[P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:07

Als model zie ik het zelf wel mogelijk om 1,5m afstand te houden van mensen, en als we qua planning / locatie wat ruimte kunnen nemen hoeven we buiten even kort aan het begin (en daar valt ook nog wel wat op te bedenken lijkt me) niet en masse samen te zijn en kan het zich opsplitsen in groepjes van 2-3 die voldoende afstand kunnen houden. Wat praktische uitvoering betreft zie ik het dus als mogelijk.

Maar de richtlijnen vanuit de overheid geven wel aan dat dit soort activiteiten nu natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling zijn, dus moreel vind ik het op/over het randje. Ik zou het jammer vinden als het afgelast wordt en denk dat ik wel meega mocht het nu wel doorgaan, maar zou het ook zeker begrijpen als we het besluiten uit te stellen.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:14

Tja, en nu.. #) Ik denk niet dat je de grenzen van de regels moet opzoeken en max. 4 mensen is weinig. Wij willen natuurlijk nog steeds wel graag gaan, maar uitstellen is misschien wel verstandiger.

Imre

Berichten: 14212
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:15

Ik moet me afmelden voor de meeting, ik ga het qua tijd niet redden mocht ik als reserve worden opgeroepen.

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:20

Vientje schreef:
Als model zie ik het zelf wel mogelijk om 1,5m afstand te houden van mensen, en als we qua planning / locatie wat ruimte kunnen nemen hoeven we buiten even kort aan het begin (en daar valt ook nog wel wat op te bedenken lijkt me) niet en masse samen te zijn en kan het zich opsplitsen in groepjes van 2-3 die voldoende afstand kunnen houden. Wat praktische uitvoering betreft zie ik het dus als mogelijk.

Maar de richtlijnen vanuit de overheid geven wel aan dat dit soort activiteiten nu natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling zijn, dus moreel vind ik het op/over het randje. Ik zou het jammer vinden als het afgelast wordt en denk dat ik wel meega mocht het nu wel doorgaan, maar zou het ook zeker begrijpen als we het besluiten uit te stellen.


Precies dit eigenlijk.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:10

Vientje schreef:
Als model zie ik het zelf wel mogelijk om 1,5m afstand te houden van mensen, en als we qua planning / locatie wat ruimte kunnen nemen hoeven we buiten even kort aan het begin (en daar valt ook nog wel wat op te bedenken lijkt me) niet en masse samen te zijn en kan het zich opsplitsen in groepjes van 2-3 die voldoende afstand kunnen houden. Wat praktische uitvoering betreft zie ik het dus als mogelijk.

Maar de richtlijnen vanuit de overheid geven wel aan dat dit soort activiteiten nu natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling zijn, dus moreel vind ik het op/over het randje. Ik zou het jammer vinden als het afgelast wordt en denk dat ik wel meega mocht het nu wel doorgaan, maar zou het ook zeker begrijpen als we het besluiten uit te stellen.


Dit dus. Als fotograaf sta ik liever alleen (al kan het met koppels ook wel goed gaan). Voor- en nabespreking kan ook op een ruime 1,5m en kort houden.

Is het een idee om een paar 'spots' te kiezen dat de modellen elke ... minuten wisslen van plek? Dan is het voor de fotograven makkelijker om afstand te bewaren en krijg je als model ook verschillende foto's. Nadeel is dan wel dat je als fotograaf maar 1 locatie kan gebruiken...

Chantalla

Berichten: 1433
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 10:15

Ik kan wel even kijken naar de mogelijkheid met vaste locaties. Als we die locaties aanhouden kan er ook nog wel gewisseld worden denk ik. Dan zouden de modellen bij wijze van een plek naar links opschuiven en de fotografen een plek naar rechts. Moet ik alleen even kijken hoe dat in het schema past.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:18

Chantalla schreef:
Ik kan wel even kijken naar de mogelijkheid met vaste locaties. Als we die locaties aanhouden kan er ook nog wel gewisseld worden denk ik. Dan zouden de modellen bij wijze van een plek naar links opschuiven en de fotografen een plek naar rechts. Moet ik alleen even kijken hoe dat in het schema past.


Mocht je hier hulp bij nodig hebben, geef maar een gil! Ik wil best even meedenken voor het schema.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:32

Vientje schreef:
Als model zie ik het zelf wel mogelijk om 1,5m afstand te houden van mensen, en als we qua planning / locatie wat ruimte kunnen nemen hoeven we buiten even kort aan het begin (en daar valt ook nog wel wat op te bedenken lijkt me) niet en masse samen te zijn en kan het zich opsplitsen in groepjes van 2-3 die voldoende afstand kunnen houden. Wat praktische uitvoering betreft zie ik het dus als mogelijk.

Maar de richtlijnen vanuit de overheid geven wel aan dat dit soort activiteiten nu natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling zijn, dus moreel vind ik het op/over het randje. Ik zou het jammer vinden als het afgelast wordt en denk dat ik wel meega mocht het nu wel doorgaan, maar zou het ook zeker begrijpen als we het besluiten uit te stellen.


Praktisch gezien zal het ongetwijfeld wel mogelijk zijn, maar ik vind het tweede punt wel echt heel valide. Ik moet er zelf echt nog wel heel goed over na denken of ik, als het door gaat, mee wil gaan. Want tussen wat kan en wat je moet willen op dit moment zit wel een verschil :)

Imre

Berichten: 14212
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:56

Je zit natuurlijk ook met een druk wandelgebied, veel mensen met kinderen en honden, het is geen leeg bos waar je aan het werk bent.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:11

Klopt, volgens mij is er dan ook nog herfstvakantie in bepaalde delen van het land

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:55

Ik ga mij gezien de situatie afmelden voor deze meeting.

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:46

Ik ben het eens met Vientje

Merexa

Berichten: 1167
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:59

Ik ook. Vooral in de buitenlucht met genoeg afstand van elkaar is het wel te doen.
Nu sta ik op reserve, maar ik kan en wil nog steeds wel. Maar anders ga ik zo nodig een betaalde shoot plannen als de rest nog wel gewoon wil en kan want ik wil al heel lang een herfstshoot. :P

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:29

Ik kan ook gewoon 25okt. Ik neem de situatie rondom covid wel erg serieus en zou 1 op 1 schieten wel waarderen. Of we moeten wel met tweetallen schieten maar om en om zodat we afstand kunnen waarborgen en de modellen qua tijd beter kunnen spreiden. Maakt de meeting wel iets langer.

Alleen 1 locatie schieten vind ik jammer. Daar doe ik niet voor mee aan meetings :')

Chantalla

Berichten: 1433
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 12:36

Ik ga er vanavond of morgen even goed naar kijken of het haalbaar is om een schema met locaties te maken, waardoor we 1 op 1 schieten en niet iedereen telkens op dezelfde plaats.

Chantalla

Berichten: 1433
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 22:05

Volgens mij heb ik het schema zo kloppend dat iedereen kan wisselen, model, fotograaf en locatie.

Afbeelding

De fotografeertijd is 20 minuten. Hierdoor wordt het geheel niet te lang. Daarnaast heb ik tussen de blokken 5 minuten tijd ingepland zodat iedereen kan wisselen van plaats.

De pauze tussendoor is voor modellen die willen wisselen. Bijvoorbeeld kleding of van portret met halster naar rijfoton met hoofdstel en zadel.

De kaart voor de locaties ga ik nog maken. Hiervoor ga ik morgen even naar het bos toe en dan punten markeren.

Op deze manier zal het geen normale fotomeeting zijn. Ik verwacht dan ook dat iedereen om 10 uur op de parkeerlocatie is en vanuit daar zelf naar de eerste fotolocatie toe gaat, zonder teveel groepsvorming. Hetzelfde geldt na afloop. Natuurlijk snap ik dat iedereen rond hetzelfde moment aan komt en vertrekt, maar probeer dit te beperken. Lang niet zo gezellig als normaal, maar aangezien er toch veel belang bij is, wil ik het zo gaan proberen.

Is een dergelijke constructie voor iedereen haalbaar in deze tijd? Ik ontvang graag van iedereen die nu in het schema staat een reactie of dit prima is of niet. Mocht er een model uitvallen, dan hebben we nog reserve die mee kunnen.

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:30

Wat leuk..
Ik woon daar
Kom misschien wel even op een afstandje kijken

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:18

Wat heb je dat goed uitgewerkt! :) Ik heb niet zo'n heel geduldig paard, dus weet niet of ze 2,5-3 uur gaat meewerken.. O:)

Ik ben trouwens al heel lang niet meer in de Appèlbergen geweest, kunnen we ook ergens plassen behalve in de struiken? *-:)

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:53

Je hebt goed je best gedaan +:)+

Alleen vraag ik me af of ik het schema verkeerd lees, of dat er nog een foutje in staat. Je hebt per tijdsvak en per locatie een model en fotograaf staan toch?
Ik zie bijvoorbeeld dat Nynke om 10:20u op zowel locatie 4 als 5 moet zijn, maar ik hoef dan nog niet te beginnen? En om 11:50u moet ik op zowel locatie 1 als locatie 6 zijn?

Misschien lees ik jouw schema verkeerd hoor :o

Chantalla

Berichten: 1433
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 08:01

Ohja, ik zie het. Gaat nog niet helemaal goed. Ik zal er vandaag nog even goed naar kijken.

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:33

Supertof dat je alles zo in goede corona-proof banen probeert te leiden! :D

Kun je wat foto's maken van de locaties die je in gedachten had? Als fotograaf kies je toch altijd graag je eigen locaties op basis van compositie en licht. Ik snap dat we ons moeten aanpassen en dat is prima, maar als kan zie ik graag van te voren waar ik mee zou moeten werken :)

Chantalla

Berichten: 1433
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 09:37

Jahoor, was ik ook van plan.

De kaart met locaties wordt een kaart met punten erop en daar een foto bij van elke locatie. Zo is het voor iedereen goed te vinden.

En betreft plassen in de struikjes. Ik verwacht dat het paviljoen dicht is omdat het onder horeca valt, dus dat wordt wel in de bosjes.
Laatst bijgewerkt door Chantalla op 16-10-20 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:40

Super! Ben erg benieuwd! :)

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:48

Ik heb me net helaas afgemeld bij Chantal. Vind het schema echt heel goed bedacht, maar met mijn driejarige puber wordt het zo allemaal wat teveel van het goede. Het moet voor haar ook leuk blijven :)

Chantalla

Berichten: 1433
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 09:52

Helaas maar begrijpelijk.

Merexa/Annet, ik ga jou in het schema zetten!