Mrie op horse Event

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Mrie op horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 11:09

Achter mij dramatische verhalen bij de uitleg over trailer onderhoud, ja er kan een boel mis gaan als je je spullen niet onderhoudt. Maar daar heet het ook onderhoud voor, dat moet je blijven doen...net als bij je leer, je tuig, je paard, je stallen, je... ga zo maar door.

Wat hebben we al afgevinkt:
Tennesee Walking Horse: Volgens de presentator met 4 gangen, wij telden er zeker zes, maar dat kan ook aan ons gelegen hebben. Zo'n heel lange over de grond slepende staart lijkt me eigenlijk voornamelijk heel lastig (vind het ook niet zo mooi)
Veul winkeltjes die marketing technisch heel strategisch opgesteld zijn. Tis net de Albert Hein, alles wat je echt wilt hebben, hebben, hebben ligt op ooghoogte en smakelijk uitgestald. Toch gaan we dat pas op de terugweg aan, anders wordt het zo'n gesjouw...
Wij gaan het veld in, op naar........

Mjetterd

Re: Mrie op horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:21

Waar ga je naar toe :)? Veel plezier!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 12:11

Nou, we gingen dus het veld in. Kruip door sluip door bereikte we een stand met elastieken kousen voor paarden. Mijn eerste indruk was: Hip. Maar de vriendelijke mevrouw legde me uit dat dit toch echt heel handig is voor paarden met gallen en stalbenen. Bij stalbenen kan ik me daar best wat bij voorstellen. Daarvoor dragen oude dametjes ze ook vaak. Deze waren met een rits. Waarom hebben ze dat bij die oude dametjes nou niet. Bij die doelgroep moet er steeds een medewerker van de thuiszorg komen om ze aan en uit te doen. Ook zijn ze te gebruiken bij peesblessures als het minder handig is om je paard stalrust te geven dan geeft dit toch steun in de wei. Eerlijk gezegd betwijfel ik die laatste functie, maar wat weet ik er eigenlijk van.
Vervolgens trok Emiel Voest de aandacht. Die stond eigenlijk niet op ons programma maar als er dan toch een paard door de omheining springt en het publiek in dendert dan ga je even kijken. Emiel laat zien hoe hij bepaalde problemen aanpakt. Dit paard liet hier gelukkig zijn probleem ook zien. Dat is dan weer meegenomen. Emiel werkte het met grote rust af mooi om te zien.
Nu is er achter ons een uitleg over working equitation.
Dit maakte dat ik mij af vroeg hoeveel disciplines, al dan niet officiel er eigenlijk zijn, Veel meer dan dat wij tegenkomen, dat moge duidelijk zijn.
We gaan even tellen...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:21

Tot op heden: W.E, Horseball, Polo, SGW, Dresuur, Springen, Trek, Trail, Agility, Voltige, LMJK, Lacrosse, Mennen, Klassiek (hoge school), Draverijen, Derby, Meergangen rijden Er zijn er vast nog meer.
We hadden dus een mooi programma samengesteld en... Er komt niets van. Helaas was de wachttijd bij de wiebelstoel zo lang dat ik maar weer gegaan ben. En dat had ik nou zo graag gedaan.
Steeds als we op ons programma kijken zijn we net te laat omdat we onderweg weer iets leuks gezien hebben. Tijdens de lunch in de VIP room waren de heren voltige in actie. Leuk, vooral het paard was niet te versmaden.
Omdat we even uit de zon waren gaan zitten hadden we geen zicht opde piste, maar geen nood. Het commentaar was goed te volgen. Twee heren die een tochtje gereden hebben naar Istanbul. Droomreis := Helaas heb ik een echtgenoot die al benauwd wordt als ik een paar dagen naar de veluwe wil. Hoe plan je dat nou, hoe hebben zij dat gedaan. Ik loop steeds tegen te veel saai asfalt aan. Dus naar de meet en greet: Noud vertelde dat hij al maanden van te voren met behulp van google maps en verschillende GPS systemen aan de gang gegaan is. En tuurlijk loop je wel eens vast, maar van het asfalt had hij niet zo heel veel last gehad. Wel van te dicht begroeide bossen. Overnachtingsplekken en fourage werd geregeld door een klein team die met auto en trailer reden... Da's ook fijn ja zo'n team om je heen en gezamelijk het doel behalen.. Ik has nog honderd vragen meer, vindt het helemaal niet erg om eens een glas wijn te heffen met die Noud en zijn team.
Nu geen tijd voor, we gaan door...

