sabino of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora_love

Berichten: 50
Geregistreerd: 24-05-16

sabino of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:15

hallo, wij zijn in het bezit van een mooie vosbonte merrie met heel veel wit, haar moeder was een vos met sabino, we willen ook een test doen, maar vroegen ons af of iemand hier het sabino gen op een tobiano kan herkennen?
hier fotos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor andere fotos even vragen
ik hoop dat iemand wat meer weet

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:19

Sabino in combinatie met tobiano is lastig vast te stellen omdat tobiano ook al witte benen geeft.

Daarnaast is het alweer achterhaald dat witte aftekeningen op hoofd en benen (en soms buik) altijd sabino zijn. Sabino is 1 van de genen die dit kan veroorzaken, maar er zijn bijvoorbeeld ook Dominant White genen die een gelijkwaardig beeld geven (bijvoorbeeld W20). Mocht je dus een test overwegen zou ik even goed nadenken of je alleen sabino1 wilt testen of voor een breder pakket wilt gaan.

Mensen die het sabino gen kunnen zien vanaf de buitenkant zijn er helaas niet, dat zou heel wat testen schelen ;)

Pandora_love

Berichten: 50
Geregistreerd: 24-05-16

Re: sabino of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:33

ah jammer, ja van die testen wist ik, weet je toevallig of er een pakket is voor sabino1 en de sominat white testen? ik zie ze alleen los tot nu toe

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:44

kijk goed wat je laat testen test op het SB1 gen is voornamelijk voor de redelijk extreme sabino's voor zover ik weet. Je pakt dan niet de minimale met hoge benen en buikvlek. (iedere val die hebben meestal niet het SB1 gen maar een nog onbekend/niet gevonden white gen)

Pandora_love

Berichten: 50
Geregistreerd: 24-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:50

ja daarom was ik nog even aan het wachten met testen , maar ik denk sws de w20 aangezien die het meest verspreid is en het sbino1 gen en zo het lijstje afwerken :D we komen er wel, we gaan haar sws ook op het agouti gen testen