ruinen keuringen? Hoe en wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 23:51

Hoi!

Mijn droom is al jaren om eens mee te doen aan een keuring... het liefst met mijn eigen welshjes natuurlijk. Maar aangezien Marjon's manen echt afschuwelijk zijn (rotveulens! Lachen ) Shanaia dr hele hoofdje heeft opengehaald en Mysty niet moeders mooiste is ( Tong uitsteken ) blijft alleen Pinky zo'n beetje over... Maar die is ruin. Bestaan er ook ruinenkeuringen? En aan welke eisen moet je dan voldoen? Pink is misschien ook geen super mooie knol, maar ik wil het gewoon zo graag eens doen!

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 00:21

Verschilt bper stamboek. Alle veulens krijgen een veulenpapier, en ook ruinen kun je dan aanbieden voor stamboek-opname. Ze kunnen meestal zelf geen predikaten behalen, maar wel bijv. "sterwaardig" bevonden worden, en dat telt dan weer mee voor bep. predikaten (bijv. keur of preferent, hoe dat precies geregeld is verschilt per stamboek) voor de moeder. Dus soms kan het behalve leuk ook wel zinvol zijn een ruin nar de keuring te brengen, maar over het algemeen wordt het eigenlijk niet gedaan, omdat keuringen over fokkerij gaan, en tja, dat schiet niet zo op met die ruinen... Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 09:49

je zou wel kans hebben dat als je marjon een bepaald predikaat wil laten halen, dat pinky dan naar de keuring moet om marjon te keuren op afstammelingen

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:52

Bij de WPCV(Welsh Pony en Cob Vereniging) horen ruinen/ruins Verward gewoon bij de merries, keuring is ergenms in september. Bij het welsh stamboek weet ik het niet.
Ik snap echt niet dat jullie allemaal zitten te zeueren hoor!Ik hoor jou zo vaak zeggen dat Mysty toch niet mooi is, maar dat snap ik echt niet!Okee, het is geen pony die vanaf kilometers afstand opvalt, maar gewoon een heel leuk mooi pny'tje, dat meen ik echt!
[img]../upload/408/misty.jpg[/img]
kijk dan...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 13:38

4 aug is de merrie keuring (gaat Lonneke met Zoraya heen, vandaar dat ik het weet)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 14:08

mmzzz toch eens informeren

Mysty is niet lelijk, ze heeft alleen geen mooie gangen ed. En als we die mee naar de keuring nemen (wat we misschien toch wel een keertje gaan doen, mys is ingeschreven)loopt ze je omver Lachen Lompie.
Ze wordt nu al een stuk mooier overigens, nu ze die dikke vacht kwijtraakt. Pink was ook een lelijk eendje in zn eerste jaar.
Alleen mysty's manen zijn zo vaag.
en het gaat toch niet om uiterlijk? Als mysty een super mooie welsh was hadden we haar net zo graag willen hebben als om hoe ze nu is! Het is gewoon een schat! alleen heb je daar zo weining aan op een keuring Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:23

Ruinen keuringen worden(ligt aan het stamboek) tegelijk met de merrie keuringen gehouden is alleen een aparterubriek bij ons wordt je wel ingeschreven in het stamboek en premie's worden ook bijgehouden maar hij kan geen ster worden Ik ga 2 keer per jaa met lottie 1 keer na de keuring van kring midden en 1 keer naar de nationale tot nu toe allemaal 1ste premie's en 2 keer een 2de hij heeft ookal een keertje de rubriek ruinen gewonnen,.De deelname is iets minder dan de merrierubrieken maar toch is ie niet klein

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 03:53

Als Pinky ingeschreven is als Welsh Pony bij een van de stamboeken, dan kan Pinky gewwon naar de WPNCV keuring als ruin. In Wales zou Pinky gewoon een Welsh Sektie E zijn... gekeurd met andere ruins of met de merries


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers