[Dienstmededeling] BNB augustus 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Dienstmededeling] BNB augustus 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:19

Afbeelding

Afbeelding

Augustus... de maand van de Olympische spelen. Ze zijn weer begonnen en Nederland heeft al een aantal plakken gewonnen *\o/*

Verder willen we graag stilstaan bij een verdrietige gebeurtenis: in Thailand is een aanslag gepleegd waarbij 4 Nederlanders gewond zijn geraakt. Onze gedachten en ons medeleven gaan uit naar alle slachtoffers.

Het weer is helaas ook weer wat in de war: van zomerse temperaturen, naar herfstachtig weer en weer terug naar zomers weer. De zomer is gelukkig nog niet voorbij, dus zowel paard en ruiter kunnen nog van het mooie weer genieten.

We wensen jullie veel leesplezier met deze BNB!

Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6 en [***]

Afbeelding
Topics van de maand
Wil je weten welke topics Topic van de maand zijn geworden, Klik dan hier!

Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Ook deze maand zijn er, naast de Topics van de maand, weer andere opvallende topics op Bokt geopend. Welke dat zijn, kan je hier lezen.

Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

Afbeelding
Bloemetje van de maand
Afbeelding
Ook deze maand zijn er weer Bokkers die, om welke reden dan ook, een bloemetje verdienen. Hieronder zie je wie deze maand de virtuele bos krijgen.

Het eerste bloemetje gaat naar moonfish13. Zij hoorde 's nachts brekend glas, waarop ze de politie belde. Gelukkig bleek het loos alarm te zijn, maar voor de schrik krijgt moonfish13 toch een bloemetje.

Het tweede bloemetje is voor Ricie. Hij heeft een ongeluk met de scooter gehad. De verwondingen vielen gelukkig mee, maar we kunnen ons goed voorstellen dat hij geschrokken is.

Het volgende bloemetje is voor Laibadji. Zij is in haar tienerjaren gepest, waardoor ze laag zelfbeeld heeft. Om haar een hart onder de riem te steken, krijgt ook zij van ons een virtuele bos bloemen.

De vierde bos is voor Memere. Haar drachtige pony had een hele grote wond die gehecht moest worden. De wond is inmiddels gelukkig goed aan het genezen.

Het laatste bloemetje is voor AnoniemSA. Zij moet leven met borderline en dat is niet altijd even makkelijk. We willen haar middels deze bos laten weten dat we aan haar denken en haar veel sterkte wensen.

Afbeelding

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we weer een Bokker gekozen die we in de spotlight zetten. En ditmaal zijn we voor een iemand gegaan die een belangrijke keuze in haar leven heeft gemaakt. Bokker JunkDeLuxe koos voor zichzelf en haar eigen geluk. Een belangrijke keuze en stap in haar leven, waarin zij doet wat zij wil, en niet wat een ander van haar verwacht.

Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Een dag uit het leven van...
Hoe ziet het leven van een Bokt mod eruit? Murosch neemt ons mee naar haar dagelijkse werk, haar werk op Bokt en een stukje privé leven.

Klik hier om haar verslag te lezen.

Quotes van de maand
Wil je met ons mee lachen met de grappige quotes die de afgelopen maand weer zijn geplaatst, Klik dan snel hier!

Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een mail met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.nl

Bokker achter het topic
Altijd al willen weten hoe een opnamedag van NH Bokt TV eruit ziet? Dat lees je hier, in het interview met Julia, op Bokt bekend onder de naam Gladijs.

Hartekreten
Deze maand hebben we geen hartekreten ontvangen.

Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl

Bokkers in de media
Ook deze maand is Bokker Joolien weer in het nieuws geweest met haar hobby: stormchasen. Afgelopen maand heeft ze op de voorpagina gestaan van de Tubantia. Ken of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl

Kunstwerk van de maand (volgende maand: Huisdieren in de spotlight)
De afgelopen 2 maanden hebben jullie niet stil gezeten en ons weer getrakteerd op de prachtigste kunstwerken. We hebben er deze keer 3 geselecteerd, die kunstwerk van de maand zijn geworden.

Voor UK willen we jullie graag 2 topics laten zien. Als eerste het topic van Loontje_. Zij heeft een verhaal geschreven en deelt dit, inclusief foto's met ons.

Als tweede willen we het topic van mar_fay laten zien. Zij heeft een prachtig schilderij gemaakt.

