Ik denk ik maak eens een topic aan over mijn 2 drachtige fjordendames! Wellicht zijn er wat mensen die het leuk vinden de merries te volgen.
Hanne en Hinde zijn 2 van mijn 4 fjordenmerries en heb ik al vanaf dat ze 1 jaar waren, ze worden beiden 6 dit jaar. Nu zijn ze voor het 3e jaar op rij drachtig.
In 2015 en 2016 hebben ze beiden veulentjes gegeven van Gio (rødblakke hengst). Vorig jaar stond hij in de kudde bij Staatsbosbeheer dus we gingen op zoek naar een andere match voor dit jaar.
Over Hinde:
Hinde heeft in 2015 en 2016 een hengstveulentje gegeven in combinatie met Gio. Beiden isabel (brunblakk) Zij is nu drachtig van Topas en is op 20 mei 2017 uitgerekend.

Haar nakomelingen:
2015 Lavi:

2016 Møvi:

Hanne:
Hanne heeft in 2015 een rødblakke merrie veulentje gegeven, Lysne, welke nog in mijn bezit is en in 2016 een hengstveulentje Mosi (van Jaimy10 hier op bokt). Beiden van Gio. Dit jaar is zij ook drachtig van Topas.

Nakomelingen:
2015 Lysne

2016 Mosi

De hengst waarvan ze drachtig zijn Topas:

Kleurkansen:
Hinde x Topas zal naar mijn verwachting gewoon isabel worden. In Hinde haar lijn zit geen rood en als er al een kleurgen is meegegeven is dat gra, maar dat heeft Topas dan weer niet in zijn lijn.
Hanne x Topas heb ik kans op een rødblakke veulen aangezien zij beiden het rode gen dragen. Maar het kan gewoon ook een isabel worden.
Als het maar gezond is!