Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Muzka wordt een

Valk merrie
87 (24%)
Valk hengst
62 (17%)
Bruine merrie
18 (4%)
Bruine hengst
11 (3%)
Palomino merrie
40 (11%)
Palomino hengst
24 (6%)
Vos merrie
11 (3%)
Vos hengst
10 (2%)
Smoky Black merrie
44 (12%)
Smoky Black hengst
32 (8%)
Zwarte merrie
8 (2%)
Zwarte hengst
14 (3%)

Totaal aantal stemmen: 361


fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:57

:x :x :x :x
Die stalhouder..... :x
Wat een arrogantie dat hij zelf bepaald wat er gebeurt met jóú paard!
Niet eens zijn met de diagnose...
Alsof hij het beter weet dan een dierenarts...

Love is Love

My current situation is not my final destination.


Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:10

Waar haalt die stalhouder het gore lef vandaan zeg! Dat hij denkt dat het iets anders is, is 1 ding. Maar dat hij tegen jouw wensen en voerbeleid in gaat en haar gewoon krachtvoer geeft.. dan had ik toch even een gesprekje met hem gevoerd.
Wel fijn dat de steunzooltjes lijken te helpen! Wellicht is het al genoemd, maar vrienden van mij hebben een Shetlander die heel snel hoefbevangen raakt. Zij geven nu Laminaze en wonder boven wonder herstelt het sneller dan normaal en blijft het langer weg. Wellicht een goede optie om te proberen.

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-17 11:15

We zijn druk bezig met een oplossing. Dit kan echt niet zo.
En wij ons maar afvragen waarom ze zo weinig vooruitgang boekt...

Weet je wat het is? Zelfs al zou de DA het verkeerd hebben, het doet het paard zelf geen schade om haar op rantsoen en rust te zetten. Maar andersom wél. Een HB paard aanvullend voer geven, zónder supplement waarvoor ze dat voer in de eerste plaats kreeg. Krachtvoer, aanvullend voer, muesli... funest voor een HB paard. Daar gok je toch niet op? Hoe zeker je ook bent van je eigen zaak. Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij.

Eigenlijk... eigenlijk ben ik in alle staten. Geen wonder dat ik zelfs met pijnstillers nauwelijks kan slapen.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:53

Mijn drachtige merrie is nu ook gek op een aantal ruinen op stal. Als het ff kan sleurt ze mij erheen om even gezellig te gaan kroelen.. En ze is nog steeds drachtig, nu ruim 9.5 maand.

Heel erg naar dat dit op stal nu zo gaat.. Je hebt helemaal gelijk ja, je kan in zo'n geval je paard beter te arm dan te rijk voeren.


lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:41

pfff ik hoor in je verhaal een oud boertje die al zijn hele leven paarden heeft en alles weet...

ik ben bang dat deze man niet gaat veranderen en jou paard gewoon blijft behandelen zoals in zijn ogen goed is, en dat is op de manier die hij nu doet. ik begreep uit een eerder post dat de goede man ook een beetje begint te dementeren (correct me if i'm wrong) maar uit ervaring weet ik dat het hierdoor niet echt beter gaat worden... ik zou er ook voor kiezen om je paard zo snel mogelijk naar een andere stalling te verhuizen en inderdaad een stal voor ijslanders of andere sobere rassen is helemaal geen slecht idee voor je woestijnpaard... hopelijk vind je snel een ander plekje voor haar en knapt ze snel op. dat kan je kijken of baby er nog zit en heb je zelf hopelijk ook weer wat rust!

There comes a time you have to choose between turning the page and closing the book...

❤ Pluis het ultime toppaard ❤

Anoniem

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 06:54

Wat een gedonder, ,waar haalt ze het gore lef vandaan :oo

Hopelijk snel verhuizen , je paard en veulen worden moedwillig bijna stuk gemaakt

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:55

Oh snel weghalen je mooie meid :n
Misschien in overleg met een dierenarts om te kijken wat de beste manier is ?

Daar blijven staan weet je iig zeker dat het niet goed gaat komen :(

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:41

Nog even volhouden, het komt echt uiteindelijk goed. Wat betreft de best geplande dracht: life is what happens et cetera.

Intussen vreet de stress jou op. Dat kan, dat gaat ook weer over, daar kom je wel doorheen. Maar blijf je wel een beetje vriendelijk voor jezelf? Het grootste deel van het voer weghalen is echt wel goed genoeg, dat ene handje Marstall Vito om de Gluco Balance naar binnen te krijgen gaat haar echt niet over het randje duwen. Achteraf (weer) twijfelen aan jezelf is volkomen begrijpelijk (en herkenbaar), maar je saboteert jezelf ermee. Niet doen. Vóóruit nu, niet steeds terug in de had ik maar, was ik maar, als, indien, wanneer. Hb jij niks aan, heeft Muzanna niks aan, heeft Muzka niks aan.

Woest worden op de stalhouder helpt niet. De man gelooft kennelijk oprecht dat wat hij doet het goede is en dat zal hij blijven geloven. Woest worden kost bovendien een hoop energie en zal hem alleen maar sterken in zijn overtuiging. "Dat arme paardje, tegenwoordig kan ook elk hysterisch vrouwtje maar een paard nemen. Weten van toeten noch blazen, hebben en grote mond en door al die onkunde wordt dat beestje er alleen maar slechter van. Dat dier is drachtig, moet goed eten, het is hier nog altijd mijn stal en in mijn stal krijgen drachtige merries fatsoenlijk te vreten." Zoiets, of een vergelijkbare begrijpelijke maar verkeerde redenatie waar die man echt niet meer vanaf te brengen is. Hou je gemak, voor je paard en voor jezelf. Ga zo vaak mogelijk naar haar toe (doe je al), wellicht zijn er nog wat stalgenoten die ook een oogje op haar (voerbak) kunnen houden en vindt de plek waar je haar met een gerust hart kunt onderbrengen zodra ze vervoerd kan worden. Voor mij makkelijk praten, ik weet het, maar je bent niet de eerste en je zult niet de laatste zijn die om welke reden dan ook op heel korte termijn een andere plek voor een paard nodig heeft. Het kan, en ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Intussen heb ik genoten van de fifty shades of vos. Die oranje- en bloedrode tinten vind ik erg gaaf. Het paardje van de 'nog zo'n jong ding' foto, maar dan nog een tikkie rooier. Misschien kun je dat leuk bij elkaar fotoshoppen en dan als 'inspiratie' in Muzanna's nieuwe stal hangen? Wie weet doet het iets voor de chakra elasticiteit _O-

De duimen blijven draaien, hoop voor jullie dat Muzanna nu gauw naar een fijn plekje kan.

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 21:18

Op de reacties en vele PBs reageer ik nog. Eerst een verslag van gisteren, de rest volgt nog. Ben weer eens erg moe en alweer zo laat aan het avondeten (weer niet voor negenen... tja... we lijken wel een stel Zuid-Europeanen inmiddels!)
Gisteren bleek mijn merrie in de namiddag achteruit te zijn gegaan. Duidelijk weer tekenen van pijn.
Werd wederom opgemerkt dat er maar een ijzertje onder moest, maar er werd ook eens geïnformeerd naar die curieuze tape om de voorhoeven en wat dat dan teweeg zou moeten brengen. Nee, moest toch maar een ijzer onder. Foto van de zooltjes zal ik echt nog plaatsen, ben nu te moe. Krijg dit al bijna niet meer getypt.