Op FK hebben we het topic van [***] geselecteerd. Ze werkt mee aan The Ocean Cleanup en laat hier een aantal geweldige foto's van zien.

Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Hoe gaat het met... (volgende maand: Bokker in het buitenland)
Voor deze maand hebben we weer een leuk interview gedaan voor het onderdeel Hoe gaat het met...?. Wij hebben bokker franka75 gevraagd of zij wat vragen wilde beantwoorden. Het interview lees je hier.

Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Afbeelding
... Nayomie al een maandje beugelloos door het leven gaat?
... Nicole288 er een nieuw tweejarig paardje bij heeft, geërfd van de buurman waar ze jarenlang de paarden heeft verzorgd. Dit de vierde generatie van de fokkerij is, Nicole de moeder, oma en overgrootmoeder al in totaal 14 jaar met bevallingen heeft geholpen.
... MaritB nu al vindt dat wachten op een veulen lang duurt? En dat terwijl ze zeker nog tot mei 2017 moet wachten? ;-)
... RianneH ook ein-de-lijk vakantie heeft? En ze dan met paardlief de omgeving rond stal maar eens gaat verkennen :D
... Fokmerrie Bonna van Amaryllis weer dragend is en eind mei 2017 een veulen verwacht? Ditmaal van de onlangs goedgekeurde springhengst Ibolensky :)
... Daantje van Rije eigenlijk een ander maatje deken had willen hebben? Foto
... Jans verslaafd is aan haar nieuwe Kobo e-reader en in korte tijd de eerste boeken van de Forgotten Realms serie heeft verslonden.
... Jans de hoofdpersoon Drizzt do'Urden geweldig vindt? <3
... Leo op 15 augustus al weer een jaar geleden haar toppony heeft opgehaald, wat een avontuur is het al geweest!
... Leo al 10 jaar MOD is op bokt ? :)
... Anouk, er al een beetje aan begint te wennen dat ze haar zwarte kleurtje omgeruild heeft naar groen?
... Banjer en vriendje bij het verschijnen van deze BNB op huizenjacht zijn geweest en hopelijk in onderhandeling over een van de huizen zijn :D

Heb jij een leuk Wist-Je-Datje over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar BNB@bokt.nl en wie weet kom jij in de volgende BNB!

Afbeelding

Een plaatje met een praatje
Ook deze maand weer iemand die over haar plaatje praat. Benieuwd wie het is en over welk plaatje het gaat? Klik dan hier.

Heb jij een plaatje, waar je graag een praatje over wil houden, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl!

VOLG-topics van de maand
In het begin heb je een pot verf. Je denkt dat je daarmee wel uit de voet kunt. Maar, als je eenmaal de sleutel van je huis hebt, kan je er soms iets anders over denken. Dat 'overkwam' deze bokker ook. Die is toch wat gaan sleutelen aan haar huisje.

Deze bokker kreeg toch de kriebels om dieren te nemen toen zij in het ziekenhuis lag. Een andere bokker kwam langs met haar ratjes en zodoende wilde ze wel ratjes. Het was wat wikken en wegen maar met goed advies heeft ze uiteindelijk toch haar gevoel kunnen volgen, en heeft zij ratten genomen. Hier zit een heel verhaal nog achter.

Recept van de maand
Deze maand een heerlijk oosters rijstgerecht, dat Banjer graag met jullie wil delen. Hebben jullie ook al trek gekregen? Klik dan hier!

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Deze maand kunnen jullie lezen hoe moderators Leo en Olympia elkaar hebben leren kennen. Klik hier om hun verhaal te lezen.

Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.

Doorgeefstokje
Deze maand in het Doorgeefstokje: Picasso.

Picasso schreef:
Ik kreeg het verzoek om een aantal vragen te beantwoorden voor het 'Doorgeefstokje' (dank Ayasha :D ) en 'moest' me gaan buigen over een aantal lastige kwesties :+ . Hierbij mijn antwoorden...

1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Omdat ik niet exact weet wat nou precies 'Penny-gedachten' zijn en de definitie ook niet eenduidig aangegeven wordt hier op Bokt of waar dan ook op Internet, een gokje van mijn kant. Ik denk wel dat ik een enorme Penny was vroeger en wellicht nog steeds een beetje: vroeger reed ik op mijn fiets (ehm we praten hier echt over meer dan 30 jaar terug, want zo oud ben ik al) en sprong dan over stoeprandjes in de verlichte zit, me niet veel aantrekkend van de rare blikken om me heen. Mijn pony's moesten ook geloven aan ellenlange tut-sessies en ik vond al gauw een [***] alleen op het weiland enorm sielugh... Moet toegeven dat ik nog steeds gevoelig ben voor de paardenmode en een lichte setjes-tik heb (dat zit er helaas in en krijg ik er slecht uit). Voor de rest leer ik steeds meer de verschillende takken en manieren van paardensport te waarderen....

2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik ben een niet zo bekende Bokker denk ik: ben hier en daar te vinden op het Forum. De laatste maanden iets actiever in bepaalde topics, maar over het algemeen 'bemoei' ik me met van alles en nog wat'.

3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Hoop niet dat dit al te dramatisch gaat overkomen, maar mijn antwoord hierop is: in een perfecte wereld voor mij zou ik me een gezond en niet protesterend lijf wensen met voldoende energie om de dingen te doen die ik zou willen doen. Daarnaast is mijn wens: nog een keer een paard uitbrengen in de dressuur en mijn doelen verwezenlijken die ik voor ogen heb en daarnaast genieten van mijn paardjes en honden. Ik ben niet meer zo ambitieus als vroeger en kan naast het dressuren ook enorm genieten van fijne buitenritten. Ik zou willen dat iedereen elkaar wat meer in z'n waarde zou laten en alleen al eens een poging zou doen zich te verdiepen in het hoe en waarom van het redeneren en doen en laten van een ander zonder vooraf een hard oordeel te vellen. Dat een ieder zichzelf eens kritisch onder de loep neemt en ook zijn/haar fouten kan en durft toe te geven: dat praat een stuk makkelijker. Ego opzij en schaamte voorbij.

4. Wat betekent BOKT voor jou?
Een plezier, een vraagbaak, leerzame momentjes, een ergernis, gezellige topics, leuke en minder leuke posters/bokkers... kortom: best veel.

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Ik zou deze vragen ook graag voor willen leggen aan: Sizzle (een Bokker die ik zeer kan waarderen) of iemand die ik heb leren 'kennen' in een voor mij nieuwer topic: Ruitje.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BNB augustus 2016

Topics van de maand

Het was deze maand niet makkelijk om weer topics te selecteren voor Topic van de maand, we zouden alle topics wel willen noemen. Helaas is dit niet mogelijk, dus hebben we er weer enkele voor jullie geselecteerd.

Op tabblad Informatief viel het topic van kobuss1 ons op. Zij vraagt zich, net als wij, af hoe strak het kinbandje van je cap nu eigenlijk moet.

Op tabblad De Kantine hebben we gekozen voor het topic van Amber_. Haar goedgekeurde hengst mag een tijdje logeren in een kudde van Staatsbosbeheer.

Voor tabblad Algemeen konden we niet anders dan kiezen voor het topic van _Dominique. Zij heeft in Thailand een olifantenopvang bezocht.

Bij de Young Riders hebben we gekozen voor het topic van Kimmie2550, waarin ze foto's van haar paard Oreo met ons deelt.

Anoniem

Andere opvallende gebeurtenissen

Een nieuwe maand, en weer een nieuwe lading aan bijzondere topics. Wij hebben er weer een aantal voor jullie uitgekozen!

Stel je loopt in de tuin en bekijkt de mooie plantjes in je tuin. Tot je schrik zie je dat ze flink zijn toegetakeld door rupsen. Voor nader onderzoek bekijk je deze dieren aandachtig...tot ze wel iets heel vreemds uitvoeren...

Je hebt vast wel momenten gehad waarin je niet helemaal helder denkt over wat je zegt. Zo floept er zomaar een verkeerd woord uit.

Sommige mensen dromen van kleins af aan al over bepaalde dingen die ze graag zouden willen hebben. De uitdaging is dan ook om je droom na te streven.

Anoniem

Quotes van de maand

De afgelopen periode kenmerkte zich door weersveranderingen. Gelukkig zijn de Bokkers en hun uitspraken niet veranderd. Hieronder hebben we er weer een paar voor jullie verzameld. :)

Citaat:
Citaat:
Mijn ouders zijn beide gescheiden

Dat is op zich wel praktisch :') :j

Citaat:
Ik mijn hand er ingestopt en ik voelde iets hards en het rammelde nog ook :)) Even trekken en ik had 'm. Een ingepakte doos!

Citaat:
Citaat:
Oa ma koeat links zijn
!

