[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:02

Granoek schreef:
Wow dit gaat hard haha.
Hier al 3x alarm van Yara op een half uur, pfff.
Fijne dingen hoor, die alarmen. Maar ze houden je aardig voor de gek soms :+


Zinloos gebeld _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:09

Diane_Basje schreef:
Granoek schreef:
Wow dit gaat hard haha.
Hier al 3x alarm van Yara op een half uur, pfff.
Fijne dingen hoor, die alarmen. Maar ze houden je aardig voor de gek soms :+


Zinloos gebeld _O-

Hahahahaha :D :')

Siptje

Berichten: 194
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:09

Granoek schreef:
Wow dit gaat hard haha.
Hier al 3x alarm van Yara op een half uur, pfff.
Fijne dingen hoor, die alarmen. Maar ze houden je aardig voor de gek soms :+


Jaja ik zeg het he nieuwe maan deze avond :D

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:28

Nou uhhh Hope heeft ook een alarm om, maar ik zat naar de camera te kijken en Hope lag, maar ik kreeg geen alarm...
Gelukkig deed ie t bij Belle wel, aangezien ik in slaap gevallen was :o.
Nu toch echt proberen wakker te blijven :P.

DL, heb je al weer beeld?

sultan15

Berichten: 601
Geregistreerd: 30-10-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:41

Hahaha zinloos gebeld _O-

Ml succes met wakker blijven!

Hier ligt het internet er ook uit >;) dat wordt lastig kijken zo 8)7

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 01:21

Dank je :D , dat heb ik wel nodig :') , ben wel een beetje moe, maar ja :P.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 04:31

Ja ik heb thank god weer beeld. Hier vals alarm en bij jou ml?

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 04:45

Mooi dat je weer beeld hebt! :)

Nou hier dus helemaal niks he -O- , heeft 1x gelegen en 2x wat staan dutten, verders alleen maar lopen bikken :') , nu nog steeds _O- , geen onrust gezien :') , echt leuk die merries :D.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 05:29

Zucht al die valse alarmen, schiet niet op zo.

Diane, heb twee verschillende hengsten gebruikt bij Pris en beide op 343 dagen geboren...ik denk dat ze weinig invloed hebben.

Linda het word pas moeilijk als ze daadwerkelijk weggaan ;-) dat wollige uier doet me denken aan chewbacka van star wars :D

Fotsy, fijn dat je hand weer goed is. Elsa mag inderdaad nog wat voller worden

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:16

Goed.. Toch weer een vraagje.. Vannacht de birth alarm vsn een vriendin (bellarose op bokt) omgedaan bij mijn pony.. Absoluut geen succes.. Madam slaapt dus plat.. Na een keer of 15 alarm gehad te hebben (op haar nummer, dus ze heeft heel goed geslapen, not) hebbem we toch maar besloten om deze niet meer te gebruiken.. :')

Zijn er nog andere opties waar ik aan kan denken, of gaan we gewoom terug naar old fashion wekkers zetten? (ze staat wel onder de camera)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:34

Zit er geen slaapstand op dat alarm? Of je eigen telefoonnummer erin zetten, zodat jij als eerste wordt gebeld en Bellarose als tweede? Is heel makkelijk te wijzigen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:40

Nine, het kan binnen 10 minuten geboren zijn, ik denk niet dat jij elke 10 minuten je wekker gaat zetten? Ik heb ook een alarm zonder slaapstand en een platslapende merrie. Dat betekend zo'n 3 tot 6 keer per nacht alarm... het is niet anders! Dan had ik maar wat extra geld moeten uitgeven voor een alarm met slaapstand..... ik word persoonlijk ook liever iets te vaak wakker gebeld dan iets te weinig ;)
En natuurlijk probeer ik haar zo goed mogelijk te observeren zodat ik eventueel wakker kan blijven als ik écht het gevoel heb dat het gaat komen... maar dat blijft gokken.

