Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 13:39

In de BBB November staat het voornemen om de Bokt-markt te verbeteren.
Ik vroeg me af of het ook niet eens besproken moet worden of commerciële aanbieders ( webshops, ruitershops) wel een plaats horen te hebben op de Bokt-markt. Ik kijk eigenlijk wel dagelijks even op de 'nieuwe advertenties' op de voorpagina, en die vakjes zijn soms gevuld met alleen advertenties van winkels. Een goedkope manier van adverteren ( tenzij deze aanbieders moeten betalen) maar daardoor worden de advertenties van bokkers zelf wel degelijk ondergesneeuwd. Misschien een idee om de 'commerciëlen' te weren?

Aanbieders van evenementen en cursussen - daar zou ik dan wel een uitzondering voor willen maken.

Idee?

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:41

Ik vind niet dat je ze moet weren.

Maar ik vind wel dat commerciële aanbieders hun eigen plekje verdienen op de Markt zodat andere particuliere advertenties niet ondersneeuwen.

Daarnaast bv maximaal 2 commerciële advertenties zichtbaar op de voorpagina en een maximum van bv 5 advertenties per dag om te plaatsen.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:41

of de commercielen op een aparte pagina?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:47

Was dat onderscheid er niet ooit? Met EA en EA-commercieel?

Als dat onderscheid er nu niet is, betekent dat dan ook dat commerciële aanbieders nu gratis kunnen adverteren op de Boktmarkt?

De 'gewone' forumgebruikers worden bij ieder klaagtopic op FZ weggewuifd met de dooddoener 'zonder advertentieinkomsten kunnen we Bokt niet meer gratis houden' en moeten toch vooral geen adblocker installeren. Hoe rijmt zich dat met de gratis advertenties op de markt, waar toch potentieel voor Bokt ook een hoop te halen zou moeten zijn?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:49

Er is toch de optie om tweedehands aan te klikken of gebruikt of wat was het? Ik vind het niet zo erg. En om dan uitzonderingen voor cursussen te maken is ook oneerlijk.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:51

Ook daar word zeker naar gekeken, er zijn al wel een aantal ideeën over hoe dit aangepakt zou kunnen worden maar dat moet allemaal nog vaste vormen krijgen, maar dit is zeker iets wat onze aandacht krijgt. :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:00

Ik vind t soms echt bizar. sommige bokkers met een webshop/ruitersportzaak sneeuwen heel die boksmatch onder, met aanbiedingen of gewoon random assortiment. Heel irritant als je gewoon op zoek bent naar ander spul :+

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:14

Omdat dit topic eigenlijk over Marktzaken gaat, verplaats ik het ook daarom daarheen.

FZ-> MZ

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:01

Op zich vind ik commerciële advertenties geen probleem, ik zet zelf ook wel eens een advertentie voor mijn naambordjes erop.. Maar dat sommige webshops inderdaad 20 advertenties per dag plaatsen en zo de hele markt ondersneeuwen dat is inderdaad erg vervelend. Zo wordt je als kleine adverteerder ook haast gedwongen om je eigen advertenties wekelijks opnieuw te plaatsen omdat ze gewoon te snel verdwijnen.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:11

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!
Wat betreft de 'uitzonderingen' die ik in de OP noemde: ik denk wel dat als een Bokker iets leuks maakt ( zoals bv 8nnemieke met haar naambordjes) dan mag dat er natuurlijk best staan. Ik doelde echt op de steeds vaker verschijnende ruiterwinkels die massa's kleding en sport(paarden)spullen aanbieden. Ten eerste profiteren ze dan van het feit dat de markt gratis advertenties opneemt, maar worden inderdaad anderen snel uit beeld gedrukt.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:16

Je bedoelt de aanbieders die dan voor iedere kleur waarin ze een bepaald dekje of zweepje aanbieden, of voor iedere broek waarin ze een bepaalde rijbroek aanbieden, een aparte advertentie plaatsen? Doe dat lekker op je eigen site zou ik zeggen.
Prima dat winkels (tegen betaling) op de Boktmarkt adverteren, maar ga niet je hele collectie er één voor één op plempen.

Denk trouwens dat er weinig zijn die als ze per advertentie moeten betalen, nog steeds voor iedere kleur hoevenkrabber een nieuwe advertentie maken.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:18

Inderdaad

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:20

Ik kan me er ook wel aan ergeren. Massa adverteerders. Ik denkt dat als bokt markt echt de bokkers centraal wilt op de boktmarkt dat er dan best rekening wordt gehouden met een minimum aantal posts.
Er worden naar mijn gevoel te veel accounts gecreerd en bijgehouden enkel voor de verkoop. Dat kan al genoeg op marktplaats vind ik.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:21

oomens schreef:
Je bedoelt de aanbieders die dan voor iedere kleur waarin ze een bepaald dekje of zweepje aanbieden, of voor iedere broek waarin ze een bepaalde rijbroek aanbieden, een aparte advertentie plaatsen? Doe dat lekker op je eigen site zou ik zeggen.
Prima dat winkels (tegen betaling) op de Boktmarkt adverteren, maar ga niet je hele collectie er één voor één op plempen.

Denk trouwens dat er weinig zijn die als ze per advertentie moeten betalen, nog steeds voor iedere kleur hoevenkrabber een nieuwe advertentie maken.