Hmm.. Nieuwe Bokttaal ontwikkeld _O-

Citaat:
Ik ken het. Mijn pony wil graag op de heenweg ook links lopen maar als [***] is hij natuurlijk engels dus ik wijd het daar maar aan.

Citaat:
...en je hebt heel veel bluf nodig wil je onrechtmatig zo'n rok claimen.

Citaat:
Citaat:
Jeetje, het paard lijkt echt net een glaasje teveel op te hebben

Citaat:
Oef dat heb ik een keer gehad. Was de verdovingsgel van tijdens het scheren nog niet helemaal uitgewerkt zeg maar. Ben maar snel afgestapt :Y) .

Citaat:
had even niet door dat het over het paard ging, vroeg me al af waarom je verdovingsgel nodig had om je te scheren :')

Citaat:
Citaat:
Ik heb net een berichtje gestuurd via de Facebook van Rio 2016 of ze kunnen vragen of de vader of moeder van die huilende baby met baby wellicht ergens anders heen willen gaan aangezien nogal wat mensen er last van hebben.... Als het nou een kwartiertje was, ala, maar nu al 1,5 uur :'(

Citaat:
Speaker zodadelijk: "The parents of the crying baby are kindly requested to leave the stadion. The sound is disturbing the Dutch viewers!"
:D

Anoniem

Recept van de maand

Kokosrijst met kip, ananas, paprika en ui

Ingrediënten:
* 1 blik ananasschijven (op sap (432 gram), in stukjes)
* 1 blik kokosmelk (400 ml)
* 250 g basmatirijst
* 1 schaal Thaise kipfiletblokjes (met citroengras (360 gram))
* 2 uien (in partjes)
* 1 zak paprikamix ((3 stuks), in reepjes)
* 2 eetlepels wokolie

Bereidingswijze:
* Schenk het sap uit het blik ananas in een maatbeker en vul het met de kokosmelk en eventueel nog wat water aan tot 600 ml. Breng aan de kook in een grote pan en voeg de rijst toe. Kook de rijst op laag vuur met de deksel op de pan 10 min. Roer regelmatig. Draai het vuur uit en laat de rijst 15 min. staan.

Afbeelding

* Verhit ondertussen de olie in een wok en roerbak de kip op hoog vuur goudbruin. Zet het vuur laag, voeg de ui en de paprika toe en roerbak het geheel 5 minuten, tot de kip en de groenten gaar zijn. Voeg de ananas toe en roerbak alles nog 1 minuut.

Afbeelding

* Voeg peper en zout toe en serveer het met de kokosrijst.

Vegetarische variant:
* Vervang de kip door tofu blokjes, of andere vegetarische blokjes of reepjes.

Eigen variant:
Je kan de hoeveelheden van de ingrediënten aanpassen, naar je eigen smaak. Ik heb er zelf bijvoorbeeld wat minder ananas in, omdat het anders, voor mijn gevoel, wat overheersend wordt. Ook heb ik er zelf kerrie aan toegevoegd.

Eet smakelijk!

Afbeelding

Anoniem

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties

Leo & Olympia schreef:
* Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Leo: Toen we in 2008 voor het eerst naar Horse Event gingen als Bokt, ik was al 2 jaar teamlid maar was nog nooit naar een meeting geweest. En al helemaal niet zo ver! Omdat ik een slaapplaats zocht, tipte toen-nog-oranje medeteammie Olympia me dat zij bij Bart een slaapplaats had gevonden, misschien kon ik daar ook wel terecht. Dat kon, en omdat ik met de trein kwam boden Olympia en het andere teamlid dat daar logeerde, aan me van station Eindhoven op te halen. Ik moest uitkijken naar blauwe Bokt polo's en zo geschiedde. Het klikte meteen onwijs goed tussen ons en na dat eerste weekend Horse Event hebben we altijd contact gehouden en zijn we ook buiten Bokt om af gaan spreken.

Olympia: In 2008 stond Bokt voor het eerst op Horse Event. Ik sliep met een andere Bokker bij Bart. Op zaterdagochtend zouden we Leo van station Eindhoven ophalen om daarna met zijn drietjes door te gaan naar Horse Event. Leo en ik zijn een maand na elkaar in het Boktteam gekomen. Maar sinds Horse Event 2008 hebben we altijd contact gehouden en zijn we ook veel leuke dingen gaan doen buiten Bokt om.

* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
Sinds 2008 dus nu 8 jaar.

* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Leo: Goddank ik heb de blauwe Bokt polo's gevonden *\o/* :))
Ik vond Brig meteen een onwijs gezellige, spontane meid.

Olympia: Ik vond Leo meteen een gezellige meid. Het klikte ook meteen en daarna hebben we ontzettend veel lol gehad op Horse Event.

* Hebben jullie elkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
Leo: Ik vond het onwijs spannend om de mensen van Bokt in het echt te ontmoeten maar het voelde meteen heel vertrouwd en gezellig samen!

Olympia: Ik vond het heel erg gezellig om nieuwe mensen te leren kennen en vooral eens de mensen waarmee je veel samenwerkt, om daar een gezicht bij te hebben. Leo en ik hadden in die tijd weinig met elkaar te maken als teamleden. Leo was moderator en ik was lid van de bezwaarcommissie. Maar in de auto klikte het meteen en alsof we elkaar al jaren kenden.

* Welke interesses delen jullie?
Leo: Paarden uiteraard :)) En Bokt. Brig heeft me veel geholpen met mijn jonge paard. Daarnaast fotograferen we allebei en is er altijd wel iets gezelligs te bedenken om te gaan doen!

Olympia: Paarden, fotografie, concerten. Ik denk dat het 3 kernwoorden zijn waar je ons elk moment voor kan oppikken om iets met die 3 dingen te gaan doen :)) Grappige is wel dat we samen maar naar 1 concert zijn geweest, maar dat we ook regelmatig naar hetzelfde concert gaan, alleen dan met andere mensen :))

* Mochten jullie ver uit elkaar wonen: Hoe houden jullie contact?
Leo: Voorheen woonde ik in Den Helder en dat was ruim 2 uur treinen van elkaar af. We PB'den heel veel, MSN en sms en uiteindelijk uiteraard whats app. Inmiddels wonen we veel dichter bij elkaar en is afspreken dus ook wat makkelijker geworden.

Olympia: Leo woonde eerst aan de andere kant van Nederland. Of althans zo voelt dat als je erheen moet reizen. Maar de afstand heeft ons nooit tegengehouden om leuke dingen te ondernemen. We hadden toen regelmatig contact via sms en msn. Tegenwoordig woont Leo zowat om de hoek en whats app is ook een heel handige uitvinding :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:20

Een dag uit het leven van....

Murosch schreef:
Na een turbulente avond op mijn werk als Persoonlijk Begeleider in een TBS-kliniek, keer ik om 23.00 huiswaarts. Muziekje op de achtergrond, mijn gedachten keren langzaam terug naar de alledaagse beslommeringen. Zo rollen de 92 kilometer naar huis onder mijn auto door. Als ik om 00.00 zachtjes de achterdeur binnenkom, omdat ik mijn man en dochter niet wil wekken, leg ik mijn tas in de hoek en jas aan de kapstok.

Ik moet nog wat foto’s bewerken van de gezellige fotomeeting die we gisteren hadden en slinger de oude trouwe computer aan. Eerst nog even een rondje bokt doen, er moeten nog wat dingen worden afgehandeld. Ik denk nog bij mezelf, niet te lang blijven zitten, morgen is er weer een dag. Maar al gaande blijf ik toch bezig en voordat ik het in de gaten heb is het 01.30 en dus de hoogste tijd om mijn bed in te gaan.

De volgende ochtend word ik gewekt door mijn dochter van 7, die bij het binnen schijnen van de eerste lichtstralen wakker en klaar is voor een nieuwe dag. Ik spring mijn bed uit en zorg voor het ontbijt en de andere ochtendrituelen. In de tussentijd doe ik mijn eerste rondje bokt voor deze dag. Een tem afhandelen, even wat overleg plegen met collega’s en dan is het tijd om dochter naar school te brengen.

Bij terugkomst word ik luid begroet door 3 hinnikende dames, tijd om buiten te spelen! Ik breng een kar hooi naar de paddock en één voor één haal ik de ongeduldige dames op. De benen worden gestrekt, de jongste telg slurpt snel wat melk bij moeder en dan kan het grote smullen weer beginnen. De eerste uurtjes zijn ze wel weer zoet met hooi eten. Ik kijk tevreden naar het stel en geniet van ze.

