We zijn inmiddels belandt in 2017 en dus wordt het tijd voor een topic. Het wachten duurt nu niet zo lang meer en de dagen worden alweer mooi langer. Heerlijk die vooruitzichten naar het voorjaar.
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Ik ben Mathilda Jansen en heb een kleinschalige fokkerij van Amerikaanse en Nederlandse minipaardjes. http://www.freewebs.com/stalvanhethoofddiep
We zijn lid van het AMHA en het NMPRS.
Vorig jaar kwam er een super leuke aanbieding voorbij op facebook van een collegafokker. Deze kon ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Dus gereageerd en hopen op geluk dat ik van deze aanbieding gebruik mocht maken. Het geluk was met ons....
De hengst is een jonge hengst van 4 jaar, welke me van jongs af aan al aansprak. Ik doel dus op Chevys leeftijd. Hij heeft super goed gepresteerd op de shows in Amerika. Ik zal hier onder even quoten wat hij gewonnen heeft.
Citaat:Chevy's showresultaten zijn een droom:
2013 AMHA World Champion Weanling Stallion 26" & Under
2014 AMHA Regional Champion Yearling Stallion
2014 AMHR National Champion
2014 AMHA Reserve World Champion
2014 Reserve World Champion Get of Sire for Chevy's sire Oak Bay Salsamio
(Chevy was one of the 3 stallions representing his sire)
2015 SUPREME Champion
2015 Multiple GRAND Champion Stallion
2015 AMHA Eastern Regional Champion 2 Year Old Stallion 29" & Under
Chevy is in 2016 goedgekeurd bij het NMPRS met een 1e premie.
Meet Oak Bay Salsas Silverado aka Chevy

Voor meer foto's verwijs ik jullie graag door naar de site van de eigenaar.
http://www.silverspringfarm.nl/oak-bay- ... erado.html
En mijn kleine meisje moeten we natuurlijk niet vergeten. Gaya is een amerikaans miniatuurpaardje en tevens ingeschreven en stamboekopgenomen bij het nmprs d.m.v. een veterinaire keuring.
Dit jaar gaat ze, mits alles goed gaat, mee naar de merriekeuring samen met haar veulen.
HD Tiz Dark Lady Gaya is geboren uit een zilvervos merrie Moonlight Sampsons Twilight en een zwartbonte vader Westwind Scouts Tiz A Honor.
Gaya is bij mij geboren op 12 februari 2013.
Achteraf bleek dat gaya een echte laatbloeier was. Als afgespeend veulen en 1 jarige bleef ze maar bolbuikig en schraal op de rug. Wat ik ook deed niets leek te helpen. Wat heb ik me een zorgen gemaakt. In het vroege voorjaar waar ze twee jaar is geworden, was het ineens over. Ik zag haar in de winter al veranderen. Wat er onder haar wintervachtje vandaan kwam.... wat was ik blij. Weg ruggetje en weg buikigheid.
Gaya is als 3 jarige gedekt door Chevy. Helaas heeft de eerste cyclus niet gepakt. De cyclus erna was het raak. Ik ben zo benieuwd wat ze ervan maken.
Haar uitgerekende datum is 1 juni 2017 op 340 dagen dracht.
Omdat we niet weten hoe lang ze zal gaan dragen. Kan kort, maar ook erg lang zijn. Houdt ik haar vanaf mei al goed in de gaten.
Dit is gaya als veulen

En dit als 2 jarige

De kleurkansen van het veulen zijn:
Offspring Color Probability
9.38% - Silver Black
9.38% - Bay
9.38% - Silver Bay Tobiano
9.38% - Black
9.38% - Silver Black Tobiano
9.38% - Bay Tobiano
9.38% - Black Tobiano
9.38% - Silver Bay
6.25% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
6.25% - Chestnut
6.25% - Red (Chestnut/Sorrel)
6.25% - Chestnut Tobiano
De mogelijkheid bestaat dat Gaya homozygoot voor bont is. Haar moeder had namelijk een kolletje en een klein wit voetje. Gaya daarentegen heeft bovenop haar schoft/rug kleine vlekjes zitten. Niet de duidelijke pawprints, maar wel zodanig dat je wel kunt twijfelen eraan. Wie weet ga ik haar eens testen op kleur. Dus ik plaats ook even de kleurkansen op basis van homozygoot bont:
Offspring Color Probability
18.75% - Black Tobiano
18.75% - Silver Bay Tobiano
18.75% - Bay Tobiano
18.75% - Silver Black Tobiano
12.50% - Chestnut Tobiano
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
Volgen jullie mee?
Een gokje wagen mag natuurlijk altijd qua kleur, geslacht en geboortedatum.
Als ik de spits af ga bijten:
Mijn gevoel zegt sterk een merrieveulen.
stal_HD - 25 mei - merrie - zwartbont