[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 09:51

Ook in april is er weer veel gebeurd op Bokt.nl. We hadden natuurlijk 1 april, maar ook mooie jubilea en een veranderd organisatiemodel achter de schermen. De nieuwsredactie en de bezwaarcommissie zullen in het volgende BBB weer van zich laten horen, maar het wiki-team heeft wel een nieuwtje!


Technisch
De database heeft deze maand wat extra aandacht nodig gehad. Het begon met BartVB @ [FZ] [Dienstmededeling] Onderhoud aan de database en zoekfunctie
Bokt was daardoor tijdelijk wat traag en voor sommige mensen even onbereikbaar, maar dat duurde gelukkig niet zo lang. Als het goed is, zou dat een aantal foutmeldingen dat nog wel eens langskwam (zoals het niet bereikbaar zijn van de markt en de pb-functie) moet oplossen.

Helaas ging het een aantal dagen later toch niet helemaal goed, toen bleek dat na een eerste ook de tweede disk het had begeven. De vervanging lag gelukkig al klaar, en beide disks zijn nu vervangen door nieuwe en grotere exemplaren.
BartVB @ [FZ] [Dienstmededeling] Ongepland onderhoud aan de databaseserver


Inhoudelijk

Fotoverzameltopics vanaf nu toegestaan op ITP
Fotoverzameltopics waren in het verleden niet toegestaan op ITP. We hebben deze regel tegen het licht gehouden, en besloten dat we fotoverzameltopics op ITP (en RIJ-ITP/SPR-ITP) toe willen staan. Er is een duidelijke vraag naar, zonder dat er op dit moment een goede plek is op Bokt voor dit soort topics. Wel willen we dit eerst door middel van een proefperiode proberen. Worden de 'gewone' topics op ITP ondergesneeuwd door de fotoverzameltopics of lopen de fotoverzameltopics niet goed, dan kan het zijn dat we dit weer terug gaan draaien.

Qua regels wijken deze fotoverzameltopics niet af van de andere fotoverzameltopics die her en der al op Bokt staan. Gooi er liever geen tientallen foto's per bericht in en beperk offtopic reacties tot een minimum.


1 april
Toen eind maart naderde, schoten vele bokkers in de 1 april stress. Al ruim voor 1 april werd er op FZ door verschillende Bokkers weer gespeculeerd over wat het team van plan zou zijn. Voor ons als teamleden is dit altijd heel vermakelijk om te lezen! :)) Na een tijd speculeren was het eindelijk 1 april... En wat heeft Bokt uitgepakt!

Alle opgekropte Boktfrustraties konden eruit gegooid worden! De teamleden hadden zichzelf zomaar beschikbaar gesteld om te worden bekogeld met tomaten. Nou ja virtuele kopietjes van de teamleden dan, want tomaten gaan zo lastig uit je haar! -O-
En als klap op de vuurpijl werden gedurende de dag drie trekkingen gehouden voor de grote Bokt Tombola met leuke én wat minder leuke prijzen. Al snel kleurde het forum in vele vrolijke kleuren: blauwe, gele en roze Bokkers verschenen overal. Onderschriften werden door ons gewijzigd en 1 april avatars vlogen je om de oren. Sommige Bokkers wonnen zelfs een ban! Maar ook prijzen als Tomatenzaadjes (als jullie er maar geen teamleden mee bekogelen ;) ), boeken, een ondertitel naar keuze, een roze huiskamertopic, een bannerpakket voor een goed doel, meet & greets met teamleden én kaartjes voor Horse Event werden verloot én met plezier ontvangen!

Wij hebben dit jaar genoten van 1 april én wij hopen jullie ook! En bereid jullie maar vast voor op volgend jaar := :D


Wiki
Bart is al enige tijd bezig met de voorbereidingen om de Wiki weer een plaatsje te geven op de hoofdpagina van Bokt. In de nieuwe versie van de hoofdpagina heeft de Wiki geen prominente plaats en we merken dat het aantal bezoekers daardoor wat tegenvalt.
De planning is dat er deze maand een blokje met Wiki artikelen op de hoofdpagina verplaatst zal worden.


