Toen we Wings kochten, wisten we al dat we ermee wilden fokken. Keuringen waren geen optie, omdat ze te klein is en een bokvoetje heeft. Dus was ons doel: Ze moet Z lopen en dan gaan we ermee fokken.
Maar, zoals dat gaat, wacht je steeds langer. Wings deed het goed in de sport en eigenlijk was het zonde om ermee te fokken nu ze zo fijn liep. Tot ze begin dit jaar kreupel liep. Een flinke blessure, was het oordeel van de dierenarts. En de waarschuwing om zo langzaam mogelijk op te bouwen. Toen, in overleg met de DA, besloten om te dekken. Nadat eindelijk mijn vader ook overtuigd was, mochten we gaan dekken. Maar met wie? Uiteindelijk, na lang wikken en wegen hebben we gekozen voor Dark Pleasure(Ufo x Jazz).
Op 29 juni is ze geinsemineerd. Het was in 1 keer raak, wat een geluk! Op de tweede scan zagen we het hartje tekeer gaan, nu was het echt! We krijgen een veulentje. Over een paar weken krijgen we de laatste scan en zal het al een heel veulentje zijn. Ik heb er zo'n zin in!
Mijn verzorgster, die professioneel fotografe is, maakt bijna elke week een drachtigheidsfoto, zodat we het verschil kunnen zien. Al is ze nu eerder dik van het vet dan van het veulen.
Ik ben wel heel benieuwd wat voor kleur het veulentje gaat krijgen. Ik denk wel dat het een heel mooi hoofdje krijgt!
Ik zal van het weekend een foto maken om te laten zien hoe dik ze nu is.
Om een beeld te krijgen over welke merrie we het hebben: Dit is Wings R!