Opgave Dekgelden KWPN-hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:09

Daarom eentje waar alle dekgelden in staan, wel alle berichten eruit die er niet toe doen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:47

Wanneer we naar de hengstenkeuring in Den Bosch geweest zijn kunnen we alle dekgelden hier neerzetten en bijhouden dan is het toch ook voor iedereen te vinden???

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:03

Gewoon in een apart topic zonder gezemel erom heen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:40

Ja dan hebben degenen die willen proberen hun hengst te promoten ook minder kans he gelijke monniken en zo

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:55

leg dan eens uit waarom dekgeld van toepassing is waneer de fokker vindt dat een bepaalde hengst de perfecte match is/zou kunnen zijn.....


en als je laat in het seizoen dekt zijn de dekgelden ook lager tot zeer laag...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:54

Alane schreef:
leg dan eens uit waarom dekgeld van toepassing is waneer de fokker vindt dat een bepaalde hengst de perfecte match is/zou kunnen zijn.....


en als je laat in het seizoen dekt zijn de dekgelden ook lager tot zeer laag...


UHHMMM begrijp niets van de eerste stelling
De tweede is alleen van toepassing wanneer de fokker bereid is om nog laat te dekken hetgeen meer na dan voordelen oplevert

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 00:19

Citaat:
Wanneer we naar de hengstenkeuring in Den Bosch geweest zijn kunnen we alle dekgelden hier neerzetten en bijhouden dan is het toch ook voor iedereen te vinden???


Er zijn meer hengsten dan Den Bosch Huilen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:24

Maar ze staan wel in alle folders, we zetten toch ook geen hengsten hier neer Verward

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 00:28

Citaat:
staan wel in alle folders


Oh..... je copieert de folders Verward

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:36

sarabande"]
[quote="Alane schreef:
leg dan eens uit waarom dekgeld van toepassing is waneer de fokker vindt dat een bepaalde hengst de perfecte match is/zou kunnen zijn.....


en als je laat in het seizoen dekt zijn de dekgelden ook lager tot zeer laag...


UHHMMM begrijp niets van de eerste stelling
De tweede is alleen van toepassing wanneer de fokker bereid is om nog laat te dekken hetgeen meer na dan voordelen oplevert
[/quote]

Waarom een hengst selecteren op de hoogte van het dekgeld?
Als je een bepaalde keuze hebt gemaakt en je vindt het dekgeld aan de hoge kant, kun je dus ook later in het seizoen laten dekken... bijv. de merrie laten dekken in september, dit kan al behoorlijk wat geld schelen...
Ik heb 2 jaar terug mijn merrie ook later laten dekken en veel hengstenhoders gebeld en overal kreeg ik korting.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:29

Sorry je gaat toch niet voor een korting van het dekgeld alle ellende van laat dekken op je hals halen. Je kan het veulen nergens laten zien, het houdt heel lang een achterstand op leeftijdgenoten, het mist de hele zomer met weiland etc etc. Het is al erg genoeg als je door tegenslag bij het drachtig worden hiertoe gedwongen bent, maar dat ga je toch niet opzoeken?

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:34

Citaat:
Sorry je gaat toch niet voor een korting van het dekgeld alle ellende van laat dekken op je hals halen. Je kan het veulen nergens laten zien, het houdt heel lang een achterstand op leeftijdgenoten, het mist de hele zomer met weiland etc etc. Het is al erg genoeg als je door tegenslag bij het drachtig worden hiertoe gedwongen bent, maar dat ga je toch niet opzoeken?


My point exactly Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:41

Troef schreef:
Citaat:
staan wel in alle folders


Oh..... je copieert de folders Verward


tjongejonge lekker belangrijk Frusty
het gaat er gewoon om om de dekgelden van zoveel mogenlijk KWPN hengsten hier neer te zetten....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:05

sarabande schreef:
Sorry je gaat toch niet voor een korting van het dekgeld alle ellende van laat dekken op je hals halen. Je kan het veulen nergens laten zien, het houdt heel lang een achterstand op leeftijdgenoten, het mist de hele zomer met weiland etc etc. Het is al erg genoeg als je door tegenslag bij het drachtig worden hiertoe gedwongen bent, maar dat ga je toch niet opzoeken?


Ik heb niets geen ellende gehad.... nou ben ik niet van plan geweest om met mijn veulen naar de keuring te gaan...geen groeiachterstand helemaal niets...eerder voordelen: hoog zomer, warmer weer, meer gras voor de merrie tijdens de dracht...
Ik heb mijn merrie niet laten dekken om de korting, eerder noodgedwongen wegens hengstigheid en de aanschaf van een pas gespeend hengstveulen die door mijn merrie "gezien" werd als haar zoon en hem ook liet drinken...
Mijn a-welshjes laat ik wel in het "normale" seizoen dekken, inderdaad ivm keuringen (en dan niet zozeer om het veulen te laten zien, maar om met een niet te jong veulen te hoeven reizen...)

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 11:43

KWPN
28-01-2003: Lux als springpaard met pensioen


De KWPN-goedgekeurde hengst Lux zal niet terugkeren in de wedstrijdring. Dit is het gevolg van de verwijdering die er is ontstaan tussen springruiter Jerry Smit en zijn sponsor La Scovola.

Alle toppaarden van La Scovola staan te koop en onder hen dus ook de 15-jarige dekhengst Lux, de eerste winnaar van de fameuze Pulsar Crown. “Lux wordt alleen te koop aangeboden voor de dekdienst”, aldus Daan Horn van Stal De Wiemselbach, die eerder de verkooprechten op het sperma van Lux had. “Maar dat was slechts voor de duur dat La Scovola eigenaar was van Lux. En eerlijk gezegd hadden wij niet verwacht dat zij ooit die hengst zouden verkopen.”
“Wij zijn zelf ook in de markt om Lux te kopen. Die hengst hoort eigenlijk in Nederland, hier heeft hij als dekhengst naam gemaakt en zal hij ook de meeste merries dekken. Maar de vraagprijs is erg hoog, dat kunnen wij nooit terugverdienen.”Zonder dat iemand het wist heeft Lux afgelopen najaar dus afscheid van de grote sport genomen op de Wereldruiterspelen in Jerez.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:16

heeft Lux niet ook nog gedekt voor Zangersheide of zit ik er geheel naast? zoiets meende ik een keer gehoord te hebben.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 12:21

Er is een "discussie" Knipoog geweest of hij nu Lux of Lux Z moest heten.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:22

Heel vroeger werd hij daar ter dekking aangeboden onder de naam Lux Z.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:39

blup schreef:
Heel vroeger werd hij daar ter dekking aangeboden onder de naam Lux Z.


lux heeft een grote z op zijn kont staan!
maar wat is het dekgeld om ontopic te blijven! was in het gulden tijdperk 3500

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:48

Citaat:
Overpeinzing; als ik zo'n diepvriespizza in de vriezer gooi, zit daar een uiterste houdbaarheidsdatum op.
Zou zo'n rietje van BAlzflug nou werkelijk nog goed zijn na al die jaren?





Ligt aan de kwaliteit van het sperma. Bij een koe hebben we een keer een kalf gehad van een stier die al 20 jaar dood was. In 1 keer raak....
Gelukkig is de doorsnee koelkast niet zo koud als vloeibare stikstof (-180) anders duurde het wel heel lang voordat je pizza gaar is....

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:52

Citaat:
Germus R dekgeld 250.- + bij dracht per 01-10 650,-
Mermus R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 550,-
Namulus R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 500,-
Odermus R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 500,-
Rash R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 500,-
Sam R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 600,-
Rubert R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 350,-
S Alba R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 350,-
Velusinus R dekgeld 700,- ( alleen diepvries)



Net nieuwe folder van Roelofs....