Ook deze maand was weer een bijzondere maand. Wereldwijd zijn er weer diverse dingen gebeurd, waar veel mensen weer even bij stil hebben gestaan. Maar ook onze eigen community heeft weer het een en ander meegemaakt en de leden hebben dit ook weer met ons gedeeld. Van puppypaarden tot Bokt TV, en van de Bokt Blogs tot zowaar beroemde bokkers.
En daarnaast hebben wij ook weer wat nieuws voor jullie in petto. Wij hebben ondertussen twee nieuwe onderdelen in onze nieuwsbrief geplaatst. De vakantietijd breekt weer aan, en wij gaan jullie verblijden met deze nieuwe nieuwsbrief. Wij wensen jullie veel leesplezier!
Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***]

Topics van de maand
We hebben weer een leuk lijstje met toffe topics. Benieuwd wat deze zijn? Klik dan hier
Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Opvallende gebeurtenissen
Natuurlijk zijn er een aantal topics bij ons opgevallen. Nieuwsgierig? Klik dan hier
Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

Allereerst Huisgenoot die de schrik goed te pakken had toen bleek dat haar huisgenootje een zelfmoordpoging had gedaan en zij dat gelukkig op tijd merkte. De nasleep hiervan is voor alle partijen natuurlijk behoorlijk pittig, sterkte daarmee!

Cubone vroeg om een schop onder haar kont, maar krijgt nu een bloemetje.

Ben je goed op weg met revalideren, wordt je aangereden! Dat overkwam ElineS. Gelukkig heeft het zover bekend geen gevolgen gehad voor haar verdere revalidatie.

Hoenuverder beleeft momenteel een van de grootste nachtmerries die je als ouder kunt hebben; de vermoedens bestaan dat haar dochter is misbruikt. Wij wensen jou en je gezin enorm veel sterkte toe!

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Bokker in de spotlight
Een nieuwe maand, dus het is weer tijd om een nieuwe bokker in de spotlight te zetten. Voor deze keer hebben wij gekozen voor bokker xLeoniee. Een tijdje geleden ving zij een kuiken op dat enorm gepikt was door de nestgenoten. Hij was helemaal kaal op de kop en er zaten wat wondjes. Deze bokker besloot dit kuikentje op te vangen om goed te laten herstellen. Dit is natuurlijk helemaal geweldig. Zij heeft hiervoor een topic gemaakt voor het herstel, welke je hier kunt volgen.
Heb jij een suggestie voor Bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Quotes van de maand
We hebben weer een leuke lijst met geweldige quotes voor jullie. Ook al zin om deze te lezen? Klik dan hier
Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.
Bokker achter het topic
Deze maand in Bokker achter het topic: het verhaal van Mi_Amore. Zij heeft drie keer haar rug gebroken gehad, op drie verschillende plaatsen. Sinds kort zit ze weer te paard en naar aanleiding van foto topic heeft de BNB Redactie haar een aantal vragen mogen stellen. Haar verhaal lees je hier
Heb jij een suggestie voor bokker achter het topic? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl
Hartekreten
Ook deze maand hebben wij geen hartekreten ontvangen.
Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl
Bokkers in de media
Ze heeft als ondertitel al "stormjager" en voegt ook daadwerkelijk de daad bij het woord: Joolien. Via haar FB-pagina Happystormchaser kon je haar avonturen al volgen, en het gaat haar voor de wind (

En natuurlijk onze eigen Bokt-presentatrice Gladijs, bij het grote publiek beter bekend als Julia! Zij heeft inmiddels de eerste paar afleveringen van Bokt TV opgenomen en die zijn uitgezonden. Hoe het haar bevalt? Wat de reacties zijn die ze erop gekregen heeft? Dat lees je in de volgende BNB terug, want dan is er een interview met Julia te lezen!
Weet of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl
Huisdieren in de spotlight (Volgende maand: Kunstwerk van de maand)
Deze maand staan de border collies van Sassy in the spotlight samen met de schaapskudde die zij samen hoeden.
Sassy kon ons van alles vertellen over het werken met honden en een schaapskudde. Benieuwd? Lees dan snel verder!
Heb je een suggestie voor 'Huisdieren in de spotlight' of het onderdeel 'Kunstwerk van de maand' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Bokker in het buitenland (Volgende maand: Hoe gaat het met...)
Voor Bokkers in het buitenland vroegen we deze keer Bokker SSmonamiSS wat vragen. Zij heeft van 2009 tot en met 2015 in Oostenrijk gewoond. Benieuwd? Klik dan hier
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Een plaatje met een praatje
Een nieuw onderdeel in deze bokt nieuwsbrief is een plaatje met een praatje. Hierin vertelt iemand een verhaal achter een foto. Deze maand is dat Banjer, die vertelt over haar plaatjes. Nieuwsgierig? Lees dan hier meer
Wil jij graag vertellen over een bepaalde foto of tatoeage bijvoorbeeld? Stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl
VOLG-topics van de maand
Nog een nieuw onderdeel zijn de volgtopics van de maand. We hebben enkelen voor jullie op een rij gezet. Bekijk hier de hele lijst
Heb je een suggestie voor VOLG-topics van de maand? Stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl

... Nayomie geslaagd is voor de havo?
... het tweede nestje van Cattery Purrinoia's (Duhelo) deze maand al weer 1 jaar wordt! (KLIK, KLIK, KLIK en KLIK )
... Amanda dit jaar voor het eerst sinds studietijd een lange zomervakantie in de zomer heeft?
... De kick off dag voor de Boktreporters en fotografen geweest is. We een geweldige dag bij Rieky Young hebben gehad en Olympia zeer dankbaar is dat ze dit werk voor Bokt.nl mag doen.
... Sans6 na bijna 20 jaar ein-de-lijk een vw Kever heeft?
... [***] op 2 juli ten huwelijk is gevraagd door haar lieve vriend

... Banjer nu 6 weken "vrij" heeft van Zumba en dat ze alweer uitkijkt naar de lessen na de zomerstop?