Dan kan het uitmesten beginnen, want hoe lief ze ook zijn, zindelijk helaas niet. Nadat de stallen weer schoon en fris zijn is het koffietijd. En dus ook tijd voor het tweede rondje bokt. Geen bijzonderheden, het is rustig op mijn fora. Ik post zelf nog ergens iets en bewerk nog wat foto’s. Terwijl ik bezig ben, bedenk ik wat voor boodschappen ik moet halen. Na kort overleg met mijn man, vertrek ik naar de supermarkt en kom terug met het eten voor vandaag. Pasta carbonara staat er op het menu, daar is mijn dochter dol op! Nadat ik het eten heb voorbereid, komt mijn dochter thuis van school en eten we gezamenlijk aan tafel.

Nog een uurtje en dan moet ik weer naar het werk. Snel met het zadel, hoofdstel, borstels en de cap naar achteren, dan kan ik het nog net redden om de merrie te rijden. Het is heerlijk weer en de training verloopt soepel. Ik ben zo blij met onze overstap van moderne dressuur naar klassieke dressuur een paar maanden geleden, wauw wat voelt ze fijn aan zo!
Na afloop een kus en een knuffel aan alle drie en ik wens ze een fijne dag verder. Zo prettig dat mijn bijrijdster ze ’s avonds op stal zet en voert wanneer ik werken moet, dus ik kan met een gerust hart vertrekken.

Mijn werktas staat alweer klaar, ik heb mezelf in mijn werkkleding gehesen en mijn man en dochter een fijne middag gewenst. Ik stap om 13.30 de auto in en mijn gedachten dwalen van mijn gezin en de fijne training weer richting mijn werk. Wat zou de dienst vandaag gaan brengen? Ik moet nog een verslag afronden en heb een afspraak met maatschappelijk werk gepland staan. Zou er al meer bekend zijn over de zittingsdatum van cliënt X? Nog 92 kilometer en dan weet ik het!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Een plaatje met een praatje

Deze maand verteld Neonlight over haar plaatje, een foto in haar Bokt profiel.

Een plaatje met een praatje, deze maand gaat het over een plaatje uit mijn profiel:

Afbeelding

De foto is gemaakt tijdens een onze Zijderoute-reis in september/oktober 2008. Wij reisden toen door Turkmenistan, Oezbekistan, Kirgizië, China en Kazachstan. Die landen zouden we ook in deze volgorde bezoeken.
Echter, China gooide roet in het eten. In 2008 waren er de Olympische Spelen, en in het voortraject van de Olympische Spelen is er nogal wat vooraf gegaan, voornamelijk bij de etnische minderheden. De Uyguren bijvoorbeeld, en die wonen nu net in het stuk China wat wij zouden bezoeken (West-China).
In de eerste week van oktober is het daar altijd feestweek, omdat de Peoples Republic of China dan zoveel jaar bestaat. In 2008 dus 60 jaar, een mijlpaal. En vanwege eerdere rellen heeft China de grens dicht gegooid voor een week. Dus onze reis moest door de reisorganisatie omgezet worden. Vanuit Oezbekistan zijn we toen naar Kazachstan gegaan, daarna China en dan pas Kirgizië, om vervolgens weer naar Kazachstan te gaan voor de terugvlucht.
Uiteindelijk kwamen we dus veel later in Kirgizië aan dan gepland was. In de reis zaten overnachtingen in yurts, van die nomadententen van herders met vee. Kirgizië is een land met heel veel vee, en ook heel veel paarden. Het vee wordt ook gedreven met paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Als we in de yurts zouden overnachten zouden we daar ook kunnen paardrijden, iets waar ik enorm naar uit keek, en ook bekend was bij onze lokale gids en chauffeur.
Maar helaas, omdat de reis was uitgesteld was al het vee, en ook de paarden, al uit de bergen gehaald en naar beneden gebracht. Niet paardrijden dus. -O- Ik baalde er dus echt enorm van. Nog een punt van teleurstelling, de overnachting in de yurt was niet leuk, en vooral heel erg koud. :brr: Het kacheltje was zo vol gestopt met mest (de brandstof) dat het vuur in no-time gedoofd was. De rivier die naast de yurt stroomde was de volgende ochtend bevroren! De 2de domper dus.

Olga, de locale gids, vond het erg sneu voor mij, en probeerde zo overal wat te regelen. Toen we uiteindelijk bij een monument waren kreeg ze het geregeld. Er kwam net een herder voorbij en daar had ze aan gevraagd of ik even een rondje op zijn paard mocht maken.
Tja, een stukje de weg afrijden en weer terugrijden is natuurlijk niet echt rijden, maar zij had geen flauw idee. :+
Let vooral ook goed op de hond van de herder, die dus niet de herder volgt maar het paard. :D

Wat dus helemaal erg was was dat er bij dat monument trouwfoto's gemaakt werden.

Afbeelding

Afbeelding

En de hele vriendenclub van het bruidspaar stond op de parkeerplaats waar wij ook met de bus stonden. Tja, en een groep Nederlanders is dus mega-interessant en die moeten mee feesten. De wodka vloeide ook rijkelijk, en de plastic bekertjes zaten tot aan de rand toe gevuld. En eentje, nee, dat kon niet, 2 was ook te weinig. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus met de nodige wodka achter de kiezen ging ik een rondje maken op dat paard, en ik zat dus gewoon kets-zat op dat paard. De eerste en de laatste keer dat ik beschonken achter het stuur/op het paard zat. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja, je wordt er nogal lacherig van als je nogal beschonken bent. :+ :')

Anoniem

Bokker achter het topic

Deze maand in Bokker achter het topic een interview met Gladijs, ofwel Julia van NH Bokt TV :)

Gladijs schreef:
1. Voor de mensen die je nog niet kennen: kan je jezelf voorstellen?
Hoi, ik ben Julia Geils en ik kom uit Egmond. Ik heb twee vierbenige vriendinnetjes Gladys en Nimloth en sinds kort ben ik presentatrice van NH Bokt tv *\o/*

2. Hoe ben je erbij gekomen om te solliciteren bij NH Bokt TV? Wat leek je leuk?
Hahaha nou ten eerste voldeed ik aan het profiel en ik dacht wie niet waagt wie niet wint! Ik heb een selfie filmpje gemaakt en opgestuurd :=
Het leek me ontzettend leuk om te doen, nieuwe ervaringen en nieuwe mensen.

3. Is het werken voor NH Bokt TV zoals je gedacht had? Zo nee: wat is er anders?
Hetgeen wat me er in aantrok, nieuwe ervaringen en nieuwe mensen, is helemaal wat ik ervan verwacht had, maar desondanks is een opname-dag best hard werken ~~}>

4. Hoe ziet een opnamedag voor NH Bokt TV eruit? En hoe wordt een filmpje gemaakt?
Vaak beginnen we al vroeg op locatie, even kennismaken en dan nemen we de vragen door. Dan gaat het echt beginnen, intro filmen, mooie shots maken en vingers gekruist voor mooi weer!
En dan door naar de volgende locatie en dan begint het hele circus weer opnieuw :):) Soms moeten we onverwacht naar een locatie om weer iets heel gaafs te filmen, zoals laatst, maar dat mag ik natuurlijk nog niet verklappen }:) Mag vast wel verklappen dat het superduper stoer was :))

5. Word je al herkend op straat?
Hahahaha ik word nog niet tegengehouden op straat maar ik zie mensen weleens wat langer naar me loeren _O- Maar laatst dat ik naar het bos was met mijn paardenvriendin werd ik toch even herkend en dat vond ik hartstikke leuk, dus als je me ziet, zeg me gerust gedag :wave:

6. Wat is je leukste/grappigste blooper?
Oh dat was echt heel grappig, volgens mij staat het ook in de intro van die aflevering, we waren op locatie bij het revalidatiecentrum in bergen en ik moest een schuifdeur openen. Dat leek ons een mooi shot. De deur was best zwaar en ik hield me vast aan een regenpijp, zet kracht en ik trek zo die regenpijp van de muur af :oo Hilarisch.

7. Als Bokkers een idee hebben voor NH Bokt TV, waar kunnen ze het dan heen sturen?
Suggesties kunnen worden gestuurd naar Bokt@rtvnh.nl en de reacties in de topics worden natuurlijk ook in de gaten gehouden, dus lekker blijven kletsen Bokkers!!

8. Wil je nog iets aan de Bokkers kwijt?
Blijf vooral suggesties insturen, want zo kunnen wij belichten/uitzoeken wat jullie willen weten! Bedankt voor het kijken naar het programma, veel paardrijplezier /3 en groetjes van de crew :wave:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Hoe gaat het nu met...

In 2012 opende bokker franka75 een topic waarin zij haar verzameling ter sprake bracht. Ze had wel een hele bijzondere verzameling, namelijk zand. Wij van de BNB redactie waren erg nieuwsgierig hoe het nu met haar gaat, en hoe het met haar verzameling staat. Het topic kun je hier teruglezen.

