Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:08

Maar meerdere mensen uit dit topic hebben toch ook advertenties getemd? Heb je daar dan geen bericht van gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:37

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie vriendelijk willen verzoeken om deze discussie te laten varen, het neigt nogal naar één iemand aanwijzen. Eerder is al aan verzoek gedaan om het 'ontopic' te houden.

"Verwacht dan wel ideeën en tips mbt commerciële aanbieders en geen discussie over het huidige beleid hierin. Berichten met die inhoud worden dan ook verwijderd."

Wij willen dit topic graag open houden voor ideeën en tips, niet het bespreken van iemand of het huidige beleid te bediscussiëren.

Alvast bedankt.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:49

Misschien kunnen jullie wel een idee halen uit deze discussie, zie niet zo erg in waarom het een probleem zou zijn.
Dat er nu toevallig 1 persoon die veel plaatst zich meld, en daar vervolgens wat vragen aan gesteld worden waarom hoe en wat, dat is toch een logisch verloop van een topic als deze?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:42

Ik geloof dat er al een hoop ideeën zijn aangedragen. Zo moeilijk kan het toch niets zijn om bijvoorbeeld een maximum aantal advertenties in te stellen?

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:48

Het alles in 1 keer goed willen hebben laat de boel nogal spaak lopen. Knoopdoorhak moment zou zo langzamerhand erg welkom zijn op dit punt.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:59

_San87_ schreef:
Ik let er wel op, maar ik verander lekker niks. Ik vind vijf advertenties in 10 minuten alsnog veel :=. En als meerdere mensen je bericht op 1 manier uitleggen, gaat er misschien iets fout in je uitleg :)?

Wat ik me wel afvraag, hoe gaat het plaatsen van advertenties in zijn werk dat je niet door hebt dat je er zo 20 per keer plaatst?

Ik neem aan dat het zo ongeveer werkt: klik op plaats nieuwe advertentie, voer gegevens in, voeg plaatje toe, klik op verzenden? HOE heb je dan niet door hoeveel je plaatst?

En niemand heeft het over dat je niet MAG adverteren, maar over de manier WAAROP. Lezen ;).


Uhhh...
Volgens mij staat er toch echt hier dat ik niks op bokt te zoeken heb....

Dus weer, beter lezen.....

En als je wil weten hoe ik dat adverteren doe, je bent welkom om eens te komen kijken :)


Mariett schreef:
Verder, HTM, blijft gewoon kalm, je weet nu hoe mensen hierover voelen en daar doe jij wat mee. Denk eraan dat je altijd en overal je bedrijf vertegenwoordigd als het zo groot in je onderschrift staat. Probeer er daarom gewoon altijd voor te zorgen dat je naar iedereen rustig en vriendelijk blijft, ook al voel jij je in de maling genomen of aangevallen. Leg het desnoods drie of vier keer (eventueel op een andere manier) uit, zonder uitroeptekens en hoofdletters. Dan word je vaak ook wat serieuzer genomen :)


Sommige dingen vallen niet anders uit te leggen, sommige mensen lezen niet en hoop met die hoofdletters dat mensen in elk geval dat lezen maar helaas.....


jessdaniels schreef:
Maar meerdere mensen uit dit topic hebben toch ook advertenties getemd? Heb je daar dan geen bericht van gekregen?


Zoals al een aantal keer in reacties van mij staat nee.


palousa_boy schreef:
Je mag van mij boos zijn op mij Hannah, omdat ik jou niet op dit topic heb gewezen. Echter verbaas ik me wel een beetje dat je dit topic vorige week pas tegen bent gekomen.
Het niet wijzen op een topic vind ik niet echt een reden om mij openbaar op bokt te gaan uitschelden.

Verder zeg ik niets over jou, heb alleen jou gebruikt als voorbeeld om te vragen of zoiets wel toegestaan was omdat we het toen over de regels hadden.

Vind je reactie dus wel een beetje overdreven. Haal een keer adem en vergeet het gewoon want dit is zonde van je energie.