Recept van de maand
De zomer komt er weer aan, en in het kader van de zomer, heeft bokker Sans6 weer een heerlijk recept voor jullie gemaakt! Al nieuwsgierig wat het is? Klik dan hier
Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Deze maand hebben we wederom een bijzondere Bokt-vriendschap. ElineS heeft dankzij een topic op Bokt een aantal vriendinnen leren kennen. In deze BNB vertelt Eline samen met BNB Redactielid Banjer over hun vriendschap. Al benieuwd geworden wat zij vertellen? Klik dank hier
Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl
Doorgeefstokje
In de BNB van maart stelde wij Bokker M_D_H 5 vragen, zij gaf het stokje door aan Bokker Ayasha. Haar antwoorden lees je hieronder!
1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )
Ik was een jaar of 14 toen ik op bokt kwam en ik was behoorlijk penny. Stiekem ben ik dat gewoon nog steeds!

2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Oei, van waar niet... Tegenwoordig voornamelijk in de HK en op de nieuwsberichten gok ik. Foto's plaats ik niet meer zo veel en echt rijtechnisch mee discussiëren maak ik ook niet meer veel tijd voor eigenlijk. Maar over het algemeen denk ik dat je me zo ongeveer overal wel tegen komt, Wat jaren geleden zat ik veel op het toenmalige "crea bea". Tegenwoordig trek ik me steeds vaker terug tot communiceren via PB's met leuke bokkers of HK. Dat is er een beetje ingeslopen toen bokt groter werd. Ik trek me steeds vaker terug naar de "plekken" waar ze mijn manier van communiceren kennen en waar ze het allemaal niet zo zwaar op nemen als ik eens wat botter uit de hoek kom.
3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Eigenlijk is het enige wat ik zou willen veranderen mijn gezondheid. Buiten mijn lichaam dat meer en meer faalt om onduidelijke redenen ben ik eigenlijk heel gelukkig met wat ik heb. Een fantastische man waar ik onvoortselbaar veel van houdt en die me onvoorwaardelijk steunt en (dit gaat cliché klinken) die me boven mezelf uit laat stijgen. Als ik twijfel aan mezelf zegt hij "gewoon doen" en als je dan "gewoon doet" -met begeleiding welliswaar- dan kom je vaak tot de conclusie dat je veel meer aan kan dan je dacht. Ik heb geweldige dieren rond me, helaas niet meer mijn gouden Ex maar die zit zo lang ik leef in mijn hart. Hij heeft onze Rooie (het kneusje) veel geleerd en het is soms eng hoe veel gewoontes Rooie heeft over genomen van Explosion. Als ik gezond was of in ieder geval wat gezonder dan zou ik weer toestemming krijgen om te werken en dat is eigenlijk het enige in mijn leven wat ik mis en waar ik in zekere zin om "rouw". Mijn gezondheid en het feit dat ik niet meer mag gaan werken. Maar ik ben nog niet uit gevochten. Voorlopig blijf ik nog zoeken en proberen voor een optie om weer te gaan werken en vroeg of laat zal ik vast iets vinden/tegen komen waarvoor ik wel toestemming krijg en wat mijn lijf aan kan. Dat moet.
4. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Dit vind ik een moeilijke... Wat betekent bokt voor mij... Dat is over de jaren heen wel veranderd. In eerste instantie kwam ik zoeken naar informatie.. Toen was bokt een leerplatform voor mij. In die tijd héb ik ook veel geleerd, voornamelijk van bokkers die inmiddels geen bokkers meer zijn. Via bokt heb ik ook een lesgever gevonden die me een gigantische sprong heeft laten maken kwa rijden (maar hij is ook geen bokker meer) en me een heel andere kijk gegeven heeft op dressuur. Tegenwoordig is bokt eigenlijk tijdverdrijf/vertier... Ik zit veel in "mijn" HK (het is niet van mij natuurlijk maar in een vast HK topic waar een fantastisch groepje zit dat elkaar alijd steunt en die me door moeilijke tijden heen gesleurd hebben, zowel in de HK als via PB. Als ik het zo neer typ kan je stellen dat bokt van leerplatforum over gegaan is naar ontspanning en in zekere zin ook steun. Niet het forum op zich maar wel een groep bokkers die ik natuurlijk nooit had leren kennen zonder het forum.
5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Nerwen en/of Picasso. Omdat het beide fantastische, geweldige en relatief onbekende bokkers zijn.
Een dag uit het leven van...
Deze maand hebben wij gevraagd hoe een dag uit het leven van bokker Jessica eruit zag. Jessica werkt als Community Manager voor bokt. Ben je al nieuwsgierig hoe dat eruit ziet? Lees dan hier verder