Een champagne mini in 2022?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoedz

Berichten: 1578
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:22

Afbeelding
Whaha ik moest bij Jos denken aan de stampertjes van Puk van de Petteflat. Hij is al mooi uitgegroeid tot nu toe <3

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 06:40

Oh dat haar van jos <3
En die ander, wat een plaatje!

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:28

Wat leuk, ik volg ook mee! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:29

welmoedz schreef:
[ [url=m/dVQab2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Whaha ik moest bij Jos denken aan de stampertjes van Puk van de Petteflat. Hij is al mooi uitgegroeid tot nu toe <3


_O- _O-

Jos staat in uitgelicht! *\o/*

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 21:34

300 dagen *\o/* Dat betekend dat Nora in de veilige zone zit om te bevallen! Altijd fijn zo'n mijlpaal :j

Wij hebben hier ook mogen genieten van de sneeuw, kon het gisteren niet laten even snel met de camera de wei in te lopen. Al dacht Nora ga toch weg, dus tis niet veel bijzonders :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag dus de 300 dagen en nog steeds vind ik haar best gescheiden qua buik.
Afbeelding

Afbeelding



Met de uier zijn we ook weer ietsjes verder :)
Afbeelding


welmoedz schreef:
[ [url=m/dVQab2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Whaha ik moest bij Jos denken aan de stampertjes van Puk van de Petteflat. Hij is al mooi uitgegroeid tot nu toe <3

Hahah nou helemaal de juiste vergelijking! Misschien moet ik maar een 'Jos met z'n haardos topic' maken _O- Het is echt niet normaal wat hij nu al aan manen/voorpluk heeft en hij is pas 10 maanden. Ik heb regelmatig moeite met het vinden van zijn oren :') Maar vooruit, nog eentje van vandaag voor de liefhebbers :D
Afbeelding

En gezellig nog meer volgers er bij, hoi allemaal! :)

Wildgirl

Berichten: 11672
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:43

Wat een leuke merrie en wat een mooi filmpje, heerlijke kudde heb je!

Anoniem

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:14

Die sneeuw foto's. <3 <3 <3

Fijn dat de 300 dagen in ieder geval zijn gehaald. Over het 'Jos met zijn haardos' topic; ik stem voor! :D

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 12:46

Dag 310! Het gaat nu toch echt op z'n einde lopen :D Gelukkig zien de weersvoorspellingen er weer beter uit. De afgelopen week zat ik toch niet op een veulen te wachten.. Maar voor nu geniet ze weer heerlijk van het zonnetje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook lijkt ze nog steeds in de buik flink te groeien, de kleine gaat soms ook flink tekeer!
Afbeelding

Afbeelding

Nora begint het aardig zat te worden. Ze weet niet meer zo goed wat ze wil :(:) Ze is het na een tijdje zat in de kleine wei, zet je haar in de paddock is ze het daar weer zat en dan wil ze naar stal maar dat is ze ook weer zat.. Ook naar de andere pony's is ze anders, ze hangt er maar een beetje bij en is zelfs echt nukkig naar ze. Gisteren was ze zelfs fanatiek aan het steigeren/happen naar een andere merrie :?

Afbeelding

Helaas besloot 1 van de camera's er mee te stoppen, dus dat hebben we gisteren maar gefikst door een andere aan te schaffen. Of eigenlijk gelijk 2 en dan wel wat ik al lang wilde; op afstand draaibaar :):) Echt top aankoop, kan opeens zoveel meer bekijken! Overdag staat ze nu deels een tijd op een klein stukje gras in de tuin (speciaal zodat we merries richting de bevalling goed in de gaten kunnen houden) en deels gaat ze terug naar de groep zodat ze nog wel met de anderen kan contacten als ze dat wil. En dan in de avond/nacht staat ze op stal.
Afbeelding

Afbeelding


Het uier begint nu ook wel meer werk er van de maken :j Heb nu sinds 2 nachten het halster alarm ook omgedaan. Je weet het toch niet met zo'n eerste veulen, wellicht verrast ze ons opeens. In ieder geval weet ik wel dat ze 'snachts heeeel graag heeeel lang plat ligt te slapen >;)

Afbeelding

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 20:12

Vanavond was het weer met die ene merrie feest. Al heb ik het idee dat die merrie tegen hengstig worden aan zit, dus misschien met de hormonen reageert ze op haar extra heftig? De rest is Nora ook nukkig naar maar geen steigeren en staat ze ook wel mee te kriebelen tussendoor.
Afbeelding

Wpaard

Berichten: 475
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:17

Wat spannend zeg. En een mooie merrie :j . Vind de foto's van de slinger met ballonnen erg leuk, waar heb je de slinger vandaan ? <3

Mijn shetlandermerrie zit nu op 302 dagen.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:50

Oooh ik volg ook nog mee! Ik hoop volgend jaar mini champies te kunnen verwachten!

Anoniem

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:54

Lekker slapeloze nachten dus al voor jou. En die Nora maar lekker slapen. _O-

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 12:04

Het is toch eigenlijk ook raar, dat als ik 's ochtends wakker word 1 van de eerste gedachten is; ik hoop dat het uier weer vooruitgang heeft vandaag :') Mijn telefoon leen ik ook maar niet aan iemand uit, al die uier foto's die er op staan om te kunnen checken. Mensen zullen dan wel denken, wat is dat voor raar persoon 8)7 Maargoed, echt veel spannends is er nog niet te melden. Veulen is wel lekker actief, altijd fijn om dat te zien.


Afbeelding

Wat een champagne liefhebbers hier! Ben benieuwd Knolselder :j

Wpaard schreef:
Wat spannend zeg. En een mooie merrie :j . Vind de foto's van de slinger met ballonnen erg leuk, waar heb je de slinger vandaan ? <3

Mijn shetlandermerrie zit nu op 302 dagen.

De slingers en ballonnen komen gewoon van de wibra, even aan elkaar geknoopt en klaar. Leuk dat je shetlander ook al in de buurt van het veulen komt.
Laatst bijgewerkt door Pandakaas op 15-04-22 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:11

Nog steeds spannend bij jou! Hier zijn ondertussen 2 champagne mini´s geboren. :)

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:55

Oh ik ben nog op tijd om mee te komen volgen! Ben heel benieuwd wat ze er van aan het bakken is!

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 23:04

Wat een heerlijk veulentjes-weer! Ik heb het Nora al meerdere malen medegedeeld maar zonder resultaat :+

Afbeelding

Haar uier maakt nog niet veel verandering te opzichte van een paar dagen geleden maar vanacht/vandaag toch wat opmerkelijk dingen. Allereerst de nacht, waar ik de laatste dagen echt slecht slaap en meerdere keren wakker word gemaakt door het alarm omdat ze gerust ruim een uur plat ligt en dat meerdere keren in 1 nacht.. Zo heb ik vanacht 1 keer alarm gehad en schrok ik om half 7 wakker gelijk denkend, wat is er mis, waarom is het alarm niet meer gegaan?! Lang leven het terug kijken op de camera want wat blijkt, ze heeft maar 1 keer zo'n 3 kwartier gelegen en verder niet :?
Met de controle met buiten zetten zag ik dat ze ook wat slijm in haar staart had zitten, niet veel maar wel voldoende om op te vallen. Toen ik haar in haar eigen weide had gezet heeft ze ook nog een uur stil gestaan zonder te eten. Daarna wel weer, maar dat doet ze normaal niet, ze begint altijd fanatiek te grazen.
Verder niet heel veel geks gemerkt door de dag heen want heb haar wel extra in de gaten gehouden. Verder heeft ze toch weer gewoon gegeten, gedronken en haar dagelijkse dingen gedaan maar het waren wel dingen dat ik dacht, er is wel iets aan het rommelen. Voor nu valt het uier ook nog geen ph te testen maar ben wel benieuwd of het nu sneller gaat ontwikkelen.

Laureas schreef:
Nog steeds spannend bij jou! Hier zijn ondertussen 2 champagne mini´s geboren. :)

Gefeliciteerd!! Alles goed gegaan? Wel super gaaf dan als extra 2 keer champagne :j

Anoniem

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 23:10

Nora wilt nog even genieten van het weer zonder een baby erbij. :Y)

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 00:01

En dan zijn we op dag 320 aangekomen! De tijd gaat zo langzaam en snel tegelijk :+ Stiekem had ik natuurlijk nu al wel op een veulentje gehoopt, maar gezien de tekenen die ze geeft wist mijn verstand wel dat het niet heel logisch zou zijn.

Ze is het wel echt zat, ze word langzamer en ook meer in zichzelf. Gelukkig is het wel heerlijk weer om het veulentje mooi af te kunnen bakken {:}


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het uier, tja daar wil ik maar niet teveel over zeggen Het blijft maar op hetzelfde punt..
Ochtend
Afbeelding

Avond

Afbeelding

Vanochtend had ze wel weer een sliert slijm hangen, het blijft wel rommelen

Afbeelding

En dan hebben we nog de nachten :O Ze slaapt in de nacht extreem veel de laatste dagen. Het is me ook opgevallen dat ze overdag eigenlijk niet meer ligt, dus dat verklaard wel wat denk ik. Dit beeld hieronder kan echt uren duren.. Laat ik het zo zeggen, het is dat ik vind dat ik de verantwoording moet nemen om er alles aan te doen wat ik zou kunnen zodat het goed zal verlopen, dus ook de gebroken alarm nachten. Maar wat zou ik dat ding toch graag uit willen doen soms om maar gewoon een nacht te kunnen slapen. Maar hé, het veulen komt toch een keer! :j
Afbeelding

Hopelijk kan ik snel wat spannendere updates gaan plaatsen :D

Sanet

Berichten: 7967
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:49

Ohhhhh jeetje wat een kleur kansen ook. Ze is zeker nog het een en ander aan het inkleuren en toch maar weer weggummen denk ik, ze laat jullie wel wachten. :D

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:21

Ze laat je wel wachten idd... Ze moet er nog een extra beetje goud bij verven!

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 17:17

Zucht, ik heb even zo'n 'ongeduldig' momentje.. : Nora is het zat, ik ben zo benieuwd naar het veulentje en het is prachtig veulenweer. Misschien is het ook dat ze nu al een tijdje stilstaat/weinig vooruitgang toont qua uier dat het voor je gevoel maar niet vooruitgaat.
Ik weet natuurlijk ook wel dat het veulentje komt wanneer het er klaar voor is, wat maar goed is ook, maar soms overvalt dat gevoel van ongeduld je gewoon even. Gelukkig beweegt het nog wel druk in de buik, dus die is in ieder geval wel flink levendig :j

Zo en nu klaag-modus weer uit :+ Dan nog maar even wat plaatjes!
Als ze deze looks maar niet doorgeeft..
Afbeelding
Vanmiddag was ze het zelfs op de wei zat, dat gebeurd niet zo snel! Ze stond op rust te dutten.
Afbeelding
Haar blikt zegt volgens mij wel voldoende, klaar met die dikke bewegende buik :knuffel:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:21

Ik snap je gevoel maar de baby moet natuurlijk wel heel knap afgebakken worden he. :)) Als ze er dan maar niet uit komt als de eerste foto inderdaad. :Y) En het weer word als het goed is alleen maar mooier. Je ziet idd wel dat ze er klaar mee is, arme merrie. :(:)

En knappe hond trouwens! :D

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 22:56

Na mijn melding dat er eigenlijk weinig verandering/vooruitgang in zat kwam er verandering! En wat voor 1, het uier werd nog minder :roll: Na de eerste teleurstelling was ik er toch eigenlijk heel blij mee, want.. mijn ervaring is na leeglopen gaat het vaak nog een keer vol lopen maar dan voor het echte werk :j Qua beeld op de foto's lijkt het misschien niet heel veel verandering, maar vooral als je voelt merk je het verschil goed.
Twee dagen geleden
Afbeelding

Vanochtend was er nog niet mega veel verandering in
Afbeelding

Vanavond begon ik toch iets meer tevreden te worden maar dat was vooral omdat ze eigenlijk heel de avond in de paddock druk is geweest in beweging met de andere pony's. Ze was niet in haar beste humeur, dus liep veel te vervelen bij de anderen.
Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast kon ik gisteren voor het eerst de ph testen, dat wilde voorheen niet. Absoluut nog niet spannend, test gewoon hoog, maar ook weer een verandering met dat het eerst niet lukte :j


naomiiiii schreef:
En knappe hond trouwens! :D

Dank je wel :D Tis ook wel echt mijn kleine knappe vriendinnetje <3

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 15:33

Pandakaas schreef:
Laureas schreef:
Nog steeds spannend bij jou! Hier zijn ondertussen 2 champagne mini´s geboren. :)

Gefeliciteerd!! Alles goed gegaan? Wel super gaaf dan als extra 2 keer champagne :j


Ja, alles is goed gegaan bij de geboortes, gelukkig. Het is een gold champagne merrieveulen en een silversmokey cream classic champagne hengstje. Die laatste zal te koop komen, denk ik, aangezien ik al 2 champagne hengsten heb.

Het merrietje,
Afbeelding

En het hengstje,
Afbeelding


Is er ondertussen al vooruitgang bij jou merrie?

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 15:40

Oef, gaat op haar handen zitten, ik wil niet nog een pony := O:)