[FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:31

Ooh haha :') Ja als ik zo naar de foto kijk vind ik het er heel slordig uit zien, maar dat komt waarschijnlijk door de wind.

Hij is idd echt ontzettend licht, heb veel licht valken gezien maar deze >;)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:11

Afbeelding
Afbeelding

Kan niet wachten tot de zomer komt wil weten wat er onder dat haar zit en of ze nog bont is of stippels gaat krijgen.

Ze heeft appie kenmerken :+

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:52

Ben blij dat de mijne niet de enige lichte valk is :D

Afbeelding

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:07

Wat een leukerts en knapperts zeg Prosecco en Janinevv!!!

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:07

Vandaag is Falke verhuist naar haar oude pensionstal. Na letterlijk 5 min. had ze al een nieuw vriendinnetje

De kennismaking
Afbeelding

2 min. later
Afbeelding

dakalan

Berichten: 10
Geregistreerd: 04-01-17
Woonplaats: futeneiland 10

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:09

ah wat een schatjes

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:25

Ah wat een lieve foto's Sjintoo!

We hebben Moun vandaag weer bij huis gehaald. Hij is wel een beetje een blubberkoning op de foto's. Ik haalde hem letterlijk slapend uit een modderpoel :Y) .

Afbeelding
Afbeelding

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:50

Afbeelding
Heeft iemand hier enig idee hoe je deze kleur noemt? De moeder is een appaloosa en de vader onbekend. De aalstreep neigt meer rood dan zwart. Rond zijn ogen een pigmentloze lijn met een paar stipjes.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:58

Het is in ieder geval dun. En ik denk bay dun. Of dunskin. En hij zal dan waarschijnlijk het Lp gen van zijn appaloosa moedr hebben meegekregen gezien de stipjes rond zijn ogen.
Heb je een foto van zijn hoofd waarop je de stipjes kan zien? Zit te denken dat het ook misschien wel eens champagne kan zijn als er stipjes bij de ogen zitten.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:05

Heb gisteren in de sneeuw n poging gedaan om onze pony tesamen met mijn dochter op de foto te zetten!
Slechte kwaliteit foto's dat wel..


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft echt een bijzonder oog onze cremello!
Afbeelding

Zo is ze in het geheel.. knap duo !

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:49

Stephanie schreef:
[ [url=m/3vSWrR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand hier enig idee hoe je deze kleur noemt? De moeder is een appaloosa en de vader onbekend. De aalstreep neigt meer rood dan zwart. Rond zijn ogen een pigmentloze lijn met een paar stipjes.

Wat leuk! Ik zag hem van de week al langskomen op facebook. Ik vind het zo jammer dat hij een ruin is, hij is echt prachtig! <3

Imo is hij trouwens bay dun (bont) :j

Watnou1 leuke pony! <3

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:35

Coloured schreef:
Het is in ieder geval dun. En ik denk bay dun. Of dunskin. En hij zal dan waarschijnlijk het Lp gen van zijn appaloosa moedr hebben meegekregen gezien de stipjes rond zijn ogen.
Heb je een foto van zijn hoofd waarop je de stipjes kan zien? Zit te denken dat het ook misschien wel eens champagne kan zijn als er stipjes bij de ogen zitten.

Oke dankje, ik maak vandaag even wat detail foto's. Hij wordt namelijk straks gebracht :Y) !

Robynn schreef:
Wat leuk! Ik zag hem van de week al langskomen op facebook. Ik vind het zo jammer dat hij een ruin is, hij is echt prachtig! <3

Imo is hij trouwens bay dun (bont) :j

Watnou1 leuke pony! <3

Thanks, hij wordt straks gebracht dan kan ik even wat betere foto's maken.

Ja ik was meteen verliefd toen hij voorbij kwam op Facebook :+: ! Ik had in eerste instantie ook voorkeur aan een merrie, maar deze is geweldig. Voor zo'n puppy heeft hij een heel lief en aanhankelijk karakter.

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:26

Stephanie, prachtige kleur!

Sowieso tobiano (bont pantroon). Ik zou zeggen bay dun tobiano, maar kan evengoed zijn dat hij genetisch niet dun is en het countershading is. Dan kan hij misschien buckskin tobiano zijn. Champagne zie ik er niet meteen in, maar zou kunnen als hij stipjes rond zijn ogen heeft ook. Heeft hij een lichtere kleur ogen? Champagnes hebben een lichtere tint van ogen (en ze worden met blauwe ogen geboren). Om de exacte kleur te weten, kan je hem eventueel kleur laten testen.

Die van mij heeft ook een aalstreep en die is genetisch niet dun (dus countershading). Bij zijn geboorte had hij ook zebrastrepen op de benen, donkere oorpuntjes en wat donkderder op de schouder. Zijn beide ouders dragen het dun gen, dus leek erop dat hij ook dun droeg. Niet dus :+ Kan dus zomaar zijn dat die van jou ook genetisch niet dun is.

Leuk zo al die bijzonder kleuren!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:00

Melanie Hagen heeft wat foto's van mijn jonge merrie gemaakt. Hier is eentje ervan.

Afbeelding

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:01

Stephanie schreef:
Coloured schreef:
Het is in ieder geval dun. En ik denk bay dun. Of dunskin. En hij zal dan waarschijnlijk het Lp gen van zijn appaloosa moedr hebben meegekregen gezien de stipjes rond zijn ogen.
Heb je een foto van zijn hoofd waarop je de stipjes kan zien? Zit te denken dat het ook misschien wel eens champagne kan zijn als er stipjes bij de ogen zitten.

Oke dankje, ik maak vandaag even wat detail foto's. Hij wordt namelijk straks gebracht :Y) !

Robynn schreef:
Wat leuk! Ik zag hem van de week al langskomen op facebook. Ik vind het zo jammer dat hij een ruin is, hij is echt prachtig! <3

Imo is hij trouwens bay dun (bont) :j

Watnou1 leuke pony! <3

Thanks, hij wordt straks gebracht dan kan ik even wat betere foto's maken.

Ja ik was meteen verliefd toen hij voorbij kwam op Facebook :+: ! Ik had in eerste instantie ook voorkeur aan een merrie, maar deze is geweldig. Voor zo'n puppy heeft hij een heel lief en aanhankelijk karakter.


Oh gaaf! Dus jij hebt hem gekocht? <3


MarliesR schreef:
Melanie Hagen heeft wat foto's van mijn jonge merrie gemaakt. Hier is eentje ervan.

[ [url=m/kGBn8B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super knappe merrie!

Vandaag wat foto's kunnen maken van mijn moddermonster Shae ♡


Afbeelding

Afbeelding
Ik vlieg!!! :')

Afbeelding

Afbeelding

chantal99

Berichten: 206
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:54

Ik hoop dat mijn paardje hier wel bij hoor, ik heb een bonte we denken bay dun maar weten het niet zeker is nooit getest en ouders onbekend. Heb even geen beter van haar aalstreep dus zal nog voor een betere kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chantal99

Berichten: 206
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: spijkenisse

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:04

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat deze een beter beeld geven van haar aalstreep en hoor graag wat jullie denken.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:09

ik gok op een bay dun :)

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:59

Inderdaad een mooie baydun en ik denk met wat fjordbloed. :)

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:50

Hier ook mijn knappe paardje <3
Ook een baydun? Ze is een kruising tussen FjordXBarokpinto
Afbeelding
Afbeelding

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:02

Robynn schreef:
Oh gaaf! Dus jij hebt hem gekocht? <3

Ja, hij staat sinds maandag bij mij inderdaad <3 <3 .



tweety_be schreef:
Stephanie, prachtige kleur!