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:09

mrie schreef:
Nou, we gingen dus het veld in. Kruip door sluip door bereikte we een stand met elastieken kousen voor paarden. Mijn eerste indruk was: Hip. Maar de vriendelijke mevrouw legde me uit dat dit toch echt heel handig is voor paarden met gallen en stalbenen. Bij stalbenen kan ik me daar best wat bij voorstellen. Daarvoor dragen oude dametjes ze ook vaak. Deze waren met een rits. Waarom hebben ze dat bij die oude dametjes nou niet. Bij die doelgroep moet er steeds een medewerker van de thuiszorg komen om ze aan en uit te doen.

Hey zeg, probeer je mij werkeloos te maken???? Aan de andere kant, die oude dametjes kunnen vaak niet meer zo ver bukken, dus zou het mijn werk juist makkelijker maken..... Ik zeg DOEN!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:22

Uitleg van tandarts over het waarom van de noodzaak van tandartscontroles... Ik wist dat al. Diastema's moeilijk woord voor spleetjes tussen de tanden waar viezigheid tussen gaat zitten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:43

Dat was een lange verhandeling op vip niveau. Nu de training van het springpaard...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:44

Anky gespot....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:50

Lijntjes tellen ho denken, leuk om mijn kennis weer eens op te halen...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 15:07

Het programma is inmiddels helemaal overboord, maar we vermaken ons prima. Eigenlijk is het het leukst om gewoon rond te dwalen en met allerlei standhouders te praten over wat ze doen, waarom en wat daar nou zo goed aan is... Leerzaam, daarbij ben ik onbeschoft Nederlands. Kijk, kijken,kijken niet kopen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 15:40

Neergestreken in het bos met uitzicht op de demonstratie wedstrijd eventing. Schaduw pffff. Eventing is gaaf. Ik heb er het lef niet voor maar als ik ze zo langs zie komen, het enthousiaste commentaar, sensatie, spanning, en elaine penn natuurlijk....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 16:21

Ik wilde perse naar: "help scheef" . Om meerdere redenen; gaat het hier nu om de ruiter of om het paard?
Het paard dus... Het vergt wel een heel scherp oog en om zeker te weten moeten de oefeningen steeds herhaald worden.
Dan komt er in de demo een teugeldrukmeter te voorschijn... Ik wil dit gewoon ook eens thuis laten komen. Het lijkt me echt een klus voor een expert. Wel mooi om te zien wT er met de mogelijke instrumenten allemaal te meten is. Wil ik ooooook. Ik loop al zo lang te klooien met scheef en recht en wat Ijn we nou, zowel bij Ocho als bij mij. Ga op zoek naar een "thuismeter"....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 17:18

Neergestort in de VIP lounch... Helemaal goed!
De Americaanse zeearend verrekt het om terug te komen, mooi beest.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:46

Leuk om te lezen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:41

Weer thuis....
We redden het niet om tot en met het eindprogramma te blijven. Te veel indrukken, te warm geweest, te veel gewoon. Jammer maar zo gaat dat nu eenmaal.
Het was een hele gave dag!

