mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-15 19:32

Ik hoop dat dit topic goed staat anders Sorry.

Ik dacht begin nu een eigen volg topic nu mijn haflinger merrie vandaag 30 dragen drachtig is:) hier zet ik de voorderingen van de dracht neer om de zoveel tijd en foto's. Voor bokkers die t leuk vinden om te volgen.

Paspoortje van mijn merrie.

Naam: anne van henkenshagen
Ras: hafling wel modern gefokt.
Stokmaat: 1,47
Leeftijd: 3,5 jaar.
Kleur: lichte vos
Vader Anthony van de wortel
Moeder wilma van de haarhoeven.
Net 4 maanden licht onder t zadel. Zijn nu rustig na een maand rust weer begonnen met stappen onder de man.

Paspoortje hengst

Naam : EA Jameel.
Ras: arabiese volbloed
Leeftijd: 9 jaar oud dacht ik
Stokmaat : 1,60
Kleur : zwart
Vader : ansal el chamsin uit Duitsland. Moeder weet ik niet.

Uiteraard een goedgekeurde arabiese volbloed hengst. Waarbij ik bij t veulen nrps stamboom papieren krijg.


Foto's van de dekking

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Foto's van de hengst

Afbeelding

Toen ik voor t eerst kwam kijken
Afbeelding

Afbeelding


Mijn merrie
Afbeelding
Deze is van vandaag. Net dr manen gewassen en staart. Hier is Anne 30 dagen drachtig:)


Afbeelding


Afbeelding
Dit was ze in april



Anne is 4 julli voor het laatst gedekt. Deze heeft gepakt :D ik heb haar natuurlijk laten dekken om de dag. Ben heel blij met de hengsten houder die ik heb uitgekozen en natuurlijk de hengst. Heb veel van haar geleerd en veel steun gekregen. 2 keren daarvoor geprobeerd. Alle bij de keren niet gepakt. Want was 18 mei begonnen. Wat blijkt Anne reageert niet goed op Afspuiten ei. Dus derde poging volledig natuurlijk. En is gelukt. Hier was ik heel blij om want was mijn laatste poging anders werd het te laat in het jaar.


Afbeelding


Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:35

Allebij erg mooie paarden!
Is er een speciale reden waarom je hebt gekozen om je haflinger te dekken met een arabische volbloed?

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

anne1999

Berichten: 100
Geregistreerd: 22-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:37

Leuke combie ben benieuwd naar het veulen ❤️

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-15 19:39

anne1999 schreef:
Leuke combie ben benieuwd naar het veulen ❤️


Dankjewel. Ik bn ook zeer benieuwd. Ik hoop op mooi bruin veulen met zwarte manen en benen met snepje of kolletje :)

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-15 19:42

Steeph schreef:
Allebij erg mooie paarden!
Is er een speciale reden waarom je hebt gekozen om je haflinger te dekken met een arabische volbloed?


Ik heb hier uit eindelijk voor gekozen omdat elke haflinger hengst die ik geweldig vind niet kan. Omdat Anne er familie van is. Zo vind ik liz neidhart geweldig. Of standing ovation. Maar ja beide hebben amadeus in hun stamboom of afgahn II en ja dat was echt te dicht familie van Anne. En heb er nog wel meer gevonden die ik leuk vond. Maar ook allemaal familie. Dus uit eindelijk voor deze combi gegaan. Omdat ik dan gewoon papier krijg. En ja vond zonde om een papierloos paard te krijgen met een merrie met goede papieren. :) dus van daar deze keuze. Was meteen verliefd op deze hengst :)

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:49

chrisje20 schreef:
Steeph schreef:
Allebij erg mooie paarden!
Is er een speciale reden waarom je hebt gekozen om je haflinger te dekken met een arabische volbloed?


Ik heb hier uit eindelijk voor gekozen omdat elke haflinger hengst die ik geweldig vind niet kan. Omdat Anne er familie van is. Zo vind ik liz neidhart geweldig. Of standing ovation. Maar ja beide hebben amadeus in hun stamboom of afgahn II en ja dat was echt te dicht familie van Anne. En heb er nog wel meer gevonden die ik leuk vond. Maar ook allemaal familie. Dus uit eindelijk voor deze combi gegaan. Omdat ik dan gewoon papier krijg. En ja vond zonde om een papierloos paard te krijgen met een merrie met goede papieren. :) dus van daar deze keuze. Was meteen verliefd op deze hengst :)

Oh oke! Ik heb er niet zo veel verstand van, maar zoals jij uitlegt snap ik je keuze.

Hopelijk komt er een heel mooi veulentje uit!

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:54

Ik vind het enorm zonde dat je zo'n leuke merrie die het vast goed zou kunnen doen op de keuring, laat dekken door een arabier.

Ik ben het niet met je eens dat er geen passende Haflinger hengst zou zijn voor haar.

Goed, succes met de dracht. ;)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-15 20:00

Ja was vast wel een haflinger hengst geweest die had gepast. Maar ben er gewoon geen tegen gekomen die mij echt aansprak. Maar bedankt voor het compliment :) misschien dat ik later nog een X naar de keuring ga met haar en later nog een zuivere haflinger fok met haar. Maar ik bn met deze combi ook blij:)

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:15

Oooh wat leuk!! Het is zeker een mooie hengst, ik heb hem ook 1 x gezien.

