Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fjordnina schreef:Tja, dat is het nadeel van Nederlanders. Engelsen zijn bewaren, Duitsers leren en ontwikkelen en Nederlanders verhandelen hun beste waar. Overblijfsel uit de VOC tijd ben ik bang.
Wel zonde, je hoort er inderdaad bijna nooit meer wat van. Zoals Lingh ook, heel af en toe zie je hem ergens voorbij komen en dan is het in verhouding tot andere Nederlands/Amerikaanse paarden nog vaak.
fjordnina schreef:Tja, dat is het nadeel van Nederlanders. Engelsen zijn bewaren, Duitsers leren en ontwikkelen en Nederlanders verhandelen hun beste waar. Overblijfsel uit de VOC tijd ben ik bang.
Wel zonde, je hoort er inderdaad bijna nooit meer wat van. Zoals Lingh ook, heel af en toe zie je hem ergens voorbij komen en dan is het in verhouding tot andere Nederlands/Amerikaanse paarden nog vaak.
Aimee schreef:fjordnina schreef:Tja, dat is het nadeel van Nederlanders. Engelsen zijn bewaren, Duitsers leren en ontwikkelen en Nederlanders verhandelen hun beste waar. Overblijfsel uit de VOC tijd ben ik bang.
Een overblijfsel uit de VOC tijd, of was de VOC een gevolg van de handelsmentaliteit?![]()
Volgens mij hoor je genoeg van de paarden die naar de USA worden verkocht. Om maar even Ravel als recent zeer succesvol voorbeeld te noemen. Of Contango..... Roemer..... Rousseau....
Die Amerikanen zijn zo gek nog niet, weten dondersgoed wat ze moeten kopen.
janderegelaa schreef:@Fjordnina: de tegenvallende resultaten uit Lingh zijn fokkerij waren mede de reden om hem te verkopen.
liliputter schreef:janderegelaa schreef:@Fjordnina: de tegenvallende resultaten uit Lingh zijn fokkerij waren mede de reden om hem te verkopen.
In de sport deed hij het nou niet bepaald slecht, hij heeft in de jaren ervoor ook nooit gedekt en hij had hem al 100x eerder kunnen verkopen....
janderegelaa schreef:Ze weten alleen nog steeds niet hoe ze moeten fokken, daarom kopen ze hier. En als ze door blijven gaan met deze hengsten uit Europa op hun volbloedmerrietjes te zetten zullen ze het nooit leren ook.
liliputter schreef:Toch gaan wij er wel iets beter mee om...