Dat jij nou 24/7 de tijd hebt om op bokt te zitten is fijn voor jou, maar ik heb meer te doen.
En het gedeelte waar het topic staat is nou niet waar ik dagelijks kijk of er nog iets nieuws staat.
Maar ga op jou verder niet meer in, enige wat ik jou eigenlijk te zeggen heb is val ....

Anoniem

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:09

HTM, verwensingen als 'Val ...' lijken me niet helemaal de bedoeling. Misschien een idee om je persoonlijke vetes offline te bespreken of per PB oid, of het in ieder geval niet te doen onder een account waar je je webwinkel ook mee promoot :+

Ik snap ook niet helemaal waarom een 'oplossing' voor dit probleem (en nee HTM, niet alleen jou daarbij betrokken maar gewoon de algehele overlast die meerdere commerciële adverteerders hier verzorgen) zo lang moet duren. Volgens mij worden er best wat tips en ideeën aangedragen hoe dit voor de gebruikers prettiger kan worden, maar is het enige antwoord eigenlijk 'de markt heeft op dit moment geen prioriteit'.

Misschien ben ik heel simpel ingesteld, maar tevreden (markt)gebruikers => meer clicks op de markt => meer adverteerders die geïnteresseerd zijn om een advertentiepakket aan te schaffen.

Misschien dus voor (commerciële) adverteerders inderdaad een maximum aantal advertenties per week/maand gaan hanteren. Wil iemand meer adverteren, dan kan de persoon dat d.m.v. een 'pakket' aanschaffen bijvoorbeeld. Misschien heel cru maar dan 'schrikt' dat misschien wat af, als er per 5 extra advertenties een X bedrag moet worden bijbetaald.

Ik denk zelf persoonlijk dat het idioot hoge aantal (dezelfde) advertenties dan terug loopt, en dat er wellicht meer inkomsten op die manier voor Bokt gegenereerd kunnen worden (betalen voor meer advertenties plaatsen of misschien dat betreffende ruitershops dan een bannerpakket bij jullie afnemen).

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:25

HTM schreef:
Maar ga op jou verder niet meer in, enige wat ik jou eigenlijk te zeggen heb is val ....


Zo! Hoe kom je van (potentiële) klanten af! Ik heb getemd, vind dit echt niet kunnen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:34

Ik denk echt, dat als er een maximum komt voor commerciële aanbieders, het allemaal veel beter gaat lopen.
Ik plaats nog maar vrij weinig op de boktmarkt, omdat er toch bijna niemand meer koopt. Terwijl ik het in de groepen op Facebook binnen enkele uren kwijt ben.

Ik verkoop meer tweedehands (prive spullen) dan nieuw, maar ook dit loopt niet op bokt.

En waarom...? Ik ben ervan overtuigd dat dit komt, omdat het niet meer te doen is om iets te zoeken op de boktmarkt. Je wordt overspoelt door artikelen van zakelijke gebruikers.

Ook als ik iets zoek, kijk ik niet meer op bokt.

Dus als hier nou een oplossing voor komt.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:42

HTM schreef:
_San87_ schreef:
Ik let er wel op, maar ik verander lekker niks. Ik vind vijf advertenties in 10 minuten alsnog veel :=. En als meerdere mensen je bericht op 1 manier uitleggen, gaat er misschien iets fout in je uitleg :)?

Wat ik me wel afvraag, hoe gaat het plaatsen van advertenties in zijn werk dat je niet door hebt dat je er zo 20 per keer plaatst?

Ik neem aan dat het zo ongeveer werkt: klik op plaats nieuwe advertentie, voer gegevens in, voeg plaatje toe, klik op verzenden? HOE heb je dan niet door hoeveel je plaatst?

En niemand heeft het over dat je niet MAG adverteren, maar over de manier WAAROP. Lezen ;).


Uhhh...
Volgens mij staat er toch echt hier dat ik niks op bokt te zoeken heb....

Dus weer, beter lezen.....

En als je wil weten hoe ik dat adverteren doe, je bent welkom om eens te komen kijken :)


Mariett schreef:
Verder, HTM, blijft gewoon kalm, je weet nu hoe mensen hierover voelen en daar doe jij wat mee. Denk eraan dat je altijd en overal je bedrijf vertegenwoordigd als het zo groot in je onderschrift staat. Probeer er daarom gewoon altijd voor te zorgen dat je naar iedereen rustig en vriendelijk blijft, ook al voel jij je in de maling genomen of aangevallen. Leg het desnoods drie of vier keer (eventueel op een andere manier) uit, zonder uitroeptekens en hoofdletters. Dan word je vaak ook wat serieuzer genomen :)


Sommige dingen vallen niet anders uit te leggen, sommige mensen lezen niet en hoop met die hoofdletters dat mensen in elk geval dat lezen maar helaas.....


jessdaniels schreef:
Maar meerdere mensen uit dit topic hebben toch ook advertenties getemd? Heb je daar dan geen bericht van gekregen?


Zoals al een aantal keer in reacties van mij staat nee.


palousa_boy schreef:
Je mag van mij boos zijn op mij Hannah, omdat ik jou niet op dit topic heb gewezen. Echter verbaas ik me wel een beetje dat je dit topic vorige week pas tegen bent gekomen.
Het niet wijzen op een topic vind ik niet echt een reden om mij openbaar op bokt te gaan uitschelden.

Verder zeg ik niets over jou, heb alleen jou gebruikt als voorbeeld om te vragen of zoiets wel toegestaan was omdat we het toen over de regels hadden.

Vind je reactie dus wel een beetje overdreven. Haal een keer adem en vergeet het gewoon want dit is zonde van je energie.


Dat jij nou 24/7 de tijd hebt om op bokt te zitten is fijn voor jou, maar ik heb meer te doen.
En het gedeelte waar het topic staat is nou niet waar ik dagelijks kijk of er nog iets nieuws staat.
Maar ga op jou verder niet meer in, enige wat ik jou eigenlijk te zeggen heb is val ....
Nee, dat staat er niet. Enkel puur commerciële adverteerders die dus verder niks op Bokt doen, worden niet zo gewaardeerd. Jij bent ook gewoon user, zoals er meer users zijn die commercieel adverteren.

Ik neem aan dat mijn beschrijving voor het plaatsen van een advertentie aardig accuraat is? Dan is t toch mogelijk bij te houden wat je post?

En die laatste opmerking van je is walgelijk, schaam je.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:47

Eeeeeennnn iedereen die dit leest gaat nooit meer naar een van de winkels van HTM :+

Ik snap het niet meer.. ik spreek nu ff jou aan HTM, maar dat komt omdat jij de enige grootaanbieder bent die hier zich meld. Je leest nu dat over het algemeen iedereen het vervelend vind. Want, als ik voor mezelf spreek, ga ik naar marktplaats, facebook en de boktmarkt voor dingen die goedkoper zijn dan bij andere webshops, of voor spullen die niet uit de huidige collectie zijn. En dan kunnen we ellenlang pagina's door van o.a. jou, maar ook andere webshops. Is overigens ook een van de redenen waarom ik niet meer naar marktplaats ga, daar is het tien keer zo erg.
Wáárom doe je er dan niet iets mee? zet een algemene advertentie van je webshop en klaar. Maak wekelijkse aanbiedingen die je allemaal in 1 advertentie zet. en niet zo van 'er zit nu een gat in het systeem dus ik maak er gebruik van, lekker puh'. Want zo komt het wel over en dan ben je mij als klant zeker nu al kwijt..

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:49

Moderatoropmerking:
Zoals eerder aangegeven zou dit topic niet open blijven voor het bespreken van het huidige beleid en zouden berichten daarover ook worden verwijderd. Ondanks dat dit diversen keren is aangegeven is het blijkbaar moeilijk aan dit verzoek gehoor te geven. Daarom is besloten hier een definitief slotje aan te hangen.

Het is prima een topic te openen op MZ voor ideeën en tips mbt tot Markt, echter zullen topics met een vervolg van dit onderwerp (bespreken van het huidige beleid) direct worden gesloten omdat wij van mening zijn dat hier genoeg uitleg over is gegeven.


Hierbij een definitief slot.