Er komt vast en zeker een mooi veulentje uit!

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-15 20:26

Ja ik denk ook dat er een pracht plaatje uit komt. De hengst is ook gewoon zo vreselijk lief! Haar kinderen stonden heb gewoon te poetsen en konden hem met een vinger trug zetten. En dat me allemaal merries om hem heen. Echt zo braaf lief en koel.

Ragdollcat schreef:
Oooh wat leuk!! Het is zeker een mooie hengst, ik heb hem ook 1 x gezien.

Er komt vast en zeker een mooi veulentje uit!

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 05:12

Wat een leuke combi.

17-11-2017 een prachtige zoon gekregen
04-03-2019 - rust zacht lieve Damian! Y;(

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:39

Ben heel benieuwd. Ik volg!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78493
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:50

chrisje20 schreef:
Ik heb hier uit eindelijk voor gekozen omdat elke haflinger hengst die ik geweldig vind niet kan. Omdat Anne er familie van is. Zo vind ik liz neidhart geweldig. Of standing ovation. Maar ja beide hebben amadeus in hun stamboom of afgahn II en ja dat was echt te dicht familie van Anne. En heb er nog wel meer gevonden die ik leuk vond. Maar ook allemaal familie. Dus uit eindelijk voor deze combi gegaan. Omdat ik dan gewoon papier krijg. En ja vond zonde om een papierloos paard te krijgen met een merrie met goede papieren. :) dus van daar deze keuze. Was meteen verliefd op deze hengst :)


Lijnenteelt is echt niet zo verkeerd hoor. ;) Zit volgens mij ver genoeg weg in de stamboom.
Verder zeg je dat je geen hengst tegen gekomen bent die je echt aansprak. De truc van goed fokken is dat je die emotie weg moet laten, en kijken wat bij je merrie past, in plaats van wat je mooi vindt.
Zelf gebruik ik ook hengsten die me niet direct aanspreken, maar ik ze passen wel bij mijn merrie en daardoor fok ik juist aansprekende veulens.
Misschien heb je iets aan deze tip voor als je nog eens een zuivere haflinger fokt met haar. :)

Al met al ben ik toch wel benieuwd wat er uit deze combi komt. :j

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-15 08:19

Bedankt voor de tipt. Ja je hebt waarschijnlijk gelijk hoor maar ja t gaat mij ook niet echt om profecioneel fokken het veulen blijft voorlopig van mij. Maar bijvoorbeeld standing ovation en liz neidhart hebben als opa amadeus. Mijn haflinger haar opa is ook amadeus. Die zit echt wel dichtbij in haar stamboek. En ben er niet zo van. Misschien kan t geen kwaad hoor als er familie zit. Maarja tog liever niet. Had wel een haflinger toen die tijd gezien die zou passen. Alleen vond ik m te weinig maat hebben. Was geloof ik 1,47. Haron van de milt ofzo heette die hengst. Maar voor de toekomst kijk ik wel. Wil later zo ie zo met Anne nog een zuivere haf fokken als zij een jaar of 16 is om haar uit eindelijk te vervangen dat dat mijn haf wordt om te rijdenn en zij lekker met pensioen kan. En ik dan tog iets heb van haar. Een zuivere haf.
Neonlight schreef:
chrisje20 schreef:
Ik heb hier uit eindelijk voor gekozen omdat elke haflinger hengst die ik geweldig vind niet kan. Omdat Anne er familie van is. Zo vind ik liz neidhart geweldig. Of standing ovation. Maar ja beide hebben amadeus in hun stamboom of afgahn II en ja dat was echt te dicht familie van Anne. En heb er nog wel meer gevonden die ik leuk vond. Maar ook allemaal familie. Dus uit eindelijk voor deze combi gegaan. Omdat ik dan gewoon papier krijg. En ja vond zonde om een papierloos paard te krijgen met een merrie met goede papieren. :) dus van daar deze keuze. Was meteen verliefd op deze hengst :)


Lijnenteelt is echt niet zo verkeerd hoor. ;) Zit volgens mij ver genoeg weg in de stamboom.
Verder zeg je dat je geen hengst tegen gekomen bent die je echt aansprak. De truc van goed fokken is dat je die emotie weg moet laten, en kijken wat bij je merrie past, in plaats van wat je mooi vindt.
Zelf gebruik ik ook hengsten die me niet direct aanspreken, maar ik ze passen wel bij mijn merrie en daardoor fok ik juist aansprekende veulens.
Misschien heb je iets aan deze tip voor als je nog eens een zuivere haflinger fokt met haar. :)

Al met al ben ik toch wel benieuwd wat er uit deze combi komt. :j

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:24

Heel eerlijk... Ik heb niet het idee dat je je echt verdiept hebt in het huidige aanbod Haflingerhengsten.

