Mjetterd live op HorseEvent!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Mjetterd live op HorseEvent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 10:55

Goedemorgen Bokt!

Jaja, eindelijk is het zover, na lang hierna uitkijken mocht ik vandaag gaan reporten voor Horse Event!
Samen met mijn vriendin Thessa (thesserd1) ben ik bepakt en bezakt de hele dag hier te vinden.
Thessa bediend vandaag de camera, wat betekend dat we waarschijnlijk met heel veel GB naar huis toe gaan.

In dit topic zal ik zo vaak mogelijk een verslag plaatsen zodat iedereen kan mee genieten van wat wij meemaken, ook zullen wij proberen elk verslag te illustreren met een foto.

Afbeelding

shirleyp

Re: Mjetterd live op HorseEvent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:56

Jaloers :D

Geniet er van! Ik kijk uit naar je verslagen!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 11:13

Zo, de dag begon goed. Mooi vroeg op, en aangekomen bij Thessa, moest ze natuurlijk nog ontbijten.
Maar we konden zo door rijden naar HorseEvent, zonder oponthoud. Dus dat scheelde weer een hele boel.

Aangekomen op Horse Event kwamen we direct bij de fokkerij-piste, waar er twee frederiksborgers het ras aan het promoten waren. Voor het eerst dat wij dit ras zagen, wat een mooie paarden. Er werd verteld dat deze paarden veel tijdens de oorlog werden gebruikt en de paarden mee moesten denken in de strijd. Dit ras vindt het nog steeds fijn om mee te mogen denken tijdens de training.

Afbeelding

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 11:28

Direct daarna zouden een spaans ras de ring in komen. Dit stond zeker op ons programma, als wij dat zouden redden. De 'Pura Raza Espanola' was voor ons een onbekend ras en hadden wij nog nooit van gehoord. Altijd leuk om na te kijken en er meer over te leren.
Als eerst kwamen er 2 paarden binnen, een bruine merrie en zwarte hengst. Deze paarden met begeleiders gingen een pas de deux rijden. Wat knap om zoveel controle over het paard te hebben, terwijl de paarden draafden of zelfs galoppeerden liepen de begeleiders er in alle rust naast. Ook werden er oefeningen als spaanse pas, steigeren en achterwaarts gaan laten zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kwam er een ander 'Pura Raza Espanola' in de ring. Een zwarte hengst met veel uitstraling. Deze ruiter ging een show geven op een klein blauw zeil. Onder dit zeil werd lucht geblazen met een compressor. Wauw, wat een kippevel moment. Hartstikke mooi!
Afbeelding

Afbeelding

Daarna kwam een arabisch volbloed in de ring met mooi western tuig. Helaas werden wij verwacht in de VIP ruimte om ontvangen te worden door Gijs Bartels. Maar wel even een foto gemaakt
Afbeelding

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 11:53

Vanaf de bokt-lounge weer terug naar de fokkerij piste. Wij zijn namelijk erg geïnteresseerd in verschillende rassen. Regelmatig gaat er een whatsappje heen en weer tussen ons met foto's van leuke rassen of aparte kleurtjes.

Op dit moment zit ik te kijken bij de ijslanders. Mooie kleine paardjes met bijzondere gangen. Er word net verteld dat de telgang niet kan worden laten zien omdat de ring te klein is voor deze gang. De ruiter op één van de ijslanders verteld het publiek op welke manier ze de ijslanders traint en tijdens het vertellen laat ze het direct zien. Dit is leuk om te kijken, zo zie je direct de uitwerking van wat ze aan het vertellen is.

Afbeelding

Afbeelding

Nou, dat was weer een kort verslagje, nu gaan we snel naar de penny piste waar Nalanta vrijheidsdressuur te zien is (bekend onder vele bokkers waarschijnlijk!)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:02

Leuke foto verslagen tot nu toe..
Alleen PRE is toch gewoon de spaanse naam voor de Andalusiër?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:06

Leuk verslag al zo zeg, veel plezier!

Mooney: in de volksmond wordt de PRE vaak andalusier genoemd, maar het is niet helemaal hetzelfde. PRE is van het stamboek en een PRE heeft dus altijd volledige papieren. Andalusier kan eigenlijk alles worden genoemd wat uit Andalusier komt :)

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:07

Leuk ga je zeker zo volgen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:08

madelief88 schreef:
Leuk verslag al zo zeg, veel plezier!

Mooney: in de volksmond wordt de PRE vaak andalusier genoemd, maar het is niet helemaal hetzelfde. PRE is van het stamboek en een PRE heeft dus altijd volledige papieren. Andalusier kan eigenlijk alles worden genoemd wat uit Andalusier komt :)

Bedankt voor de uitleg :D het is weer helder hier nu

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 12:10

Madelief, bedankt voor de uitleg! Ook bij mij was dit niet bekend. Heb me altijd al afgevraagd wat er met PRE wet bedoeld :D.
Nu aanwezig bij Jesse en Eva. Zo een uitgebreider verslag.

Leuk dat jullie lezen en reageren :D!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:10

Leuk ik ga je ook volgen

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:14

Hartstikke leuk! Zo zijn we er toch nog een beetje bij! :)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:17

Tot nu toe al een heel erg leuk verslag! Ga zo door!

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:47

Ik volg je ook! :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 12:50

Leuk dat jullie meelezen :D!

Zoals ik net al vertelde waren we aan het kijken bij Nalanta vrijheidsdressuur. Jesse Drent en Eva Roemaat lieten, met Andorra (arabisch volbloed) & Silas (haflinger) in de penny piste, vrijheidsdressuur zien. Natuurlijk moest ik hier naar toe. Veel fototopics van dit stel heb ik al voorbij zien komen en nu kon ik ze in het echt zien.
Veel respect voor Eva die vorige week een ongeluk met een auto heeft gehad, maar toch bij HE aanwezig was! Daardoor is de show een beetje aangepast omdat Eva rustig aan moest doen en eigenlijk in haar bed hoorde te liggen.

Wat een leuke show, veel kunsten in een redelijk korte tijd. Silas vond het fijn om tijdens het 'liggen' ook nog even te rollen. Of dit nou zo hoorde of dat het misschien een beetje eigenwijsheid was van Silas was mij niet bekend. Hoe dan ook, het was grappig.
Veel kinderen aanwezig hier, die aandachtig kijken na wat je met een paard eigenlijk allemaal kan doen.

Mooi om te zien hoe de band is tussen de paarden en Eva & Jesse. Eva laat met Silas ook wat dressuur zien aan de hand. Silas danst mooi en statig door de ring. Jessa laat met Andorra het rijden met de neckrope zien en laat Andorra puur op de stem achterwaarts gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met zo een verslag van: Het Fjordenpaard in Sport, Spel en Recreatie

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 13:00

En direct er achteraan het volgende verslag.

Wat is dit ontzettend leuk om te doen! Verslag type, foto's op de laptop zetten, uploaden, door naar het volgende onderdeel en weer overnieuw beginnen.
Best wel druk, en veel te doen. Maar ook wel heel erg leuk!
Zo maar eens even tijd nemen voor een pauze en een hapje te gaan eten, waarna we ons drukke schema weer vervolgen.

We kwamen net even binnenvallen tijdens het onderdeel 'Het fjordenpaard in Sport, Spel en Recreatie'. Wat ik ervan begreep werd een een wedstrijd gehouden tussen 2 teams met elk 3 fjorden en ruiters. Ze moesten meerdere behendigheidsparcours afleggen en het beste team zou een beker winnen.
Leuk om te zien hoe fanatiek de ruiters en paarden zijn, en weer werd mijn beeld over eigenwijze fjorden bevestigd. Soms wouden de fjorden toch een andere kant op dan de ruiter voor ogen had.
Met op het eind een bokkende fjord waarbij de ruiter het net voor elkaar kreeg om niet in het gras te belanden.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:22

haha ziet er heel leuk uit! ik kijk er ook naar uit om eva en jesse te zien morgen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:23

leuk zeg!! mooie foto's ook! als ik dit zie kan ik helemáal niet meer wachten tot morgen!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:30

Wat een mooie foto's. Leuk om Linda aan het werk te zien met die zwarte PRE hengst(lange lijnen)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:36

ziet er super leuk uit jammer dat het zo ver wegis anders was ik zeker komen kijken

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 13:40

Zo voor de pauze even het laatste verslag wat ik ga typen, en nog een mooi en interessant verslag ook, dat hoop ik er van te maken :Y).

We zijn namelijk bij de Mangalarga Marchador, een ras wat wij niet kennen en daarom het zo leuk vonden om hier naar toe te gaan. Van dit ras zijn maar 70 paarden in Nederland, het lijkt nu alsof ik er alles van weet, maar dat verteld een vrouw hier bij de ring. Ze heeft zelf 16 paarden van dit ras op stal staan.
Deze paarden zijn oorspronkelijk veedrijvers uit brazilië. Het mooie van dit ras is dat ze alle gangen doen met 2 of 3 benen op de grond. Dit zorgt ervoor dat ze heel comfortabel zitten en ook geschikt zijn voor de gehandicapte ruiter. Deze paarden mogen geen draf of telgang tonen van het stamboek.
Dit ras is uitermate geschikt voor endurance, buitenritten en als familiepaard. Want ook een kind rijd zo op dit ras weg.
In Nederland zijn er maar 70 paarden zoals ik vertelde, maar toch is dit het 2na grootste paardenras ter wereld (niet qua stokmaat, maar qua aantallen).

Op het eind mogen er twee vrijwilligers uit het publiek het rijden op dit ras ervaren. Er is redelijk veel belangstelling en er word een volwassene en een kind uitgekozen. Deze rijden beide een rondje en het is duidelijk dat deze gangen inderdaad erg comfortabel zijn.

En zoals jullie inmiddels gewent zijn, nog wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu even lunchen in de VIP piste, waaruit we heel mooi uitzicht hebben op de bit-piste waar zo het rassen defilé zal plaats vinden :D.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:34

Wat een leuke verslagen! Net of je er zelf bij bent. +:)+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:38

Zoals ik hiervoor al verteld had, zijn we nu aan het kijken naar het rassen defilé.
Leuk om zo alle rassen bij elkaar te zien, eerst kwam er Arabisch volbloed in de piste, waarbij ook de begeleider gekleed is waardoor het lijkt alsof ze zo uit het verre oosten komen.
Bij elk ras word wat informatie gegeven over herkomst etc. twee meisjes draven, in dameszadel, vrolijk rond met hun shetlandpony's. Twee fellpony's lopen in de ring, met daar twee friezen. Ik blijf erbij, eigenlijk zijn fellpony's net kleine compacte friezen :D.
Ook de akhal teke's komen binnen met traditioneel tuig en kleding. Niet mijn type paard, maar wel mooi om te zien. Wat een gerustelling, ik blij om te zien dat een tennessee walking horse hier in Nederland wel gewoon kan lopen, na al die gruwel filmpjes die ik ken van internet.

De ring loopt langzaam aan vol, en de paarden blijven braaf de rondjes stappen. Als laatst stellen ze de paarden op voor de tribune en draaft elk ras om de beurt een rondje door de piste. Daarna verlaten ze de ring.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:41

ga je ook bij de tennessee walking horses kijken? daar ben ik benieuwd naar foto's

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:41

Zo, nu ga ik even de laptop aan de kant leggen. Ik doe bijna niets anders de hele dag. Nog 1 uur en 23 batterij lading :Y).

Ik zal even heel kort vertellen wat ik aan het doen ben, ik ben aan het kijken naar de kennismakingsclinic TREC georganiseerd door bokt. Lijkt mij hartstikke leuk, dus ik ga eens even er goed voor zitten.
Volgens mij zijn het allemaal bokkers die hier nu op het paard zitten, leuke paarden allemaal!
Een haflinger van 24, dat zie je er niet van af!
Een bruinschimmel (heet dat zo :+?), een fries, een palomino en een vos.
Leuke en zeer verschillende paarden :). Nou ik ga jullie later wel verslag doen.