Voor wie fok je eigenlijk??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:43

Zannekin schreef:
én een goede lijn opzetten én verkopen wat niet goed genoeg is als fokmerrie...


vaak is het doel tweeledig: goede merrielijn opzetten om goed te kunnen verkopen. Verkopen moet om te kunnen bestaan. Die 2 dingen staan lijnrecht tegenover elkaar, dat snap je wel. maar zo is het leven soms.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:52

Als je begint aan fokken, dan is verkoop daar denk ik onlosmakelijk mee verbonden, tenzij je een rijke oliesjeik bent Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 12:57

Er staat niet dat een goede fokker niet verkoopt, er staat dat bij een goede fokker bepaalde merries nooit te koop zijn, hetzij door omstandigheden van buitenaf en daar bedoel ik niet een hoog bedrag mee. Daar was jij het eerder mee eens Fabienne. En kijk nou eens zorgvuldig dit topic door. Dan wordt ik naast alle zinnige en leuke reacties lichtelijk onpasselijk van het gedram, de insinuaties en persoonlijke aantijgingen, die nu inmiddels omgeslagen zijn naar de stelling in het begin van dit topic.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:01

ik denk dat hier het verschil gewoon zit in het "vermogen" en het echte paarden gevoel en passie voor de fokkerij, de mensen die dat niet hebben die buigen altijd voor het (grote) geld, die zijn liever rijk dan dat ze een mooie goed fokkende merrie hebben, ik vraag me alleen af wie is er nu echt "rijk"?!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:04

sarabande"]
Dan wordt ik naast alle zinnige en leuke reacties lichtelijk onpasselijk van het gedram, de insinuaties en persoonlijke aantijgingen,.....
[/quote]

Ik ken er nog zo één:

[quote="sarabande schreef:
Nederlanders fokken geen slechte paarden, integendeel. Zeker niet in vergelijking met de dressuurfokkerij bij Zannikin thuis.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 13:09

Zannekin"]
[quote="sarabande"]Dan wordt ik naast alle zinnige en leuke reacties lichtelijk onpasselijk van het gedram, de insinuaties en persoonlijke aantijgingen,.....
[/quote]

Ik ken er nog zo één:

[quote="sarabande schreef:
Nederlanders fokken geen slechte paarden, integendeel. Zeker niet in vergelijking met de dressuurfokkerij bij Zannikin thuis.

[/quote]

De laatste opmerking is van maanden geleden en inmiddels al vele malen door jouzelf en je landgenoten meer dan onderschreven. Kan je mij uitleggen waarom je dit plaatst????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:16

Wouter24 schreef:
ik denk dat hier het verschil gewoon zit in het "vermogen" en het echte paarden gevoel en passie voor de fokkerij, de mensen die dat niet hebben die buigen altijd voor het (grote) geld, die zijn liever rijk dan dat ze een mooie goed fokkende merrie hebben, ik vraag me alleen af wie is er nu echt "rijk"?!


Je hebt een paar rijke mazzelpikken, maar de meeste fokkers, al hebben ze NOG zoveel hart voor hun liefhebberij, NOG moeten ze soms een goede merrie verkopen die ze liever hadden willen houden.

En dat zie je ook met talentvolle ruiters met handelsstallen. Zij maken hetzelfde mee. HEbben ze eindelijk een paard waarmee ze zichzelf in de picture kunnen rijden, komt er iemand bieden. En dan MOET het paard gaan, want het gaat om hun bestaan. Er zijn dus maar weinig mensen rijk genoeg Wouter, die niet hoeven te buigen voor het grote geld. En rijk word je er ook niet van, zelfs Melchior niet want die verkocht Ratina ook onder Piet z'n kont vandaan. Niet om rijker te worden maar om die stal een beetje rendement te laten behalen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 13:21

Zannekin schreef:
Ik ken zelfs mensen die topics starten om discussie uit te lokken en andere mensen te beledigen, lelijke eigenschap hé. *LOL*


Heb je hier voorbeelden van en namen van degenen die dat doen, dan kunnen wij daar rekening mee houden???

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:38

sarabande schreef:
Daar was jij het eerder mee eens Fabienne.


Mijn tweede reactie sluit de eerste helemaal niet uit.

Ik heb overigens niet gezegd dat IK de eigenaar van die fokmerrie ben Haha!

Ik weet niet of ze bij mij was gebleven als er echt veel geld voor werd geboden Haha!

Maar ja ik ben ook op de eerste plaats ruiter en daarna pas bescheiden fokkertje.

Suzanne F.

Berichten: 49208
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:24

Lotje is ook absoluut niet te koop. Ik heb haar een paar jaar geleden al kunnen verkopen maar heb t toen niet gedaan. Daar heb ik na haar ongeluk spijt van gehad maar nu denk ik dat het een reden heeft gehad. Lotje hoort gewoon bij mij en daar ga ik veulentjes uit fokken nu ze niet meer volledig ingezet kan worden voor de sport.

Nu kunnen mensen echt veel geld bieden maar Lotje gaat niet meer weg.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:30

Ik heb drie jaar achter elkaar een veulen gefokt, omdat ik min of meer verslaafd raakte aan fokken en veulens. Daarbij heb ik verder helemaal niet nagedacht, ik heb er geen spijt van, maar in de toekomst zou ik wel wat meer mijn verstand gebruiken en wat minder alleen mijn gevoel Haha! .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 12:02

Himyar schreef:
Ik heb drie jaar achter elkaar een veulen gefokt, omdat ik min of meer verslaafd raakte aan fokken en veulens. Daarbij heb ik verder helemaal niet nagedacht, ik heb er geen spijt van, maar in de toekomst zou ik wel wat meer mijn verstand gebruiken en wat minder alleen mijn gevoel Haha! .


Ja je moet verslaafd zijn he, of gepassioneerd of hoe je het ook wil noemen, want anders ga je rekenen Knipoog