Ik krijg een beetje het gevoel van "ik heb nu een merrie, dus ik MOET een veulentje hebben van haar". Echt heel erg jammer.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-15 08:37

Peelie schreef:
Heel eerlijk... Ik heb niet het idee dat je je echt verdiept hebt in het huidige aanbod Haflingerhengsten.

Ik krijg een beetje het gevoel van "ik heb nu een merrie, dus ik MOET een veulentje hebben van haar". Echt heel erg jammer.


Dat is helemaal niet zo ik heb heel lang gedaan over die beslissing. En ik hoefde niet persee een haflinger veulen. Ik snap dat er mensen zijn die niet zo zijn van het kruisen. En liever zien dat ik gewoon een zuivere haf had gefokt. Heb ik dit keer niet gedaan. Iedereen heeft andere keuzes. En hoeft niet persee slecht te zijn. Zo zonde vind. Ik dit niet. Maar iedereen natuurlijk een andere menining en ik snap je gedachte gang.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:47

Mijn mening is gebaseerd op de informatie die jij nu geeft. Je hebt het over 2 hengsten die je wil vermeiden. Wat echt niet onmogelijk is.

Daarbij is het laat in het jaar en dus buiten de haflingerstamboeken. Daarom krijg ik het gevoel dat dit een ondoordachte keuze is geweest.

Maargoed, nogmaals. Dat is mijn mening.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-15 08:54

Dat waren 2 voorbeelden. Heb er echt wel meer opgezocht. Maar uit eindelijk heb ik voor een Arabier gekozen. Heb echt wel heel wat hengsten door gekeken en uit eindelijk overwoog ik haron van der milt. Maar toen toch de keus gemaakt voor een Arabier. En ook die heb ik niet zo maar over een nacht uitgekozen. Ook omdat dit veulen voornamelijk gereden gaat worden door mijn vriendin en ik een veulen met iets meer maat wou hebben. Hoop dat ie ongeveer zo'n 1,55 gaat worden ongeveer. Kan altijd zijn dat dat niet gebeurt en t netzo groot wordt als Anne maar da's ook niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:57

Jammer dat er nu zo negatief al gekletst word hier in dit topic.
Ik zie soms op bokt de meest achterlijke kruisingen voorbij komen van rassen dat ik denk wat bezielt je en iedereen maar ow wauw roepen (mede omdat het vaak een bekende bokker is).

Ik ben niet zo van de kruisingen meestal maar naar deze ben ik wel erg benieuwd, ik vind haflingers over het algemeen iets te grof en Arabieren iets te rank, dat is zeker niet gemeen bedoeld maar mijn persoonlijke mening.

Ik volg dus heel graag, en hoop dat er wat meer met respect omgegaan word hier met de keuze van ts.

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:00

Ow wauw, ik vind dit helemaal niet zonde! Wat een super leuke combinatie! <3 ik ga volgen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:07

Wat is er mis met het fokken van een haflo Arabier? Over het algemeen super leuke gebruiksponys :j, die volledig in het nrps kunnen, en daar ook naar de keuring kunnen.
Heb er zelf 1 gehad en hier op stal hebben we ook de volle zus van die van mij gehad...

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-15 09:07

Bedankt voor je leuke reactie :) ik ben zeer zeker niet van het zomer kruisen of zonder na denken vermeerderen. Leuk dat je mijn topic volgt :)
Romy1234 schreef:
Jammer dat er nu zo negatief al gekletst word hier in dit topic.
Ik zie soms op bokt de meest achterlijke kruisingen voorbij komen van rassen dat ik denk wat bezielt je en iedereen maar ow wauw roepen (mede omdat het vaak een bekende bokker is).

Ik ben niet zo van de kruisingen meestal maar naar deze ben ik wel erg benieuwd, ik vind haflingers over het algemeen iets te grof en Arabieren iets te rank, dat is zeker niet gemeen bedoeld maar mijn persoonlijke mening.

Ik volg dus heel graag, en hoop dat er wat meer met respect omgegaan word hier met de keuze van ts.

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-15 09:09

Jou haflo vond ik huist zo mooi! En ben er ook een beetje door geïnspireerd. Bedankt voor je leuke reactie. Ik hoop dat die van mij ook zo leuk gelukt wordt als die van jou die ik op bokt markt voorbij had zien komen.

LadyMadonna schreef:
Wat is er mis met het fokken van een haflo Arabier? Over het algemeen super leuke gebruiksponys :j, die volledig in het nrps kunnen, en daar ook naar de keuring kunnen.
Heb er zelf 1 gehad en hier op stal hebben we ook de volle zus van die van mij gehad...

chrisje20
Berichten: 562
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-15 09:10

Leuk dat je mn topic volgt :)

Chardy schreef:
Ow wauw, ik vind dit helemaal niet zonde! Wat een super leuke combinatie! <3 ik ga volgen.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:12

Ik vind het ook een leuke kruising en over het algemeen komen daar leuke gebruiks pony's uit, die zowel in vergelijking met zuivere haflingers en zuivere arabieren net iets meer gebruikstalent hebben.
ben benieuwd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje, Nezumichan, Poosje81, Rije, Talindos, Wenta, Zoe_97 en 36 bezoekers