Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beenjesshar

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:12

Wat een leuke merrie, kom je laatste loodjes volgen !!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 23:49

Zighenya schreef:
Wat leuk ik volg!

Ik heb al 2 jaar Mr Right overwogen voor mijn vosmerrie van 1.60. Maar doe het niet omdat hij WFFS draagt. Mijn merrie wel laten testen om optie open te houden(negatief) maar toch maar niet gedaan. Heb niks tegen mensen die anders besluiten overigens, daarom vind ik het leuk te volgen.. Ik heb nu 2 Cassanova du Bois veulens uit deze merrie en nu in mei uitgerekend van Don Cremello, dus ook leuk dat je daar een van hebt gefokt!

Ben benieuwd hoe lang Phoebe nog blijft lopen. Ik heb het hele jaar de camera erop, maar dat komt in de laatste weken niet echt mijn nachtrust ten goede 8)7 :D succes :)


Ja de WFFS was bij mij ook wel even iets om over na te denken. Phoebe is ook getest (uiteraard negatief).
Veulen ga ik ook laten testen.
Cassanova vind ik ook echt een fijne hengst, maar voor nu te groot. Wil eerst wat kleiners hebben en dan (hopelijk wordt het een merrie :j :j :j ) daarmee met een D dekken.

Ik heb haar ook altijd onder de camera hoor. Vind het veel te leuk om te kijken. Wordt straks heel veel bekeken.

beenjesshar leuk dat je ook volgt!

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 06:43

Wat vliegt de tijd. Ik volg ook mee!

Fs mr. Right, interessant keuze. Ik ken namelijk weinig kleine nakomelingen van hem dus ik had altijd het idee dat hij vergrotend fokt, of naar de moeder.

Op stand heeft phoebe een stijlere schouder als haar moeder en is wat korter gebleven. Ik zou op de stand foto's ook minder beweging verwachten. Maar ik denk idd wel een hele vooruitgang in karakter. Ponybloed kan zo anders zijn. Ik heb de kruising nu anderom gemaakt. Ponymerries en paard hengsten.
Ik wil namelijk pony's blijven fokken. De eerste is nog geen 2 jaar en al 1,47m lange benen en slungelig. Verwacht een flinke e pony. Twee merries gaan nu richting de bevalling. Super spannend.

Ik denk dat mr right misschien kan strooien in de maat maar wel beweging kan toevoegen en ik hoor ook vaak een fijn karakter. Nu nog die palomino merrie ;)
Duimen maar!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 10:26

lailapri schreef:
Wat vliegt de tijd. Ik volg ook mee!

Fs mr. Right, interessant keuze. Ik ken namelijk weinig kleine nakomelingen van hem dus ik had altijd het idee dat hij vergrotend fokt, of naar de moeder.

Op stand heeft phoebe een stijlere schouder als haar moeder en is wat korter gebleven. Ik zou op de stand foto's ook minder beweging verwachten. Maar ik denk idd wel een hele vooruitgang in karakter. Ponybloed kan zo anders zijn. Ik heb de kruising nu anderom gemaakt. Ponymerries en paard hengsten.
Ik wil namelijk pony's blijven fokken. De eerste is nog geen 2 jaar en al 1,47m lange benen en slungelig. Verwacht een flinke e pony. Twee merries gaan nu richting de bevalling. Super spannend.

Ik denk dat mr right misschien kan strooien in de maat maar wel beweging kan toevoegen en ik hoor ook vaak een fijn karakter. Nu nog die palomino merrie ;)
Duimen maar!


Ja in de 3e of 4e lijn zit ook paard bij Mr Right, dus het blijft een gok. Hij schijnt toch al best veel nakomelingen te hebben.

Phoebe heeft inderdaad die steilere schouder en beweegt wat minder gemakkelijk dan haar moeder. Zelfs nu zij 23 jaar is, beweegt ze nog makkelijker dan Phoebe. Dus ik hoop dat Mr Right wat beweging kan toevoegen.

