Maar ik zie het wel als het ergens anders hoort

Dit jaar kregen we een PRE merrie op stal..
Ze heet Pastora en is een ontzettend lieve merrie
Ik wilde in de nabije toekomst graag weer wat meer gaan rijden.
En was inmiddels al helemaal verliefd op een friese ruin, waar ik al een paar keer
mee op pad was geweest..... maar ja soms bepaal je de toekomst niet.
En opeens werd mijn vader werd snel slechter, had meer zorg nodig al vond hij zelf van niet. .. ... en van een rijpaard er bij moesten er paarden weg...
omdat ik zoveel bij mijn ouders was die niet naast de deur woonde...
Samen met mijn partner woonde we deels bij mijn ouders, deels op het werk ....En af en toe even langs huis vliegen.. dus mijn merrie en veulen moest ik toevertrouwen aan een stal met hele lieve mensen... Vrienden van ons hadden de hele zomer al regelmatig voor ons de beestjes en paardjes verzorgd... maar ja dat kan natuurlijk niet voor de langere termijn... En de kleine pony's de geit en alpacca's konden op de plaats blijven waar ze stonden.... na het overlijden van mijn vader kwam Pastora voorbij....

Ze is een wat zwaardere en barok gebouwde PRE merrie.. het was onduidelijk of ze gereden was... en waar ze vandaan kwam... uiteindelijk blijkt ze gewoon ontzetttennnddd lief.
We mochten op haar zitten en zadel en hoofdstel vond ze allemaal prima, verkeer ook... maarrr.. verder begreep ze er niet veel van... Maar toch maar gestopt met testen want ze was ook een beetje drachtig.. en dan word je toch nieuwschierig

Dus toch maar eens op zoek naar de herkomst van de merrie... en tadaaaaa gevonden met wat hulp.. ze kwam van een Frans fok station (mag je dat zo noemen ?) - Elvage Delio

Er was zelfs een folder iets te vinden waar de te verwachten veulens voor 2017 te reserveren waren..

Dus huppaaa hadden we ook meteen de hengst gevonden. Maar er dan ook achter komen dan de oude eigenaren alleen Frans spreken en jij niet.. dan blijkt een leuk contact d.m.v google translate toch wat gammel ... maar gelukkig waren de mensen van het PRE stamboek ND. bereid om te helpen. Ondertussen had ik heel veel leuke foto 's ontvangen van haar vorige adres...
Ik kreeg zelfs een foto van de merrie samen met haar moeder...

En dit is de hengst die haar gedekt had... "Abocado CA"
Hij is zowel onder het zadel als aangespannen, dus wel een veelzijdige jongeman in ieder geval.

en dan is het zover... 4 dagen geleden werd haar kleine man geboren

op maandag morgen rond 05.00 kwam hij in de koude wereld.. wat gekreukeld omdat hij een beetje groot was geworden in mamma's buik...... maar we waren helemaal verliefd