Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:08

Wat een knapperd <3 En fijn dat het verder goed gaat met Noa :j

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:22

Wat een leuk kleurtje !

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 09:48

Moeder en zoon liggen heerlijk bij te komen onder toeziend oog van het eerste kraambezoek! :+
Afbeelding

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:49

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

En wat een mooi plaatje van het kraambezoek :')

kiwana
Berichten: 36
Geregistreerd: 30-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:59

Natuurlijk ben ik hier weer een dagje te laat om te volgen -O- Maar proficiat!! Wat een prachtig hengstje <3 Hopelijk gaan de andere bevallingen ook zo snel!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:08

Haha die kat!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:41

wat een knap manneke, van harte gefeliciteerd *\o/*

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:58

Gefeliciteerd!!! zo lag dit topic nog bijna stil... en zo is de eerste geboren :D wat leuk zeg!!

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:07

Wat super leuk. Gefeliciteerd met je mooie bruine man. Super leuk kleurtje vind ik toch ook wel.

Jammer dat mams zoveel naweeën had. Is het denk ik toch best heel snel gegaan ineens. Hopelijk is ze er snel vanaf.

Heb je al een naam bedacht?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:13

Gefeliciteerd!
En die foto zo lief!

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 22:18

Zo, eindelijk rustig nagenieten! En ik ben happy <3 Iedereen bedankt voor de felicitaties!

Maak kennis met:
Haerhagen's Aslan
Afbeelding Afbeelding

Geboren op 4 april 2017 om 02.38
Wat is hij leuk! Ik ben erg tevreden over hem :j Aslan is nog een beetje verlegen maar toch niet bang om de wereld te ontdekken.
Wat ik ook leuk vind, dat ik gewoon een bruine heb! En wat ik heel gaaf vind, als extra finishing touch de countershading wat hem de neppe aalstreep geeft.

Het verslag van de geboorte
Noa was in de middag al wat onrustiger, maar niet dat ik nou dacht heel spannend. Haar uier kon nog veel voller, als was dat vorige keer ook niet het geval. De ph was nog gewoon 7,0 met testen. Wel wilde ze graag naar binnen maar in de avond deed ze niet veel anders als anders. Tot we met afsluiten naar haar uier keken en daar tot onze verbazing melkdruppels aan hingen *\o/* Met andere woorden, wij gaan vannacht niet slapen!
Rustig de boel klaar gelegd en daarna onder vol toezicht op de camera. Tegen een uur of 1 werd ze wat onrustiger maar zette nog niks door. Rond kwart over 2 zagen we aan haar dat ze pijn begon te krijgen en zijn we naar de stal gelopen. Tien minuten later begon ze! En jeetje, wat een golf aan vruchtwater had ze zeg :wow:
Gelijk was de witte blaas zichtbaar en een pootje. Gelukkig geen red bag of iets vreemds! Maar toen kwam opeens het neusje al en dat klopt natuurlijk niet. Gelijk over het neusje lag het andere beentje heen. Dus voorzichtig dit goed gelegd en Noa even verder geholpen. Toen was het zo geboren, haalt adem en beweegt *\o/* Een prachtige mannetje mochten we welkom heten!

Afbeelding

Noa was wel erg moe, dus kleintje afgedroogd en een dekentje opgedaan want hij lag te bibberen van de kou. Na even bijkomen kwam Noa ook weer op gang, wat een goede moeder <3 Een tijd lang alles aangekeken of alles ging zoals het hoort en toen dook ik om half 6 mijn bed in.
Om kwart voor 7 was ik er weer uit. Alleen Noa lag languit in de stal en Aslan stond er maar wat bij, gelukkig wel heel alert. Noa omhoog gehaald, want de kleine wilde drinken. Maar ze wilde niet blijven staan, ze liet zich gewoon door haar achterbenen zakken. Dierenarts gebeld, want dit is natuurlijk niet goed. Wat we al dachten, had ze veel last van na-pijn. Verder was alles in orde zoals de nageboorte, dus kreeg ze pijnstillers. Al snel knapte ze op en was ze weer helemaal gelukkig met haar kleine mannetje :)

De ochtend nog even binnen gehouden zodat ook Noa op kracht kon komen. Maar toen was het tijd om heerlijk in de zon de wei op te gaan. Wat hebben ze genoten, Noa trots en Aslan genoot van de zon <3

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik had wel verwacht dat het veulen van Noa eerder geboren zou worden aangezien ze vorige keer ook niet 340 dagen droeg. Maar nu al had ik niet helemaal verwacht, meer ergens richting 10 april ofzo. Ze is dus een maand eerder dan uitgerekend bevallen, dus ongeveer op 310 dagen. Maar Aslan is helemaal fit en in orde, dus hij was er gewoon klaar voor!

Iemand vroeg wanneer de volgende uitgerekend is, dat is Violetta. Die is ongeveer ook op 4 mei uitgerekend en daarna komt Roza ongeveer op 13 mei. Beide maken ook nog geen haast met uier en degelijke, dus verwacht komende tijd nog niks spannends.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:32

Wat een ontzettend knap mannetje! Die aalstreep vind ik bijzonder <3

Kimley

Berichten: 9165
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:35

Ohhh wat is die knap! <3
Wat een klein beertje

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:55

Wat mooi beschreven allemaal! En mooie countershading inderdaad. Mooi ventje :D

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 09:23

Ik heb me vanochtend vroeg al even met de camera uitgeleefd :D
Afbeelding
Vanmiddag nog een keer, dus vanavond kunnen jullie nieuwe foto's van Aslan verwachten!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:28

Wauw <3 kom graag op kraamvisite als ze er allemaal zijn :D

Kimley

Berichten: 9165
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:30

Aaah! Ik kom ook op (camera) kraamvisite als ze er allemaal zijn <3 <3

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 12:27

Gezellig Frida dat je wilt komen kijken :j Kan je ook zien hoe groot de Titan veulentjes nu zijn!

