Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 12:45

Het is weer Bokt hoor.... advertenties mogen niet besproken worden. Is dat niet een beetje onzin? De advertenties werden niet inhoudelijk besproken, maar werden alleen genoemd in link om de mods te wijzen op wat ze zelf kennelijk niet opmerken en waar veel mensen zich aan storen.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:02

Dat zou echt super zijn als dat zou verdwijnen... Moet zeggen dat de webshops die de boel op de markt volspammen ik pertinent niet bezoek :o Mijn persoonlijke boycot al zullen ze er weinig van merken :+

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:03

Ik plaatst zelf als webwinkel maar ook prive advertentie's.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik me zelf er ook aan kan ergeren dat het van sommige echt als spammen over komt.
Zelf plaats ik hooguit scherpe aanbiedingen, uitverkoop of het moet echt een nieuw goed product wezen.

Maar is het niet een optie om bij zakelijke advertentie's een verplichte keuze optie eraan toe te voegen, zakelijk of particulier. Zodat dit net als nieuw als 2ehands voor gekozen kan worden.
Zo worden er ook geen particulieren die eens een nieuw artikel verkopen gedupeerd.

Ben wel van mening dat zakelijke verkopers moedwillig de functie zakelijk uitschakelen zodat ze onder particulier staan wel aangepakt mogen worden.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:25

Oscar schreef:
Juul :wave: :D

Klopt inderdaad dat we in het oude EA zo'n regel hadden. In de nieuwe versie van de Markt zal die niet 1 op 1 terug gaan komen, simpelweg omdat het oude EA 'handwerk' was (mods zaten letterlijk advertenties te tellen) en we willen niet dat er zoveel kostbare modtijd gaat zitten in een systeem dat deels ook automatisch kan. Maar dat er iets gaat veranderen op het gebied particulier/commercieel is wel zeker. Daarover in een latere fase meer :)


Mo :wave:

I know. Heerlijk werk vond ik het, maar waarschijnlijk was ik daarin een uitzondering dan. :D
Snap wel dat de huidige Markt het mogelijk maakt om efficiënter te werken. Toch lijkt het mij ook onder het kopje 'fair use' vallen om richtlijnen te ontwikkelen voor de commerciële aanbieder. Volgens mij zou het best kunnen dat er een 'commercieel' plekje komt. Net keek ik even snel bij de aangeboden zadels en dan zie ik ook weer meer dan 7 aangeboden zadels van dezelfde gebruiker op Bokt. Allen keurig onder elkaar achter elkaar aangeboden. Klik ik door, kom ik op een website voor nieuwe en tweedehands zadels. Zulke gebruikers lijken mij veel beter passen binnen een meer commerciële omgeving.

Ik meende dat het ook mogelijk was om een (commerciële) gebruiker een rating te geven over de tevredenheid van afhandeling, maar dat zie ik nergens. Als dat niet bestaat, lijkt me dat ook nog best een mooi systeem voor de Markt.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:37

Ik kom sinds EA weg is nooit meer op boktmarkt.
Zelf vind ik nieuw vaak echt te duur in ruitersportzaken, maar vervolgens moet ik tig nieuwe advertenties doorploegen.
Als ik nieuwe spullen zoek van een winkel weet ik die webwinkels echt wel te vinden.
Eerlijk gezegd gun ik de commerciele mensen die de boel zo ondersneeuwen de inkomsten ook gewoon niet.
Dus bij mij win je er niks mee.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:42

Lijkt me ook een tijdrovend werk als ik zie dat sommige webshops meer dan 50 advertenties op de boktmarkt plaatsen. Je zou haast gaan denken dat ze niks beters te doen hebben :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:01

Vandaag ook weer. Echt niet naar, naar die bokker toe, maar als ik in mijn regio in de advertenties kijk zijn er weer in 1 week (en ik heb ze geteld) 120 nieuwe advertenties bijgekomen van bokkers met een webshop. En afgelopen 2 dagen 50 advertenties.

Ik kan zo echt niet kijken of ik iets leuks voorbij zie komen.
En ik snap dat jullie dan zeggen dat je bij je zoek resultaten aan kan passen dat je tweedehands of nieuwe spullen wilt. Maar ik kijk het liefst gewoon op mijn postcode om te kijken of er wat nieuws bijstaat. Vind het gewoon leuk om dan even te neuzen. Die winkel advertenties zijn dan onwijs irritant. :(

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:05

Vroeger op het oude eenmaal andermaal was er een apart gedeelte voor de commerciële adverteerders. Is dat voor nu geen idee? Ik mis dat nog steeds.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:45

Dat onderscheid tussen zakelijk en particulier gaat er komen en we hebben daar ook al plannen voor op de plank liggen. Alleen op dit moment kunnen we dat nog niet doorvoeren. Het aanpassen van de Markt kost heel veel tijd en die tijd moeten we gebruiken om eerst andere zaken op de Markt aan te pakken. Daarna zijn de volgende wijzigingen aan de beurt.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 03:07

Maureen95 schreef:
Vandaag ook weer. Echt niet naar, naar die bokker toe, maar als ik in mijn regio in de advertenties kijk zijn er weer in 1 week (en ik heb ze geteld) 120 nieuwe advertenties bijgekomen van bokkers met een webshop. En afgelopen 2 dagen 50 advertenties.

Ik kan zo echt niet kijken of ik iets leuks voorbij zie komen.
En ik snap dat jullie dan zeggen dat je bij je zoek resultaten aan kan passen dat je tweedehands of nieuwe spullen wilt. Maar ik kijk het liefst gewoon op mijn postcode om te kijken of er wat nieuws bijstaat. Vind het gewoon leuk om dan even te neuzen. Die winkel advertenties zijn dan onwijs irritant. :(


Het lijkt vandaag nog erger dan normaal zelfs.... De hoofdpagina staat er elke keer als ik op bokt kijk weer vol mee! {:)-:(

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 05:35

Alsof ze het erom doen :')

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 05:41

Maureen95 schreef:
Alsof ze het erom doen :')


Ja haha vanwege het topic dan nog maar even snel spammen :+ :P

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 11:54

Ik denk dat de 'commerciëlen' zich vooralsnog geen zorgen hoeven te maken: "Bokt achter de schermen" heeft de prioriteiten anders liggen, eerst technische problemen oplossen en gebruikersklachten achter aansluiten in de rij. Dus voor dat er nieuwe regels ingesteld worden, gaat daar heus nog wel even tijd overheen!

Als ik voor mezelf spreek: het is ergerlijk als je op de bokt hoofdpagina kijkt wat er nieuw in de verkoop is, je tien plaatjes van verschillende bitjes, of sperriempjes, of andere materialen van één specifieke adverteerder ziet. Daar hebben met name de webshops een handje van: per artikel een advertentie.

Nu denk ik graag mee aan oplossingen en ik hou het graag simpel. Dus: als een webshop of ruitersportzaak meerdere spullen in de aanbieding heeft, dan toch maar één advertentie toestaan en deze adverteerders een beperking opleggen qua tijd. Bijvoorbeeld: één advertentie per week, of 2 weken, of per maand. In de advertentie zelf kunnen ze dan alles waar ze de aandacht op willen vestigen, plaatsen en beschrijven met van al die losse artikelen ook plaatjes of foto's plaatsen ( rechtsboven met scroll-mogelijkheid). Al zetten ze er bij wijze van spreken hun hele inventaris in!

Op zo'n manier hoef je niet eens een lastige splitsing te maken van commercieel en niet-commercieel gebruik en hoeft niemand te zeveren over fair use. In het overzichtlijstje van onderwerpen kan dan nog een kopje toegevoegd worden: "Shop aanbieding".. en onder die titel wordt de advertentie dan geplaatst en is het voor de lezers makkelijk terug te vinden en te bekijken als hen dat interesseert.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:13

Maar waar moet zo'n advertentie dan geplaatst worden als je meerdere artikelen in 1 advertentie moet zetten?
Neem bijvoorbeeld alleen mijn bovenste 3 advertenties. In welke rubriek zet je hem dan?

Nee, dat zie ik niet zo zitten. Je kan dan ook geen prijs ingeven, omdat alles een andere prijs heeft. Hetzelfde met maten etc.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:20

Advertentie deken
Waterdichte deken. Bla bla
Prijs 79,-
Beschikbaar in de maten 175/185/195
Tevens hebben wij ook te koop mooie hoofdstellen: Zie website

1 advertentie per week per kvk nummer is meer dan genoeg.
Dan wordt er misschien eens nagedacht welke advertentie er geplaatst wordt ipv alles maar vol te spammen.

Kost dat telwerk voor de mods tot het veranderd kan worden.
Ja.
Maar waarom was dat eerder geen probleem en nu wel?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:26

Dat werkt nooit. Ik heb namelijk laarzen, appelazijn en dekens in de aanbieding. Ik ga geen advertentie plaatsen om mensen door te verwijzen naar de website. Mensen doen dat niet.
Ik wil dan alledrie de producten op de boktmarkt zetten.

Ik denk dat diegene die de boktmarkt volspammen, aangepakt moeten worden.
Als je je niet aan de regels op bokt houd, krijg je toch ook een waarschuwing?

Nou wordt iedereen aangepakt door de acties van een aantal webwinkels.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:29

Jij vind dat niet werken omdat je ook graag veel advertenties plaatst.

1 advertentie per week.
Of jij dan de appelazijn of de laarzen wilt aanbieden is jou keuze.
Of je dan nog andere producten aan wilt prijzen ook jou keuze.

Ik vind het voorstel van jannepauli perfect.
1 per week. En dan voeg ik erbij per KvK nummer.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:30

Haha, ik wist dat die vraag zou komen.
Maar toch gewoon onder "Shop aanbiedingen" met in de titel een verwijzing naar de inhoud.

Voorbeeldje:

"Prachtige nieuwe hoofdstellen en zadels bij ****sport (naam winkel) " of

"***shop heeft nieuwe collectie sperriemen en bitten tegen kleine prijsjes" of

" Alles afgeprijsd bij ***Horse"

enzovoorts..

Zo'n rubriek kan nog wel eens extra voordeel opleveren voor de verkopers want als je een artikel zoekt dan kun je voor een nieuw artikel ook altijd even door deze rubriek lopen om te zien of er iets voor je bij staat ( evt met zoekfunctie op tags)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:30

bruintje123 schreef:
Jij vind dat niet werken omdat je ook graag veel advertenties plaatst.



Pardon???? Ik plaatst bijna nooit advertenties.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:31

Eh.. 1 maand en 3 weken: zes advertenties in een keer..
maar het gaat niet specifiek over jou, maar meer om het systeem.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:32

Uhm ja... En daarvoor vrijwel niks en daarna helemaal niks. En daar zit ook nog tweedehands bij.
Dat is heel iets anders dan die webshop die er in 1 keer 80 op heeft gezet.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 11-12-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:32

Wat is je probleem dan?
Ik ging er inderdaad vanuit omdat jij schrijft ik wil 3 advertenties plaatsen je meer dan 1 in de week wilt plaatsen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:33

Ja natuurlijk wil ik meer dan 3 advertenties per week plaatsen. Misschien 1 per dag. Dat haal ik niet eens. En dat is absoluut niet storend.
Het probleem zijn die webwinkels die de hele dag niks te doen hebben en er 80 per dag op zetten.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:35

.. daarom zeg ik ook: het gaat om het systeem.
En ja.. je krijgt op Bokt het voordeel dat je gratis kan adverteren ( probeer dat maar eens op Marktplaats) dus zul je dat beperkte nadeel maar gewoon moeten accepteren.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:36

Marktplaats is 3 keer niks. Daar zet ik zelfs mijn tweedehands spullen niet op.
Al die groepen op Facebook daarentegen lopen als een trein. Is ook gratis.