Engelse dame Sanya x onbekend UPDATE merrieveulen geb 6/4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 01:03

Inmiddels groeit ze flink door <3 en heeft ze mijn shet Abby ontdekt :D die ze nu al aan t inhalen is XD

Beiden zijn gek op kriebelen dus ze staan elkaar regelmatig te kroelen ♡ moeders heeft Abby nu ook volledig geaccepteerd.

Afbeelding
Afbeelding
En mijn kudde samen ♡♡ Baileigh (de bruinbonte) mag wel gewoon mee eten maar nog niet bij het veulen. Aylin vindt haar ook maar eng. Maar dat komt ook omdat B al een paar x haar kans zag en achter Aylin aan is gerend met oren in haar nek. Gelukkig gaat Sanya er dan wel meteen achteraan.
B houdt niet zo van delen :') en vindt het maar niks dat het veulen nu bijna alle aandacht krijgt van iedereen ipv zij :') jaloers krengetje :')
Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Engelse dame Sanya x onbekend UPDATE merrieveulen geb 6/4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:02

Aah, wat lief met Abby samen <3

Libra76
Berichten: 515
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: Engelse dame Sanya x onbekend UPDATE merrieveulen geb 6/4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:23

Is ze nu groter dan de shet? Ze toont al zo massief, groot! Wat een heerlijke kudde heb je. Hoe oud is ze nu?

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Engelse dame Sanya x onbekend UPDATE merrieveulen geb 6/4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 16:48

Klopt XD net iets! En Abby is ruim 1m.

Het is idd wel een flink veulen! Ze is nu 2,5 week oud :D
Afbeelding
Zo schattig die stippen op haar neus <3

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:15

Hoe gaat het inmiddels met Mama paard en veulen?

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 11:55

Goed! Moeders doet het echt geweldig. Ze staan inmiddels ook alweer n tijd in de kudde waar ze meteen al in werden opgenomen. De uk staat vooral bij moeders als ze honger heeft XD maar meestal is ze bij mijn andere tinkermerrie te vinden, een haflingermerrie in de weide (heeft zichzelf pleegmama gemaakt :D ) of bij haar shettenvriendje :D

Voordeel daarvan is dat ik Sanya weer lekker aan het oppakken ben met rijden en we zelfs ook alweer naar het bos gaan (en zelfs in ons eentje <3 ).

De uk groeit ook flink door en is zo zelfstandig en braaf! Nog steeds een grote knuffelkont waardoor het soms lastig is om foto's te maken :')

Helaas loopt ze nog niet 100%. Gaat wel al zoveel beter nu ze weiderust heeft (probeer haar er eigenlijk niet uit te halen tenzij t echt nodig is).

In juni zijn we naar de keuring geweest, wat een prachtige dag had moeten zijn werd een dag met een hele nare nasmaak :(

Eenmaal op t terrein deden ze t zo braaf. Ze waren zo heerlijk rustig. Moeders werd als eerste getypeerd en valt onder t type cob.

Met de keuring mocht de uk als allereerst. Gezellig samen met mams. Ze deden t erg braaf! Ukkepuk liep lekker te showen. Maar bij t 2e rondje draf stapte ze ineens achter in de hoek (open bak op gras) opzij en liep ze kreupel... en niet zon beetje ook. In overleg met de keuringsmeesters besloten haar terug te trekken. Onwijs jammer...ze had namelijk prachtige punten gekregen voor haar exterieur en ik gok dat ze erg hoog had kunnen eindigen. Ze waren erg te spreken over haar.

Vlak voordat we op t terrein kwamen had de chauffeur net iets te hard geremd en was ze uitgegleden in de trailer. Enige wat we toen konden bedenken was of dat er misschien mee te maken had. Al liep ze voor t verstappen super, geen warme/dikke/gevoelige plekken ook. Na het voorbrengen was ze echt flink kreupel.

Vervolgens het chippen....man man wat een ellende. Ze was het er totaal niet mee eens. Waardoor ze ging steigeren en viel, gelukkig net op t gras. Haar hals stond helemaal strak (ze heeft ook al zon speknek) dus dr hals was lekker bebloed....