En Kimley natuurlijk ben je welkom! En je camera uiteraard ook *-:)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:06

Ben ook erg benieuwd naar Titan z'n veulentjes :D Leuk!

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 22:00

Hij heeft zo'n stoer hoofdje er op zitten! Hij kan soms echt kijken alsof hij heel de wereld aan denkt te kunnen <3
Afbeelding

Afbeelding

Ondanks dat Aslan eigenlijk een maand 'te vroeg' geboren is, doet hij het super. Ik denk ook niet dat hij nog een maand had moeten blijven zitten, hij is als zo compleet en af nu, dan zou het best wel eens een zware bevalling geweest kunnen zijn.
Hij is vol energie, vind andere pony's vreemde wezens en begint dol te worden op knuffelen :D Het is echt heerlijk om weer van dat kleine grut te kunnen genieten!

--------------------------------------------------

Roza en Violetta gaan rustig hun gang. Violetta doet heel langzaam wat met haar uier, maar dat duurt nog wel even. Roza heeft nog steeds geen verandering in haar uier. Wel lijkt ze opeens dikker en doet ze rustig aan.
Ik ben nu toch wel zoooooo benieuwd naar de veulentjes :D Ben wel blij als de bevallingen straks achter de rug zijn, vind het altijd maar weer spannend.. En dan zullen we pas in 2019 weer veulentjes krijgen. We slaan even een jaartje over :j Kijken hoe de jeugd nu uitgroeit en wat ik wel of niet aan hou, aangezien het anders toch echt te veel gaat worden.

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 17:09

Ik baal baal baal.... Mijn alarm doet het niet meer ;( Het ontvang/verzendkastje lijkt het niet meer te doen. Zaterdag komt er toevallig een technisch iemand bij ons langs, die heeft beloofd er naar te willen kijken. Hopelijk kan hij het maken, het systeem komt namelijk uit amerika, dus kan het ook niet zo even opsturen :n Nu heb ik het alarm waarschijnlijk niet voor het weekend nodig, maar ik hoop echt dat het opgelost kan worden.

Violetta is nu toch wel echt begonnen met haar uier ontwikkelen, in twee dagen was het opeens gevuld. We zijn er nog niet, maar benieuwd of ze zo door blijft gaan of weer even stil blijft staan.
Afbeelding

Aslan lag gisterenavond heerlijk knus met moeders te slapen <3
Afbeelding

Vandaag heeft hij een dekentje opgehad omdat het toch wel fris was met die wind en af en toe wat regen. Zo kan hij toch lekker heel de dag buiten spelen/slapen :j Maar hij vond zichzelf toch wel heel stoer zo!
Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:14

Wat balen van je alarm!
Inmiddels gemaakt?

Aslan is echt knap <3 wat een wijs koppie zit erop!

hinte

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:37

Wat een leuk topic, nu al veel geleerd!

Van harte gefeliciteerd met de knappe Aslan !

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:15

Nee helaas was het alarm niet zo 1,2,3 te maken. ;( Hij heeft het mee naar huis genomen om naar te kijken, maar ben bang dat ik het niet op tijd terug ga krijgen als het al te maken is.. Dus op het moment zetten we braaf de wekkers om het uur zolang ze nog geen bijzondere tekenen geven. Misschien overdreven als ze nog geen tekenen geven, maar ik vergeef het mezelf niet als er wat mis gaat en ik niet mijn best heb gedaan dat te voorkomen :n Violetta heeft immers al genoeg uier om te bevallen.
Natuurlijk als ze echt tekenen geven gaan mijn moeder en ik om en om de wacht houden via de camera. Ik heb ze laten dekken, dus dan moet ik ook maar de gebroken nachten voor lief nemen ;) Alleen is het gewoon balen dat je die extra hulp van het halsteralarm niet meer hebt.

Violetta haar uier is al mooi gevuld, maar zeker voor haar doen kan het van achter nog veel voller :j
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Zwangerschaps-gymnastiek :+
Afbeelding

En Roza doet het rustig aan
Afbeelding

Afbeelding

En wat vliegt de tijd! Aslan is al weer ruim twee weken oud! :wow:

Afbeelding


Afbeelding


Hinte, welkom leuk dat je volgt! Gelukkig komen er nog 2 veulens om te volgen :)

Frida, hij is ook echt leuk! Hij kan zoveel uitstraling hebben soms <3

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 23:05

Goed nieuws, degene die het alarm mee heeft genomen om naar te kijken zegt dat hij het heeft kunnen maken *\o/* Al het goed is komt hij vrijdag langs en dan hoop ik dat het inderdaad werkt! Zou nog net op tijd zijn, Violetta is volgende week uitgerekend :j

Haar uier na een dag buiten staan:
Afbeelding

Toch nu ik geen alarm heb en ze toch al uier heeft ben ik voor de zekerheid van slaapplek verwisseld. De caravan half in het stalpad geparkeerd :D De wekker staat ieder uur en dan kijk ik gewoon op de camera's vanuit mijn caravan bedje, maar ik word toch regelmatig wakker van de stal geluiden. Dus als er onrust is zal ik het zo eerder opmerken. Nachtrust is er niet beter op, maar ach even volhouden. Als ik het niet vertrouw hoef ik alleen mijn gordijntje open te schuiven en zie ik dit :
Afbeelding
Violetta vond het in het begin wel heel vreemd :')

Het uier van Roza word langzaam meer. Ze moet nog ongeveer 2 weken.

Afbeelding