Beleid
Bokt is niet alleen voor, maar ook achter de schermen behoorlijk gegroeid. Er zijn flink wat werkzaamheden bij gekomen voor het beheer en ook er was een wirwar van communicatielijnen is ontstaan. Daarom hebben we een vernieuwd organisatiemodel in gebruik genomen. Dit moet er onder andere voor zorgen dat Bart minder benaderd wordt voor zaken die de mods en hoofdmods op kunnen pakken en zo meer tijd overhoudt om te werken aan andere zaken die van belang zijn voor Bokt. Daarnaast hopen we zo als beheer meer toe te komen aan het uitstippelen van een pad naar de toekomst.


Team
Jubileum Apple en Elles

Op 1 april hebben we gevierd dat zowel Apple als Elles 10 jaar teamlid op Bokt.nl zijn. Voor beiden geldt dat ze hun groene moderatorkleurtje tussendoor even aan de wilgen gehangen hebben, maar gelukkig was dat van zeer korte duur, met als resultaat dat beiden dit jaar hun 10-jarig jubileum als moderator mochten vieren. Iets waar we ook achter de schermen bij stilgestaan hebben onder het genot van virtuele taart, want 10 jaar teamlid is natuurlijk niet niks en dat mag best gevierd worden!
We willen Apple en Elles nogmaals bedanken voor alles wat ze in al die jaren voor ons betekend hebben (en nog steeds doen) en we hopen dat ze nog heel lang deel uit mogen maken van ons team!

Nieuw
Iris82

Verder zijn er geen wijzigingen in het team.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:54

Oh, 1 april... Ik mis mijn roze kleurtje nog steeds. En een roze HK? :wow:

Winged

Berichten: 33091
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:57

Gefeliciteerd Apple en Elles!

En Iris, groene kleurtje beviel dus zo goed? :))

KimD

Berichten: 20505
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:04

Citaat:
Worden de 'gewone' topics op ITP ondergesneeuwd door de fotoverzameltopics of lopen de fotoverzameltopics niet goed, dan kan het zijn dat we dit weer terug gaan draaien.


Dit was het eerste wat ik dacht, ik vind het jammer... Ik laat me verrassen wat gaat gebeuren. :j

Iris, nogmaals gefelicimod! *\o/*

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:19

Magrathea schreef:
Oh, 1 april... Ik mis mijn roze kleurtje nog steeds.


Dan ben ik gelukkig niet alleen :(:)

Gefeliciteerd Apple en Elles

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48700
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:31

Bedankt voor de update. Ik kijk al uit naar een fotoverzameltopic van bloopers :D

KimD

Berichten: 20505
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:32

Banjer schreef:
Bedankt voor de update. Ik kijk al uit naar een fotoverzameltopic van bloopers :D


Die is er al vrij lang. ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48700
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:09

oh echt? waar dan? Heb op RIJ ITP gekeken maar daar staat niks? Of kijk ik soms met mijn neus?

Winged

Berichten: 33091
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:12

Al jaren in de HK dacht ik :P

Winged

Berichten: 33091
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:13


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48700
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:37

ooh de HK... daar kom ik nooit... geen wonder dat ik m niet kon vinden... :P

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:48

elles en appel! Gefeliciteerd *\o/*

thanks voor de update :)

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:47

Mooie update! , en ik zie dat MW nu MWS is?

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:40

takkie_muis schreef:
Mooie update! , en ik zie dat MW nu MWS is?


:j Na een topic op FZ van gebruikers die vroegen om duidelijkheid m.b.t. sport-gerelateerde topics is MensenWelzijn veranderd naar MensenWelzijn & Sport, om een duidelijkere plaats te creëren voor topics die over andere sporten dan paardrijden gaan. :)