Amen, commerciële aanbieders prima, maar hier word ik niet blij van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:21

Jannepauli schreef:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!
Wat betreft de 'uitzonderingen' die ik in de OP noemde: ik denk wel dat als een Bokker iets leuks maakt ( zoals bv 8nnemieke met haar naambordjes) dan mag dat er natuurlijk best staan. Ik doelde echt op de steeds vaker verschijnende ruiterwinkels die massa's kleding en sport(paarden)spullen aanbieden. Ten eerste profiteren ze dan van het feit dat de markt gratis advertenties opneemt, maar worden inderdaad anderen snel uit beeld gedrukt.


Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik was laatst ook eens een kijkje aan het nemen op de bokt markt, was op zoek naar wat leuke tweedehands spulletjes voor mijn paarden, maar doordat ik enkel advertenties tegenkwam van een klein aantal webshops was ik er al vrij snel klaar mee. Het lijkt mij idd fijn dat ze óf in een aparte rubriek komen te staan, of dat ze moeten betalen voor advertenties.

Zoals 8nnemiek vind ik niet irritant, dat is dan slechts één advertentie met de informatie dat zij bordjes maakt, maar de verschillende webshops met ruitersportartikelen die alle artikelen er twintig keer opzetten, dát vind ik wel echt irritant.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:28

JA!!! EENS! Op marktplaats erger ik me er ook aan.
en op Bokt al helemaal.

Als ik zit te snuffelen op bokt zet ik het filter altijd op gebruikt, maar als iemand dus echt iets nieuws heeft om een bepaalde reden dan mis ik die dus.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:28

Afbeelding
Dit bijvoorbeeld (geen naam erbij, maar dit is allemaal van 1 bokker, en dat een paar pagina's lang :+ )

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:32

Murthul schreef:
Ook daar word zeker naar gekeken, er zijn al wel een aantal ideeën over hoe dit aangepakt zou kunnen worden maar dat moet allemaal nog vaste vormen krijgen, maar dit is zeker iets wat onze aandacht krijgt. :)


Ik bedoel het niet rot - echt niet - maar wordt dat niet al héél lang gezegd?

Ik denk echt dat hier winst te behalen valt. :)
Ik gebruik de Markt ieg niet meer zo graag...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:41

Het klopt inderdaad dat we al heel lang een wensenlijst voor de Markt hebben en dat we dit ook al heel vaak zo gezegd hebben.
Het goede nieuws is dat we onlangs de prioriteitenlijst doorgenomen hebben en dat daarbij de Bokt Markt op nr. 1 komt te staan. Het allereerste dat in orde gebracht gaat worden is het TEM-systeem, dat zou binnen afzienbare tijd een flinke verbetering moeten ondergaan. Daarnaast staan er een aantal vaker terugkerende technische problemen op de agenda om verholpen te worden.
Zodra dat gebeurd is, gaan we verder met een vervolgplan en daarin gaan we ook de commerciele gebruikers bekijken en op welke manier we daar mee verder gaan en welke aanpassingen nodig zijn om de Markt interessant te houden voor alle partijen.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:33

Zou t geen goed idee zijn om max aantql berichten per bokker toe te staan?
En als je structureel meer wil moet je betalen en komen al je advertenties op commercieel?
Want dan zouden bokkers als 8nnemiek er geen probleem of hinder van ondervinden, maar iemand die 20 advertenties per dag zet wel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:35

Dat zijn inderdaad dingen waar we het zeker nog over gaan hebben :j

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:44

Kan er anders niet een max van 5 advertenties per dag opzetten. En hoe langer je op bokt zit, hoe meer je er mag neerzetten?

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:01

Maureen95 schreef:
Kan er anders niet een max van 5 advertenties per dag opzetten. En hoe langer je op bokt zit, hoe meer je er mag neerzetten?

Dat zou ik doen weer niet doen, als je dus al een jaar lid bent, zonder dat je iets op het forum doet, dan kun je dus steeds weer meer advertenties per dag/per week op de boktmarkt zetten.

Ik kijk al nooit meer op de boktmarkt, gebruik nu vooral facebook bij tweedehands pagina's. Eigenlijk zonde van bokt.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:02

Ja maar dat moet dan wel gebaseerd zijn op de hoeveelheid berichten :) een beetje zoals het karmasysteem van tweakers :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:04

Het is moeilijk. Ik heb zakelijk een paar advertenties met artikelen die met hoge korting eruit gaan. Maar ook als particulier heb ik regelmatig advertenties.

Ik zag al eerder voorbij komen dat iemand het een goed idee vond om zakelijke gebruikers te laten betalen. Maar ik bied bijvoorbeeld als particulier ook weleens iets nieuws aan.

Het valt mij inderdaad ook op dat er een aantal (web)winkels belachelijk veel advertenties plaatsen. Daar zou in eerste instantie iets aan gedaan moeten worden.
Af en toe wat erop zetten.. oke. Maar meer dan 60 advertenties per dag is té.

Ik moet ook toegeven dat ik vrijwel niks op bokt verkoop. De tweedehands pagina's op Facebook lopen wel als een trein. Denk dat dat komt omdat er weinig nog maar op de boktmarkt kijken.