Dieptepunt op Bokt, Waarom KWPN fokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:28

Op zo'n goed forum als FA had je een forumleider moeten zetten die op de hoogte is van de algehele fokkerij Bart.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:31

Het gaat nu de mist in gaan en van locatie veranderen durf ik te wedden.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 14:35

Onzin. Kennis van fokkerij is totaal niet van belang voor het zijn van moderator. Enige waar dat goed voor is is dat het zorgt dat je het forum ook daadwerkelijk leest omdat het je interesseert. Meer niet.

Een moderator hoort zich juist niet te bemoeien met inhoudelijke zaken. IMO is die opmerking alles behalve fair tov Karin Boos! IMO heeft ze een erg goede job gedaan, het probleem met FA is het kinderachtige gedrag van een flinke groep op FA. Constant elkaar zitten treiteren, constant elkaar in de haren vliegen en constant dezelfde onzinnige discussies met het complete gebrek aan steekhoudende argumenten. En natuurlijk ook het constant naar de ander wijzen als er iets aan de hand is.

De gebruikers op dit forum en de manier waarop ze met elkaar omgaan is hier het probleem, zeker niet de moderator.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:35

Dat denk idd ook...
Zonde, als je kijkt wat je hier had kunnen leren van de mensen, spijtig hoor...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:37

Ja, Bart maar er is nooit ingegrepen toch? Nu ook nog niet hé. Denk je werkelijk dat er iets verandert?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:38

Dat zal wel moeten Zannekin, als volgen er meer bans als ik Bart mag geloven.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:39

Ja een leeg forum zal het oplossen inderdaad ....*LOL*

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 14:40

Zannekin; het probleem is dat er al veel te vaak ingegrepen is. En ja, ik denk dat er werkelijk iets veranderd. Er zitten een aantal mensen op FA die niet normaal met anderen om kunnen gaan, een van die personen is nu gebanned. Als de rest daar niets van leert dan is dat hun probleem want dan gaat het niet lang duren voor ook zij ergens anders kunnen gaan spelen.

Chantal; het boeit me echt niet hoeveel Troef van fokkerij weet. Als hij de sfeer verpest en constant denigrerende opmerkingen moet maken dan kan hij op een gegeven moment wegblijven. Het je niet houden aan een paar simpele fatsoensregels compenseer je niet door wat kennis van paarden.

Een leeg forum? Nee hoor. alleen een forum met een paar heethoofden minder.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:42

We hebben 6202 geregistreerde gebruikers

zal zo'n vaart niet lopen Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:44

Bart eerst even iets rechtzetten. Ik ben Karin op geen enkel punt aangevallen, vind het een hele goede moddy. Ze moet echt niet denken dat ik tegen haar ben, dat zou ik verschrikkelijk vinden en dat weet ze ook. Het enige wat ik opgemerkt heb dat is een forumleider met verstand van fokkerijzaken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:47

Karin heeft wel wat vestand van fokkerij en zie het voordeel er eerlijk gezegd ook niet zo van, als mensen elkaar afzeiken oid zie je dat snel genoeg, ook als je geen verstand van fokkerij hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:48

BartVB schreef:
het boeit me echt niet hoeveel Troef van fokkerij weet.


Dat boeit mij juist wel.
Hij kan idd wel eens wat lomp uit de hoek komen maar daar zijn er echt meerdere van en niet alleen op FA.
Ik vind het gewoon niet leuk dat iemand die het juist interessant maakt weggestuurd word, juist de mensen die wel wat weten van de fokkerij maken FA.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:49

Maar DAAR VOOR heeft hij ook geen ban gekregen.
Het doet niet ter zake.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:49

'Verstand van zaken' zal bij zoiets 'emotioneels' als fokkerij toch onherroepelijk leiden tot partijdigheid. En ik heb in mijn functie als mod altijd getracht onpartijdig te blijven. Het enige waar ik als mod van FA op let is of mensen zich aan de Bokt- en fatsoensregels houden. En daarvoor hoef je geen kennis te hebben van fokkerijzaken.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:50