Sowieso tobiano (bont pantroon). Ik zou zeggen bay dun tobiano, maar kan evengoed zijn dat hij genetisch niet dun is en het countershading is. Dan kan hij misschien buckskin tobiano zijn. Champagne zie ik er niet meteen in, maar zou kunnen als hij stipjes rond zijn ogen heeft ook. Heeft hij een lichtere kleur ogen? Champagnes hebben een lichtere tint van ogen (en ze worden met blauwe ogen geboren). Om de exacte kleur te weten, kan je hem eventueel kleur laten testen.

Die van mij heeft ook een aalstreep en die is genetisch niet dun (dus countershading). Bij zijn geboorte had hij ook zebrastrepen op de benen, donkere oorpuntjes en wat donkderder op de schouder. Zijn beide ouders dragen het dun gen, dus leek erop dat hij ook dun droeg. Niet dus :+ Kan dus zomaar zijn dat die van jou ook genetisch niet dun is.

Leuk zo al die bijzonder kleuren!

Dankje <3 . Even uit nieuwsgierigheid; waarom ben je zo zeker van tabiano? Hij heeft namelijk best grillige aftekeningen. En dat is niet heel typisch tabiano.

Ja lastig te zeggen of hij het genetisch is.


Zoals beloofd nog wat detail foto's. Rondom de ogen is een duidelijk lichte lijn te zien met een aantal donkere vlekjes. Dit heeft hij aan beide ogen. De puntjes van de oren zijn donker en op de kont heeft hij een snowflake achtig patroontje naast zijn witte kontaftekening.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:10

@Stephanie, bij tobiano loopt het wit over de rug, bij overo niet. Daarom zou ik zeggen tobiano. Niet alle aftekeningen hoeven daarom mooi gaaf te zijn. Kunnen nog allerlei andere genetische markers aan het werk zijn ook zoals sabino e.d., maar hoeft niet.
Gaaf die ogen, denk dat er ook wel iets van appaloosa gen in zit (daar ken ik verder niks van). Maar champagne denk ik niet, daarvoor zijn zen ogen te donker. En zijn de stippels net wat anders.
Wel knap paard overigens! Welke kleur ie ook mag hebben ;)

@chantal99, knapperd heb je ook! Stiekem in je profiel gespiekt. En ik gok ook dat er wat Fjord in zit, lijkt heel hard op een kruising Fjord die ik gekend heb (was kruising Fjord x pinto-arabier).

@Leonyvk, kans is groot op een bay dun inderdaad met Fjord er in! Prachtig paard hoor! Echt heerlijke kleur :9

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Verzameltopic Bijzondere kleurtjes #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:37

Belangrijkste kenmerk voor tobiano = 4 witte benen.
Grillige vlekken zegt op zich niet zoveel, het kan zich op veel verschillende manieren uiten. Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat er nog een ander gennetje bijzit, Sabino of één van de DWgenen.

Maar zo puur op het zicht denk ik enkel tobiano.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:24


Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 16:08

Prachtige wollige veulens janine!

Prosecco ik vind jouw valk juist prachtig zo heel licht :j

Wat fijn dat Falke meteen vrienden maakt, haar kleur blijft ook prachtig!

Moun is zo gaaf! Dat vieze komt me bekend voor :+ ben benieuwd naar zijn veulens!

Stephanie veel geluk met je aanwinst, hij is prachtig!

watnou goede foto's van haar knappe blauwe ogen, heel mooi.

Marlies wat is je merrie mooi! Hele gave plaatjes <3

Ro ik moet wel lachen om jouw foto's :+ zo vies! Maar niet minder knap :))

Chantal die van jou hoort hier zeker thuis, leuk paard!

leonyvk wat een goede foto;s, heel erg leuk!

Ilya heeft appeltjes <3

Afbeelding

Afbeelding

en Blue is prachtig in de sneeuw-zon <3

Afbeelding