Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Malenka schreef:Dat lijkt mij veel te veel en vind ik ook veel te veel op basis van de informatie die je nu geeft.
Een redelijk goede moederlijn, 4 jaar, onbeleerd, drachtig (risico's!), kan niets...
Waarom wil je dit paard hebben?
Malenka schreef:Dat lijkt mij veel te veel en vind ik ook veel te veel op basis van de informatie die je nu geeft.
Een redelijk goede moederlijn, 4 jaar, onbeleerd, drachtig (risico's!), kan niets...
Waarom wil je dit paard hebben?
Malenka schreef:Omdat ze me wel aanspreekt qua uiterlijk en qua afstammingEn op zich heb ik wel ervaringen met een drachtige merrie, fok zelf met mijn andere merries, alleen heb ik geen ervaring met het aankopen van een drachtige merrie qua dekbewijzen en aanmelden bij een stamboek
poekel schreef:Malenka schreef:Omdat ze me wel aanspreekt qua uiterlijk en qua afstammingEn op zich heb ik wel ervaringen met een drachtige merrie, fok zelf met mijn andere merries, alleen heb ik geen ervaring met het aankopen van een drachtige merrie qua dekbewijzen en aanmelden bij een stamboek
geen stamboekmerrie en dan al zo aan de prijs?
of zie ik nou wat over het hoofd???
Malenka schreef:Er staat redelijk goede moederlijn. Ik ga er dus van uit dat er niet al te veel predikaten in de moederlijn aanwezig zijn. Het is een mooie leeftijd maar dier kan niets en heeft dus zelf niet gepresteerd. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze dit niet zou kunnen.
Kosten voor de dekking al gedaan vind ik een zwak excuus voor een hogere prijs tenzij het om een tophengst gaat en de merrie een goede lijn er achter heeft zitten.
Maar voor een beter idee van de merrie; heb je een kopie van het papier en een goede standfoto? (evt. per pm)
badtothebone schreef:Goed paard kost geld, hoe kunnen jullie TS nu advies geven als je het paard helemaal niet hebt gezien.
Niet voor iedereen houdt "een goed paard " het zelfde in.
heb toevallig deze week een merrie, gust, niet in het stamboek opgenomen maar wel uit goede moederlijn voor veel meer verkocht.
Als mensen achter een paard aan lopen is het vaak een goed paard, gewone goede paarden zijn er genoeg.
Als er prestatie in de stam zit en is correct paard met extra beweging is zo'n paard dit echt wel waard.
Reken eens uit: merrie eet jaar lang, dekking, veearts kosten, opfok 4 jaar en opnieuw een dekking in dit geval dan houdt je bijna niets tot niets over. Een goed paard kost geen geld die levert geld op.
badtothebone schreef:Goed paard kost geld, hoe kunnen jullie TS nu advies geven als je het paard helemaal niet hebt gezien.
Niet voor iedereen houdt "een goed paard " het zelfde in.
heb toevallig deze week een merrie, gust, niet in het stamboek opgenomen maar wel uit goede moederlijn voor veel meer verkocht.
Als mensen achter een paard aan lopen is het vaak een goed paard, gewone goede paarden zijn er genoeg.
Als er prestatie in de stam zit en is correct paard met extra beweging is zo'n paard dit echt wel waard.
Reken eens uit: merrie eet jaar lang, dekking, veearts kosten, opfok 4 jaar en opnieuw een dekking in dit geval dan houdt je bijna niets tot niets over. Een goed paard kost geen geld die levert geld op.
flyfly schreef:Waarom is ze eigenlijk nog niet in het stamboek opgenomen?? Vooral omdat en zo'n mooi papier bij zit.