Omdat de merrie echter weer erg slecht liep werd zonder meer geaccepteerd toen mijn man zei: direct van het voer af, uitsluitend hooi en ipv in een paddock morgen op stal houden. Aan de paddock grenzen appelbomen. Wellicht heeft ze daar van gesnoept, wellicht was het door bijvoeren, wellicht... wie zal het zeggen? Feit is dat ze een terugval had en dat maakte dat ik ondanks advies (nog) niet te vervoeren de knoop heb doorgehakt. Opladen dat paard! Op deze manier ontstaan chronische problemen, op deze manier raak ik haar kwijt.
Ik vertrouwde het niet en heb gezegd dat we haar de dag erna naar de kliniek zouden brengen. Vandaag zou toch niet meer lukken? Het was al laat...
Dus: vervoer regelen.
Eerst echter zorgen voor verlichting en pijnbestrijding.
Nieuwe zooltjes eronder, want die waren door de regenval en het natte zand eraf gegaan. Wat Metacam erin en even overleggen hoe nu verder.

Met het idee haar naar de kliniek te brengen hebben we onze merrie gisteravond alsnog opgeladen.
Ze liet zich echter niet zomaar laden. Niet gek als je bedenkt dat ze wel behoorlijk wat te verstouwen heeft gehad. Uiteindelijk met teamwork en terwijl ik haar kont omhelsde :+ (ja, levensgevaarlijk, he?) en lichte druk gaf en vooral druk tegen haar aan het praten was, is ze alsnog de trailer in gelopen.
Paard laat zich echt, echt, echt niet dwingen. Het is en blijft een apart ras... wat een koppige ezel... je praat haar de trailer in als ze niet wil, en anders niet. := Ik moest haar vertrouwen zodat ze mij zou vertrouwen. Dat werkte.
Ze was na het uitladen wel pissig en wilde alleen met mijn man knuffelen en weinig met mij te maken hebben. Ik had haar nl. op een gegeven moment bij een eerdere poging (middels afschermen en drijven) een tikje gegeven. Tikjes zijn uit den boze als ze (vindt dat ze) geen tik verdient... tja... vandaag ontdooide ze pas na een uur terwijl ze van mijn man wel aandacht wilde. Vreemden was ze iets koeltjes bij, maar niet zo kil als bij mij. Gunst, wat een karakter ook.
Terug naar gisteren...
De boer kwam bij het opladen nog even vragen of we de medicijnen niet ook mee moesten hebben. Dat is de stalhouder die ik 'ken'; niet de man die het niet zoveel lijkt te boeien hoe het met ons paard gaat. Maar het ging niet meer. Zoveel stress voor mij, voor mijn paard en haar veulen...
Ze mag nu revalideren en de komende tijd rustig bekomen. Daarna zien we wel weer.

Uiteindelijk alsnog op stel en sprong vervoerd en verhuisd.
Bepaald niet onze stijl. Het zij zo. Nu kijken we vooruit. Hopen dat ze opknapt en er weer bovenop komt en hopen dat haar baby braaf is blijven plakken en blijft groeien. Scannen wachten we nog even een weekje of twee mee. Overleggen nog ff met de DA.

Wat hebben wij een lange week achter de rug, zeg. Kreeg vanochtend meteen foto's van de patiënt. Toch wel vrij ontspannen, gelukkig. En tevreden aan het eten.
Veel dank aan de zeer betrokken, nieuwe stalhouder en degene die op stel en sprong de trailer heeft aangekoppeld en ons geholpen heeft de merrie te vervoeren zodat ze de hulp kon krijgen die ze nodig heeft. Helden!

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:29

:(:) goed gedaan en nu maar even aan jezelf gaan denken. Het klinkt alsof je paard in goede handen is.

~Turbohoof Solutions ~

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:47

Super dat jullie de knoop doorgehakt hebben. Dit ging niet langer zo. En nu ook eerst eens aan jezelf denken. Ga desnoods eerst eens een uur in bad liggen ontspannen en dan lekker op bed. Hopelijk knapen jullie beide snel weer op.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:07

Ik hoop voor jullie dat de rust nu terugkeert en ze snel opknapt en jullie van de dracht kunnen gaan genieten

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:11

Ik denk dat je er heel goed aan gedaan hebt haar daar weg te halen, ondanks het advies om (nog) niet te vervoeren. Zolang de stalhouder niet wilt inzien dat het HB is, zal hij blijven doen wat hij denk dat het beste is, of zo komt hij toch op mij over uit jouw verhaal. := En jouw fantastisch mooie merrie (en jullie zelf natuurlijk ook) zijn daar het slachtoffer van. :(:) Als hij haar stiekem krachtvoer blijft geven (of dat andere hooi of op de weide laat), kan ze nooit beter worden. Om dan nog maar te zwijgen van de appels die Muzanna zelf kan stelen van de boom.

Nu ze op een betere plek staat, wordt het tijd dat je eens aan jezelf denkt ook! Muzanna heeft niets aan jou als je erdoor zit. :(:) En ik blijf natuurlijk voor je prachtige merrie en het veulen duimen! :)

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:15

Verstandige keuze voor je mooie merrie. Ik blijf duimen voor een spoedig herstel!

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:20

Fijn om te lezen dat ze verhuisd is
Hopelijk brengt dit ook een stuk meer rust voor jullie beiden!

Stiekem moest ik wel lachen om haar verontwaardigde reactie op dat tikje... Ik heb hier ook zo'n merrie staan en die zou precies zo reageren :')

There comes a time you have to choose between turning the page and closing the book...

❤ Pluis het ultime toppaard ❤

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:55

Ze staat nu gelukkig op een goed plekje!
Het is inderdaad een paard(ras) apart haha.
Ben blij dat ik jullie heb kunnen helpen haar zo snel op een veilige plek onder te brengen :D
Nu vooruit kijken en vooruitgang boeken!
Trailer staat beschikbaar voor jullie als je hem weer nodig bent +:)+

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:12

Ik ben blij dat je haar verhuisd hebt Jorieke... Heb nl nog steeds het vermoeden dat ik de mijne verloren ben door bijvoeren achter mijn rug om... Dus toen ik dat las over Muzanna, ging mijn nekhaar recht overeind.

Ik hoop dat ze nu snel beter wordt.

Anoniem

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:15

Wat fijn voor jullie , de beste keus uiteindelijk :)

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 15:47

CarinaR: dankje.

Shaoud: dankjewel. Ik hou hoop, omdat ze zich anders gedraagt dan anders. Ze heeft meer een stille hengstigheid, toont eigenlijk alleen een beetje afdragen van de staart en reactie als ik bijv. een borstel over haar achterwerk haal. Nu gedraagt ze zich duidelijk anders. Dus misschien is het idd zo dat ze gewoon nog drachtig is. Het is voor ons beide ook de eerste keer, dus geen idee wat te verwachten qua gedrag. :)

Mayasfrenk: een ding is zeker, als er volgend jaar een veulentje naast huppelt, is het wel een die net zo taai is als beide ouders. En ze doen idd nogal graag wat ze zelf willen en qua welzijn verschillen we duidelijk fundamenteel van mening. Dat was voor onze merrie ronduit gevaarlijk.
En ik wou dat we een bad hadden. Plan voor het najaar na installatie van CV, aangezien we die hier in huis ook niet hebben. :=

Marcella: daar heeft ze tegen de afspraken in natuurlijk al bij gestaan en ze waren er duidelijk niet blij mee dat ze van ons en de DA niet in het land mocht. Inmiddels ligt dat gelukkig achter ons.

ClauH: er viel zo'n enorme last van ons af, moet ik zeggen. Heb ook voor het eerst als een roos geslapen. Alleen wakker geworden van de wekker van mijn man. Best een prestatie inmiddels.

Lente: als het zin had gehad, had ik zeker stennis geschopt. Uiteindelijk was weggaan de enige constructieve oplossing. Dankjewel voor het duimen! +:)+

Ibbel: we hebben haar idd dezelfde dag nog weggehaald, omdat ze achteruit ging en de situatie voor ons onhoudbaar was geworden.

troi: chakra elasticiteit! _O-
Uiteindelijk is dat dus ook zo. En als je als stalhouder zoiets hebt van "hier ben ik het fundamenteel niet mee eens en ik vind dat het welzijn in het gedrang komt" bestaat er zoiets als communicatie of, ik noem maar wat, meedelen dat je moet vertrekken omdat je niet op die manier gaat voeren. In plaats van het ene zeggen en het andere doen. Ik vertrouw erop dat mensen doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen. De realiteit is helaas niet altijd zo.

fleurtjeuh: dat vind ik dus ook gewoon best erg. Prima als je het er niet mee eens bent, maar ik ga wél af op de DA behalve als ik het om een of andere reden niet vertrouw en dan zoek ik een second opinion, of zelfs een third opinion... maar met HB neem ik geen risico's, want daar sterven jaarlijks paarden aan en, helaas, ook met enige regelmaat AT hier in het Westen. En dat op zo'n kleine populatie.

Wings_love: Bedankt voor de tip! Laminaze lijkt zo te zien qua ingrediënten wel wat op Gluco Balance. Daar doet ze het al jaren goed op en heeft ze in die paar dagen dat ze weer thuis stond dus niet gekregen, want de pot die we hadden meegenomen stond ongeopend ergens weggezet. Bizar, aangezien ze het al jaren kreeg. Momenteel geven we het zelf in een spuit opgelost met wat water. Als ik niet al een vergelijkbaar supplement gaf zou ik Laminaze zeker proberen!

Mette: hopen dat dat het is! ze gedraagt zich richting andere paarden wel iets anders, iets flirterig en dat is ze nou nooit. Ze flirt normaal alleen met mij, daar moet mijn man altijd enorm om lachen. :))

lelijke_heks: niet zijn hele leven, wel al tientallen jaren (eerst andere soorten agrarisch) maar voor de houding maakt het weinig verschil; ik ben maar een stadsmeisje, ook al had mijn moeder een paard, had mijn grootmoeder paarden, en de generaties daarvoor uiteraard ook aangezien je dan gaat naar een tijd dat niemand een auto had. :D Maar ja, ik woonde wel in Amsterdam en dit is wel mijn eerste eigen paard...
Gelukkig staat ze nu elders waar haar speciale behoeften wel serieus worden genomen. Iedereen denkt natuurlijk dat zijn/haar paard speciaal of anders is, maar in dit geval is dat op zoveel fronten het geval - qua fysiologie, qua karakter. Gemaakt om zoveel mogelijk te halen uit zo min mogelijk voedsel. Ze kan haar ogen bijv. volledig afsluiten (woestijnogen), zijwaarts schoppen, heeft extreem kleine, harde hoeven voor een paard van haar formaat en heeft geen waterdichte vacht. Die vacht is op sommige fronten wel handig, want vlekken borstel je er zo uit door de structuur van de haren.

Ja, dat tikje he? De meid die ons geholpen heeft met laden hoefde al helemaal niks te proberen, dan draaiden haar oren en ogen en trok ze echt zo'n kop van "waag het!" en ze had al snel door dat ze haar wel kon intimideren, terwijl ik mijn merrie ken en weet dat ze een mens nooit wat zal doen. Ze wringt zichzelf in allerlei bochten om niet op je tenen te gaan staan, is weleens vol op de rem gegaan of met een katachtige reflex weggesprongen om mij of mijn hond (struikelde) te ontwijken... als ze hengstig is en zich na diverse waarschuwingen nog niet aan de regels houdt krijgt ze een tik en is er niks aan de hand, vindt ze dat ze die idd verdient en landt ze terug op aarde. Maar een tik die zij onterecht vindt... poe... in het begin heb ik na constante druk van anderen die vonden dat ik een onopgevoed monster had dat een loopje met me nam (had het best opgevoede paard van stal, maar wel 1 met een gebruiksaanwijzing) haar 1 keer geslagen omdat ze de boel weer eens afbrak op de poetsplaats (ze stond vrij strak vastgebonden; dat tolereert ze nog steeds niet en ken ik van meer AT en aanverwante rassen) en toen ik haar sloeg zag ik het licht uit de ogen gaan en is ze een paar dagen of zelfs weken "weg" geweest (weet het niet meer precies). Zo hard sloeg ik niet, maar het kwam behoorlijk aan, ook bij mij door haar reactie. Daar heb ik van geleerd. Slaan kan bij deze paarden gewoon pertinent niet. Maar een tikje is eigenlijk ook al een 'ding' en dat geeft ze dan ook duidelijk aan. Iets met een gebruiksaanwijzing. :D Staat om die reden altijd los op de poetsplaats. Touwtje ervoor is voor de andere mensen op stal, maar pertinent niet nodig want blijf is blijf. Ik moet zeggen dat ik nooit meer iets anders wil. Ik hou van dieren en mensen met een sterke wil en hoge intelligentie.

