Focus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Focus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 18:51

Heeft iemand van jullie een nakomeling van Focus (Pele x farn)? Of weet je iets te vertellen over deze hengst en zijn nakomelingen? Hij de mv van mijn merrie maar ik weet eigenlijk niet veel over hem...
Foto`s zijn natuurlijk welkom Tong uitsteken

Alvast bedankt! groetjes Flempy Party!!


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:30

We hebben geen focus, ook nooit gehad, wel een paar paarden met een focus moeder, en dat waren zeker geen verkeerde paarden!!

.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:30

Ik heb wel informatie over Focus. Mail me maar.

Groetjes Jenneke, MissHIS
kwpn.hengstenfan

PS. Ik kan niet eerder dan zondag reageren, want ik vertrek zo naar Den Bosch voor de hengstenkeuring.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:27

Focus is gefokt door (of: was in eigendom van, dat weet ik niet precies) door de familie Wagelaar in Oudemolen, Drenthe. Zij kunnen je vast wel iets over de hengst vertellen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:33

Ik heb een tijdje een E-pony gehad van Focus (mv. Winston) in mijn profiel staan nog een paar foto's van haar.

Het was op stal en in de omgang een hartstikke braaf dier, maar onder het zadel was ze veel te fris voor mij. Ze moest echt aan het werk gehouden worden, want ze was snel afgeleid door haar omgeving. Ze moest echt dagelijks gereden worden/flink beweging krijgen anders lag ik er zo naast. Als je er overigens naast lag, stond ze keurig naast je te wachten. Zo van wat doe jij daar in vredesnaam. Het was een heel opgewekt, attent en vrolijk paardje, dat qua bouw veel van haar vader weg had.

Ze beschikte over ongelofelijk veel springvermogen, ze sprong als ze alleen stond met gemak uit de paddock. Die bleek achteraf 1.70m. hoog te zijn, we wisten dat ze veel vermogen en een goede techniek bezat, maar dit Verward Haha! . Ze was ook beslist niet dom, ze wist precies hoe ze deuren moest openmaken om weer bij haar stal te komen.

Ze was dressuurmatig wel heel fijn te rijden, zacht mondje en kon super verruimen. Helaas paste zij wat mijn gezondheid betreft niet bij mij. Ze staat nu in Belgiƫ en ik hoop dat ze het daar goed blijft hebben.

Ik heb nog een paar overzichten uit het hengstenboek, dus als je interesse hebt. Dan mail of scan ik ze even.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 bezoekers