Live vanaf Horse Event! (StillAngel)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Live vanaf Horse Event! (StillAngel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 11:09

Met dit mooie weer hebben wij met z'n allen natuurlijk heel veel geluk op Horse Event en vooral ik. Vandaag mag ik live verslag doen van dit prachtige evenement. De zonnebrand is niet vergeten maar gelukkig zijn er nog stukjes schaduw. Ik heb vandaag mijn Bokt vriendinnetje Fira mee en ook Eline kijkt kritisch (neehoor *D ) toe.

Het is de laatste dag genieten van een en al paarden, mensen die zich volop inzetten en natuurlijk ook veel heren die prachtige paarden bestijgen. (Ben ik even blij dat zij geen Bokt account aanmaken hier ;) ). Op dit moment komen er weer mooie Fell pony's voorbij en ik kan niet wachten om te zien wat ze kunnen. Stiekem typ ik hier in een hoekje terwijl ik toekijk hoe Imke Bartels een toespraak houdt voor de Bokkers. Ik hou ze in de gaten ;) !

Zijn er nog mensen die er ook gezellig zijn vandaag? Ik gok van wel! Wij hopen maar op een mooie bruine huid en veel nieuwe ervaringen. In ieder geval is het hier een lust voor het oog!

Nu ga ik echt aan de slag en eens bekijken wat er het leukste is voor jullie! :D Zijn er nog enige suggesties waar ik móet kijken van jullie?!

Lieve groetjes, Angela (StillAngel)

Mjetterd

Re: Live vanaf Horse Event! (StillAngel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:20

Leuk! Reporten is echt hartstikke leuk maar wel hectisch. Geniet ervan en veel succes!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 11:46

@Mjetterd: Jazeker is het leuk! En hectisch ben ik wel gewend, komt goed haha.

Afbeelding

De mannen van het reddingswerk! Hoe haal je een paard uit een brandende stal? Nou, dat konden deze mannen wel vertellen! Natuurlijk kregen we veel nuttige informatie over het hoe en wat. Helaas hebben we het niet vanaf het begin gezien, maar dit paard kon meteen meedoen aan een of andere show. Ik denk dat friezen liefhebbers hier ook wel hun hart kunnen ophalen want wat zien die friezen er prachtig uit zeg! Het behang is nog langer dan die van mijn 'My little pony's' vroeger.

Oh en trouwens, je ziet hier camera's die ongelooflijk duur zijn en tsja.. Wij doen ons best en hopen dat de echt goede fotografen ons nog bijstaan met mooiere foto's!

Afbeelding

Dan hier de manegeruiters in de FNRS hal! Dit is dé plek voor manege ruiters en hier laten ze zien waar ze toe in staat zijn! Zonder fouten, netjes en vooral met een of ander gekke outfit maakt dit het tot een show die toch heel veel mensen bekijken. Ik moet mij bijna opdringen om ertussen te komen voor de foto's maar gelukkig zijn hier heel veel lieve mensen ;) !

Later horen jullie meer en suggesties zijn nog altijd welkom! (kan ook vanaf je luie zondags-bui in bed natuurlijk :)) )

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:54

De trail clinic van bokt in de men piste :D.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 12:23

Van 14:00 tot 14:30 door Paulette Zorn en Angela Duyvenbode? Zal ik aanwezig zijn! :)

Momenteel zijn de voltige heren in de ring van Bit. Hoe geconcentreerd ze ook zijn, voor ons dames is het natuurlijk geweldig om te zien. Daar laten ze zich echter niet van stuk brengen en zo springt de jongste van de club zo op een paard van ongeveer 1.80. De foto's komen er zometeen aan natuurlijk want daar zou ik ook niet op kunnen wachten als ik jullie was! Zometeen ga ik ook door naar de eventing met Tim Lips.

Als er ook nog vragen zijn aan bepaalde mensen, kunnen die natuurlijk ook gewoon gevraagd worden: Ik zal mijn uiterste best doen deze te laten beantwoorden ;) !

Nu even verder met het bekijken van al die schoonheid in de ring, uiteraard met bijbehorende muziek!

Lieve groetjes, Angela.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:03

StillAngel schreef:
Van 14:00 tot 14:30 door Paulette Zorn en Angela Duyvenbode? Zal ik aanwezig zijn! :)

Ja :D! Ik ben gisteren bij TREC geweest, vond ik erg leuk. Dus ben benieuwd wat het vandaag is.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:04

Leuk om te volgen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:39

Op dit moment zitten we bij de NH cirkels nieuwsgierig te bekijken wat er nu weer gaat gebeuren. Ik zal je vertellen: Het is een race tegen de klok! Ook al lijkt het allemaal heel relaxed, het is natuurlijk niet zomaar iets om het beste uit alles te halen. Het typen van dit wordt ook wel wat lastiger omdat ik wordt 'afgeleid' door de stem van een aardige mevrouw die vertelt hoe het paard Jillian rondloopt. Ze vertelt over zadels en over de piaffe. Ze vertelt dat de piaffe voor mensen een soort einddoel is bij een dressuurtraining. Veel mensen zouden het niet zomaar kunnen omdat er technisch heel veel achter zit. In de achterste ring is de beroemde Bokkers fries Jauke aan de slag en zie ik Danielle alweer hard aan de slag in de brandende zon (Nou, respect hoor!).

Nu vertelt ze over de rompstabiliteit, het is belangrijk dat de ruiter ook een soepel lijf heeft en vooral een stabiele romp omdat je daarmee veel beter zit. Je hoeft er niet voor naar de sportschool want je kunt het ook zelf op je paard doen. Het paard schrikt wat maar de ruiter corrigeert haar paard heel erg goed. De ruiter krijgt elastieken om haar lijf en bij de beugels zodat ze optimaal recht zit. De spieren tussen de gewrichten zullen zo geprikkeld worden en zo blijft de ruiter veren in de gewrichten. De ademhaling moet laag gehouden worden, dichtbij het zadel. Zo hou je het zwaartepunt dicht bij je zadel omdat op het moment dat er wat gebeurt, kun je veel beter reageren. Wees dus bewust van je ademhaling vertelt ze nadrukkelijk. De elastieken gaan af en ze vertelt precies hoe duidelijk de intentie moet zijn als je wil paardrijden. Houding en zit moeten dus voor elkaar zijn voordat je gaat rijden. '' Alle ruiters die je hier ziet kunnen piafferen, omdat de weg ernaartoe, belangrijker is geweest dan de piaffe zelf''. Het is dus geen wedstrijddruk die ze op hun paard leggen, maar vooral het plezier is belangrijk.

Nu vertellen ze over Jauke en dat zijn achterhand wat aan de zwakke kant is en dat Danielle bij Jauke vooral moet letten op het blijven dragen zodat de oefeningen beter worden. Het andere paard in de ring is wat overbouwd (achterkant hoger dan de voorkant) dus de piaffe is heel lastig bij dit paard. Hierbij is het belangrijk dat er licht in de hand wordt gereden.

Zo zeg, nu hebben jullie een stukje theorie, lijkt mij ook wel leuk ;) ! Suggesties sta ik nog steeds voor open!

Lieve groetjes, Angela.

@Mjetterd: Helemaal top, zal ik aanwezig zijn!
@eclair98: Fijn dat je het leuk vindt!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 16:07

Zoals beloofd zijn we naar de trail clinic van de Bokkers geweest en wat zag dat er gezellig uit! De paarden waren allemaal erg braaf behalve dat de fjord (excuses, even je naam vergeten) een paar draf (jog) balkjes aanzag voor een grote hindernis wast je in galop over heen moest. Wat een grapjas! Ook hiervan hebben we uiteraard fotos, maar de laptop is nu aan het oplafen in de altijd gezellige Bokt lounge. Nu komen de ridders te paard, later meer!

Lieve groetjes, Angela

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:06

Leuk zeg! ben je ook nog naar Nalanta wezen kijken?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:35

Nee helaas tussen al die drukte is het niet gelukt om naar Nalanta te kijken! Maar ik wed dat heel veel mensen dat wel hebben gedaan en ervan hebben genoten! Ik ben net thuis na een 2 urige treinreis en zal zometeen de foto's sorteren en daar nog een leuk verslag bij schrijven! In ieder geval voor de organisatie van Bokt: Enorm bedankt voor deze leuke kans! :D Ik kan nu echt vertellen dat de mensen achter Bokt keihard werken en stuk voor stuk aardige mensen zijn (tenminste, degene die ik heb gezien ;) !).

Lieve groetjes, Angela.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:36

Leuk verslag! Ik volg

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:32

Je bent vergeten te zeggen dat diezelfde fjord ook gewoon over en pion heen liep :+
Sjol dacht, he leuk! Gaan we springen? Crossen?
Clinic was leuk, maar natuurlijk te kort :o

Ga nog topic maken, maar ben net thuis, foto's aan het laden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:33

Sjolvir schreef:
Je bent vergeten te zeggen dat diezelfde fjord ook gewoon over en pion heen liep :+
Sjol dacht, he leuk! Gaan we springen? Crossen?
Clinic was leuk, maar natuurlijk te kort :o

Ga nog topic maken, maar ben net thuis, foto's aan het laden.

Ik wist dat jij dat moest zijn geweest :Y)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:12

Vergeten.. Verbannen uit mijn gedachten. Haha nee hoor, een paard met humor is een gelukkig paard zeg ik dan maar weer! :D

Ik zal nog even wat vertellen nu ik langzaamaan de foto's binnen heb geslurpt ;) !

Afbeelding

Dit paard was te zien in de FNRS hal waar er werd uitgelegd hoe sensibel dit paard is. Met zachte hulpen is dit paard getraind en is daardoor ook geheel soepel in het lijf. Ze gingen hierna een prachtige kur op muziek doen waarbij het paardje ook liet zien wat snelheid was. Dus maar weer goed respect voor de man die mee mocht hollen achter zo'n knollebollen kont. :))

Afbeelding

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:23

En nu natuurlijk nog de ultieme Bokt sensatie! Daniëlle met Jauke! Vanuit de VIP lounge konden we ze goed bekijken (in de Penny Piste!) en zelfs fotograferen maar helaas hebben we er weinig van verstaan. Je hebt wel weinig woorden nodig bij haar clinics omdat de praktijk het goed duidelijk maakt. Behalve als je zelf aan de bak wil natuurlijk :Y)

Afbeelding

Het vertrouwen, de rust en de band die deze 2 met elkaar hebben is zeer sterk te zien. Op de foto's misschien al, maar in het echt helemaal! Je ziet aan ze dat ze geconcentreerd echt aan het werk zijn en dit ook perfect doen. Jauke weet al precies wat hij moet verwachten en heeft er zo te zien heel veel plezier in!

Afbeelding

Ennnn het hoofdstel gaat af! Jaja, om paard te rijden hoeven al die hulpmiddelen niet zo nodig. Dit bewijst maar weer eens hoe zeer je lichaamstaal belangrijk is in de communicatie naar je paard toe.

Afbeelding

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:34

Ik ben heeeeel benieuwd naar foto's van de trail clinic.
Als deelneemster kan ik zeggen dat het erg leuk was. Natuurlijk (te) kort, maar leuk om eens wat anders te doen als "dressuurprikjes". ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:37

Ik ga natuurlijk vrolijk door met mijn verslagen hoor en als jullie het zat zijn hoor ik het wel ~~}>

Nu ik toch deze smiley gebruik.. ~~}>

Ik ga het hebben over de voltige heren! We weten allemaal hoe zeer Bokkers gek zijn van leuke mannen op leuke paarden, dit wordt namelijk eens in de zoveel tijd bewezen in de WWW topics. En nu zijn ze er in het echt! En nee dit keer geen mannen die voor de grap doen alsof ze paarden leuk vinden en zo proberen aandacht van de dames op te stroken. Dit zijn échte mannen op échte paarden! De leeftijd varieert, maar de oudste is 22 jaar.

Genoeg gekletst, hierbij de foto's! :9

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het kan natuurlijk niet altijd goed gaan! Paarden blijven paarden.. #)

Afbeelding

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:46

Tof! Wat een complimenten, wordt er verlegen van :o Jauke was vandaag wel al loom hoor, die hitte is niets voor hem, maar toch gewoon mee doen, super! Toevallig ook nog een foto van het einde gemaakt, met alle kinderen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 23:56

@Eline_di: Die komen er morgen zo snel mogelijk op te staan, want zo'n dagje is wel vermoeiend! Ik ga in ieder geval mijn best doen :D ! Eerlijk gezegd dacht ik dat jouw paard de gevoeligste zou zijn, maar dat viel heel erg mee, dapper paard! (bij dat hek bijvoorbeeld). Het is weer wat anders ja en dat maakt het ook wel heel leuk natuurlijk! *\o/*

@Amable: Nee, helaas niet dat al die kids erbij waren voor zover ik weet. Zal morgen nog eens checken. Ja je zag wel dat je paard alles voor je over heeft! Wat wil je nog meer! :o *D

Slaap lekker iedereen, morgen komen er nog meer verslagen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:56

eline_di schreef:
Ik ben heeeeel benieuwd naar foto's van de trail clinic.
Als deelneemster kan ik zeggen dat het erg leuk was. Natuurlijk (te) kort, maar leuk om eens wat anders te doen als "dressuurprikjes". ;)

Niet veel van jou, maar beter iets dan niets?

[HE] HE, trail clinic van bokt en gaaaappppp.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:50

Ben heel benieuwd. Ik wacht rustig af.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:23

Haha, ik heb idd niets meer te wensen wat betreft karakter van de paarden, ze zijn helemaal geweldig :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:54

Amable schreef:
Haha, ik heb idd niets meer te wensen wat betreft karakter van de paarden, ze zijn helemaal geweldig :j

Als het baasje maar tevreden is, dan is alles goed!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 19:21

Sorry lieve mensen, ik had het echt heel erg druk gisteren dus ik ga jullie nog voorzien van een aantal verslagen natuurlijk! :D En hierbij de trail clinic waar een aantal Bokkers bij waren! Ik zag hierbij ook opvallend veel naamplaatjes op de tribune zitten van Bokt ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste het witte paard die helaas protest maakte met het opgaan van de brug.

Afbeelding