Toen rees de vraag wat gaan we doen, door met moeders nog (en en t veulen vast houden in het midden) of naar huis. Ook moeders had erg mooie punten gehaald met de typebepaling dus er werd aangeraden om toch met haar te gaan. Door het veulen in het midden liet ze zich helaas niet zo zien zoals ik haar ken en ze was natuurlijk ook alles behalve in conditie. Maar alsnog n hoge 2e premie met 69 punten (was ook n merrie met n 1e premie met hetzelfde aantal punten dus ze zat al flink in de buurt :D ).

Weer op naar huis, flink teleurgesteld toch wel ivm de uk, arme meisje liep niet goed... wat n nare dag voor haar... het had zo mooi kunnen zijn.

Thuis kreeg ik t filmpje van t voorbrengen van de uk doorgestuurd, van een vriendin die mee was. Daarop is heel duidelijk te zien dat de uk een klap tegen haar hoofd krijgt van de voorbrenger, waar zij zodanig van schrok dat ze opzij sprong en direct kreupel liep. Hierdoor werden we eigenlijk nog bozer. Dit had niet gehoeven...

Filmpje is ook doorgestuurd naar t bestuur van t stamboek, die t ook erg zuur vonden dat het zo is gelopen. En het zou doorgespeeld worden naar de betreffende voorbrenger (heb hem nog nooit eerder gehad en hij raakt mijn paarden ook nooit meer aan, inschattingsfout of niet....)

Erge vind ik nog wel dat hij nog niet 1x contact op heeft genomen oid om te vragen hoe t gaat met haar of om excuses aan te bieden.

Iom de DA besloten om haar 2/3 maanden weiderust te geven. Enige wat we konden vinden was iets meer vocht in haar linker voorknie. Niks warm/gevoelig/dik. Maar is natuurlijk een lastige plek, gewricht bij t voorbeen met een stuiterveulen :):) hebben nu n maand rust erop zitten en t gaat gelukkig zoveel beter.

Ze voelt zich verder ook top, is zo vrolijk, speelt er op los met haar vriendjes en stuitert regelmatig door t weiland heen :D de kudde is ook zo fijn, zo rustig en stabiel en ze zijn zo lief voor haar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met moeders
Afbeelding
Afbeelding

Met Memphis haar vriendje :D
Afbeelding
Afbeelding

En met Baileigh mijn andere merrie :D die vindt haar eigenlijk alleen leuk als ik er niet bij ben XD
Afbeelding
Afbeelding

En knappe moeders <3 die het allemaal ook zo geweldig doet
Afbeelding

Met Sanya ga ik volgend jaar pas weer naar de keuring als ze goed in vorm is :D bedoeling was ook om haar volgend jaar weer te dekken, maar dit wordt minimaal n jaartje later. Wil haar eerst goed gaan doorrijden en lekker gaan trainen :)

Beide dames zijn ook getest en vrij van PSSM :D

noortje991
Berichten: 7
Geregistreerd: 15-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:04

Awh wat cute! Maar wel heel vervelend wat er gebeurd was bij die keuring :(

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Engelse dame Sanya x onbekend UPDATE merrieveulen geb 6/4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 16:01

Inmiddels gaat het echt super goed met de kleine :D sjeest lekker t land door XD wordt ook met de dag zelfstandiger. Sanya's uier wordt ook steeds minder en het plan is om de kleine over een maand als ze 6 maanden is af te gaan spenen.

Zou voor Sanya ook veel meer rust geven in haar koppie.

Vd week een fotoshoot op de heide gehad samen met Sanya door Jikke Patist Fotografie <3

Afbeelding

Hopelijk volgende maand ook n shoot bij haar met Aylin (op t terrein of t bos hiervoor) voor verkoopfoto's :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zij kan ook al prima voor zichzelf op komen XD
Afbeelding

Van de week heeft ze ook haar eerste enting gehad. Stond ze dan in haar eentje tussen n groep grote vreemde paarden (werden meerderen geënt). Ze stond er zo braaf en rustig bij :D ze vond t allemaal wel best :D

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Engelse dame Sanya x onbekend UPDATE merrieveulen geb 6/4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 00:15