Suggesties en verbeterpunten HE2015

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 18:11

Hoi allemaal,

Nu alles nog vers in het geheugen ligt en een evaluatie belangrijk is voor de organisatie van Horse Event is aan mij gevraagd of ik hier een topic wilde openen met de vraag naar suggesties en verbeterpunten. Al jullie punten en suggesties zal ik meenemen naar de organisatie (Academy Bartels), zodat zij daar voor volgend jaar aanpassingen kunnen aanbrengen daar waar nodig is.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:22

Het geluid was vaak te hard en op sommige plekken weer te zacht of het werd overstemd door de clinic daarnaast. Bij sommige pistes werken de microfoon van de ruiter ook niet naar behoren. Erg storend. Kortom: het geluid dus

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:23

Ik vond het eten heel erg duur, een flesje pepsi was al 3 euro

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:24

Ik vond alles superleuk, maar de shetlander race ging mis, de zadels hingen scheef (oké dat is logisch), bij eentje hing hij op de buik en kletterde die pop heen en weer, daar had wat eerder iets aan gedaan mogen worden.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:24

Top! Ik heb wel een aantal punten die wat aandacht verdienen.

Allereerst: water voor de paarden! En niet alleen dat maar ook een organisatie die is ingelicht en je kan helpen. Op het parkeerterrein werd letterlijk gezegd "dat weet ik niet want ik ben van het parkeren" en bij het secretariaat werden eerst mensen gebeld voordat er een (verkeerd) antwoord gegeven werd. Na een uur heb ik na Hulp van andere deelnemers water gevonden. Op de hoek van fokkerij wereld was water. Heb dus heel P1 afgelopen met een volle emmer water. Niet chill.
En natuurlijk hoefde paard niks te drinken :') .

Tweede punt. De oprijplaten. Eigenlijk zou ik gelijk willen doorverwijzen naar de blog van Schoentje voor bit. Die zegt alles. Ik moest er overheen en vond het dood eng. Winston gleed ook uit. Er is zo'n mooi alternatief in kunststof platen, waarom die niet gebruiken? :)

Als bezoeker vond ik het matig qua stands en vooral qua aanbiedingen. Veel was alsnog erg duur en echt leuke koopjes heb ik niet kunnen vinden. De doorgang van groenhorst piste naar penny piste was echt veel te klein voor zo'n groot evenement dit heeft zeker aandacht nodig.

Wc's vond ik meevallen eigenlijk. Achterin bij de nh piste waren ook wc's en daar was het Veel rustiger. Dit kan beter gedaan worden denk ik.

Dus kort samengevat: water voor de paarden, kunststof platen ipv ijzeren en bredere doorgangen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:25

De wc's waren te duur en parkeren en catering ook.
Te weinig plekken om een gewoon flesje frisdrank te kopen.

De smalle doorgang bij de Groenhorst Barneveld piste was een drama...

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:27

Qua eten zou er meer keuze mogen zijn oo vegetarisch gebied. Of ik keek scheef of ik zag alleen patat, broodje roomkaas en fruit.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:31

Ik vond de doorlooppaden krap, vooral bij de Groenhorst Barneveld piste.
Ook vond ik de paden slecht, ze waren modderig en glibberig.
Het geluid vond ik ook storend, precies om de redenen die Maartje1990 zegt.
Het betalen voor de wc's vond ik niet kunnen, vooral omdat de wc's niet schoon waren en er lange rijen voor stonden. Het parkeerpersoneel vond ik niet vriendelijk, er kon amper een woord vanaf.

De eindshow vond ik tegenvallen, we zijn ook wat eerder weggegaan.
Er gingen teveel dingen mis, de paarden leken er niet echt plezier in te hebben en het was meer opzichzelfstaande kunstjes vertonen i.p.v. een lopende show. Plus wij zijn bij haar eerdere "show" geweest op de zondag en die verschilde niet veel met de eindshow.

Fijn dat er verschillende parkeerplaatsen waren, dat de afstanden tussen de pistes klein zijn en dat er verschillende manieren/paden zijn om verschillende pistes te bereiken en te verlaten, scheelde dringen bij de uitgang.
Ik vond het leuk om te zien dat de Penny piste en de Horsemanship piste meer ruimte hebben gekregen.
En dit jaar waren er echt teveel leuke dingen om allemaal op 1 dag te kunnen bekijken, dus dat betekent dat ik het programma zoals hij was samengesteld echt leuk vond!

Nicolle89

Berichten: 295
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:34

Overall een leuk evenement maar wel eentje waar je arm van wordt. Entreeprijs is al behoorlijk hoog, daar verwacht je dan ook wel een leuke goodiebag oid voor terug. Vervolgens betaal je je scheel aan eten en drinken. Dit vind ik behoorlijk jammer voor zo'n entreeprijs. Ik betaal liever 30 euro voor een entreekaartje en dan 1,50 voor een frietje en 1,50 voor drinken dan hoe het nu was geregeld. Echter is dat natuurlijk lastig voor de organisatie omdat die horeca inhuren en hun eigen prijzen hanteren waarschijnlijk.

Indd de doorgang bij de groenhorst naar de penny was klein. Ondanks dat het terrein volgens mij groter was had ik het idee dat het juist kleiner en meer gepropter was dan bij deurne.

De graspiste's waren behoorlijk glad en hierdoor voor sommige clinics wat lastig uit te voeren. De springweide en de weide daarnaast zaten redelijk in elkaar vaarwater qua geluid.

Ik vond het leuk dat vorig jaar bij deurne een heel pad was (bij de KNHS stand dacht ik) waarover de paarden langs kwamen gegallopeerd over een houten plank. Vooral voor de ijslanders en gangenpaarden erg leuk. Dit soort kleine toevoegingen miste ik in Ermelo wel.

MAAR! Volgend jaar gaan we zeker weer!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:40

Ik mistte een Kiss & Ride plek! Afzetten was erg lastig. Uiteindelijk moesten mijn ouders van de parkeerwachters op een parkeerterrein draaien en vervolgens wilde ze ze laten betalen..

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:44

Ik vond het een ontzettend leuke sfeer dus dat vind ik al een heel groot pluspunt! :D

Ik vond het zelf nogal irritant dat bij signeer sessie's of meet & greets mensen niet achteraan gingen staan maar vanaf de zijkant aansloten. Ik vond dat persoonlijk ontzettend irritant, later nadat het meerdere malen nadrukkelijk is vertelt sloten de mensen achteraan. Dit vind ik een aandachtspuntje!

Het entree geld vond ik ook wat aan de hoge kant zonder korting, zelfde geld voor de parkeermunt en het eten.

De stands vond ik tegen vallen, ik had meer aanbiedingen verwacht dan dat er waren.

De wc's waren duur en ontzettend smerig, een groot verbeter punt. Voor die prijs verwacht ik wel een schone bril...

Verder stond het geluid bij Bit erg hard en hoorde je dat van verre.

Een grotere uitgang is/was misschien handiger geweest.

Verder vond ik het wél leuk dat er zoveel verschillende dingen waren! Voor ieder wat wils en dat vind ik een ontzettend groot pluspunt +:)+

Volgend jaar ga ik zeker weer!!

Oh ja en bij de bokt lounge lijkt het mij persoonlijk handiger als de printen van je sticker in het zicht zet, ik moest zelf eerst even zoeken waar die printen stond! :=

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:48

Ik vond het eten en drinken ook heel duur. De regen is volgens mij meegevallen. Maar bij meer regen waren delen onbegaanbaar geworden denk ik.
Ik miste ook leuke acties in de kraampjes.
Daarbij zou het denk ik leuker zijn om op iedere dag een ander programma te doen met afwisselendere shows. Nu zou het mij namelijk niet trekken om 3 dagen achter elkaar te gaan. Wellicht komen er dan meer mensen meerdere dagen.

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:50

Iejoor schreef:
Ik vond het een ontzettend leuke sfeer dus dat vind ik al een heel groot pluspunt! :D

Ik vond het zelf nogal irritant dat bij signeer sessie's of meet & greets mensen niet achteraan gingen staan maar vanaf de zijkant aansloten. Ik vond dat persoonlijk ontzettend irritant, later nadat het meerdere malen nadrukkelijk is vertelt sloten de mensen achteraan. Dit vind ik een aandachtspuntje!

Het entree geld vond ik ook wat aan de hoge kant zonder korting, zelfde geld voor de parkeermunt en het eten.

De stands vond ik tegen vallen, ik had meer aanbiedingen verwacht dan dat er waren.

De wc's waren duur en ontzettend smerig, een groot verbeter punt. Voor die prijs verwacht ik wel een schone bril...

Verder stond het geluid bij Bit erg hard en hoorde je dat van verre.

Een grotere uitgang is/was misschien handiger geweest.

Verder vond ik het wél leuk dat er zoveel verschillende dingen waren! Voor ieder wat wils en dat vind ik een ontzettend groot pluspunt +:)+

Volgend jaar ga ik zeker weer!!

Oh ja en bij de bokt lounge lijkt het mij persoonlijk handiger als de printen van je sticker in het zicht zet, ik moest zelf eerst even zoeken waar die printen stond! :=


Ik was aanwezig met de ondernemersdag (vrijdag) en wij hebben 2 euro (!) moeten betalen om gebruik te mogen maken van het toilet, later bleek dat je helemaal niet meer hoefde te betalen?

Nu gaat het mij niet om die 2 euro verder, maar ik vind het wel slordig dat er het ene uur wel geld gerekend wordt en verder niets, wees dan consequent.

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:51

Over de wc's was ik wel tevreden :)

Vond soms het eten wat aan de prijzige kant. Het aantal aanbiedingen in de stands viel mij ook tegen.

Verder weinig op aan te merken.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:51

Het zal best lastig zijn voor de organisatie om een bekend recept te verplaatsen naar een nieuwe locatie.
Fijn dat de ringen zo dicht naast elkaar lagen.
Jammer dat de muziek hard stond. Voltige paard (zwarte, de vos en de schimmel hadden er geen last van) leek het er niet mee eens te zijn :-)
Toiletten waren betaald (doe gewoon E 0,50 op de toegangsprijs) maar bovendien niet schoon, geen toiletpapier en gingen dicht terwijl er nog mensen op het terrein waren. Er stonden nota bene nog mensen in de rij.
Doorgangen idd breder.
Prijs van het eten? Daar heeft HE geen invloed op. La Place en andere leveranciers mogen immers zelf hun prijzen bepalen. Zelf eten meenemen en dan voor het lekker nog een patatje kopen is ook een optie.
Net als de aanbiedingen in de stands/winkeltjes. Daar heeft HE geen invloed op.
De pendeldienst was op zich OK, maar aan het einde van het evenement, als ieder naar huis wil, dat laatste uurtje veel en veel meer bussen inzetten.
Sommige clinics snapte ik niet. Rechtrichten voor dummies bijvoorbeeld. Tineke kan mega-goed uitleggen. Maar wat valt er (voor de gemiddelde bezoeker) te zien aan twee zeer goed getrainde paarden die zo ver en zo goed zijn afgericht dat ze 99% recht lopen? Waarom niet iemand van de "gewone" KNHS wedstrijden meenemen die in haar/zijn rijden tegen dit fenomeen aanloopt?
Enneh.... heel persoonlijk, maar die Britt heb ik nou wel gezien hoor. Mag zij alsjeblieft thuis blijven de volgende keer? :-)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:56

Met 2€ kreeg je een bandje en kon je onbeperkt naar de wc. 1keer was 50 cebt. Dat stond toch duidelijk aangegeven hoor :)

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:59

Ik ben zelf niet geweest maar lees hier voornamelijk slechte reviews. Was het dan echt zo'n aanfluiting?

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:01

Over die toiletten die dichtgingen zaterdag heb ik nog een toevoeging :)
Op dat moment was ik zelf onderweg naar de toiletten en zag dat ze afgesloten werden (die bij de oversteek). Vervolgens heb ik iemand aangesproken van Academy Events en zij heeft toen geregeld dat alle toiletten op het terrein weer toegankelijk werden en gezorgd dat ze de zondag toegankelijk bleven.
Dat vond ik dan weer netjes en snel opgelost :)

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13123
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:04

Te weinig toiletten en deze zouden ook bij de entreeprijs inbegrepen horen te zitten. En in het geval het wel betaald is, zouden er niet zulke lange rijen mogen staan.

De doorgang bij de Groenhorst Piste, deze is te smal en was te druk op de zaterdag.

Als de eindshow af is kan je nergens meer eten kopen alles is dan dicht. Het zou fijn zijn als je dan nog iets kan eten op het terrein, dit spreid ook wat meer de bezoekers die allemaal tegelijk van de parkeerplaats weg willen. Het kostte ruim een uur om van het parkeerterrein af te komen. (eveneens zaterdag, op de vrijdag was het lekker rustig :) )

De kortingscodes voor het kopen van tickets werkten vaak niet, dit zou zeker een verbeterpunt zijn voor volgend jaar.

Verder vond ik het wel een mooie opzet in Ermelo en een verbetering ten opzichte van Deurne.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:07

Het rassendefilé was vroeger echt veel leuker met alle rassen in de ring. Nu had je kleine showtjes en daarvoor kun je ook gewoon naar de rasshow bij de fokkerij ring gaan.

De eindshow was echt niets aan. Vrijheidsdressuur met een paard. Volgende paard werd gehaald met weer dezelfde trucjes. Weer een ander paard met weer dezelfde trucjes.

Ik was er op vrijdag. Dus de wc's waren schoon en er was genoeg parkeerplaats vooraan. Daar dus geen klachten.

Het geluid was nog niet overal goed. In de knhs hal was het geluid te zacht. En bij de bit piste haperde het soms. Maar dat zijn wat aanloopproblemen..

Ik vond de opzet verder goed. En de sfeer ook. Wij hadden op vrijdag natuurlijk wel heerlijk zonnig weer en er waren geen modderige paden oid.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:12

Natuurlijk heeft HE invloed op de horeca prijzen. Sterker nog een aanzienlijk deel van dat geld draagt de horeca af aan de organisatoren van HE. Anders kan een evenement niet zo makkelijk uit. De toegangsprijs lijkt veel maar vergis je niet in de onkosten om zoiets groots te organiseren.
Dat gezegd hebbende, drie euro voor een flesje frisdrank is echt idioot.. Daar zouden ze best een bovengrens voor mogen aangeven vind ik.

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:15

Ik vond toiletten drama, als ik dat mag zeggen. Wij waren om 08.00 aanwezig op het terrein zondag, en toen waren de toiletten nog dicht... Ook vind ik idd betalen voor toilet een optie, maar dan moeten ze wek schoon zijn, dat waren ze totaal niet.. :o

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:17

Bij sommige clinics kon je niet goed horen wat er verteld werd. De doorgang van de barneveld piste naar bit piste/ penny piste was erg moeilijk door te komen. En de toiletten vermeide je liever ivm te wachtrij.
Maar al met al toch een toffe dag gehad! :)

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:19

Maar bij een gemiddeld tankstation betaal je toch ook 3 euro voor een flesje fris? En 3,50 euro voor een patatje is volgens mij ook gewone evenementen prijs, op de kermis betaal je volgens mij ook zoiets voor een bakje friet. Op zich vind ik 50 cent voor toiletbezoek ook helemaal niet zo gek, maar inderdaad, dan moeten ze wel schoon zijn.
Kijk, ik snap best dat we alles graag goedkoper willen, maar ik denk dat we ons niet moeten vergissen in wat zo'n event uiteindelijk kost.

De bussen waren er overigens wel voldoende, die stonden alleen net zo goed uiteindelijk in de file. Wat dat betreft zou het inderdaad wijs zijn om mensen de mogelijkheid te geven nog wat te eten op het terrein om op die manier de uitloop wat te verspreiden.

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:20

Ten eerste heel blij dat het in Ermelo is, een stuk dichterbij hihi :D !
De opzet vind ik hier ook veel overzichtelijker.

Ik vond het erg leuk dat er overal wat stands stonden, niet alles op een hoop.

Toegangsprijs voor het parkeren is in Ermelo altijd 6 euro, had ik dus al verwacht. Wel zouden jullie beter kunnen letten op het uitrijden. Mensen maken zelf een rij naar de uitgang waardoor er op een gegeven moment vijf rijen moesten samenvoegen naar een. Lijkt mij niet zo'n probleem, maar mensen hadden erg veel moeite met ritsen. Dit werd ook niet begeleid.

De wc's waren niet erg schoon. De prijs was in Deurne geloof ik ook €0,50.. Betalen lijkt mij ook logisch.

De doorgangen waren erg klein. Doordat een deel van het terrein was afgesloten met hekken waren er maar twee doorgangen vanaf de Outdoorpiste/ springweide richting de Bit piste. Als er meer ruimte zou zijn, zou er ook meer mogelijkheid zijn om rustig bij een stand te kijken.

Geluid was prima, geen last van gehad.

De prijs voor het eten en drinken vond ik echt belachelijk. Gelukkig stond er een foodtruc met frietjes die €3,50 waren ipv de €5 bij de la place.

Verder vond ik het een super leuke dag :) !