Rebecca: tja, wat voor woorden moet ik eraan vuil maken? Stalhouder en ik verschilden duidelijk fundamenteel van mening en dat was in dit geval een bedreiging voor het welzijn van mijn paard, ook al zagen zij dat blijkbaar anders.

Mondy: :j

maura: dankje. Dat had ik nodig. Je verwoordt het heel helder en dat is ook het gevoel dat ik zelf wegdraag van dit alles. Ik ben hard voor mezelf, idd. Ik vind dat op dit moment terecht. Ik had veel eerder in moeten grijpen, we hadden daar jaren terug al weg moeten gaan, maar het ging al jaren goed omdat ik mijn paard scherp in de gaten hield en de kwaliteit ruwvoer was jarenlang echt heel goed. Toen dat minderde kreeg se in overleg natuurhooi van elders. Zo ging het jaren goed, zonder vetophopingen, harde manenkam, warme hoeven of andere tekenen van IR/EMS of HB waar ik zo enorm alert op was juist omdat het een veelvoorkomende doodsoorzaak is bij dit ras in deze contreien.
Wat betreft vos, zo zie je maar dat een gewoon kleurtje ook heel erg mooi kan zijn. :j

callum: ik hoop het. Ze staat nu ergens waar haar speciale zorg serieus wordt genomen.

Retjethorse: ze bonden duidelijk in, aangezien het weer slechter met haar ging, maar too little too late. Er is in een week tijd zoveel gebeurd en zo laconiek omgegaan met onze wensen (en onze eisen) dat het gewoon het beste was voor alle partijen dat onze wegen scheidden. Deze week heeft er behoorlijk ingehakt bij mij. Gisteren zelfs bijna thuis en weer terug naar stal omdat ik de medicijnen gewoon was vergeten te geven. Oververmoeidheid.

kim_1990: _/-\o_ +:)+

jokari: oei, die voel ik meteen in mijn onderbuik. Had je ook niet kunnen voorkomen. Zulke onkunde achter je rug om is heel moeilijk te bestrijden, juist omdat het achter je rug om gebeurt en bij bijv. HB in een paar dagen - voor je door hebt dat er iets niet klopt - kan het dan al te laat zijn. Bah, bah. Ben je er niet enorm achterdochtig door geworden? Ik moet zeggen dat ik van nature (eigenlijk aangeleerd door vervelende ervaringen) erg achterdochtig ben. Ik vertrouw soms zelfs mezelf niet eens. := Ben mijn merrie al eens bijna kwijtgeraakt en sindsdien ronduit wantrouwend op alle fronten en de haren rijzen mij al te berge als ik bij aankomst op stal iemand bij haar stal spot. Wat moet je met mijn paard? Wat doe je? Je hebt niks te zoeken bij mijn paard! Ik kan daar door schade en schande gewoon niet meer tegen, ongeacht wie je bent. Niemand heeft iets te zoeken bij mijn paard, behalve bij nood of een stalhouder en dat in overleg. Ik kan daar gewoon echt niet meer tegen. Ongezond, maar helaas niet ongegrond...
Iedereen denkt dat handje voer, dat ene appeltje, dat ene worteltje... lief paard dat lief vraagt... en iedereen denkt dat ie de enige is... ik heb eens boze ouders op mijn dak gehad. Kereltje voerde de paarden want dat was zo leuk. Heb hem verteld dat mijn merrie niks mag hebben, maar hij haar wel mocht aaien. Loop eventjes weg en hij voert haar wéér. Iets strenger geweest. Draai me om, zie ik vanuit mijn ooghoek dat ie het weer probeert. Toen was ik minder vriendelijk en heb hem vervolgens verteld dat ze dood zou gaan van extra voer. Dat vonden de ouders niet leuk, want kereltje in tranen. Ja, let op je kind, het is hier geen schoolplein. De volwassenen zijn eigenlijk erger, want die denken het oprecht beter te weten...


