Ik ben op zoek naar een bonte dekhengst. Het liefst zwartbont en goedgekeurd.
Voor een zwart platenbonte merrie.
Vader: Samber
Moeders vader weet ik niet aangezien het paspoort niet bij mij ligt

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
uniekhorse schreef:Tom Tom of Ico sun
Peterina schreef:Nog een andere mogelijkheid is Zo Special, niet direct een Samber afstammeling maar wel uit merrielijn uit de moeder van Samber:
http://www.zospecial.nl/Afstamming/
Peterina schreef:De vraag was voor bonte (ggk) dekhengsten en niet voor informatie over dekgelden enz.
Heel fijn dat je bereidt bent om de financiele kant van andere hengsten te melden, maar ik denk dat iedere zelf daar over moet beslissing, dwz wat wel of niet 'duur' is.
Als de TS een ggk hengst wilt zonder Samber bloed dan zijn die toch dun gezaaid, tenminste zwart-bont met wat kwaliteit. En voor zwart EN bont EN kwaliteit wordt betaald.
janderegelaa schreef:Peterina schreef:De vraag was voor bonte (ggk) dekhengsten en niet voor informatie over dekgelden enz.
Heel fijn dat je bereidt bent om de financiele kant van andere hengsten te melden, maar ik denk dat iedere zelf daar over moet beslissing, dwz wat wel of niet 'duur' is.
Als de TS een ggk hengst wilt zonder Samber bloed dan zijn die toch dun gezaaid, tenminste zwart-bont met wat kwaliteit. En voor zwart EN bont EN kwaliteit wordt betaald.
Sorry Peterina, ik was even vergeten dat je vriendjes bent met ze![]()
Ik zeg niets over zn kwaliteit want dat weten we nog niet want er zijn nog geen veulens. Mocht hij super veulens geven dan is de prijs inderdaad gerechtvaardigd, zeker omdat hij vrij is van Samberbloed. En dán zal ik ook niet aarzelen om hem te gebruiken al vind ik zn eigenaar niet zo leuk.
Peterina schreef:En ik weet dat jij een concurrerende hengst hebt op het europese markt!
Ik ken de eigenares omdat ik daar ben geweest om haar palomino gekleurde hengsten zelf te keuren voor een dekking, daarna contact gehouden wat betreft haar 'gekleurde hengsten', als jij dat 'vriendjes' noemt dan ben ik 'vriendjes' met heeeel veeeeel hengstenhouders in Europa!!!
LaFunkyJazz schreef:Die Clochard is een leuke zeg!!
Weet iemand waar ik wat meer info kan vinden over deze hengst?
(ik ben voor ooit voor mijn merrie op zoek naar een goede bonte springhengst, maar mijn merrie is een Haarlem x Farn, dus Haico is geen optie)
Suzanne F. schreef:En die Tatanka? Heeft wel Samber erin maar niet direct toch?
Of die Sanyo? Duits gefokte hengst
LaFunkyJazz schreef:Die Clochard is een leuke zeg!!
Weet iemand waar ik wat meer info kan vinden over deze hengst?
(ik ben voor ooit voor mijn merrie op zoek naar een goede bonte springhengst, maar mijn merrie is een Haarlem x Farn, dus Haico is geen optie)