ICE ice baby

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 2001
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 18:55

Rocamor schreef:
Ben je beetje bekomen van je operatie? Ik ben nog op tijd om Ice op het laatst te volgen.

En als naam Be WIce


Niet echt
Heeft meerdere complicaties gehad, maar we moeten nu wel even door met veulen op komst.
Dus de komende dagen is echt bij komen en extreem veel slapen.

Er staan gelukkig heel wat mensen stand-by in de buurt die er binnen 30sec tot 5min zijn. Het enige wat ik zelf moet doen, als iets zou misgaan is of wandelen tot een van de stand by mensen er is of in geval van red bag de red bag opentrekken/knippen/snijden .
Nu nog verplaatsen was te risicovol, desondanks dat de box bij Equitom klaar staat vanwege de stress wat zij opbouwt.



Furst schreef:
Dat is wel heel raar dat ze nooit geinsimineerd zou geweest zijn... misschien is dat het. Mooi verdiend voor de andere hengsten houder.

Ik probeer altijd zelf te denken: het moest zo zijn. Juiste combinatie zal dit geweest zijn. :D


We waren aanwezig bij de eerste inseminatie in 2022. Dus ze is wel echt geïnsemineerd :j
Echter hebben wij vermoeden dat ze verworpen heeft/niet genesteld door de stress van transport. De andere inseminaties is ze wel 3 dagen gebracht voor eisprong en opgehaald na dat ei afgesprongen was. Waren we dus niet bij aanwezig.

Vanwege de stress daarom nu ook de keuze gemaakt haar bij dit dekstation te laten staan tot we wisten dat genesteld was.

Ik moet zeggen dat daarin Leen en dekstation wel echt super mee gewerkt en gedacht hebben.
Dus idd een “het had zo moeten zijn” en een “topteam rond haar” gecombineerd.

Want tot ik ze in eigen beheer genomen heb, heb ik eigenlijk eerlijk gezegd, sinds het overlijden van mama welgeteld maar 6x bij mijn paarden geweest op bijna een jaar tijd.
En dat was 1x met veearts voor scannen hoe haar eisprong zat. 1x om op te laden, 1x om terug op stal af te zetten en 1x voor 6 weken scan. En dan nog 2x gewoon.
Zelfs bij het dekstation niet.

Pas sinds Harley zijn wonde en ik hem naar huis gehaald heb ben ik zelf terug met mijn paarden bezig. En dat gecombineerd nu ICE haar datum nadert, heeft mij de passie in mijn paarden terug gegeven. Ik heb een jaar betaald dat andere er plezier in hadden. Dus ergens idd een echte het had zo moeten zijn.

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: ICE ice baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:04

Wat mooi dat je nu weer plezier ervaart! Ik ben benieuwd naar het veulentje <3

GUSTIxBILL

Berichten: 2001
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: ICE ice baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 20:14

Wij ook :j



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hagelslag
Berichten: 9119
Geregistreerd: 18-09-10

Re: ICE ice baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:28

Maakt ze al haast?

GUSTIxBILL

Berichten: 2001
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: ICE ice baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 19:37

Niet echt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GUSTIxBILL

Berichten: 2001
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: ICE ice baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 05:25

Ze maakt het wel spannend _O-
Blij dat ik geen geboortealarm aangedaan heb _O-

Afbeelding

Pien63
Berichten: 175
Geregistreerd: 28-07-07

Re: ICE ice baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:22

Nog geen veulen TC ? :o ik hoop het wel voor je, dat merrie en veulen er prima bij staan

GUSTIxBILL

Berichten: 2001
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 10:09

Pien63 schreef:
Nog geen veulen TC ? :o ik hoop het wel voor je, dat merrie en veulen er prima bij staan


1/5 vertoonde ze alle tekenen van bevallen
flemen, onrustig, rondjes lopen, liggen/staan/liggen/plat liggen/gewoon liggen, nat in de flanken, algemeen onrustig.
Echter toen we op stal aankwamen zagen we haar juist gewoon opstaan en eten, alsof er niets gebeurd is.

Direct gecontroleerd, weer bloed uit vulva (maar geef ze al bijna maand, contact is er met dierenarts en Equitom, verder geen koorts, geen vuile afscheiding. Gewoon zuiver bloed, dus gesprongen aders), maar dit keer ook paar druppels bloed uit uiers. Echter nog steeds geen koorts, foto’s naar da en equitom gestuurd, verder gewoon allert. In de gaten houden was het advies.

Binnnen de 48h na dit alles is de uier langzaam beginnen vollopen, hars op de tepels, slijm prop eruit, zuchtplaat onder de buik, banden losser, staart bijna dubbel maar nog steeds geen veulen :')
In tegen stelling, elke 3 dagen ongeveer doet ze zoals 1 mei, en dan ineens stopt het en lopen alle tekenen terug als in: banden strak, staart weer strak, buik weer meer in punt en soms gewoon uier weg ‘s ochtends
Ph wisselt continu tussen 6,5-8, iets wat niet mag, maar dus wel gebeurt, dus vermoed dat de strips niet werken.

Officieel is ze wel pas 16/5 uitgerekend.
En uit de moederlijn is er geen een merrie geweest die als maiden (of later bij verdere veulens) echt tekenen vertoonde, dus ze is daarin gelukkig wel uitzondering op de regel.
Als ze dit weekend nog niet bevallen is komt de da haar wel opvoelen en checken. Hij wilt haar extra tijd geven omdat het een maiden is, en wegens de 15j

Met de entingen en ontworming heeft hij haar wel volledig gecheckt verder, toen verloor ze ook al wat bloed, is een gezonde sterke merrie, die zelfs met een groot veulen geen last zou mogen hebben, zelfs niet als maiden. Hij maakt zich dus absoluut geen zorgen. Ik ben echter met meerdere redenen wel panisch. Het hoe/wie/wat weten de mensen om ons heen. Het staat los van de merrie, zij is kern gezond, alleen het veulen stront beu.


De reden voor Equitom: 22/12 bij verhuizen van stal hebben we alle paarden volledig bij Equitom laten checken. En hieruit bleek dat het veulen een groei had van een van 8 maanden ipv de 6,5 wat ze was.
Er is ook meermaals gevraagd of het echt die datum was, en ik er geen maand naast zat. Ja 100% zeker, want ze is maar 1x geïnsemineerd



Afbeelding
Ze heeft ontdekt hoe de touwtjes los te krijgen…
Net is vol als ze binnen gaat, tegen 22.00 is het leeg. Dus krijgt ze nog een net bij :')
Vragen ons af of het geen hooi baby is ipv een veulen

Afbeelding
En haar favourite slaap positie

Afbeelding
Uier gisteren avond.
Deze ochtend geen gemaakt nog getest, zijn op weg naar de crematie van mijn vriend zijn oma (van België naar noord Nederland), dus dit keer maar gewoon even eten gegeven en buiten gezet, want ze vind het niet meer leuk al dat ge prul aan haar lijf
Ze word via camera in de gaten gehouden en de buurt let ook op.

GUSTIxBILL

Berichten: 2001
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: ICE ice baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:00

Rechts ph 6-6,5 / refractometer 24,2
Links ph 7 / refractometer 22,8
Temp 37.5
Afbeelding

Deze late namiddag
Rechts ph 6,5-7/ refractometer 23.8
Temp 37,7
Afbeelding

Gisteren avond
Ph 8,5
Temp 37,1

Eergisteren avond
Ph 6,5
Temp 36,8

Idee dat de strips niet werken :roll:

Zou eens iets moeten testen waarvan ik de ph ken…

Dorien66

Berichten: 1658
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:31

Ze maakt het wel spannend zo…
Tip voor het dichtmaken en dichthouden van zo’n net: paar karabijnhaken :j

GUSTIxBILL

Berichten: 2001
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:01

Dorien66 schreef:
Ze maakt het wel spannend zo…
Tip voor het dichtmaken en dichthouden van zo’n net: paar karabijnhaken :j


Die zijn besteld (met draai systeem, want anders zit ze met haar lip er tussen)
Voor nu is het volledig dicht met stro koord

Rocamor

Berichten: 10945
Geregistreerd: 21-11-02

Re: ICE ice baby

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:00

Ik hang dat net niet breed op, maar de uiteinden bij elkaar. De touwtjes kunnen dan 2x om de uiteinden, zodat je een soort van zak krijgt.

Spannend, de laatste loodjes