wil de bokkers die zich hier niet aan houden niet op de thee hebben
( Nagelbijten / Gniffelen past niet in mijn huis Bloos )
er zijn er een paar die er zelfs om bekend staan Cool tenminste bij een aantal bekendere
ruitersport zaakjes hier op bokt
bestellen haast hebben zeggen dat ze hebben overgemaakt en er nooit meer iets van horen
heb vernomen dat het deze bokkers om het even is of het via shop of particulier gaat

nu heb je als je bij een zaak koopt een wettelijk 7 dagen termijn waar je zonder reden mag
retouneren , en heel eerlijk .. heb liever dat ze als ze van te voren weten dat ze het toch maar niet willen hebben liever dat ze dat melden VOOR dat je het opstuurt
maar uberhaubt melden is wel erg prettig Bloos

denk ook niet dat mods hier veel aan kunnen doen Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:15

Tja nicky, je kunt dus stappen ondernemen tegen die mensen die uiteindelijk van de koop af zien of niet betalen. Ik denk dat dit wel een lange, kostbare weg is en uiteindelijk kost het waarschijnlijk meer tijd en moeite dan het product waar het om gaat waard is. Vandaar dat veel mensen hier dus ook maar niet aan beginnen Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:43

nee hoor mas , dan betalen ze en laten het opsturen
hebben 7 dagen bedenk tijd en sturen weer terug

heb 1 x zelfs meegemaakt bij een wannabee setjes freek
dat ze setjes bestelde liet opsturen foto maakte in profiel zette en weer retour stuurde

en als zaak heb je geen poot om op te staan
..
kopen bij particulier is het een ander verhaal

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:43

nickyu schreef:
dat ze setjes bestelde liet opsturen foto maakte in profiel zette en weer retour stuurde

Dat méén je niet! Bloos!
Wat bestaan er toch wonderlijke mensen op deze wereld

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:59

Mas schreef:
nickyu schreef:

Dat méén je niet! Bloos!
Wat bestaan er toch wonderlijke mensen op deze wereld

SHIIIIIIT Dat is brutaal!! Bloos!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:45

ben erg benieuwd hoe dit verder veloopt!

de laatste paar dagen valt mij ook op dat topics gewoon dubbel geplaats worden.
je mag pas na 3 week na dato een nieuw topic openen met dezelfde spullen. (hier ben ik zelf door een OW achter gekomen Bloos )
maar de laatste paar dagen valt het mij dus erg op dat het vaak gebeurd.
vind het erg jammer dat actieve topics ver weg zakken doordat actieve topics niet bovenaan komen te staan (alleen bij eigen berichten als je gepost hebt?)

verder vind ik dat de regels aangescherpt moeten worden.

bij elk topic vp, maat, staat endergelijke

edt:
de betalen procedure vind ik ook erg slecht, heb zelf een tijdje terug ruim 2 week moetne wachten omdat diegene der salaris nog niet binnen had Rolleyes of nadat de afspraak gemaakt is dat diegene dat trug krabbeld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:14

Pashon: als je een topic dubbel ziet staan mag je gewoon temmen hoor Ja Verder ben ik met je eens dat het soms jammer is dat de topics snel omlaag zakken. Ik ben dan ook benieuwd hoe het nieuwe systeem er uit zal gaan zien...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:16

Mas schreef:
Pashon: als je een topic dubbel ziet staan mag je gewoon temmen hoor Ja Verder ben ik met je eens dat het soms jammer is dat de topics snel omlaag zakken. Ik ben dan ook benieuwd hoe het nieuwe systeem er uit zal gaan zien...

ik weet dat je kan temmen, dit is tot op heden door andere bokkers gedaan (of door mods zelf) toen ik het zag, maar dan valt mij op dat het oude topic verwijderd word en de nieuwe met imo dezelfde spullen maar die wel bovenaan staat open blijft.

op de meeste fora's is het zo dat het actieve topic gewoon bovenaan komt te staan, vind dat dat met EA ook moet gebeuren. ben erg benieuwd wanneer er wat aan gedaan gaat worden en hoe het gaat worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:57

wat ook eeeeerrug fijn zou zijn is dat je de beginpost aan kan passen..
dat als je iets verkocht hebt, het ook gelijk weg kan halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:12

Topics die dubbel geplaatst worden / te snel etc : Mag je allemaal op TEM'en, we kunnen helaas niet alles zelf zien.

Pashon, juist vanwege dat mensen om de paar uur hun topics omhoog schopten voor meer reacties, zijn de fora vastgezet op de index. Dit zodat iedereen een faire kans heeft, en niet de dupe wordt van mensen die herhaaldelijk hun topic omhoog bumpt. Je stelling dat het oude topic verwijderd wordt en de nieuwe blijft staan sta ik van te kijken, want zo werken we in principe niet. Wel kan het zijn dat we op een TEM anders ageren dan de TEM'er in gedachten had, bijv. omdat bij nakijken er andere / meer dingen naar voren komen die niet volgens de regels zij.

Betalen procedures etc. zijn daarentegen zaken waar wij geen invloed op kunnen en willen hebben. Dat dienen de Bokkers zelf onderling te regelen. Wel is het zo, dat als jij iets betaald hebt, en het spul wordt niet opgestuurd, dan kan je bemiddeling aanvragen.

Beginpost zelf laten aanpassen doen we niet, omdat mensen dan tussentijds de voorwaarden zouden kunnen aanpassen (Bieden tot dan en dan). Of om spullen te verwijderen na 1 week en ze dus weer opnieuw aan te bieden. Je kunt wel TEM'en als je ziet dat je essentiële informatie vergeten bent, of als je erg graag een *Verkocht* melding bij een product wilt zien staan Lachen