Dit is ons eerste jaar lang in de picture en ik ben vanplan voor volgend jaar veel foto's te gaan maken zodat ik volgend jaar weer een topic kan openen.

wat info over mijn meisje
Naam: General's Fairy Star
Roepnaam: Frizzle
Geslacht: Merrie
Ras: American Quarter Horse
leeftijd: 10 (5 mei 2004)
Vader: General Golden Boy
Moeder: Filly Luny Star
Van januari, februari en maart heb ik helaas geen foto's, maar deze maanden hebben we vooral veel gesprongen, want er kwam een cross aan van de ruiter club en daarvoor moest wel geoefend worden.
April
Deze maand deden we mee aan de cross van onze ruiter club. we deden mee in de 50 cm en wat hebben we genoten. Het was onze eerste keer. Ons doel was de cross uit te rijden en dat hebben we gedaan.

Helaas was dit de laatste keer springen voor mijn en frizzle. Ik kreeg namelijk ook deze maand te horen dat ik door mijn knie blessure beter niet meer kon gaan springen. Het beste was om niet meer paard te rijden, maar daar ging ik niet mee akoord.
Mei
In mei besloot ik dan ook de overstap naar het western te maken, want dat vonden we ook heel leuk om te doen. Deze maand bestond voornamelijk uit veel uit proberen en kijken wat we al konden. Zo heel af en toe kreeg ik les van mijn moeder en vanuit daar ben ik verder gaan werken. Veel rijden zat er nog niet echt in. Ik woonde al een tijdje samen en de camping werd weer drukker waardoor mijn toen malige vriend weer meer moest werken, wat in hield dat als ik thuis was ik geen vervoer naar de paarden toe had

Het begin was er

Juni & juli
Deze maand is een grote droom van mij uitgekomen, namelijk te paard naar mijn oma toe. een rit die uiteindelijk 7 uur bleek te duren

In juli heb ik niet veel kunnen rijden. Mijn toen malige vriend moest veel werken en de mensen die normaal mee gingen waren ook op vakantie dus vervoer was er niet.

Augustus
De zomer vakantie was voorbij en vanuit school kon ik een aantal dagen in de week naar de paarden toe. Het was nog heerlijk weer en we hebben dus ook volop kunnen trainen. Helaas dook er een probleem op waarvan ik wist dat ik deze niet zelf op zou kunnen lossen, namelijk het niet links willen aan galoperen. Vanaf deze maand ging een goede vriendin van mij die ik die zomer vakantie had leren kennen met mij mee naar Frizzle. Samen reden we lekker met Frizzle en na een tijdje zag je toch wel vooruitgang komen bij mijn en Frizzle.

September
De maand september stond voor mij in het teken van verdriet. Ik was weer bij mijn ouders gaan wonen nadat het uit was gegaan met mijn toen malige vriend, Maar het betekende ook dat ik op nog maar 5 minuten fietsen van mijn meisje afzat en dat was een hele troost.
We trainden lekker verder. De linker galop was nog steeds een ramp en door het weer werd het afgezette stuk land waar ik op reed te glad. Het aangalopperen op de linker hand zou dus moeten wachten. Voor mij een heel stres moment want ja we zouden wel in februari/maart wedstrijden gaan rijden en dan moet de linker galop er wel op zitten. maar ondanks dat deden we gewoon lekker door.
Ook besloten mijn vader en ik een hek te bouwen. Ik wil namelijk graag Trail starten en mijn laatste ervaring met frizzle en een hek oefenen bestond uit heel veel gestijger.
Dus we hadden een zondag uitgekozen en zijn bezig gegaan. we hadden nog een oud hek van hout liggen op de vorige stalling. de poort was nog helemaal in orde alleen de staanders waren wel wat aangetast door de regen, maar die konden we nog wel gebruiken dachten we. Nou niet dus

Maar we konden er toch nog maar van maken en na een aantal uur stond er dan een hek in de bak.( helaas is deze in november gesloopt door Red Pebbles. Die gebruikte hem graag als krabpaal helaas was de paal niet sterk genoeg.

Gelukkig hebben we genoeg tijd gehad om lekker met het hek te spelen en zijn we nu goed voorbereid voor de Trail wedstrijden.
oktober
Deze maand hebben we mee gedaan aan de bos cross van onze ruiter club en man man man wat hebben we een lol gehad en wat deed ze het weer super. Op een paard rare blije sprongen na heeft ze de cross super gelopen en hebben we lekker op ons eigen tempo mee gedaan. Hier door hebben we niet in de prijzen gereden, maar daar ging het ons ook niet om.
Na afloop stond ze heerlijk te kijken hoe de andere paarden met hun ruiters over de finish kwamen.

Ook mochten we deze maand gebruik gaan maken van de bak van een kennis van ons. Deze bak ligt op loop afstand van ons land. De beslissing om gebruik te gaan maken van dit aanbod is de beste beslissing van het jaar geweest. Gelijk de eerste keer rijden in de bak zijn we bezig geweest met de linker galop. Na heel wat aanspringen, terug nemen en kijken wat ze doet als ik de hulpen iets veranderde hebben we voor het eerst in maanden weer de linker galop gedaan. Wat was ik blij met mijn meisje, want ondanks dat het nog heel gespannen ging deed ze het wel.
Hier helaas geen foto's van

November
En dan zitten we alweer in november. Deze maand staat voornamelijk in de training weer op pakken en en verder werken aan de ontspanning.
december zal niet heel veel anders gaan worden. we gaan lekker verder trainen en her en der wat buiten ritjes mee pakken. hopelijk kunnen we lekker genieten van een pak sneeuw (een weekje is genoeg

Voor volgend jaar gaan we zeker lekker veel foto's maken van de trainingen, klier momentjes en de wedstrijden

Bedankt voor het kijken