Trakheners !!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Trakheners !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 21:48

Hallo iedereen,

Is er iemand op het forum die bekend is met de afstammelingen van de hengst Larduc. Ik heb namelijk een E-pony merrie met als vader Larduc. En de VM is Falco. Het is een echt karakterpaardje, en ik was benieuwd of er meer mensen zijn die bekend zijn met deze hengst.


Groetjes


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:19

Larduc is een niet voor het Trakehner Verband goedgekeurde schimmelhengst van Marcuc van 1.72. Zijn moeder Lajana IV is een dochter van Mahon die ook de vader van Bismarck was. Hij was van mevr. Van Meenen. Larduc is afgekeurd wegens ataxi. Hij was wel goedgekeurd bij het Zuchtverband fur Deutsche Reitpferde en fokverband waar vanalles ondervalt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:20

VROUWENPOLDER – Op de eerste provinciale NRPS-keuring van dit seizoen, georganiseerd door de afd. Zeeland/West-Brabant, waren vooral rijpaarden te bewonderen. Nakomelingen van Jetstream W en Livingstone gaven de toon aan. Daarnaast was de invloed van de hengsten van Stal Romano uit Bergen op Zoom weer aanzienlijk.

De veulenkampioen van de rijpaarden was er één van Stal Romano, te weten Gabora (v. Cassini). Dit veulen stamt uit de eerste premie merrie Lintelo’s Gaby (Gabor x Katouchon x) en is eigendom van de fokker C.J. Schetters te Bergen op Zoom. Maar ook de titel bij de E-ponyveulens ging naar Schetters, voor het merrieveulen Dharma van Stal Romano (v. De Vito II) en ook Dharma’s moeder werd voor de zoveelste maal bekroond, de D-pony keurmerrie Katinka (Condor ox x Fair Diamond ox), gefokt door J. Hommeles te Boekel.

De hoogste eer van de driejarige en oudere rijpaarden ging naar de driejarige Serena (Jetstream W x Focus x Jasper), gefokt door mw. M.T. van der Struis-Baan te Heerle en eigendom van J.J.M. van den Berg te Steenbergen. Het was niet de eerste keer dat Serena het kampioenslint van deze afdeling in ontvangst mocht nemen. Toch kreeg ze ook stevige concurrentie te verduren van de best bewegende vierjarige Ramazotti en diens één jaar jongere, volle zuster Sichrit (beide van Livingstone x Pavarotti W x Nimmerdor) van Stoeterij Dandelion te Nisse. Serena won het op haar type. Haar volle zuster Tiffany werd jeugdkampioen. De fokker van Tiffany is E.A.E. van Eijnden te Halsteren, eigenaar H.J. Maan te Dinteloord.

Bij de driejarige en oudere E-pony’s kwam de vijfjarige schimmelmerrie Precious Pyra op de hoogste ereplaats te staan. Deze merrie spreidde een geweldige uitstraling ten toon en liet momenten van een machtige draf zien. Zij heeft de Trakehner Larduc als vader en stamt uit een rijpaardmerrie van Falco x Tango x Marconi. De fokker is J. Walraven in Kerk Avezaath en de eigenaresse mw. A. van der Ven te Etten-Leur.

Veulenkampioen van de D-pony’s tenslotte was de elegante Donnatella van Stal de Windhoek (Neron x Kooihûster Folkert x Bright Moon xx) van fokker/eigenaar K. Karelse te ‘s Heer Arendskerke. Voor het eerst konden de eigenaren van de deelnemende veulens een keuringsrapport van hun jongste dieren in ontvangst nemen, een service waar dankbaar gebruik van werd gemaakt.

Is dit je pony?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:29

Dit heb ik nog gevonden:
Station:
F. van StiphoutLangstraat 54NL - 5963 NW HorstTel. 0031-773985692
Deze persoon brengt de hengst uit op wedstrijden. Samengesteld wel te verstaan.

Eigenaar:
Meenen4247 GA KedicherTel. 0031-18356423

Hengst:
LARDUC 09 12029 90
em Schi., geb. 01.03.90
!36 v. Marduc 09 00974 77
a.d. Lajana IV 09 00323 82
v. Mahon - Maharadscha
HLP 1994 Neustadt/Dosse 98,81 Pkt.

Dit is zijn vader Marduc:
Afbeelding
Marduc
Reservesieger auf der Körung 1979 in Neumünster, vererbte grosse Rittigkeit, Elastizität der Gänge und bedeutenden Rahmen, und Adel mit größtmöglicher Aufmachung und Knochenstärke

Dit is Mahon (vader van Lajana IV)
mahagoni x habicht x anwalt
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 05-01-03 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 14:34

de kampioen in Vrouwenpolder is inderdaad mijn pony. Ze is toen afgevaardigd naar Ermelo, en we hebben daar een mooie vierde plaats, en het Ster-predikaat behaald !! Ik zal snel een foto van haar plaatsen !

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 15:03

Hoe kom je er trouwens bij dat Larduc afgekeurd is vanwege ataxi ???

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:06

Afkeuringsrapport

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:07

zou je dat op bokt willen zetten?