Allereerst, de belangrijkste vraag uit dit onderdeel, hoe gaat het in zijn algemeenheid met je?
Hoi, wat leuk dat je dat vraagt: Ja het gaat goed met mij gelukkig. Ik woon samen en heb twee schatten van poezen.

In 2012 opende je een topic waarin je trots vertelde dat je zand verzamelde. Doe je dit nog steeds?
Ja, ik verzamel nog steeds zand en er zijn nog meer soorten bijgekomen, waaronder zwart zand en heel licht wit poeder. Zelfs Terschelling heeft al grijzer zand dan het zand van Scheveningen.

Hoe denken/dachten mensen uit je omgeving over je verzameling?
Ze zijn eerst verbaasd als ze het horen maar eigenlijk vinden de meesten het vaak een origineel idee en denken erover zelf iets mee te nemen en daar wat mee te doen. In een mooi potje met schelpjes bijvoorbeeld en dat neerzetten als aandenken.

Waar laat je je verzameling ondertussen?
Ondanks dat ik al aardig wat soorten heb, is het prima op te bergen, en dan weer andere soorten neer te zetten voor een tijdje. Het zijn hooguit jampotjes en verder ook vaak kleinere hoeveelheden die ik krijg.

Zijn er nog bepaalde landen waar je zand vandaan zou willen halen?
Jazeker. Je hebt bijvoorbeeld ook regenboogstranden waar echt zand in meerder kleuren te vinden is. Ook groen en roze achtig. Verder Amerika, Afrika, Tropische oorden, woestijnen en langs verschillende kusten. Er zijn zo vreselijk veel soorten zand, dat verzamel ik in mijn hele leven echt niet allemaal.

Beleef je er nog steeds veel plezier aan?
Ja, iedere keer als ik weer een soort binnen krijg ben ik echt blij. Ik doe het heel voorzichtig in een potje het komt namelijk van ver vaak en dan wil je niet morsen haha.

Zou jij nog iets anders kwijt willen? Zo ja, wat?
Tja kijk, er gaan veel mensen op vakantie en als die mensen een beetje willen meenemen uit zo'n land , vind ik dat natuurlijk geweldig. Kijk wel altijd uit in welk land je het meeneemt want het mag zeker niet overal. Ik heb via een bokker ook al zand uit Timboektoe gekregen, echt rood poeder, geweldig. En een andere bokker heeft een account aangemaakt om met mij te ruilen eventueel. Als ik ergens wat meer van heb, dan kan dat ook.
Ik hoop dat ik veel mensen misschien op een idee breng om dit ook te ontdekken als hobby maar dat kan ook iets anders zijn van een bepaald land natuurlijk.
De landen die ik heb:
Afrika Sahara, Mongolie gobi en mini gobiwoestijn, Baikalmeer, Nieuw Zeeland, Timboektoe, Fiji, Australie meerdere plaatsen , Dubai, Sri Lanka meerdere plaatsen. Amerika carmel Beach, Sicilië, Pisa, Creta, Ko PhiPhi waar de tsunami was, Ijsland zwart zand, en as van de vulkaan die een paar jaar geleden uitbarste, Creta, Albufeira, Terschelling, Calpe. Even uit mijn hoofd.

Nog een paar foto's van een klein gedeelte:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:04

De antwoorden bij het doorgeefstokje heb ik niet geschreven, graag aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:10

Nerwen schreef:
De antwoorden bij het doorgeefstokje heb ik niet geschreven, graag aanpassen.

Ik neem even contact met je op hierover.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:59

Citaat:
Ik mijn hand er ingestopt en ik voelde iets hards en het rammelde nog ook :)) Even trekken en ik had 'm. Een ingepakte doos!
Oh mijn hemel, zo 'klinkt' het echt gruwelijk fout :=

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:37

Best wel ja Sammie haha

Leuke bnb weer :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:12

Haha, wat leuk. Had ik niet eens verwacht. Thnx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:51

Sammie schreef:
Citaat:

Haha ik moest er ook hard om lachen.

Wat leuk dat ik weer benoemd wordt :D :D

Leuk stukje over dat zand verzamelen, bijzonder hoor!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:29

Ja idd! Ik kon gelijk het topic ook nog herinneren van toen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:43

Sammie schreef:
Citaat:

Dank je wel :))