bij twee stamboeken ingeschreven?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leonie_M

bij twee stamboeken ingeschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 18:25

Kan je paard bij twee verschillende stamboeken zijn ingeschreven. Ik hoorde namelijk van iemand dat zijn paard bij het AVS en het NRPS ingeschreven staat. Kan dit of heb ik het verkeerd begrepen.

[Edit] titel [/edit]

UTILE DULCI: ZZ-licht + M spr + klasse 1 endurance (verkocht)
SJEF (h'adelphos) L1 + 20

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:10

Dit kan idd, alleen mag je maar van één stamboek een paspoort hebben. En niet alle stamboeken laten het toe. Ik dacht alleen het NAS (appaloosa), AVS, NRPS en de Welsh K.

UPDATED
Rivendell Welsh Ponies

mei 2014:Sardis Purdey x Llwynhywel The President
mei 2014: Rivendell's Reality x Boothsdale Dylan

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:54

het kan wel, maar wat het nut ervan is?!
Een paard mag inderdaad maar 1 paspoort hebben.
Een kennis van me had haar tinker bij het nederlandse tinkerstamboek en bij het irish cob stamboek ingeschreven, ze mocht maar 1 paspoort hebben, de ander moest ze dan naar het stamboek terug sturen....maar of ze dat gedaan heeft......(denk het niet)

Centered Riding instructrice

* Er is 1 persoon die je kunt vertrouwen: jezelf *

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:31

Piggy hier op bokt heeft 2 paspoorten van haar paard een IHW en een groningerpaspoort.
De hengst die ik net heb gekocht is zowel groninger als IHW ingeschreven of er 2 paspoorten bij zitten weet ik niet.

vorig jaar hebben we een groningermerrie terug gekocht met groninger en kwpn paspoort de vorige eigenaren hadden haar inlaten schrijven bij het kwpn

Bolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:04

Ik heb toen wij die Bolle net gekocht hadden hem door de DA laten chippen.
Gevolg was dat we vervolgens ook een paspoort kregen wat was afgegeven door de NHS waar zijn chipnummer in staat.
Ook hadden we inmiddels hem bij het Groninger Stamboek op onze naam laten overschrijven en ook hier kregen wij een paspoort van.
In dit laatste paspoort staat echter zijn chipnummer niet vermeld.
Probleem is nu dat ik dus twee paspoorten heb, maar dat maar in één paspoort (eigenlijk het verkeerde) zijn chipnummer staat.
Ik moet dus eigenlijk eens uitzoeken hoe ik dit juist verwerkt kan krijgen.

Bolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:06

Nimber schreef:
De hengst die ik net heb gekocht is zowel groninger als IHW ingeschreven of er 2 paspoorten bij zitten weet ik niet.

Hee Kimmie, heb je al foto's van je nieuw aanwinst op Bokt gepubliceerd??? Kwijl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie