Buitenlanders over Krack

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:53

Wouter24 schreef:
en om jullie gehuegen even op te frissen het topic ging over dat ze op een duits forum commentaar hadden op de stap van Krack C......


Zou dat dan misschien komen omdat deze bewuste Duitsers alleen naar de stap van Krack zelf kijken en niet het afstammelingen rapport lezen en de nakomelingen zelf bekijken.

Bij een dekhengst gaat het erom hoe hij fokt, en al stapt hij zelf niet super, een 6,5 is nog altijd een aardige voldoende!
Bovendien was er op de stap van zijn veulens geen enkele bemerking!!!!!

En wat betreft topprestaties: die hangen natuurlijk niet alleen van het talent af, maar ook van het toeval; namelijk bij welke ruiter zo'n paard terecht komt.......er lopen heel veel goede paarden rond, waar het talent nooit zo ver ontplooid wordt helaas, maar dat betekent niet dat ze slechter zijn dan sommige bewezen toppers......ze hebben alleen niet dezelfde kans gehad.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:05

Ik vraag me af, zouden er meer talentvolle paarden zijn of meer talentvolle ruiters? ik denk toch eerder het eerste. En het is vaak zo, dat als een talenvol paard bij een matige ruiter terecht komt, dat die juist NOG eerder naar de knoppen gereden wordt dan een gewoon huis-tuin en keuken paard.

Krack fokt fijne en cooperatieve karakters en hij zou voor mijn merrie zeker een optie zijn geweest, ware het niet dat zijn dekgeld behoorlijk pittig is. Dus zie ik er maar vanaf.

Wat ik wilde zeggen over duitsers: al jaren lang staan ze in de paardensport lonely at the top. Ze liepen ook altijd voorop in de ontwikkelingen van de paardensport, met name de dressuur. Nu de laatste jaren zijn we ietwat ingelopen, vooral met behulp van anky. Dat zal ze toch een beetje dwars zitten denk ik. Ze zijn namelijk niet meer onbetwist eerste. WAs het niet zo in Jerez de la Frontera dat het paard van Ellen Bontje niet de herkansing kreeg op een herkeuring waar ze eigenlijk recht op had? en was dat niet een duits jurylid die dat bepaald had? Silvano was namelijk wel een paard waar men serieus rekening mee had moeten houden.

Wat betreft duitse paarden, er zitten in het KWPN zoveel westfaals bloed, holsteiner, trakehner, oldenburger en ga zo maar door, ik denk dat de kwpn-ers op gelijk niveau staan. Heb ook geen voorkeur voor een bepaald soort stamboek. Feit is dat er vanuit duitsland en nederland heel veel goede sportpaarden naar amerika gaan. er worden goede paarden gefokt in europa. EEn verschil: In nederland moet het geld opbrengen, in duitsland mag het ook geld kosten. Daarom zullen duitsers eerder geneigd zijn om goede paarden te behouden (geldt ook voor britten). Nederlanders willen handelen, geld verdienen. Dat zit er gewoon in. Is niet altijd goed voor de sport.

Theun
Berichten: 78
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:52

In Nederland zal het steeds moeilijker worden om een prestatiefokkerij op hoog niveau te blijven handhaven. Het is zoals Desiree zegt, wij zijn een handelsnatie en de handel gaat voor het fokken en daarom zal in de toekomst Duitsland met zijn gedegen moederlijnen en straks ook de Oost-Europeselanden een grotere invloed krijgen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:43

Zannekin schreef:
van de nakomelingen Sar, wat interesseert ons een hengst die Grand Prix loopt en nakomelingen die in de wei lopen?

Ik vind het wel degelijk ook van belang dat een hengst presteert op hoog niveau,
er zijn al te veel gevallen bekend van stammen die alleen mooie keuringspaarden geven maar waar verder niet mee valt te werken.
Een hengst kan als jong dier zich leuk manifesteren op de keuring en op iets vergelijkbaars als de PAVO. Ik wil weten of hij op dat niveau kan blijven presteren.

Ik heb veel respect voor de eigenaren van hengsten als Krack, Silvano, Jazz, Idocus etc etc etc dat zij hun nek durven uit te steken en ze de mogelijkheid geven om zich te laten bewijzen.
Lekker makkelijk om ze alleen uit hun hok te trekken wanneer ze weer 'wat lichaamsvocht' ( Haha! ) moeten aftappen. Dan kan je ook geen kritiek ontvangen.

Bonfire heeft naar mijn mening nooit geleerd te stappen, bij Krack komt de onervarenheid en het enthousiasme nog om de hoek kijken bij zijn staponderdelen. Niet eerlijk om hem daarop af te rekenen.
Wacht maar, over een jaartje of wat.

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Duitse wind... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:46

Hoe zat dat ook weer met die stok zoeken om de hond te slaan? Ik sluit me helemaal aan bij Sjuimpje.

Trouwens Zannekin, was het niet Amiral die als 4-jarige tienen kreeg van Eric Lette, maar toch op latere leeftijd ''het'' net niet bleek te hebben? (als sportpaard dan) Meten van kwaliteit houdt niet op na de Pavo Cup (of het Duitse/Zweedse/whatever) equivalent daarvan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:56

Het is o zo gemakkelijk om een hengst die presteert op een fout te pakken. Het is onmogelijk om een hengst die niets presteert op een fout te betrappen. Rij/showproeven voor vierjarigen zeggen niets. Degenen die zich na zulke kampioenschappen nog blijven manifesteren in de sport zijn uitzonderingen zoals b.v. Lucky Times en nu Rubels.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:58

sarabande schreef:
. Degenen die zich na zulke kampioenschappen nog blijven manifesteren in de sport zijn uitzonderingen zoals b.v. Lucky Times en nu Rubels.


en Junior, Krack

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 14:01

Wie had het hier over keuringen? Dus prestatie op hoog niveau van nakomelingen interesseert jullie niet? Verder doet iedereen zijn zin zeker? Kijken jullie maar naar Krack en fok ermee, so what?
Neem Weltmeyer, wat deed die ooit zelf? Z'n nakomelingen doen het ook goed in de sport.

Dat van Amiral weet ik niet, dat vroeg ik jou net. Op een Zweeds forum is er trouwens al duidelijkheid, toch bedankt hoor.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 14:03

Verder kunnen Nederlanders blijkbaar absoluut geen kritiek verdragen. Er wordt een kleine opmerking gemaakt over stap en het is al een ongelooflijke ramp. Neem de tijd een om wat hengstenbesprekingen te lezen dan zie je dat er op alke hengst wat op te merken valt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:03

Ha ha hoe kon ik Krack vergeten in dit topic nog wel. Maar ik had het eigenlijk over de Pavo cup en dat soort kampioenschappen. Overigens van Kennedy die Krack indertijd in de finale van de hengstencompetitie heel discutabel versloeg hebben we ook weinig meer vernomen he??

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 14:06

Gaan we weer gaan schelden op hengsten of waar gaat dit op uitdraaien?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:07

Krack heeft de pavo cup (of een voorloper ervan) gewonnen met Nick wagmans, kreeg nog tienen van de jury die destijds zeiden dat er geen enkel excuus was om hier geen uitstekend GP paard van te maken *LOL*
Overigens loopt Kennedy volgens mij bij Leida Strijk (of Edward Gal nu?)

/edit heb het even nagekeken, in 2001 is Kennedy naar Edward Gal gegaan, eerst idd gereden door Leida Strijk. In 2002 liep hij PSG in Zwolle, werd daar 10e. Leve google!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-01-03 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:10

Ja je hebt gelijk sorry was ik vergeten jury was Ellen Bontje. Toen die gevraagd werd of ze het volgend jaar weer terug kwam zei ze alleen als ik weer op Krack mag rijden!!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:13

en ook een buitenlander. Hij heeft tijdens het WK nog gereageerd op zijn opmerking van destijds, ik weet alleen niet meer wie het was.

Zannekin, dacht niet dat ik aan het schelden was, en het is toch aardig on topic dacht ik zo.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:17

Ik sprak duidelijk dat ik sportprestaties OOK belangrijk vind.

Verder kan ik kritiek bijzonder goed verdragen mits het GEGROND is, naar mijn mening kan een hengst niet afrekenen op het slechte stappen tijdens 1 concours.
Verder kan het me dan nog niet boeien, het is niet mijn paard, denk niet dat ik erooit mee zou dekken.
Ik verwacht dit jaar al een halfbroertje van hem, meet my Wrack S en dan praten we verder Knipoog
*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:23

Toen Krack nog een klein Krackje was, schoten de dekkingen met Flemmingh omhoog, iedereen wilde een Krackje fokken schijnbaar. Zijn reputatie snelde het paard vooruit met een sneltreinvaart. In 1998 heb ik hem voor het eerst zien lopen onder Nick Wagman en ik was niet onder de indruk, ik kreeg meer een gevoel van 'is dit hem nou?'.

Wat betreft het uitgroeien van paarden, in het boek van Coby van Baalen staan twee foto's van Inspekteur, eentje tijdens zijn verrichtingsproef, toen hij nog jong was en eentje van hoe hij nu eruit ziet. Die twee foto's laten een wereld van verschil zien, leeftijd en training kunnen een paard echt enorm laten veranderen. Sommige paarden hebben die tijd schijnbaar nodig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:23

sarabande schreef:
. Overigens van Kennedy die Krack indertijd in de finale van de hengstencompetitie heel discutabel versloeg hebben we ook weinig meer vernomen he??

Had Kennedy niet OOK een tijdlang in het buitenland gelopen? vandaar dat je er dan niets meer van verneemt he. Gaan we weer, goede paarden naar het buitenland.....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:23

Lielle schreef:
en ook een buitenlander. Hij heeft tijdens het WK nog gereageerd op zijn opmerking van destijds, ik weet alleen niet meer wie het was.

Zannekin, dacht niet dat ik aan het schelden was, en het is toch aardig on topic dacht ik zo.

Dat was Klaus Balkenhol (duitsl) toen hij vier was en Richard Davidson (Eng )toen hij vijf was

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:25

En Davidson bedoelde ik dus, dank je wel. Kennedy heeft bij Leida Strijk in Engeland gestaan, is nu terug in NL.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 16:29

Zep schreef:
Trouwens Zannekin, was het niet Amiral die als 4-jarige tienen kreeg van Eric Lette, maar toch op latere leeftijd ''het'' net niet bleek te hebben? (als sportpaard dan) Meten van kwaliteit houdt niet op na de Pavo Cup (of het Duitse/Zweedse/whatever) equivalent daarvan.


Die liep wel GP en heeft nu een zoon GP lopen in Duitsland....