tot welke leeftijd?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kan mijn merrie nog gedekt worden???

kan nog best
24 (88%)
te oud
3 (11%)

Totaal aantal stemmen: 27


Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

tot welke leeftijd?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 14:50

mijn merrie is het rijden zat ze is toe aan haar rust, maar ze is stapel op veulens, ze probeert die ook ieder jaar weer in te pikken, de boer waar ze nu staat zegt dat ik haar best nog wel een x kan laten dekken wat vinden jullie ze is tussen de 18 en 21 jaar, heeft al eens eerder een veulen gehad.


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:00

Als ze verder nog gezond is kan dat best.
Paard van een vriendin kreeg haar eerste op die leeftijd en das allemaal goed gegaan.

Wil je het veulen houden?

Als je paard echt nog in goede conditie is (lees ze kan een sprintje trekken zonder dat ze haast stikt, ze blinkt, ziet er goed uit, voelt zich goed etc.) zie ik niet zo een probleem.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:04

Als ze al eerder een veulen gehad heeft kan het wel, als ze goed gezond is, als ze nog nooit een veulen heeft gehad is er een groter risico dat het misgaat, volgens mij, maar zeker weten doe ik het niet.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 16:27

loolapelooza ik wil het veulen houden als het een merrie is

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:58

Wij hebben onze merrie van 28 nog laten dekken, of ze echt drachtig is enzo weten we niet, maarja, ff afwachten!!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:12

Mijn merrie van 20 verwacht een veulen. Haar eerste kreeg ze rond haar 11de en dit wordt nr 5. Als alles goed gaat gaat ze dit jaar weer onder de hengst, want ik wil erg graag nog een goed stamboek merrieveulen van haar als opvolger!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:51

Als de merrie gezond is zich goed voelt en vooral belangrijk natuurlijk hengstig wordt (bij een schouwhengst of zo) dan is er geen enkel beletsel hoor. Maar op die leeftijd niet gaan doktoren en spuiten!!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 15:45

sarabande schreef:
Als de merrie gezond is zich goed voelt en vooral belangrijk natuurlijk hengstig wordt (bij een schouwhengst of zo) dan is er geen enkel beletsel hoor. Maar op die leeftijd niet gaan doktoren en spuiten!!


Precies, de merrie geeft zelf wel aan of het nog kan ja of nee. Als ze niet meer hengstig wordt moet je het zo laten, wordt ze dat nog wel dan kan je er gerust nog een veulen van fokken.

Maar sleep ze inderdaad niet meer van hot naar her.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 18:36

Nou dan moet ze van het voorjaar maar naar de hengst toe Haha! .
We hebben er al een op het oog een apalooza van 1.50.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:50

Debbiedee schreef:
Nou dan moet ze van het voorjaar maar naar de hengst toe Haha! .
We hebben er al een op het oog een apalooza van 1.50.


aha je hoopt op leuke stippen?

Ik duim dat ze nog hengstig wordt, hopen dat een spikkel-hengst haar type is Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:19

Je weet niet precies hoe oud ze is, zit er een papier bij Verward Anders kan ze namelijk ook nog wel een jaar of wat ouder zijn en zeker als ze nog geen veulen gehad hebben kan het op die leeftijd toch snel misgaan...
Maar als ze nog makkelijk drachtig worden is het meestal nog wel te doen. De natuur geeft zelf de grenzen wel aan! Haha! Maar ga niet zitten rommelen met hormonen en dergelijke, als het niet meer lukt lukt het niet meer! Daar is dan wsl wel een goede reden voor!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 19:30

Nee er zit geen papier bij, het is mijn pony die ik een jaar of 11 geleden heb verkocht en die ik verleden jaar heb terug gevonden.
toen ik 18 was heeft ze een veulen gehad dat is 13 jaar geleden en ze schijnt in de laatst 10 jaar ook wel eens een veulen te hebben gehad.
momenteel is ze hengstig en ik wil graag een veulentje van haar waar ik strax mee verder kan dus wil ik er een iets hogere hengst opzetten.

haar leeftijd is door de veearts op 18 geschat maar volgens mijn berekeningen is ze 21.

En op dit moment is ze hengstig

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:35

Debbiedee,
Hallo,

waarom reageer je niet meer op mijn emailtjes over de zwarte merrie. Als je geen interesse meer hebt mail dan ff. Ik dacht nl. dat je WEL interesse had.

Gr. Isabel

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:45

Dat kan ook via pb Horseranch! *LOL*

Als ze nog goed hengstig wordt en in een goede conditie is zou ik het zeker proberen Debbiedee! Zeker als ze al eens een veulen gehad heeft *LOL*
ga er trouwens niet van uit dat je ook een groter veulen krijgt door een grotere hengst...Ik ken zat kleine merries die, met wat voor hengst dan ook, ook alleen maar kleine veulens geven.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:17

gomir schreef:
Dat kan ook via pb Horseranch! *LOL*

Als ze nog goed hengstig wordt en in een goede conditie is zou ik het zeker proberen Debbiedee! Zeker als ze al eens een veulen gehad heeft *LOL*
ga er trouwens niet van uit dat je ook een groter veulen krijgt door een grotere hengst...Ik ken zat kleine merries die, met wat voor hengst dan ook, ook alleen maar kleine veulens geven.


Ik had ook gePBt maar daar reageert ze niet op.

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 22:47

horseranch: ik heb je net gepbt maar zoals je in de pb kan lezen had ik je maandag willen bellen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers