Eindeloze lijsten met niet-relevante merken voor meer hits?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Eindeloze lijsten met niet-relevante merken voor meer hits?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:56

Ik keek net even voor een vriendin naar Wintec zadels op de Bokt markt.
Na 10 advertenties heb ik het maar opgegeven: gebruiker *** heeft blijkbaar tig zadelmerken te koop en zet onderaan elke losse zadeladvertentie een lijst met alle zadelmerken die ze nog meer verkoopt.

Resultaat is dat als ik op Wintec zoek ik allemaal Rossners, Kentaurs en wat nog meer tegenkom en de echte Wintecs nauwelijks meer zie. Kan daar niet iets tegen gedaan worden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-16 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam + Advertentie verwijderd

Anoniem

Re: Eindeloze lijsten met niet-relevante merken voor meer hits?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:46

Helaas is je topic op deze manier niet toegestaan, zie hiervoor de regels.

"Het negatief bespreken van een gebruiker en/of advertentie is niet toegestaan. Mocht je problemen hebben met een gebruiker op de Markt of een advertentie verdacht vinden, meldt dit dan aan een Markt Moderator of bij gebrek aan online Markt Mod aan een andere Mod (of zelfs ander kleurtje)"

Ik zal daarom ook de naam + de verwijzing naar de advertenties sluiten, maar er kwam wel een idee bij mij op.

Is het een idee om te kunnen zoeken in titel en/of in de advertentie zelf?

Anoniem

Re: Eindeloze lijsten met niet-relevante merken voor meer hits?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:14

Zoeken alleen op titel is inderdaad een idee, maar daarbij mis je dus wel alle aanbiedingen van 'normale Bokkers' die 'Ponyspullen te koop' in de titel hebben staan en in de advertentie pas het Anky dekje en Wintec zadel noemen. Blijft toch jammer.

Ik kan ergens nog wel begrijpen dat jullie geen specifieke advertenties willen bespreken, maar betekent dat dan ook dat jullie dat soort adverteergedrag prima vinden?
Zelfs Marktplaats heeft de regel dat je in je advertentie alleen de spullen mag noemen die je specifiek in die advertentie beschrijft. Niet iedereen houdt zich daaraan, maar als je 'aangegeven' wordt dan wordt je advertentie wel verwijderd.
Maar op Bokt mag dit dus wel gewoon?

Anoniem

Re: Eindeloze lijsten met niet-relevante merken voor meer hits?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:34

Dat weet ik eigenlijk niet, dat zal ik even moeten overleggen met mijn mede Markt Mods.
Ik ga dit even meenemen achter de schermen om te bespreken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:36

Hele late reactie, sorry!

Het 'mag' inderdaad, op dit moment dan. We nemen dit uiteraard mee :j Betekent niet dat het niet vervelend is uiteraard, ik begrijp heel goed dat het vervelend is dat je iets zoekt in een bepaalde categorie en alles komt voorbij, behalve dat.
Het 'gedrag' op de Markt moet nog eens goed bekeken worden, wat staan we wel toe en wat niet, we maken sowieso gebruik van de fair use policy, kort gezegd "Gebruik de Markt op een vriendelijke manier".

Sowieso kan het zoeksysteem wel een verbetering gebruiken, daar ga ik ook zeker naar kijken :j

Het zou al fijn zijn denk ik als je op zadels kan selecteren welk merk je wilt bekijken, denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:48

Omdat dit topic al een behoorlijke tijd stil staat, plaats ik hier een slotje voor het overzicht :j