Vandaag dag 317 (de dag dat Phoebe zelf werd geboren....)

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:05

Bijna veilig! *\o/*
Ben heel benieuwd naar het veulentje!

Mr. Right strooit zelf niet echt qua maat, maar hij wordt heel veel op rijpaard merries en te groot geworden pony's (E pony's) gebruikt waardoor nakomelingen groter lijken te worden. Op een D pony merrie geeft hij eigenlijk altijd gewoon een mooie D maat, vaak rond de 140/145, zelfs met een 148 merrie. :)

Ik heb een kleinzoon van Mr. Right, zijn vader (zoon van Mr. Right dus) is zelf 144 en we verwachten dat mijn hengstje ook rond de 145 gaat worden, zijn moeder is 148 uit een groot fokkende moederlijn.

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 14:06

Quir schreef:
Bijna veilig! *\o/*
Ben heel benieuwd naar het veulentje!

Mr. Right strooit zelf niet echt qua maat, maar hij wordt heel veel op rijpaard merries en te groot geworden pony's (E pony's) gebruikt waardoor nakomelingen groter lijken te worden. Op een D pony merrie geeft hij eigenlijk altijd gewoon een mooie D maat, vaak rond de 140/145, zelfs met een 148 merrie. :)

Ik heb een kleinzoon van Mr. Right, zijn vader (zoon van Mr. Right dus) is zelf 144 en we verwachten dat mijn hengstje ook rond de 145 gaat worden, zijn moeder is 148 uit een groot fokkende moederlijn.


Nou klopt, die van mijn zusje (Made in Holland ACB) is nu 4 jaar en 1.54 geloof ik. Maar die komt uit een volledig paardgefokte merrie (wel maar 1.60 net als Phoebe).
Ik hoop uiteraard dat die van mij onder de 1.48 blijft.

Maar inderdaad bijna veilig, zo spannend! *\o/*

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:07

Setteli schreef:
Annash schreef:
Ik volg ook mee, heel interessant. Ik mag wellicht met een (rijpaard)merrie van een vriendin fokken dit jaar en wil dan ook een pony gebruiken. Leuk om te zien hoe die van jou is geworden. Hoe groot was de moeder van deze merrie?


Leuk nieuwe volgers :D

Annash, de moeder van Phoebe is 1.69. Ik heb uit haar ook een Don Cremello dus Bois gefokt, die is nu 7 jaar. Onlangs weer gezien, maar die is kleiner dan Phoebe, ongeveer 1.55.


Leuk dat je ook met een pony gaat fokken. Heb je al een ponyhengst op het oog?


De merrie die ik mag gebruiken is 1.64, net wat kleiner dus. Ik heb wel een keus gemaakt voor de hengst inmiddels ja, eentje van 1.45/6. Als ik straks alle afspraken ben overeen gekomen en er wordt geinsemineerd dan zal ik het wel delen, nu het nog niet rond is maar even afwachten. :)

Ik heb Mr Right op de lijst gehad, maar laten afvallen omdat hij WFFS positief is.

Interessant dat je een DC uit de moeder van Phoebe hebt gefokt die 1.55 is nu. Leuk om te weten altijd hoe de maten uitvallen. Als alles door en goed gaat maakt de maat niet zoveel uit voor mij. :)

Je merrie is goed bezig! Ben heel benieuwd. Laatste loodjes...

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 12:37

Vanmorgen weer een uierfoto gemaakt, vandaag 318 dagen. Ik heb de foto ook even ingezoomd, want ik meen een mini harsje te zien. Ik heb vanmorgen niet goed gekeken, dus toen niet gezien. Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind de uier op de foto er altijd veel groter uitzien dan wanneer ik zelf kijk. Heel apart

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:25

Dat uier heeft nog heel wat ruimte om te vullen. Been zal voorlopig nog wel even blijven zitten, en maar goed ook, wat een verschil met begin van de week :brr:
Wat je ziet zijn en soort van stopjes. Harsjes zijn echt goud/amberkleurig, ook een beetje doorschijnend zeg maar

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 14:08

Noisy schreef:
Dat uier heeft nog heel wat ruimte om te vullen. Been zal voorlopig nog wel even blijven zitten, en maar goed ook, wat een verschil met begin van de week :brr:
Wat je ziet zijn en soort van stopjes. Harsjes zijn echt goud/amberkleurig, ook een beetje doorschijnend zeg maar


weet ik Noisy. Maar na 300 dagen wachten mag ik toch best een beetje enthousiast worden van zo'n vaag druppeltje wat er eerst niet was :o

Uier was vanmorgen weer helemaal niks, dus het gaat ook nog wel even duren. Beter ook met dit fantastische heerlijke lenteweer :brr: :brr: :brr:

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 10:01

Vandaag 321 dagen. Uier loopt steeds meer vol. Na een dagje paddock loopt het wel terug, maar niet meer naar standje mieretietjes :+
Banden worden ook slapper, ze krijgt steeds meer een puntkont
Uier vanmorgen
Afbeelding

Ik ben zo benieuwd naar haar veulen. Kan niet meer wachten...

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:02

Nog steeds rustig?

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 12:28

Annash schreef:
Nog steeds rustig?


Yep. Uier staat al een paar dagen stil. Ik had het idee dat ie vanmorgen wat voller was, maar had haast en telefoon lag nog aan de lader. Dus vanmiddag maar even kijken.
Ik heb het alarm gereed, dus als ik denk dat er meer schot in de zaak zit, kan ze zo het halster+alarm om

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 11:21

Uier vanmorgen, lijkt of de spenen zich iets meer aan het vullen zijn. Vandaag op 327 dagen
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 23:19

Het lijkt wel zo op de foto. Je gaat het vanzelf meemaken. :')

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 00:06

Net een druppel aan beide spenen. Wel heel doorzichtig. Ph ongeveer 7
Ze was vanavond best onrustig. Alarm heeft ze om (halsteralarm).

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 06:14

Spannend. Er zit schot in de zaak

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:08

Ze maakt haast, spannend!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 08:23

Ze was vannacht rustig, geen alarm gehad. De keren dat ik op de camera keek stond ze gewoon rustig.
Vanmorgen vond ik haar weer onrustiger, veel draaien, staart afhouden, kleine plasjes en veel achterom kijken.
Uier vanmorgen
Afbeelding

PH, wat denken jullie. Na een tijdje kleurde die donkerder
Afbeelding

Kling, leek al weer verder uitgerekt
Afbeelding

Melk was ook plakkerig. Gisteravond was het wat wateriger. Ze maakt ineens haast *\o/*
Alarm laat ik vandaag buiten maar om. En de hele dag naast m'n laptop de camera open staan. Lang leve het thuiswerken :D

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:40

Spannend!

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:06

Dat schiet op nu! Denk dat de pH 5/6 is!

Vandaag/vannacht een mooi palomino veulentje? *\o/*

Lyona

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Eerste veulen voor Phoebe (Power and Paint x Jazz) v. FS Mr. Right

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:24

Oh wat leuk en spannend!!!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 09:44

Quir schreef:
Dat schiet op nu! Denk dat de pH 5/6 is!

Vandaag/vannacht een mooi palomino veulentje? *\o/*



Ja daar gaan we voor.. (ikwilgeenvoshengst ikwilgeenvoshengst...)

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:45

Ze maakt een inhaalslag, vanavond veulentje! *\o/*

Hahaha ik ken die smeekbedes, had ik toen met mijn Winston Jr. veulen ook :')

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 09:48

Net vlak voor het buiten zetten begon ze helemaal te trillen over haar hele lichaam.
Toen ze buiten stond ook nog even, maar stopte wel. Wel was ze heel onrustig. Dus geen hooi gaan eten, hele tijd rondlopen. Mijn paddock grenst aan de kinderboerderij, dus net even gevraagd of ze ook af en toe willen kijken.
Ik hou jullie op de hoogte