Blister
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Gingin West Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:31

Hallo Allemaal,
Ik wil even reageren op Larduc.
Hij is goedgekeurd voor hengstbuch 2.Van het Takehner verband

home is where the heart is

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:32

Nou niet in archief hoor, maar neem contact op met het Trakehner Verband zou ik willen zeggen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Blister
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Gingin West Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:33

Hij is in 1994 gekeurd

home is where the heart is

Blister
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Gingin West Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:34

Samen met mijn eigen hengst

home is where the heart is

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:51

Ja gekeurd worden ze allemaal he, helaas niet allemaal goedgekeurd. Dus niet vertellen dat Larduc erkend is voor het Trakehner Hoofdstamboek en dat zijn kinderen van Trakehner merries erkend worden en ingeschreven, want dat is niet waar.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Blister
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Gingin West Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:00

Hij is goedgekeurd en zijn kinderen krijgen een half brandmerk.
En hij is zeer zeker erkend door het Takehner Verband alleen niet voor het hoofdstamboek.En ja zijn kinderen worden ingeschreven in het het stamboek en zodra je dus weer met een hengst uit het hengstbuch 1 dekt dan komen ze gewoon weer in het hoofdstamboek.Dit is ons verteld door Lars Gehrman.

home is where the heart is

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:02

Alleen niet voor het hoofdstamboek. Dat heet goedgekeurd.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Blister
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Gingin West Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:04

Sorry maar ik denk dat je echt fout zit

home is where the heart is

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:05

Sarabande heeft gelijk hij is goedgekeurd bij Zuchtverband fur Deutsche Reitpferde en fokverband daar worden meestal hengsten goedgekeurd die bij andere stamboeken worden afgekeurd. Is zeg maar net zoiets als het AES, ze hebben vanalles wat.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:07

Ik heb ook een Larduc gereden, nogal een heethoofd maar wel braaf. Ook klein trouwens net als die van jou.

Blister
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Gingin West Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:13

Als ik wist hoe ik foto,s en van alles hierop moest zetten dan kon ik het je laten zien maar sorry ik weet niet hoe het allemaal werkt.
Wij hebben een zoon van Mackensen die als jaarling een ongeluk heeft gehad bij zijn fokker Georg Hoogen.
Daarna is hij naar ons gekomen en wij hebben hem in 1994 aan de Trakehner commisie moeten laten zien die daarvoor naar Wenum Wiesel kwamen.Onze hengst was niet in staat om de 100 dagen test te lopen.
Door de commisie is hij goedgekeurd staat ook op zijn papier bij het Trakehner verband en die konden ons vertellen dat Larduc in het zelfde hengstenboek staat van het Trakehner verband.Wat er daarna is gebeurd met hem weet ik dus niet maar in dat jaar stond hij dus echt in het hengstbuch 2.

home is where the heart is

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 17:14

nou, ik heb geloof ik nogal een discussie op gang gebracht...
Waar ik in geinteresseerd ben, zijn de afstammelingen van Larduc. Ik hoor namelijk van heel veel mensen dat mijn Precious Pyra een geweldig machtige gang in huis heeft, super ruim en heel elastisch. Ik ben benieuwd of dat een van Larduc komt.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 17:19

En over heethoofdjes gesproken, ik ken er ook een.......

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:40

Pyra schreef:
nou, ik heb geloof ik nogal een discussie op gang gebracht...
Waar ik in geinteresseerd ben, zijn de afstammelingen van Larduc. Ik hoor namelijk van heel veel mensen dat mijn Precious Pyra een geweldig machtige gang in huis heeft, super ruim en heel elastisch. Ik ben benieuwd of dat een van Larduc komt
.


Wie Falco is weet ik niet, maar daarvoor zijn het tuigpaardhengsten die je noemt. Dus waarschijnlijk dat de combi van Trakehner x tuigers hier een speciaal bewegingsmechanisme gebracht heeft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 17:43

Heb ik het over tuigpaardhengsten gehad ???

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:48

Blister schreef:
Onze hengst was niet in staat om de 100 dagen test te lopen.


Nog afgezien dat uw hengst niet geregistreerd staat in het hoofdstamboek is het al niet mogelijk om zonder 100 dagen test met goed gevolg of vervangende sportprestaties een dekbrevet te krijgen. Omdat zowel Larduc als uw hengst wel zuiver trakehner gefokt zijn staan ze als zodanig geregistreerd. Overigens de in Nederland staande hengsten Tipo en Ressort zijn beide in Neumunster officieel goedgekeurt, doch mogen niet dekken omdat ze de 100 dagen proef niet of met te weinig resultaat hebben afgelegd en nog niet voldoen aan de vervangende sportprestaties. Voor verdere info verwijs ik u naar de in Nederland bestaande trakehner club die u ongetwijfeld op internet kunt vinden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:50

Pyra schreef:
Heb ik het over tuigpaardhengsten gehad ???


In het verslag van de keuring van jouw pony staat dat ze va Falco x Tango x Marconi is
Deze laatste twee zijn tuigpaardhengsten

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 134 bezoekers