Op zich is natuurlijk alleen het beste goed genoeg voor Poow haar kind. Wellicht doet mini het niet voor minder dan dat elk jaar heel Nederland de verjaardag van haar kind viert
Zo, drukke drukke dag. Nog geen mini, wel de dierenarts even bij Poow gehad. Ze had de afgelopen dagen steeds vaker dat ze na het liggen echt kramp in haar achterhand had en dan amper weg kon stappen, ook lag ze steeds meer. Het zat me toch niet helemaal lekker dus gisteren even de dierenarts gebeld voor overleg. Ze zijn vandaag langsgeweest en ik ben tussen het werken door die kant op gegaan. Ze had helaas een hele hoge hartslag, en liet duidelijk tekenen van ongemak zien. Ook had ze in 4 benen pulsatie, maar hoefjes zijn gewoon koud dus gelukkig niet bevangen maar wel een teken dat ze het aardig zwaar heeft. Dus toch besloten om haar de komende dagen wat pijnstillers te geven om het haar wat comfortabeler te maken en te hopen dat haar hartslag dan ook wat omlaag gaat. De dierenarts vermoed dat het een kwestie van een paar dagen is tot mini er is. Ze dacht iig dat het geen week meer gaat duren.
Ze lag wel lekker te slapen toen ik weer thuis was .
Hahaha ik vind jullie koningsdag mini verhalen wel heel mooi .
Jolien87
Geplaatst: 25-04-24 18:32
Ah gos, die Poow. Goed dat je de dierenarts hebt opgetrommeld, hopelijk heeft ze wat aan de pijnstillers zodat de laatste loodjes even iets minder zwaar wegen. Sterkte voor zolang het nog even nodig is.
huricane
Geplaatst: 25-04-24 18:33
Ach, arme poow. Hopelijk wordt ze snel verlost van haar “last”
Shadow0
Geplaatst: 25-04-24 18:41
Calice schreef:
Ook had ze in 4 benen pulsatie, maar hoefjes zijn gewoon koud dus gelukkig niet bevangen maar wel een teken dat ze het aardig zwaar heeft.
Is ook zwaar lijkt me En als het mooie weer had doorgezet was dat veulentje wellicht al aan het rondhuppelen. Ik hoop dat ze wat comfortabeler is met pijnstillers en dat het toch maar snel komt, rotweer of niet.
Wat sneu dat ze het zo zwaar heeft, hopelijk komt het veulen snel. Heel goed dat je de dierenarts even hebt laten komen. Toch wel naar om te lezen dat ze zo'n hoge hartslag heeft en pulsatie in de benen, gelukkig zijn de hoefjes koud. Ik duim heel hard dat er gauw een gezond veulentje naast mag staan en een probleemloze geboorte.
senna21
Geplaatst: 25-04-24 21:58
Poeh, Poow maakt het wel weer spannend. Sneu ook dat ze het zwaar heeft. Dat zou ik niet direct verwachten met een mini. Hopelijk staat er snel een gezonde kruimel naast.
pmarena
Geplaatst: 26-04-24 06:03
Je zal wel des te blijer zijn dat je er een mini-mini als vader voor gekozen hebt, als je dit zo ziet
Arme Poow. Die laatste loodjes zijn waardeloos en het is ook wel spannend zo, je wilt zo zachtjes aan dan gewoon dat het "klaar" is en de nieuwe fase begint van veulentje gezond ernaast en moeders die weer op kan knappen.
Hopelijk werkt ze hem/haar er snel uit, het is nu wel afgebakken Poow, je hebt het goed gedaan en nu mag die kleine er wel uit hoor
Succes met de laatste loodjes ts! Ik hoop voor Poow dat ze hem of haar snel ter wereld zet, na de bevalling is het slim een keer de chiropractor te laten komen. Als ze het nu al zwaar heeft in haar achterhand dan is de kans vrij groot dat haar bekken wat vast zit, helemaal na het persen straks.
Bedankt allemaal . Beter een keer te veel de dierenarts dan te weinig, ze heeft vannacht naar mijn idee wel minder gelegen.
Jolliegirl, doen ze inderdaad niet. Het lijf moet er zelf klaar voor zijn. De dierenarts vond haar banden wel echt flink slap. Dat zal ook meespelen in de last van haar achterhand.
Pmarena, ben inderdaad blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en er een kleintje op heb gezet .
Wildgirl, had inderdaad al op de planning staan om de osteo te laten komen als mini er is. Normaal gaat ze ook naar de osteo, omdat ze natuurlijk ook als rijpony werd gebruikt en ik zelf normaal ook erg fanatiek met haar ben. Maar tijdens de dracht durf ik een behandeling niet aan.
Vandaag wel de 335 mijlpaal . Door het schrikkeljaar hebben we natuurlijk een dag extra . Buikje staat goed strak.
Laat dan maar komen die kleine poow. Ik vind het alleen maar verstandig die dierenarts. Als poow minder pijn heeft dan ook minder risico op andere klachten en is ze uitgeruster voor de bevalling.