Gisteren nog naar de oude stal geweest.
We wilden graag praten, maar die kans kregen we niet. Binnen een minuut zaten we weer in de auto. Het zij zo. Na negen jaar hoefden we blijkbaar niet te verwachten het rustig te kunnen bespreken. De dag ervoor was onze prioriteit de merrie opladen en van de nodige zorg te voorzien, maar we wilden het verder wel afsluiten en uitpraten.
Qua spullen ben ik een hoofdstel en bit kwijt. Jammer dan. Onhandig en vervelend, maar het is maar spul.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:57

Gewoon serieus spullen kwijt?? Bizar!

Ik heb heel veel respect voor jou :j

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 16:07

Lente: dankje. :o En tja, gezamenlijke zadelkamer en de afgelopen tijd toch wel wat verloop geweest. Heb zelfs het vermoeden dat iemand een tijd lang stiekem mijn zadel heeft gebruikt, want ja nieuw, fijn zadel... maar nooit kunnen betrappen. Dekjes en andere spullen zijn sowieso gebruikt en weleens verdwenen, maar ik ben niet de moeilijkste... als je maar vraagt...

Baal er wel een beetje van, want mijn merrie heeft een erg kleine mond en tolereert alleen kneveltrens en D-trens, bepaald type dubbel gebroken of stang en verder niks dus lastig te vinden. Had er om die reden ook maar 1 want moeilijk te vinden. Bitloos ook lastig door de druk op kaak/neus. Voorlopig kom ik toch niet aan rijden toe dus druk kan ik me er niet om maken. Jammer dan... niet mijn grootste probleem.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:10

Gewoon flauw dat soort dingen... Ik ben overigens wel steeds nieuwsgieriger naar je merrie. Mocht er ooit over een tijdje wat meer rust zijn, zou ik haar dan eens mogen ontmoeten? O:)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:14

Lente schreef:
Gewoon flauw dat soort dingen... Ik ben overigens wel steeds nieuwsgieriger naar je merrie. Mocht er ooit over een tijdje wat meer rust zijn, zou ik haar dan eens mogen ontmoeten? O:)


Je woont niet helemaal in de buurt...maar vooralsnog, deze merrie ontmoeten is echt de moeite waard al kom je uit frankrijk _/-\o_
Een paard waar je in een paar minuutjes meer van leert qua omgang en lichaamstaal als van menig ander paard in NL :j

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:18

Lente schreef:
Gewoon flauw dat soort dingen... Ik ben overigens wel steeds nieuwsgieriger naar je merrie. Mocht er ooit over een tijdje wat meer rust zijn, zou ik haar dan eens mogen ontmoeten? O:)


Ik heb ook steeds de neiging om dat te vragen :') en ik woon nog verder weg :Y) -O-

There comes a time you have to choose between turning the page and closing the book...

❤ Pluis het ultime toppaard ❤

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:20

Al zou ik haar alleen maar van een afstandje mogen observeren :=

Ik heb ooit te horen gekregen dat ik te afwachtend was in omgang met paarden maar ik denk dat ik ze benader zoals het zou horen. :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers