Wat voor kleur zeggen jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Wat voor kleur zeggen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 15:54

Tjah, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie zeggen.. Ik zat zelf denken aan zwart/donker bruin.. Alleen, zijn voor sokken zijn niet bepaald zwart.. En aangezien hij het voor elkaar heeft gekregen om de binnenkant van zijn voor sokjes te slijten, vond ik het helemaal een raadsel. Dat is dus grijs/zilver/bruinig van kleur? :+

Zover ik weet is paps smokey black en stekelharig. Mams is volledig wit door de sabino. Maar haar basis kleur is vos. Verder zou ik het niet zo snel weten wat paps en mams voor de rest zijn.

Veulen
Afbeelding
Afbeelding

Verkleurd (met als het goed is erachter paps en rechts mams)
Afbeelding

Weer verkleurd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Januari, wintervacht
Afbeelding

Enkele dagen terug
Afbeelding

En even close-up van wat ik bedoel met zijn sokken. Is alleen íets anders van kleur door de lage zon. Zijn sokken zijn niet gitzwart, zoals de benen van het paard erachter. De punten van zijn sokken zijn ook blond, dus niet zoals zijn manen bruinig/oranje in de punten.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie denken. :D

Het had zoveel makkelijker geweest als hij gewoon zwarte sokken had aan de voorkant.. Dan had ik gezegd zwart of donkerbruin.. Maar die vervelende sokken van hem maken mij veel te nieuwsgierig. Want op google kan ik geen paard vinden met zijn soort kleur sokken.. _O-

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:10

DNA testing op creme zou uitsluitsel geven.

Maar ik denk smokey black + sabino

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wat voor kleur zeggen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:48

Overduidelijk stekelharig in ieder geval (sabino)
Dat lijkt mij ook gewoon de lichte sokken geven


Basiskleur tja, zwart, smokey, donkere valk zou zelfs nog kunnen of 'gewoon' donker bruin?


Overigens worden die rode punten in de manen ook wel eens geassocieerd met koper te kort, bij mijn valkje (die ongeveer zelfde kleur manen had in zn opgroeiperiode) bleek het ook echt door koper tekort te komen.

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Wat voor kleur zeggen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:01

Ik zou zeggen een zwarte sabino die kunnen namelijk gek verkleuren. Maar om het zeker te weten moet je weten wat pa is. Heb je toevallig zijn naam?

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat voor kleur zeggen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:11

Lijkt mij zwartroan maar dat kan vast weer niet :+

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 17:14

Toydoll schreef:
Overduidelijk stekelharig in ieder geval (sabino)
Dat lijkt mij ook gewoon de lichte sokken geven


Basiskleur tja, zwart, smokey, donkere valk zou zelfs nog kunnen of 'gewoon' donker bruin?


Overigens worden die rode punten in de manen ook wel eens geassocieerd met koper te kort, bij mijn valkje (die ongeveer zelfde kleur manen had in zn opgroeiperiode) bleek het ook echt door koper tekort te komen.



Over het koper te kort had ik idd ook gehoord. Maar bedoelde meer dat de kleur van de punten van zijn manen héél anders zijn als de punten van zijn sokken.
Dit paard heeft meer de kleur van Elano's punten van de manen. Dat bruinige/oranje kleurtje. Elano heeft meer blonde plukken bij zijn sokken, het is echt heel licht.

http://www.lakeridgegypsy.com/images/Gy ... 424-26.jpg

butengeweun schreef:
Ik zou zeggen een zwarte sabino die kunnen namelijk gek verkleuren. Maar om het zeker te weten moet je weten wat pa is. Heb je toevallig zijn naam?


Dit is paps, ondertussen wel ruin overigens. Cadburys aka the Chocolate. Opa is The blue horse en paps van opa is Bullseye. Van mams kant is het niet bekend.

http://imgur.com/hXazMcL
Als ik het goed zie is the blue horse ook stekelharig.
http://www.vannercentral.com/images/Blu ... 0right.jpg
Bullseye:
http://www.vannercentral.com/images/Bullseye%202.jpg


Kabayo schreef:
Lijkt mij zwartroan maar dat kan vast weer niet :+

Zonder roan ouders niet nee. :')
Maar stekelharig kan er idd wel op lijken.

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:19

Dan kan je voor 99% zeker zijn op een extreem zwart sabino. Als hij ca 2 is weet je hoe ver hij gaat oplichten. Hij zal denk ik wel redelijk donker blijven

Voor bruin had hij al wel meer de bruine gloed gehad moeten hebben. Google maar eens op bruin Sabino

Dit is mijn zwarte veulen dame (getest zwart en sabino1)
Afbeelding

Afbeelding

De bruine puntjes op de manen is veulenhaar wat verkleurd is. De structuur zal ook anders voelen dan de rest

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Wat voor kleur zeggen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:14

Dit lijkt me een zwart sabino wat zo te zien ook al wel gezegd is.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 17:26

Even update van vandaag, hij is nog niet 100% klaar met verharen, vooral zijn buik, schoft en deels achterbenen moeten nog. :P
Bij zijn oren was het al wat bruinig.. Maar dacht dat kan wel komen door de zon.. Maar vind dit wel erg licht/bruin en specifiek op 1 plek voor verkleuring? :')

Afbeelding

Afbeelding