Maar als je hier een moderator neerzet met veel verstand van fokkerijzaken los je m.i. het probleem niet op. Want wat had zo'n moderator meer kunnen betekenen? De strijd was er ook dan geweest. Hooguit had de moderator dan partijdigheid vanwege zijn/haar voorkeur voor een bepaald stamboek verweten kunnen worden want dat was hier schering en inslag. En of dat terecht geweest was of niet had er dan zeer waarschijnlijk helemaal niet toe gedaan.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:52

Dat heb je ook altijd prima gedaan Karin, daarover hoor je mij niet. Een forumleider vind ik iets anders als een moddy.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:54

Forumleiders hebben we op Bokt niet en ik zie daar ook eigenlijk het nut niet zo van. Een onpartijdige forumleider is IMO een onhaalbaar iets, en zeker bij een zo emotioneel beladen onderwerp als fokkerij.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 14:57

Wat is een 'forumleider' dan? Iemand die de discussies inhoudelijk in goede banen probeert te leiden? Verward Dat is iets dat de users zelf moeten doen, dat is niet iets waar mods (of wie dan ook) zich mee moet bemoeien. Als de users die verantwoording niet aankunnen dan is dat gewoon heel jammer voor ze..

En als je zo'n forumleider zou hebben dan krijg je idd weer dat die dan een voorkeur heeft voor duits/nederlands/west surinaams of voor een of ander stamboek. Lijkt me niet bevorderlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:57

greetje schreef:
Het enige wat ik opgemerkt heb dat is een forumleider met verstand van fokkerijzaken.


Een therapeut als moderater op F en A lijkt me een verstandiger plan Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:57

Ja dan hebben we gewoon een verschil van mening Karin, moet toch kunnen Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:59

Pipo"]
[quote="greetje schreef:
Het enige wat ik opgemerkt heb dat is een forumleider met verstand van fokkerijzaken.


Een therapeut als moderater op F en A lijkt me een verstandiger plan Haha!
[/quote]

Haha! of een pedagoog Sigaar

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:01

Voordeel van een forum leider die wat verstand heeft van de forum dat hij/zij de discussie kan volgen. HEt is een gebrek van de forum leider als hij/zij dan zijn/haar mening in zijn/haar forum probeert door te drukken. Het is aan de forum leider onafhankelijk op te stellen en in te grijpen wanneer op de persoon het verhaal mis gaat. Het welles nietus of iets goed is of niet is kan de discussie voeden en kan soms best uitgroeien tot boeiende verhalen. Het zou soms jammer zijn als dat door bv een slotje of verwijderen van berichten dat zo ophoudt.
Aan de andere kant zijn er net zo veel meningen als bokkers en de meningen dienen gerespecteerd te worden. Daarnaast moet er dus ook respect zijn voor meningen van anderen en als zodanig te worden behandeld. Dat de ene een harde manier heeft om iets op te schrijven dan een ander moet ook wel gerespecteerd worden. Wat men via PB schrijft is en zal niet te controleren zijn. In real life wordt er toch ook regelmatig rodel en achterklap bedreven.....
Laatst bijgewerkt door zobras op 31-01-03 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:02

Lijkt mij ook een goed idee: een forumleider, gelijk welk beroep die dan moet hebben Knipoog

Bij debatten zit er toch ook iemand (dan wel moderator genoemd) die het gesprek in goede banen leidt en ingrijpt als er gescholden wordt. Ik denk dat dat beter zou werken dan het eerst uit de hand laten lopen. Stel een gesprek zonder moderator: na veel schelden wordt er iemand buitengestuurd. Opnieuw schelden en weer iemand weg. Op die manier blijf je over met 2 mensen die minder zeggen. Maar wat met het niveau van het onderwerp. Dan liever iemand erbij die het gesprek in de hand houdt.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 31-01-03 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:03

Dank je Eleonoor, eindelijk iemand die het snapt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:06

Als ze met modder gaan smijten ze je dat wel hoor, ook als je geen verstand van fokkerij hebt.