We hebben nog gefilosofeerd over welk publiek er nou allemaal naar Horse Event komt. Wij denken voornamelijk veel jeugd en jongeren die aan het begin staan en hun idolen in actie willen zien. Als je mee doorgewinterd bent in het hele paarden gebeuren worden de interesses anders... Niet dat het dan niet leuk is tuurlijk wel. Het is altijd prachtig om eens wat anders te zien. Dan is er een groep publiek die in "The buisiness" zit. Zij komen voor de contacten, het netwerken en het gezien worden. Voor hen zijn andere stands interessant, die met bodembedekkers, rubberen tegels, stapmolens, vrachtwagens en zo kan ik er nog wel meer verzinnen.

Wat mij dan weer opvalt is dat er twee meisjes waren die een hoofddoek droegen. Kijk dat vind ik nou weer gaaf. Want al met al is de paardensport toch wel enorm wit en ik houd wel van wat meer multiculti. Onze paarden komen ook uit alle windstreken, hoe kan het dan dat de belangstellende dat niet doen??

Het loslaten van het programma heeft onze dag goed gedaan. Weinig trek om van hot naar haar te rennen. Er waren twee dingen die ik werkelijk wilde. Ik wilde graag op de Wiebelstoel en ik wilde meer weten over scheefheid en recht richten. Die belangstelling heeft natuurlijk alles te maken met waar ik op dit moment met mijn beest mee bezig ben. Helaas was de Wiebelstoel altijd erg bezet met een behoorlijke rij er achter. Ik had niet het geduld om daar op te blijven wachten. Natuurlijk heb ik wel meegekeken terwijl anderen aan de beurt waren, maar ik had toch een aantal zeer gerichte vragen over mijzelf en die heb ik dus niet. Maar dat is alleen maar jammer en jammer is niet erg.

Terwijl we zo van hot naar het zwierven heel verrassende en grappige dingen ontdekt Voor de garde vanaf een jaar of twintig troffen we merchandising voor een datingsite, kijk dat kan ook op Horse Event. Afbeelding

Veel van hetzelfde waarmee ik bedoel allerlei winkeltjes waar je van alles kan kopen van zweep tot zadel en andersom, promotie van voer, ruwvoer, suplementen, atributen, nieuwigheden en oldies. Vreemde apparaten voor in de paarden buisiness. Afbeelding Afbeelding Hele grote paardenbek

Gezellige drukte en volle tribunes Afbeelding De leukste man vandaag op HE Afbeelding

En het vreemdste product wat ik langs zag komen.....Afbeelding

Over de hondenhal kan ik je niets vertellen. Martin Gaus heeft nu eenmaal niet het sexapeal van Cesar Milan. Kan hij verder ook niks aan doen.
De Pennie stand was steeds overvol en er werd echt van alles en nog wat gedaan, was leuk om het enthousiasme van de kinderen te zien. Verbaast staan kijken bij een demonstratie invlechten met naald en draad, achter een boom en spandoek zonder publiek... ?? De eventing wedstrijd gaf jeu aan het hele terrein doordat het parcours ook door doorgangen met winkelend publiek heen ging. Kei gaaf, actie, dan laat je nog eens wat zien. De afzettingen met in de hand gehouden linten en de voor eventing normale fluitsignalen werkte heel goed. De demonstratie mennen met Rinie Rutjens en zijn dochter gaf me geen nieuwe inzichten, maar dat was helemaal niet erg. Aangespannen vind ik er altijd gaaf uitzien. Hoe makkelijk nemen zij die bochten en hoe vanzelfsprekend werken de paarden samen. Afbeelding
Het enige gemopper wat ik vandaag hoorde in het publiek ging over het weer, maar hé Whats new...

Jongelui van Bokt, dank je wel voor deze kans en gelegenheid. Ik ben helemaal verzadigd en helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:07

Wat schrijf je leuk!! :D

De eventing zag ik ook langs komen, dacht éven dat ik niet meer naar huis mocht! :D

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:43

Het was erg leuk Mrie! Dat je de energie nog hebt gevonden om 's avonds je verslag nog te posten...