Mermus R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Mermus R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 11:38

Ik heb een afstammeling van Mermus R.
Wie heeft hier al meer ervaring mee? Misschien zelf paard(en) van deze hengst? Alle nieuws en info welkom.
Mijne is vrij klein(1.60), 2,5 jr., bruin ruintje, blesje, dapper, actief, lijkt goed te springen (vrij springen).
Graag jullie ervaringen!!


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 17:08

Zit er 1 in de veiling van de hengstenkeuring en vorig jaar 1 goedgekeurd.

Ben zelf niet zo Burggraaf achtig Haha! Heb ook nog weinig Mermussen gezien dus kan er niet veel van zeggen.

.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 09:49

Ik ben zelf ook niet zo weg van Burggraaf, ze grof, traag. Maar Mermus zit natuurlijk van moederskant wat meer bloed achter, en mijn paardje is van moederskant ook wat bloederiger, dus absoluut geen type Burggraaf..gelukkig

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:43

Ik ben het niet helemaal met jullie eens over Burggraaf. Er zijn eigenlijk 2 soorten Burggraaf-nakomelingen. 1) de wat grove, grote, trage (vaak door niet perfecte combinatie met de merrie) en 2) de moderne en fijne. Zeker als je een wat kleine, bloedige merrie hebt, past dit vaak heel goed met Burggraaf. Bv. Manhattan, die uit een Abgar xx-merrie komt (die ik wel eens heb gezien). Voltaire is overigens ook een voorbeeld van een hengst die duidelijke twee (of meer) types paarden geeft. Al kijk je alleen nog maar naar vierkantsmodel/rechthoeksmodel.

Ik heb wel een aantal Mermus R nakomelingen gezien, die mij in doorsnee niet tegen vielen. Soms waren ze wel wat gewoontjes in type en uitstraling, maar allen konden ze in elk geval voldoende springen. Ook in beweging vond ik ze aansprekend. Sam R, de recent goedgekeurde zoon met oa. een 10 voor afdruk, vind ik ook een heel interessante hengst, en ik ben benieuwd hoe hij het in de sport/fokkerij gaat doen.

Groetjes Jenneke

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 14:43

Sam R op de foto gezien, vond dat ie een beetje een weke rug had, maar goed, we zien het volgend jaar wel Lachen

.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:47

Niet banketstaaf maar elk paard heeft bij jou een weke rug enne wat is er wel goed aan?
Wat versta jij trouwens onder een weke rug?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinmanon, M_arjolein en 109 bezoekers