ML, probeer het eens met een ander halster....
Ik had in het begin ook wat problemen met mijn alarm (ging regematig niet af) maar bij mij kwam het doordat ik het halster te los had, en daarna had ik een halster die te soepel was waardoor het alarm niet genoeg kantelde. Nu heb ik een halster gepakt zonder klipje (want klip is ook al eens losgeraakt en dat betekend dus non-stop alarm :') ) en die ik ook kan stellen bij de neusriem zodat het allemaal wat strakker zit. Het lijkt te werken want ik heb haar nog nooit zien liggen zonder dat ik alarm kreeg.

Rowan, wat een gedoe met je camera!! Echt vreselijk balen!! Ik zou die leverancier er gewoon weer even bij halen. Ik moet het niet te hard zeggen; maar die ellende heb ik (gelukkig) niet....

Fotsy, ooh ik las helemaal over je hand heen... fijn dat het weer beter gaat :) :j

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:01

Nine wij gaan er gewoon elke zoveel tijd uit. En een camera

Fotsy fijn dat je hand weer beter is! Uier van Elsa groeit al mooi :)

Onweer :wow: hier helemaal niks

Dianebasje leuke foto :)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:41

Ik denk dat t dat ook maar wordt dan Kabayo..

Het is mijn alarm niet en ik ga geen mensen tot waanzin drijven voor mijn merrie.. Ik ga dus ook niets eraan wijzigen.. Drie tot 6x valt te overleven, maar vannacht is hij 15x afgegaan.. Dat is gewoonweg niet te doen.. Zowel zij als ik hebben ook nog een fulltime baan.. Dat is bijna hetzelfde als om die tien minuten de wekker zetten.. :p

Ga dan toch net als Kabayo om de zoveel tijd eruit.. Hou de melk en haar temperatuur ook goed in de gaten.. Als er wat mee gebeurt, dan zijn er nog genoeg mensem die 24/7 meekijken op de camera..

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:27

Ik heb een alarm met slaapstand en heb van spook snachts zo'n 2 a 3x alarm. En dat al meer als 1 week voor niks en zo moet ik er nog 5 :P Maja ik ben zo van ik heb er zelf iets in laten stoppen dan is het mijn verantwoordelijkheid om er alles aan te doen om het er levend uit te krijgen anders had ik maar niet moeten laten dekken.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:32

Dustinlover schreef:
Ik heb een alarm met slaapstand en heb van spook snachts zo'n 2 a 3x alarm. En dat al meer als 1 week voor niks en zo moet ik er nog 5 :P Maja ik ben zo van ik heb er zelf iets in laten stoppen dan is het mijn verantwoordelijkheid om er alles aan te doen om het er levend uit te krijgen anders had ik maar niet moeten laten dekken.

Slaapstand op alarm scheelt wel veel denk.
Hoe is Spook haar uier nu?

Edit, ik lees alles wel mee, maar vaak in etappes per telefoon. Het gaat hier zo hard dat houd ik niet bij met overal op reageren, want dan kan ik alleen vanaf de laptop meelezen.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:36

Dustinlover schreef:
Ik heb een alarm met slaapstand en heb van spook snachts zo'n 2 a 3x alarm. En dat al meer als 1 week voor niks en zo moet ik er nog 5 :P Maja ik ben zo van ik heb er zelf iets in laten stoppen dan is het mijn verantwoordelijkheid om er alles aan te doen om het er levend uit te krijgen anders had ik maar niet moeten laten dekken.

Wij niet dan :o ik vind het maar wat om 100% te vertrouwen op technologie en daarmee denken dat alles wel goed komt. Die dingen gaan niet altijd af..

Ik ga waken met mijn vader, moeder, broer en vriend. Dus als ik wil kunnen we elk kwartier kijken

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:37

Ik zie spook vanmiddag pas, maar ik geloof niet dat de nu ineens gevuld is.. Ergens heb ik zoiets van oke dit duurt nog 2 weken zoals het nu gaat... 338 dagen nu.. Als spook geen slaapstand had dan ging die zeker zo'n 10x af denk ik..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:46

Hier ook gewoon waken, wel met camera.
Maar Kabayo, vanaf wanneer ga je waken? Want ik vind dat wel een lastige.
Al besef ik goed dat een merrie altijd kan verrassen natuurlijk.
Momenteel kijk ik wel elke avond naar de camera en overdag ook regelmatig.
Overdag is er meer toezicht. Als ik naar bed ga kijkt iemand anders nog naar de camera die mij evt. wakker belt.
Maar echt waken doe ik dus nog niet.

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:50

Ik wil niemand ongerust maken, maar die van mij is niet eens gaan liggen :o Zij is staand bevallen. Ze wilde echt niet liggen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:55

Ja, zo ken ik ook een merrie inderdaad.
Daarom blij met camera.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:11

Ik snap deze reacties echt niet... sorry!
Ik vind juist dat je het alarm als EXTRA moet zien. Je probeerd natuurlijk alles zo goed mogelijk in de gaten te houden, melk testen, uier controleren, eventuele gedragsveranderingen, hars/melk, slappe banden, kling enzovoort..... Maar een mens moet nu eenmaal slapen.....
Sorry dat ik zeg, maar ik hoop echt niet voor jullie dat jullie zo'n merrie als die van mij krijgen.
Regelmatig uit je bed moeten gaan om te checken zouden jullie dan al weken moeten doen.
En let maar op; op het moment dat je eventjes wilt gaan slapen.... dan gebeurd het.

Ik zet ook regelmatig mijn wekker om haar even op de camera te checken. Ik ga niet alleen maar af op mijn alarm... Maar voor de momenten die ik nét even lig te slapen, heb je alleen alarm die je eventueel nog kunt wekken.........................

edit; bij een staande bevalling heb je inderdaad niets aan je alarm.... Maar ik heb mijn alarm EXTRA... ik check ook regelmatig op camera (ook snachts!!) en als mijn merrie een teken geeft dat het écht niet lang meer zou kunnen duren (zoals lekkende melk bijvoorbeeld) dan blijf ik natuurlijk ook gewoon wakker.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:22

Alarm als extra is wel fijn idd.
Hier uiteindelijk niet gedaan omdat ik continu een singel of halster om geen fijn idee vind. Ze lopen hier altijd los en je weet nooit of ze blijven haken ofzo.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:29

linda2008 schreef:
Ik snap deze reacties echt niet... sorry!
Ik vind juist dat je het alarm als EXTRA moet zien. Je probeerd natuurlijk alles zo goed mogelijk in de gaten te houden, melk testen, uier controleren, eventuele gedragsveranderingen, hars/melk, slappe banden, kling enzovoort..... Maar een mens moet nu eenmaal slapen.....
Sorry dat ik zeg, maar ik hoop echt niet voor jullie dat jullie zo'n merrie als die van mij krijgen.
Regelmatig uit je bed moeten gaan om te checken zouden jullie dan al weken moeten doen.
En let maar op; op het moment dat je eventjes wilt gaan slapen.... dan gebeurd het.

Ik zet ook regelmatig mijn wekker om haar even op de camera te checken. Ik ga niet alleen maar af op mijn alarm... Maar voor de momenten die ik nét even lig te slapen, heb je alleen alarm die je eventueel nog kunt wekken.........................

edit; bij een staande bevalling heb je inderdaad niets aan je alarm.... Maar ik heb mijn alarm EXTRA... ik check ook regelmatig op camera (ook snachts!!) en als mijn merrie een teken geeft dat het écht niet lang meer zou kunnen duren (zoals lekkende melk bijvoorbeeld) dan blijf ik natuurlijk ook gewoon wakker.

Rustig maar :o was geen aanval. Ik vertel gewoon hoe ik het doe. En wij kijken elk kwartier. Niet elk uur

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:56

Thanks Linda voor de tip, zal eens kijken of ik t alarm aan een ander halster kan maken.

Nog steeds niks dus -O- .